به سرزمین افسانه‌ای ویتنام خوش آمدید!

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 14 ژانویه 2020
Loading...

احتمالاً بیشتر افراد ویتنام را با جنگ‌های چندین ساله‌اش به یاد می‌آورند؛ اما مدت‌هاست که این کشور با تکیه بر طبیعت خارق‌العاده و توانایی‌های خود از آن دوران فاصله گرفته و درهای خود را به روی گردشگران طبیعت دوست دنیا گشوده است. در این مطلب با نگاهی تازه به ویتنام بعد از جنگ سفر کرده و با فرهنگ و جاذبه‌های آن آشنا می‌شویم.

جاذبه‌های فرهنگی، طبیعت خارق‌العاده و بی‌نقص، غذاهای لذیذ و ارزان بودن سفر تنها بخشی از دلایلی هستند که گردشگران را برای انتخاب تور ویتنام ترغیب می‌کنند. با اینکه این کشور سال‌های زیادی را با جنگ و فقر دست و پنجه نرم کرده اما مردمش به لطف داشتن طبیعت زیبا و بیش از هر چیز اراده‌ای آهنین شادی را به کشورشان بازگردانده و با ساخت هتل‌های بین‌المللی، افتتاح رستوران‌های لوکس و ده‌ها تفریح مهیج دیگر آماده‌اند تا به رسم فرهنگ غنی که دارند از میهمانان جهانی خود پذیرایی کنند. تیم تورهای آسیایی آژانس هواپیمایی ستاره ونک برگزارکننده تورهای ویتنام بوده و شما را در این سفر هیجان‌انگیز همراهی می‌کند؛ اما قبل از سفر بهتر است کمی بیشتر درباره ویتنام بدانیم و بخوانیم.

مطالب مرتبط

در هانوی پایتخت زیبای ویتنام از این مکان‌ها بازدید کنید

.

چگونه ویزای ویتنام دریافت کنیم؟

قبل از سفر به ویتنام بایستی ویزای ورود به این کشور را دریافت کنیم. دریافت ویزای ویتنام تنها از طریق آژانس‌های مسافرتی امکان‌پذیر است. مسافر مدارک مورد نیاز را به آژانس تحویل داده و جواب ویزا بعد از ۱۰ الی ۱۴ روز کاری آماده می‌شود.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای ویتنام

اصل پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار

عکس ۴*۳ رنگی از روبرو و بدون روتوش

فرم تکمیل شده ویزای ویتنام

پرینت گردش حساب سه ماهه

گواهی تمکن مالی با تائید مهر بانک

مدارک شغلی

اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه یک نسخه کپی

بلیط رفت‌وبرگشت

برگه رزرو هتل

مطالب مرتبط

بهترین رستوران‌های هانوی، ویتنام

.

چه ارزی همراه داشته باشیم؟

اینکه در سفر چه ارزی و چه مقدار ارز همراه داشته باشیم سؤالی است که توسط بسیاری از مسافران پرسیده می‌شود. واحد پول رسمی ویتنام “دونگ” نام دارد؛ اما مسافران نیازی نیست که قبل از سفر پول خود را به دونگ تبدیل کنند. بلکه بهتر است به مقدار کافی دلار تهیه کرده و پس از رسیدن به مقصد دلار را از طریق صرافی‌های ویتنام به واحد پول این کشور تبدیل کنند. هزینه‌های خورد و خوراک، خرید و تفریح در ویتنام به نسبت سایر کشورهای آسیایی پایین است. شما می‌توانید با روزی ۵۰ دلار حسابی گردش کنید و اگر می‌خواهید سفری لاکچری داشته باشید تنها کافیست این مبلغ را تا ۱۰۰ دلار افزایش دهید.

هزینه غذا در ویتنام

در سفر به ویتنام باید خود را برای خوردن غذاهای لذیذ و سالم آماده کنید. غذاهای ویتنامی به خوش‌طعم و خوش عطر بودن مشهور هستند. برای تست این غذاها نیازی نیست به رستوران‌های شیک و بین‌المللی بروید بلکه غذاهای محلی را می‌توانید از دکه‌های غذاهای خیابانی هم تهیه کرده و از طعم بی‌نظیرشان لذت ببرید.

با این حال در شهرهای توریستی هانوی و هوشیمین رستوران‌های بین‌المللی زیادی وجود دارند که انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را سرو می‌کنند. هزینه غذا در این رستوران‌ها اصلاً زیاد نیست و شما می‌توانید تنها با پرداخت ۲۰ تا ۴۵ هزار دونگ یک وعده غذای لذیذ ویتنامی را نوش جان کنید.

از کجا خرید کنیم؟

حتماً آوازه کفش‌های ویتنامی را بارها و بارها شنیده‌اید. محصولات این کشور ارزان و با کیفیت هستند. با این حساب عاشقان خرید بیش از همه از سفر به ویتنام لذت می‌برند. در دو شهر هانوی و هوشیمین مراکز خرید بسیاری از مال‌های مدرن تا مغازه‌های محلی را می‌توان دید. بیشتر این مراکز در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری قرار دارند و پیدا کردنشان کار آسانی است. با قدم زدن در این مراکز شما می‌توانید انواع محصولات مخصوصاً کتانی‌های نایک و آدیداس را با کمترین هزینه و کیفیت بالا خریداری کنید؛ اما فراموش نکنید که فروشنده‌های ویتنامی نیز مانند ایرانی‌ها اهل تخفیف دادن هستند پس چانه زدن را فراموش نکنید!

هزینه حمل‌ونقل

استفاده از قطار، اتوبوس، تاکسی و اجاره ماشین راه‌های رفت و آمد در ویتنام هستند. از آنجایی که هزینه‌ها در این کشور بالا نیست برای راحتی و آرامش بیشتر می‌توانید از تاکسی استفاده کنید. مبلغ تاکسی بین ۱۰ تا ۱۲ هزار دانگ است که بر حسب تاکسی‌متر یا با توافق راننده و مشتری مشخص می‌شود. اتوبوس و قطار نیز جذابیت خود را دارند و علاوه بر راحتی و ارزانی شما را از نزدیک با فرهنگ ساکنین ویتنام آشنا می‌کنند. هزینه اتوبوس و قطار بین ۵ تا ۱۰ هزار دونگ است. جالب است بدانید که شهرهای هانوی و هوشیمین مترو ندارند و قطارها بر روی زمین حرکت می‌کنند.

علاوه بر این می‌توانید از خدمات تاکسی آنلاین مانند اوبر یا گراب نیز استفاده کنید.

مطالب مرتبط

معرفی شهرهای زیبا و دیدنی ویتنام

.

از چه جاذبه‌هایی دیدن کنیم؟

جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ویتنام بی‌نظیرند. گوشه گوشه این کشور زیبا پر است از مناظری که هر گردشگری را عاشق خود می‌کند. در هوشیمین می‌توانید از بناهایی مانند موزه یادگار جنگ، برج بیتکسو، کلیسای نوتر دام، عبادتگاه امپراطور جید و حتی تونل‌های معروف کوچی در دوران جنگ بازدید کنید.

هانوی پایتخت این کشور شما را به دنیای اسرارآمیز قصه‌ها می‌برد. دریاچه افسانه‌ای هوان کیم، معبد پاگودا، کاخ پادشاهی تانگ لانگ با داستان‌های عجیب‌وغریب، مقبره هوشیمین و معبد ادبیات از جاذبه‌های این شهر هستند.

اما بدون تردید جدای از زیبایی هانوی و هوشیمین، خلیج هالونگ رؤیایی‌ترین مکانی است که تا به حال دیده‌اید. این خلیج یکی از عجایب هفتگانه دنیاست و نامش در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

کشتی‌های کروز مجهز در خلیج هالونگ آماده‌اند تا گردشگران را به گشتی رؤیایی ببرند. سنگ‌های آهکی که از دل آب بیرون آمده‌اند، جنگل‌های سرسبز، غارهای افسانه‌ای روستاهایی که بر روی آب ساخته شده‌اند و ماهیگیران محلی که به کار روزانه مشغول‌اند، تصاویری هستند که سوار بر کشتی کروز خواهید دید.

چند پیشنهاد کاربردی

در بیشتر مناطق ویتنام اینترنت پرسرعت وجود دارد، بنابراین نیازی به تهیه سیم‌کارت محلی نیست.

هنگام خرید چانه زدن را فراموش نکنید.

ویتنامی‌ها خیلی با احتیاط ر رانندگی نمی‌کنند. بهتر است به جای اجاره ماشین از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و تاکسی استفاده کنید.

ویتنام کشور امنی ست اما پیشنهاد می‌کنیم از همراه داشتن پول نقد به مقدار زیاد خودداری کنید و وسایل گران قیمت مانند جواهرات و ساعت را به صندوق امانات هتل بسپارید.

بدون تست قهوه‌های ویتنامی این کشور را ترک نکنید.

مطالب مرتبط

خلیج هالونگ، طبیعتی سحرانگیز در آسیا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید