سفر به اسپانیا در فصل بهار با هوای آفتابی و دوست‌داشتنی، فستیوال‌های متنوع و گشت‌های جذاب در طبیعت، بدون شک یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از این کشور است. برای آشنایی با بهترین جاهای گردشگری اسپانیا در فصل بهار در ادامه با ما همراه باشید تا مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار را بشناسید و بدانید برای لذت بیشتر از این جاهای دیدنی بهتر است چه نکاتی را رعایت کنید.

مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار

اسپانیا در فصل بهار آب و هوایی بسیار عالی دارد. با انتخاب این کشور به عنوان مقصد بهاره می‌‌توانید در کنار بازدید از جاذبه های تاریخی می‌توانید از تفریحات ساحلی تور اسپانیا نیز لذت ببرید. در اینجا به معرفی مقاصد بهاری این کشور می‌پردازیم:

فستیوال لاس فالالس والنسیا

در انتخاب مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار علاوه بر آب‌وهوای عالی، جشنواره‌های محبوب نیز تأثیرگذارند. از محبوب‌ترین جاذبه‌ های گردشگری اسپانیا در بهار، فستیوال‌ها محسوب می‌شوند. یکی از این کارناوال‌های معروف لاس فالاس است که از نظر بصری یکی از دیدنی‌ترین فستیوال‌هایی است که در اسپانیا برگزار می‌شود.

لاس فالاس از مهم‌ترین جشن‌های سنتی و مقاصد گردشگری اسپانیا در  بهار، هرساله در اواسط ماه مارس برای جشن گرفتن شروع فصل بهار برگزار می‌شود. مردم محلی فیگورهای پاپیه ‌ماشه غول‌پیکری از افراد سرشناس می‌سازند و پس از نمایش دادنشان، در پایان مراسم آن‌ها را آتش می‌زنند.

رژه‌های خیابانی، چراغانی، آتش‌بازی، گل‌ها، لباس‌های سنتی، موسیقی و سرگرمی‌های فراوان برخی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد فالاس فیستا است و این رویداد خاص والنسیا را به یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین مقاصد گردشگری اسپانیا در بهار تبدیل می‌کند.

پاسیوهای گل کوردوبا

در اوایل ماه مه شهر جذاب کوردوبا مکانی عالی برای بازدید و شرکت در جشن‌های معروف و رنگارنگ آن است. کوردوبا از بهترین مقاصد گردشگری اسپانیا در بهار است. ویژگی خاص کوردوبا، انواع و اقسام حیاط‌های پر از گل آن است.

فستیوال پاسیوهای کوردوبا که به مدت دو هفته در بهار برگزار می‌شود و از مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار است. مردم محلی حیاط‌ها و پاسیوهای رنگارنگ خود را به روی بازدیدکنندگان شهر باز می‌کنند و پاسیوها و حیاط‌های پوشیده از گل حداقل ۵۰ خانه را می‌توان در سرتاسر شهر دید اما بهترین محله‌ها برای بازدید منطقه آلکازار ویجو، بین آلکازار و محله سن باسیلیو و در نزدیکی کلیسای سن لورنزو است.

 گردشگران از نقاط دور و دراز هرساله برای استشمام عطر و رایحه گل‌ها و دیدن زیبایی حیاط‌ها به اینجا می‌آیند. کوردوبا که یکی از سایت‌های میراث فرهنگی یونسکو است، از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید …

با بهترین جاهای دیدنی اسپانیا آشنا شوید

فستیوال سن جوردی بارسلونا

فستیوال‌ها از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار هستند. یکی از این فستیوال‌ها که به جشن کتاب و گل رز معروف است، روز سن جوردی است که از هیجان‌انگیزترین جشن‌ها و از جاذبه ‌های گردشگری اسپانیا بارسلونا است.

در گذشته، رسم بر این بود که در این روز به مردان کتاب و به زنان گل رز می‌دادند، اما امروزه رایج است که مردم بدون در نظر گرفتن جنسیت به یکدیگر هر دوی این‌ها را هدیه بدهند. این فستیوال به‌افتخار سنت جوردی (سنت جورج) قدیس حامی کاتالونیا، هرساله در سوم اردیبهشت ماه (۲۳ آوریل) برگزار می‌شود.

 در طول مراسم خیابان‌های بارسلون پر از گل‌های رز، غرفه‌های کتاب و عشق فراوان می‌شود. در این روز که اتفاقاً روز جهانی کتاب هم هست، کاتالونیا به مکانی رمانتیک و واقعاً شاد تبدیل می‌شود و به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار تبدیل می‌شود.

شهرهای سفید کادیز

کادیز، در منطقه خودمختار اندلس، مکانی خیره‌کننده برای بازدید در هر زمان از سال به‌خصوص از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار است زیرا گردشگران زیادی در آن حضور ندارند و دمای هوا هم چندان بالا نیست.

کادیز از قدیمی‌ترین شهرهای اروپا، به دلیل موقعیت منحصربه‌فرد خود در اقیانوس اطلس، مکانی ارزشمند بوده است و مردم برای دیدن بناهای تاریخی باشکوه، فانوس دریایی قرن هجدهم و سایت باستان‌شناسی گدیر به اینجا می‌آیند.


از تور ترکیبی اروپا تابستان ۱۴۰۲ دیدن کنید


اگر سفر خود را به‌خوبی برنامه‌ریزی کنید، کادیز می‌تواند از بهترین جاهای گردشگری اسپانیا در تعطیلات بهار برای شما باشد. می‌توانید از طبیعت شگفت‌انگیز و کوهستان زیبای آن لذت ببرید و از ۱۹ روستای کوچک سفید رنگ آن دیدن کنید. شهرهای گرازالاما، آرکوز د لا فرانترا و زاهارا د لا سیرا، همه از دیدنی‌ترین مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار هستند.

نمایشگاه آوریل سویل

نمایشگاه آوریل در سویل یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های اسپانیا است که هر سال به مدت دو هفته پس از جشن عید پاک برگزار می‌شود و از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار است که سالانه بیش از یک میلیون نفر را به خود جذب می‌کند.

نمای شهر با هزاران دختر محلی که لباس‌های رنگارنگ و خیره‌کننده فلامنکو به تن می‌کنند، زیر و رو می‌شود و مردم از سراسر اندلس، اسپانیا و مناطق دورتر هر سال به سویل می‌آیند تا شاهد و بخشی از این سنت فراموش‌نشدنی اسپانیایی باشند.

جدای از تفریح، نمایش، نوشیدنی، مهمانی و شادی همگانی، نمایشگاه سویل به جشن واقعی رقص فلامنکو و آواز محلی سنتی تبدیل‌شده که بسیاری از مشهورترین رقصندگان، آهنگسازان و خوانندگان این هنر پرشور در رویدادهای متعددی در طول نمایشگاه اجرا دارند و بدون شک شرکت در این جشنواره سنتی اسپانیایی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار است.

بیشتر بخوانید …

مدینه الزهرا شهری تاریخی در اسپانیا

فستیوال سن ایسیدرو مادرید

مادرید پایتخت اسپانیا نه تنها بهترین شهر اسپانیا برای زندگی است بلکه برخی از جاذبه‌ها و مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار را نیز در خود جای‌داده است. از جمله این جاذبه‌ها فستیوال سن ایسیدرو است که برای مدت یک هفته در بهار برگزار می‌شود و بسیاری از بازدیدکنندگان و شهروندان را به خود جذب می‌کند.

روز سن ایسیدرو لابرادور، حامی قدیس مادرید، ۲۵ اردیبهشت (۱۵ مه) است و در روزهای حوالی آن هر ساله می‌توانید از مادرید در اصیل‌ترین حالتش لذت ببرید. در این جشن‌ها مردم محلی مادرید و گردشگران برای زیارت به ارمیتاژ سن ایسیدرو واقع در چمنزاری به همین نام می‌روند و روز خود را با لذت بردن از موسیقی، رقص، لباس‌های سنتی، غذاهای مخصوص این مراسم و شرکت در کنسرت‌ها جشن می‌گیرند.

ماه مه زمان سرگرم‌کننده‌ای برای حضور در مادرید است زیرا فستیوال‌های سن ایسیدرو که از بزرگ‌ترین فستیوال‌های اسپانیا است در کل ماه حال و هوای شهر را تغییر داده و مادرید را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار تبدیل می‌کنند.

پیاده‌روی در شهر

وقتی بهار سر می‌رسد گوشه‌کنار خیابان‌های مادرید با شکوفه‌های بادام و گیلاس از عطرآگین‌ترین مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار می‌شوند. زیبایی شگفت‌انگیز طبیعت با رایحه شیرین شکوفه‌ها تنها چند هفته در بهار دوام می‌آورد. اگر وقت کافی برای برنامه‌ریزی سفر به اندلس را ندارید کافی است در مادرید پیاده‌روی کنید.

سری به پارک‌های شهر مانند رتیرو یا کوئینتا د لوس مولینوس بزنید و از شکوفه باران شاخه‌های پر قوس و قزح درختان پارک‌ها لذت ببرید. در خیابان لاواپیس قدم بزنید و از شکوفه‌های گیلاس بر فراز خیابانی که به خاطر کورالاهای رنگارنگ و تراس‌های آرامش‌بخش رستوران‌های خاورمیانه‌ای‌اش معروف است، دیدن کنید. این خیابان از جاهای دوست‌داشتنی و یکی از مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار است.

خانه اپرا تنریف اسپانیا

خانه اپرای تنریف در جزایر قناری، شاهکار معماری اثر سانتیاگو کالاتراوا از معماران برجسته معاصر است که دست‌کمی از اپرای سیدنی ندارد و با سبک آوانگارد منحصربه‌فرد و جذاب و فستیوال‌ها و کنسرت‌هایش از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری اسپانیا در بهار است.

این مکان که نمادین‌ترین ساختمان شهر سانتا کروز پایتخت جزیره تنریف است با فرم خارق‌العاده، موقعیت دیدنی در ساحل اقیانوس اطلس با چشم‌انداز به دریا و شهر، معماری مدرن و سالنی که میزبان برنامه‌های فرهنگی متنوع هیجان‌انگیز است که کاربران و گردشگران را بسیار تحت تأثیر قرار می‌دهد.

خانه اپرا از جاذبه‌های بزرگ زندگی فرهنگی و اجتماعی تنریف از دیگر مقاصد گردشگری اسپانیا در بهار است که برای شرکت در جشنواره‌ها، رویدادهای موسیقی، رقص، اپرا و هنرهای نمایشی عالی است و اگر علاقه‌مند به هنر و موسیقی هستید به لطف برنامه‌های گسترده و متنوع سالن تنریف، مطمئناً اجرایی را پیدا خواهید کرد که مطابق با سلیقه شما باشد و از آن بی‌نهایت لذت ببرید.

بیشتر بخوانید …

در سفر به اسپانیا از بهترین رستوران های مادرید بازدید کنید

بنای آتلانتیس ایبیزا

شبه‌جزیره صخره‌ای کوچکی که ده‌ها سال است به نام آتلانتیس ملقب شده است در جنوب ایبیزا با مناظر جادویی و سحرانگیزش از دیگر مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار است. این مکان قابل‌توجه در واقع یک معدن بوده اما به‌راحتی می‌توان تصور کرد که خطوط مورب سنگ‌های تراش‌خورده آن، بقایای یک تمدن گمشده هستند.

اگر در سفر به ایبیزا به دنبال پناهگاهی از آرامش، معنویت و عرفان هستید، حتماً از این گوشه مخفی مدیترانه دیدن کنید و دسترسی به آن فقط با یک پیاده‌روی نسبتاً سخت ۳۰ دقیقه‌ای امکان‌پذیر است. آتلانتیس که نامش یادآور افسانه‌های یونانی و سرزمین‌های دور است، گنج مخفی ایبیزا از مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار است که دیدنش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سواحل کوستا دل سول

سواحل کوستا دل سول به دلیل هوای بسیار مساعد و سواحل بی‌نظیرش در جنوب اسپانیا از مقاصد گردشگری اسپانیا در بهار است. «ساحل خورشید» معروف اسپانیا همیشه محبوب است، از مجموعه‌ای از شهرهای تفریحی تشکیل‌شده که زمانی روستاهای ماهیگیری بودند.

بنالمادنا به خاطر پارک‌های موضوعی و آکواریوم‌هایش معروف است، فوئنگیرولا خانواده‌ها و دوستداران ورزش‌های آبی را به خود جلب می‌کند، میخاس به‌عنوان یکی از روستاهای سفید اصیل آندوسیایی مشهور است.

 ماربلا به لاکچری بودن و قایق‌های تفریحی بزرگ و زمین‌های گلف کم‌نظیر خود شناخته‌شده است، استپونا به اینکه ظاهر اسپانیایی اصیلش را حفظ کرده، شهرت دارد و درمجموع هر کدام از این جاذبه‌ها از مقاصد گردشگری اسپانیا در بهار و تمامی فصل‌های سال به شمار می‌روند.

مالاگا در گل

مالاگا یک مقصد تعطیلات شناخته‌شده در کاستا دل سول است و از بهترین مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار است. سواحل شنی، فرهنگ، تاریخ، صحنه‌های شبانه پر جنب‌وجوش و تجربه‌های آشپزی هیجان‌انگیز مالاگا را برای سفر دل‌انگیز می‌کند.

اگر فکر می‌کنید کوستا دل سول استثنائی نیست، وقتش است که از مالاگا دیدن کنید. مالاگا شهر زادگاه پیکاسو است. این شهر با ۲۲ گالری هنری جدید، یک منطقه بندری نوسازی شده و یک منطقه هنری نوپا به نام سوهو از بهترین مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار است.

آب‌وهوای مالاگا در بهار بسیار عالی و عمدتاً آفتابی است. مالاگا با بارهای جذاب اسپانیایی همیشه پرانرژی است. از لحاظ غذایی رستوران‌های دارای ستاره‌های میشلن و ماهی‌های بسیار خوش‌طعم دارد. این شهر در بهار با شکوفه‌های پرتقال، گل‌های رز و گیاه زیای ویستریا در سطح شهر بسیار شگفت‌انگیز و دیدنی است.

شهر قدیمی تولدو

شهر قدیمی تولدو از جاهای دیدنی اسپانیایی در سفر است. این شهر به راستی از باشکوه‌ترین شهرهای اسپانیا و از تاریخی‌ترین مقاصد گردشگری اسپانیا در بهار است. تولدو در قرون‌وسطی به‌عنوان «شهر سه فرهنگ» شناخته می‌شد، مکانی که – طبق افسانه‌ها – جوامع مسیحی، مسلمان و یهودی به‌طور مسالمت‌آمیز همزیستی داشتند.

بقایای این ترکیب فرهنگی منحصربه‌فرد، جذاب‌ترین جاذبه تولدو مدرن نیز محسوب می‌شود. مساجد نعل اسبی، کنیسه‌های سفاردی و یکی از بهترین کلیسای جامع گوتیک اسپانیا در مرکز تاریخی شهر واقع‌شده‌اند و ریشه‌های ویزیگوتیک و رومی هم در آن یافت می‌شود.

نقطه قوت دیگر تولدو هنر است، به‌ویژه آثار ال گرکو، نقاش تأثیرگذار که به نوعی نشان‌دهنده روح شهر است. این شهر باشکوه در بین مسافران محبوب است و با قدمت و عظمت آثار تاریخی و هنری خود از مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار است.

برای بازدید از این شهر با شکوه نیاز به اخذ ویزای توریستی اسپانیا دارید، جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک در تماس باشید.

بیشتر بخوانید …

مسابقات گاوبازی (سنت فرمین) در اسپانیا

نمایشگاه اسب خرز اندلس

نمایشگاه اسب خرز (Feria de Caballo) با قدمتی ۵۰۰ ساله، به‌طور سنتی در اردیبهشت در هفته اول ماه مه برگزار می‌شود و حتی اگر عاشق نریان‌های اصیل اندلسی نباشید، از جمله مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار است که باید از آن بازدید کنید.

این فستیوال رنگارنگ عمدتاً در اطراف میدان نمایشگاه گونزالو هونتوریا در منطقه‌ای که بیش از ۵۰۰۰۰ مترمربع وسعت دارد رخ می‌دهد و در طول جشن‌های یک هفته‌ای رویدادهای ویژه‌ای در سراسر شهر برگزار می‌شود. تاریخ دقیق برگزاری مراسم هر سال تغییر می‌کند، بنابراین بهتر است قبل از برنامه‌ریزی سفر خود به این نکته توجه کنید.

خرز به‌خودی‌خود یک شهر جذاب اندلس است که دارای شراب شری مشهور جهانی است و مکانی عالی برای گشت‌وگذار است که در مدت فستیوال با نمایش‌های رقص فلامنکو، تاپاس بارها و جاذبه‌های متنوع آن را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار تبدیل می‌کند.

آستوریاس و زیبایی‌های شمالی

این منطقه شمالی سبز و زیبا شباهت‌های زیادی با کانتابریا، همسایه شرقی خود دارد و از زیباترین مقاصد گردشگری اسپانیا در بهار است. دریاچه‌های کووادونگا شامل دریاچه انول و دریاچه ارسینا که توسط لاپیکوتا از هم جدا می‌شوند، آستوریاس را برای طبیعت‌گردی به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار تبدیل می‌کند.

در این مکان اسطوره‌ای تماشای کوه‌های خیره‌کننده که دریاچه‌ها را احاطه کرده‌اند، زیبا و نفس‌گیر بوده و انعکاس تصویر کوه‌ها در آب دریاچه‌ها یکی از باشکوه‌ترین و تماشایی‌ترین مناظر را رقم می‌زند. اگر می‌خواهید از مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار بیشترین استفاده را ببرید در سفرتان به شمال اسپانیا بازدید از گالیسیا را هم در برنامه سفر خود بگنجانید.

بیشتر بخوانید …

معروف ترین جاذبه های دیدنی شهر مورسیا اسپانیا

آلمریا، هالیوود اسپانیا

آیا تابه‌حال نام وسترن‌های «خوب، بد و زشت» یا «لارنس عربستان» را شنیده‌اید؟ آن‌ها در آلمریا فیلمبرداری شده‌اند! صحرای تابرناس که ۲۸۰ کیلومتر امتداد دارد، پس‌زمینه بسیاری از وسترن‌های معروف اسپاگتی بوده است و شما می‌توانید با انتخاب این استان به‌عنوان مقاصد گردشگری اسپانیا در بهار امسال، نگاهی اجمالی به غرب وحشی هم بیندازید.

گرچه آلمریا به خاطر تابستان گرم و مرطوبش معروف است، اما با میانگین دمای حدود ۲۳ درجه در اردیبهشت و خرداد نیز از جالب‌ترین مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار است. جالب است بدانید جدای از ژانر وسترن، آلمریا همچنین در سریال بازی تاج‌وتخت نیز لوکیشن فیلمبرداری بوده و می‌توانید از این به جاذبه‌های توریستی فوق‌العاده دیدن کنید.

بهترین مکان‌ها برای بازدید در اسپانیا در فصل بهار کدامند؟

از فستیوال‌های مهیج، کوه‌های سرسبز شمال، فرهنگ کاتالونیا و صحرای شنی آلمریا در جنوب، اسپانیا در بهار پر از جاهای دیدنی است. آیا به نظرتان این همه جاذبه‌های متنوع و هیجان‌انگیز بهاری فوق‌العاده نیست؟ در این مطلب کوشیدیم بهترین مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار را به شما معرفی کنیم و یک راهنمای سفر جامع برای تعطیلات بهار در اختیارتان قرار دهیم تا سفرتان به اسپانیا در بهار پر از جشن و شکوفه و ماجراجویی‌های جذاب باشد.

سویل، روندا، مادرید، ایبیزا، کادیز، والنسیا، بارسلونا و مایورکا از بهترین نقاط برای بازدید در اسپانیا در فصل بهار هستند.

می توانید قبل از سفر قیمت تور بارسلون و هم چنین نحوه رزرو و قیمت تور مادرید را بررسی کنید. 

سوالات متداول

معروف‌ترین فستیوال‌های اسپانیا در فصل بهار کدامند؟

فستیوال لاس فالالس والنسیا و نمایشگاه آوریل سویل از محبوب‌ترین و معروف‌ترین رویدادها در بهار در اسپانیا هستند.

آیا بهار زمان مناسبی برای بازدید از اسپانیا است؟

بهار اسپانیا که حدوداً از ۲۰ مارس شروع می‌شود و در ۲۱ ژوئن به پایان می‌رسد، از بهترین زمان‌ها برای سفر به اسپانیا در نظر گرفته می‌شود.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اسپانیا
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید