رستوران‌های مسکو، از غذاهای روسی تا بین‌المللی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 5 آگوست 2019
Loading...

در سفر به سرزمین سرد تزارها فقط با نوشیدنی و غذاهای گرم می‌توان سرما را فراموش کرد. چقدر غذاهای روسی را می‌شناسید و می‌دانید کدام رستوران‌های مسکو با ذائقه ما ایرانی‌ها هماهنگ است؟ از آنجایی که روسیه همیشه مقصدی جذاب و پرطرفدار بوده می‌خواهیم به سراغ رستوران‌های مسکو، پایتخت دیدنی این کشور رفته و با انواع غذاهای گرم روسی آشنا شویم.

روسیه و پایتخت آن مسکو بیشتر به دلیل جاذبه‌های رنگارنگ و بناهای باشکوه مشهور هستند؛ اما گردشگرانی که این کشور زیبا سفر کرده‌اند غذاها و سوپ‌های روسی را نیز در کنار جاذبه‌های روسیه قرار می‌دهند. بی شک نشستن در رستورانی با فضای گرم در حالی که سوپ چغندر میل می‌کنید و نمایی از کرملین مقابلتان قرار دارد لحظه‌ای است که فقط و فقط در تور روسیه تجربه خواهید کرد. رستوران‌های مسکو به تبعیت از بناهای این شهر، فضایی باشکوه داشته و بیشتر نوستالژیک هستند.

رستوران‌های مسکو

مسکو، پایتخت باشکوه روسیه رستوران‌های زیادی دارد که هر کدام با محیط گرم و صمیمی و غذاهای سنتی روسی از گردشگران تور روسیه اسقبال می‌کنند. 

رستوران Chestanaya Kukhnya  

رستوران چستنایا توسط سرآشپز مشهور روسی “اورشنکو” اداره می‌شود. این رستوران فضایی آرام دارد و میز و صندلی‌هایش بسیار با سلیقه چیده شده‌اند. رستوران با رنگ‌های روشن طراحی شده و دیوارهایش با تابلوهای نقاشان روسی تزئین شده‌اند.

اورشنکو، سرآشپز رستوران در ابداع غذاهای جدید روسی شهرت دارد. به همین دلیل غذاهای چستنایا همیشه متفاوت هستند و طعمی بی‌نظیر دارند. مواد استفاده شده در غذاها همیشه تازه بوده و با نظارت سرآشپز تهیه می‌شوند. در این رستوران می‌توانید طعم غذاهای مدرن روسی را که بیشتر با ذائقه جوانان سازگار است تست کنید.

چستنایا از عالی‌ترین رستوران‌های مسکو است که از امکاناتی مانند فضای باز، صندلی‌های بلند، میز خصوصی و پارکینگ برخوردار می‌باشد.

آدرس: Sadovaya-Chernogryazskaya Ulitsa, 10, Moskva, Russia, 107078 

ساعت کاری: ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب

رستوران White Rabbit

وایت ربیت از معروفترین رستوران‌های روسیه است که نام آن در میان ۵۰ رستوران برتر دنیا قرار گرفته است. این رستوران طرح خود را از فیلم مشهور «آلیس در سرزمین عجایب» الهام گرفته و فضای آن با شخصیت‌های محبوب فیلم تزیین شده است. بر روی میزهای رستوران کارت‌های بازی فیلم قرار دارد و خرگوش‌های سفید نیز به عنوان دکور در سراسر آن دیده می‌شوند. تیم مدیریت رستوران وایت ربیت تمام خلاقیت خود را به کار گرفته تا فضایی متفاوت و جذاب برای میهمانانش فراهم کند.

غذاهای رستوران همانند فضایش بسیار جذاب و خوش‌طعم هستند. انواع غذاهای دریایی، غذاهای گریل شده، کباب، سبزیجات و غذاهای سنتی روسی را در منوی رستوران می‌توان دید. وایت ربیت در طبقه ۱۶ مجتمع تجاری قرار گرفته است و نمایی خارق‌العاده از مسکو را هنگام صرف غذا پیش‌روی میهمانان قرار می‌دهد.

آدرس: Smolenskaya Square, 3, Moskva, Russia, 121099 

ساعت کاری: ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب

رستوران Tsarkaya Okhota

 راسکایا اوکوتا محیطی گرم و صمیمی دارد. در این رستوران غذاهای اصیل روسی سرو می‌شود و نکته جالب اینکه اکثر غذاهای آن با روش پخت خانگی آماده می‌شوند. ساندویچ‌های سبزیجات و کیک‌های مغزدار از غذاهای محبوب در این رستوران هستند. البته به غیر از غذاهای روسی، انواع غذاهای اروپایی را می‌توان در منو رستوران دید.

معماری راسکایا اوکاتا بسیار جالب بوده و در طراحی آن از رنگ‌های گرم استفاده شده است. میز و صندلی‌های رستوران بسیار راحت بوده و طوری چیده شده‌اند که فضای خصوصی در آن‌ها رعایت شده است. رستوران راستایا اوکاتا محلی مناسب برای افرادی است که به غذاهای روسی و اروپایی علاقه دارند.

آدرس: ۱۴۳۰۸۲-Uspenskoye Shosse, 186, Zhukovka, Moskovskaya oblast’, Russia     

ساعت کاری: ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب

رستوران Chemodan

چمدان از خاص‌ترین رستوران‌های مسکو است که شما را به قرن بیستم می‌برد. همه چیز در این رستوران نوستالژیک است و موسیقی کلاسیک چاشنی همیشگی غذاهای لذیذ رستوران چمدان می‌باشد.

میز و صندلی‌ها، نوع سرو غذا و حتی لیوان‌های رستوران همگی با وسواس انتخاب شده و شیوه زندگی مردم روسیه در قرن بیستم را به نمایش می‌گذارند. بر روی دیوارهای رستوران نیز تابلوهایی قدیمی اما زیبا خودنمایی می‌کنند. غذاهای سرو شده شده در چمدان همانند فضایش نوستالژی بوده و یادآور میهمانی‌های اشرافی می‌باشند. گوشت گوزن، گراز، غاز کبابی، ماهی، سالمون و خاویار از غذاهای لاکچری و پرطرفدار چمدان هستند که بسیار با سلیقه تزئین شده و سرو می‌شوند.

Gogolevsky Blvd, 25, стр. ۱, Moskva, Russia, 119019 آدرس:

ساعت کاری: ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب

رستوران Café Pashkina

اگر می‌خواهید یک شب باشکوه در مسکو داشته باشید و همانند امپراطوران روسی غذای خود را در کاخ‌های مجلل سرو کنید به رستوران پوشکین بروید. در این رستوران سه طبقه همه چیز برای گذراندن شبی عالی و لاکچری آماده است.

پوشکین از لوکس‌ترین رستوران‌های مسکو می‌باشد که در سال ۱۹۹۹ افتتاح شد. ساختمان رستوران عمارتی باشکوه است که قدمت آن به قرن ۱۹ بازمی‌گردد. این بنا سه طبقه دارد، این سه طبقه با تم‌های داروخانه، کتابخانه و اتاق شومینه طراحی شده و منو غذایی مخصوص به خود را دارند. تمام قسمت‌های رستوران پوشکین با عتیقه‌جات زیبا و ارزشمند تزئین شده‌اند و عظمت امپراطوی روسیه را بازگو می‌کنند.

منو غذایی رستوران پوشکین با وسواس خاص انتخاب شده و اکثر آن‌ها مطابق سلیقه میهمانان ویژه این رستوران سرو می‌شوند. غذاهای بین‌المللی، خورشت‌های سنتی روسی، انواع کوفته و خاویار را می‌توان در منو رستوران دید.

 آدرس: Tverskoy Boulevard, 26А, Moskva, Russia, 125009 

ساعت کاری: این رستوران ۲۴ ساعته باز است

رستوران‌های حلال مسکو

معمولاً در سفر پیدا کردن رستوران‌هایی که غذای حلال در آن‌ها سرو شود کمی مشکل و حتی در برخی مقاصد امکان‌پذیر نیست؛ اما از آنجایی که ۱۶ درصد روسیه و شهر مسکو را مسلمانان تشکیل می‌دهند، واژه غذای حلال نه تنها برای روس‌ها بیگانه نیست، بلکه در شهر مسکو رستوران‌هایی وجود دارد که در آن‌ها غذای حلال سرو می‌شود. در ادامه تعدادی از رستوران‌های حلال در مسکو را معرفی می‌کنیم.

Uryuk رستوران

 Avtozavodskaya Ulitsa, 18, Moskva, Russia, 115280 آدرس:

Mr.Livanets رستوران

Glinishchevskiy Pereulok, 3, Moskva, Russia, 125009 آدرس:

Chaikhana Shurpa رستوران

ул, New Arbat Ave, 21, Moscow, Russia, 119019 آدرس:

Gandhara رستوران

Rochdelskaya Street, 15, стр.۷, Moskva, Russia, 123022 آدرس:

Bardak رستوران

Ulitsa Maroseyka, 6/8 стр. ۱, Moskva, Russia, 101000 آدرس:

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید