اسپانیا با سواحل مدیترانه‌ای، جاذبه‌های تاریخی، غذاهای باورنکردنی و فرهنگ چندوجهی، مانند جشنی است که شما همیشه به آن دعوتید. از بارسلونای پرشور گرفته تا روستای کوچک آلباراسین، آن‌قدر جاهای دیدنی اسپانیا متنوع و هیجان‌انگیزند و زیبایی مسحورکننده‌ای دارند که هر گردشگر خوش‌سلیقه‌ای را به خود جلب می‌کنند. در ادامه به معرفی برخی جاهای دیدنی اسپانیا با عکس می‌پردازیم تا جاهای دیدنی اسپانیا را بشناسید و بدانید برای لذت بیشتر از این جاهای دیدنی بهتر است چه نکاتی را رعایت کنید، با ما همراه باشید.

آشنایی مقدماتی با کشور اسپانیا

اسپانیا کجاست؟ اسپانیا از بزرگ‌ترین کشورهای اروپا است که در جنوب غربی این قاره واقع‌شده، خطوط ساحلی آن شامل خلیج بیسکای، دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس شمالی می‌شود. در همسایگی این کشور آندورا، فرانسه، جبل‌الطارق، پرتغال و مراکش قرار دارند.

اسپانیا از نظر جغرافیا، آب‌وهوا و فرهنگ بسیار متنوع است، یونانی‌ها و رومی‌ها، اعراب (مورها)، کولی‌ها، یهودیان، باسک‌ها و سلت‌ها همگی اثری محو نشدنی در هنر، معماری، موسیقی و غذای اسپانیا بر جای گذاشته‌اند. گیتار و رقص فلامنکو با فرهنگ مردم اسپانیا پیوند عمیقی دارد که در طول سفر به این کشور می‌توانید شاهد نمایش آن در خیابان باشید. علاوه بر دیدن نمایش‌های فلامنکو، گاوبازی، سیرک، استادیوم فوتبال و شاهکارهای معماری آنتونی گائودی هم از جاذبه‌های گردشگری تور اسپانیا به شمار می‌روند.

معروف‌ترین شهرهای توریستی اسپانیا شامل بارسلونا، مادرید،‌ والنسیا، سن سباستین، سویل، تولدو، سانتیاگو د کامپوستلا، گرانادا و جزایر بالئاریک مانند ایبیزا، مایورکا، منورکا هستند؛ که هر کدام زیبایی‌های خاص خود را دارند و جزو جاهای دیدنی اسپانیا محسوب می‌شوند.

جاهای دیدنی اسپانیا و تفریحات

با ۴۸ سایت ثبت میراث جهانی یونسکو، چندین هزار قلعه و سواحل بسیار زیاد، دیدنی های سفر اسپانیا آن‌قدر زیاد هستند که کشورهای کمی در جهان می‌توانند با آن رقابت کنند. جاذبه های گردشگری اسپانیا با تنوع بسیار، برای بازدید واقعاً بی‌نظیر هستند.

طبیعت اسپانیا از تپه‌های سرسبز و سواحل صخره‌ای گالیسیا، آستوریاس و کانتابریا گرفته تا شکوه استوایی جزایر بالئاریک یا مار منور، در هر زمانی از سال بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کنند و با توجه به آمار سازمان جهانی گردشگری، اسپانیا دومین کشور پربازدید در جهان است.

از برجسته‌ترین جاهای دیدنی اسپانیا مادرید است. مادرید پایتخت اسپانیا شهری پرجنب‌وجوش است که به مکان‌های دیدنی معماری و موزه‌های هنری در سطح جهانی خود شهرت دارد و برای علاقه‌مندان به هنر مقصدی شگفت‌انگیز است.

یکی دیگر از مهم‌ترین جاهای دیدنی اسپانیا بارسلون است. بارسلون، پایتخت کاتالونیا در میان کوه‌های مدیترانه و پیرنه، یک کلان‌شهر خیره‌کننده است که به دلیل معماری آوانگارد و مدرن، سواحل شهر و محله گوتیک آن با قدمت بیش از ۲۰۰۰ سال متمایز است.

از دیگر جاهای دیدنی اسپانیا والنسیا است. والنسیا سومین شهر بزرگ اسپانیا مکانی باشکوه و شهری فوق‌العاده سرزنده با صحنه‌های فرهنگی، غذاخوری‌ها و زندگی شبانه پررونق است و به‌خصوص برای علاقه‌مندان به غذاهای خوشمزه مکانی عالی است.

برای اینکه با جاهای دیدنی اسپانیا بیشتر آشنا شوید. در ادامه ۳۰ تا از جذاب‌ترین جاهای دیدنی اسپانیا را به شما معرفی می‌کنیم:

۱- قصر الحمرا و باغ های جنرالایف، گرانادا

اگر قرار باشد تنها از یکی از جاهای دیدنی اسپانیا دیدن کنید، بدون شک کاخ الحمرای گرانادا را انتخاب خواهید کرد. الحمرا مشرف به شهر زیبای گرانادا از زیباترین جاهای دیدنی اسپانیا است که در اندلس قرار دارد.

برترین جاذبه‌های کاخ الحمرا برای بازدید عبارت‌اند از پاسیو شیرها، عمارت سلطنتی و آلکازابا. از دیگر جاهای دیدنی در نزدیکی کاخ الحمرا، باغ های جنرالیف است. فراموش نکنید از این اقامتگاه تابستانی که در قرن چهاردهم به سبک باغ‌های ایرانی طراحی‌شده نیز دیدن کنید.

با توجه به تعداد زیاد بازدیدکننده، همیشه بهتر است بلیط‌های خود را از قبل رزرو کنید چون بسته به زمان سال ممکن است صف‌های طولانی در باجه بلیط وجود داشته باشد.

الحمرا از دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب باز است و سه‌شنبه‌ها و شنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ شب امکان بازدیدهای بیشتر از آن وجود دارد.

هزینه ورودی بسته به منطقه کاخ و محوطه‌ای که می‌خواهید از آن بازدید کنید و نوع تور متفاوت است و قیمت‌ها از ۷٫۰۰ یورو تا ۱۶٫۹۵ یورو متغیر است.

۲- کلیسای ساگرادا فامیلیا و معماری گائودی

شناخته‌شده‌ترین و تأثیرگذارترین معمار قرن اسپانیا، آنتونیو گائودی است. او بیشتر عمر خود را در زیباترین شهر اسپانیا، بارسلونا گذراند و بهترین نمونه آثار منحصربه‌فرد او در این شهر ساخته‌شده و تمامی آن‌ها از جاهای دیدنی اسپانیا هستند.

معروف‌ترین اثر او، کلیسای برجسته ساگرادا فامیلیا در شهر بارسلون، پربازدیدترین جاذبه اسپانیا است. ساگرادا فامیلیا سایت میراث جهانی است که سالانه بیش از سه میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند و نه‌تنها از پرطرفدارترین جاهای دیدنی اسپانیا بلکه از بهترین جاذبه‌های جهان به شمار می‌رود.

سازه گوتیک خیره‌کننده کلیسا، بازدیدکنندگان را با زیبایی محض و معماری بسیار منحصربه‌فرد خود که تلفیقی از سبک‌های گوتیک و مدرن است مجذوب خود می‌کند و بی‌تردید از مهم‌ترین جاهای دیدنی اسپانیا به شمار می‌رود.

بازدیدکنندگان می‌توانند به بخش‌های مختلف کلیسا از جمله موزه، فروشگاه، شبستان، سردابه و برج‌ها دسترسی داشته باشند. بازدید برای عموم از ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر در ماه‌های زمستان و تا ۸ شب در ماه‌های تابستان است.

بیشتر بخوانید …

هرآنچه که باید درباره قیمت تور اسپانیا بدانید

۳- مسجد بزرگ کوردوبا

کوردوبا شهر جذاب آندلس، به خاطر مسجد-کلیسای جامع قرطبه که در قلب شهر واقع‌شده، مشهور است. قدمت این مسجد بزرگ به سال ۷۸۴ پس از میلاد برمی‌گردد و در سال ۱۹۸۴ به میراث جهانی تبدیل شد و از جاهای دیدنی اسپانیا است.

قرطبه توسط رومیان در قرن دوم تأسیس شد و به یکی از مهم‌ترین شهرهای تحت حکومت امپراتور آگوستوس تبدیل شد، در قرن هشتم و زمانی که مورها آن را فتح کردند، به اوج شکوفایی و شهرت رسید.

جدا از مسجد بزرگ، کوردوبا مملو از مکان‌های جالب برای بازدید است، از جمله پاسیوهای تزئین شده معروف، بازار صنایع‌دستی زوکو، کازا اندلسی، محله یهودیان و سواحل رودخانه گوادالکیویر که از دیگر جاهای دیدنی اسپانیا هستند.

۴- موزه هنری پرادو

موزه پرادو در مرکز مادرید از جاهای دیدنی اسپانیا است. این موزه یکی از بهترین مجموعه‌های هنر اروپایی متعلق به قرن دوازدهم و اوایل قرن بیستم را در خود جای‌داده است.

در این موزه آثار هنری استادان بزرگی از جمله گویا، روبنس، ولاسکوئز و ال گرکو را خواهید دید. این موزه در حال حاضر حدود ۸۰۰۰ طراحی، ۷۵۰۰ نقاشی و تقریباً ۵۰۰۰ اثر چاپی را در خود جای‌داده است. اگر قصد سفر و یا رزرو تور مادرید را دارید، این موزه از مکانهای دیدنی مادرید اسپانیا است که باید از آن دیدن کنید.

موزه اکثر روزها از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ بعدازظهر باز است و اگر بودجه کمی دارید، می‌توانید روزانه بین ۶ بعدازظهر تا ۸ بعدازظهر به‌صورت رایگان از موزه دیدن کنید.

۵- سان لورنزو د ال اسکوریا

صومعه سلطنتی باورنکردنی «ال اسکوریا» از دیگر جاهای دیدنی اسپانیا است. دستور ساخت این صومعه از سوی شاه فیلیپ دوم به مناسبت پیروزی نبرد سن کوئنتین در سال ۱۵۵۷ بر فرانسه صادر شد. ساخت آن بیش از ۲۰ سال به طول انجامید و باگذشت زمان به محل آرامگاه همه پادشاهان اسپانیا تبدیل شد، سنتی که تا امروز باقی‌مانده است.

مقیاس صومعه سن لورنزو تنها زمانی قابل‌درک است که از نزدیک از این سایت بازدید کنید. ال اسکوریا از دیگر جاهای دیدنی اسپانیا، در فاصله ۵۰ دقیقه‌ای با ماشین در شمال مادرید واقع‌شده است. تنها با یک قطار یا ماشین‌سواری کوتاه تا سن لورنزو از مادرید به آن خواهید رسید.

بلیط‌های ورودی را می‌توان از راهرو اصلی دریافت کرد یا به‌راحتی از طریق وب‌سایت رسمی مجموعه رزرو کرد. هزینه ورودی اولیه ۱۰ یورو برای بزرگ‌سالان و فقط ۵ یورو برای کودکان تا ۱۶ سال است، قیمتی که ارزش پرداخت برای دیدن چنین جاذبه تاریخی چشمگیری را دارد.

بیشتر بخوانید …

مدینه الزهرا شهری تاریخی در اسپانیا

۶- موزه گوگنهایم، بیلبائو

بیلبائو در منطقه باسک در شمال اسپانیا واقع‌شده است. موزه خیره‌کننده گوگنهایم از جاهای دیدنی اسپانیا، جاذبه اصلی شهر بیلبائو به شمار می‌رود. یک شاهکار معماری که از همان ابتدا شما را مسحور خود می‌کند.

این موزه که توسط معمار مشهور جهان، فرانک گری ساخته‌شده، در سال ۱۹۹۷ افتتاح شد و مجموعه بزرگی از آثار هنری برجسته و معاصر را در خود جای‌داده است.

بااین‌حال، موزه اصلی خود بنای منحنی پوشیده از تیتانیوم است، ساختمان منحنی که موزه را در خود جای‌داده از جاهای دیدنی اسپانیا و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های این کشور است.

پس از بازدید از موزه، می‌توانید از این فرصت برای کاوش در بقیه بیلبائو استفاده کنید، از جمله از کاسکو ویجو (شهر قدیمی) در کناره رود نرویون و هفت خیابان اصلی شهر بازدید کنید که قدمت آن‌ها به قرن ۱۴۰۰ بازمی‌گردد.

 این موزه روزهای هفته به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب باز است و قیمت بلیط ورودی آن بین ۶ تا ۱۵ یورو متغیر است.

۷- کلیسای جامع سویل و آلکازار

از جاذبه‌های مهم سویل کلیسای جامع سانتا ماریا د لا سده است که مکانی عالی برای بازدید تقریباً در هر زمان از سال است. این کلیسا که‌ بزرگ‌ترین کلیسای جامع گوتیک در جهان است و توسط یونسکو به‌عنوان میراث جهانی شناخته‌شده است از جاهای دیدنی اسپانیا است.

کلیسای جامع سویل که ساخت‌وساز آن بیش از یک قرن به طول انجامیده با منظره‌ باشکوهش، شبستان مرکزی خیره‌کننده‌اش که ۴۰ متر ارتفاع دارد و ۸۰ نمازخانه جانبی و باغ‌های آلکازار از جاهای دیدنی اسپانیا به شمار می‌رود.

 کلیسای جامع سویل در قلب شهر، تنها در فاصله چند دقیقه پیاده‌روی از رودخانه گوادالکیویر قرار دارد. باسیلیکای کلیسا در محل مسجد آلجاما از سلسله مورها ساخته‌شده است که قدمت آن به قرن دوازدهم بازمی‌گردد.

۸- میدان پلازا مایور، مادرید

پلازا مایور از جاهای دیدنی اسپانیا در مادرید است. این میدان بزرگ در مرکز مادرید، محل ملاقات اصلی مردم محلی و بازدیدکنندگان است. در ابتدا پلازا دل آرابال نام داشت و بعداً نام خود را به پلازا مایور تغییر داد و در فاصله بسیار نزدیکی از میدان معروف دیگری به نام پورتا دل سول قرار دارد.

طرح پلازا مایور دارای یک سبک معماری متقارن و یک شکل است که توسط ۲۳۷ بالکن، ۹ راه ورودی، مجسمه برنزی شاه فیلیپ سوم و باغ‌های پر آذین احاطه‌شده است.

هیچ سفری به مادرید بدون بازدید از پلازا مایور کامل نخواهد بود، جایی که بازدیدکنندگان از فضایی منحصربه‌فرد، برخی غذاخوری‌های کوچک عالی و معماری زیبا دیدن می‌کنند. در سفر بعدی خود به مادرید هنگام بازدید از جاهای دیدنی اسپانیا حتماً از این میدان دیدن کنید.

بیشتر بخوانید …

زیباترین شهرهای اسپانیا که باید از آن‌ها دیدن کنید!

۹- خیابان لا رامبلا، بارسلونا

خیابان لا رامبلا احتمالاً از اولین جاهای دیدنی اسپانیا است که بازدیدکنندگان بارسلونا به آن سر می‌زنند، زیرا به‌راحتی قابل‌شناسایی‌ترین مکان دیدنی در شهر است. لا رامبلا یک بلوار طولانی است که از مرکز بارسلون می‌گذرد. این مکان پرجنب‌وجوش و مملو از غرفه‌های بازار، مردم محلی، نوازندگان خیابانی است و بارها و رستوران‌های متنوعی در آن قرار دارند.

این بلوار از نزدیکی ترمینال کشتی‌های کروز پورت ول شروع می‌شود و به پلاکا کاتالونیای معروف در شمالی‌ترین بخش شهر منتهی می‌شود و بین محله‌های راول و گوتیک قرارگرفته است.

  کل این محدوده از جاهای دیدنی اسپانیا محسوب می‌شود. شما میتونید از ایم مکان جذاب در تور بارسلون دیدن کنید. 

۱۰- کاخ سلطنتی مادرید

یکی از چشمگیرترین کاخ‌های سلطنتی اروپا در مادرید است که باید در بازدید از جاهای دیدنی اسپانیا، دیدن آن را در برنامه سفر خود قرار دهید. کاخ سلطنتی دارای بیش از ۲۰۰۰ اتاق مجلل تزئین شده است که بازدید از ۵۰ مورد از آن‌ها برای عموم آزاد است.

هفت روز هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر در ماه‌های زمستان به روی عموم باز است و در ماه‌های تابستان (از آوریل تا سپتامبر) تا ساعت ۸ شب باز است. هزینه ورودی اولیه ۱۰ یورو است که امکان گرفتن تخفیف گروهی وجود دارد. هزینه راهنماها فقط ۴ یورو و راهنمای صوتی ۳ یورو است.

۱۱- کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا

کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا در منطقه گالیسیا در شمال غربی اسپانیا از دیگر جاهای دیدنی اسپانیا است. این کلیسای باشکوه در جاهای دیدنی اسپانیا، اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا هر سال برای هزاران زائر، نقطه پایانی مسیر کامینو د سانتیاگو است.

ساخت این کلیسا در سال ۱۰۷۵ آغازشده و در طول سالیان متمادی تکمیل آن به طول انجامیده و سبک‌های مختلفی از جمله گوتیک، باروک، رومانسک و نئوکلاسیک در آن به‌کاررفته است.

هزینه ورودی بسته به تور انتخابی شما گزینه‌های مختلفی دارد و بین ۶ تا ۱۵ یورو برای هر نفر متغیر است. بازدید از کلیسا برای کودکان زیر ۱۲ رایگان است.

۱۲- موزه هنر ملی رینا سوفیا

موزه هنر ملی رینا سوفیا در بین ۱۰ جاذبه پربازدید اسپانیا قرار دارد، این موزه به‌طور منظم میزبان بیش از ۳ میلیون بازدیدکننده در سال است و از جاهای دیدنی اسپانیا محسوب می شود. در این موزه می‌توانید از برخی از ارزشمندترین مجموعه‌های هنری سراسر اروپا از جمله آثار هنری سالوادور دالی و خوآن میرو بازدید کنید.

شاهکار معروف پیکاسو «گِرنیکا» مهم‌ترین اثری است که در این موزه به نمایش گذاشته‌شده و در بازدید از جاهای دیدنی اسپانیا اگر هنردوست باشید حتماً باید آن را در طبقه همکف موزه ببینید.

از نکات جالب‌توجه درباره این موزه این است که امکان بازدید از موزه در طول هفته در ساعات خاصی به‌صورت رایگان وجود دارد و دسترسی به کتابخانه بسیار بزرگ و مجهز آن نیز رایگان است.

۱۳- آلکازار، سگویا

آلکازار سگویا به دلیل شکل منحصربه‌فردش از متمایزترین قلعه‌ها و جزو جاهای دیدنی اسپانیا است. در حدود قرن دوازدهم ساخته‌شده و از جاهای دیدنی آن اتاق تاج‌وتخت، برج جان دوم و دیوارهای بیرونی قلعه است.

سگویا از جاهای دیدنی اسپانیا است که جاهای دیدنی زیادی در اطراف این شهر برای بازدید وجود دارد، بنابراین یک روز کامل گشت در سایت‌های آلکازار ممکن است کافی نباشد و اگر بتوانید حداقل یک شب بمانید، ناامید نخواهید شد.

قیمت ورودی بسته به مناطقی که می‌خواهید بازدید کنید از ۲٫۵۰ یورو تا ۸٫۵۰ یورو متغیر است، اگرچه توصیه می‌کنیم از تور کامل استفاده کنید.

بیشتر بخوانید …

معروف ترین جاذبه های دیدنی شهر مورسیا اسپانیا

۱۴- سن سباستین

سن سباستین واقع در ساحل خلیج بیسکای، در شمال اسپانیا، توسط تپه‌های سبز، خلیج‌ها، رودخانه‌ها و کوه‌ها احاطه‌شده از جذاب‌ترین جاهای دیدنی اسپانیا است. منطقه زیبای ساحلی لا کونچا بازدیدکنندگانی را از همه اقشار جامعه در مقیاس جهانی به خود جذب می‌کند.

سن سباستین به خاطر غذاهای گوناگون و خوشمزه‌اش نیز جزو جاهای دیدنی اسپانیا به شمار می‌رود زیرا این شهر دارای رکورد بیشترین تعداد رستوران‌های ستاره‌دار میشلن در یک شهر است. معماری شیک، میدان‌های چشمگیر و پارک‌های سرسبز پراکنده در سرتاسر شهر، لقب «مروارید» شمال اسپانیا را به شایستگی به آن می‌افزاید.

۱۵- شهر تاریخی سویل

سویل در جنوب اسپانیا، پایتخت منطقه خودمختار اندلس، چهارمین شهر بزرگ و یکی از زیباترین جاهای دیدنی اسپانیا برای تاریخ دوستان است. بایرون درباره سویل نوشته: «سویل شهری دلپذیر است که به پرتقال‌ها و زنانش معروف است.» اما این فقط یک گوشه از زیبایی‌های سویل است. سویل به دلیل تاریخ غنی، فرهنگ اصیل، مکان‌های تاریخی خیره‌کننده، غذاهای عالی و مردم صمیمی و خونگرمش شهرت دارد.

قرار داشتن برخی از بهترین بناهای تاریخی و مکان‌های باستانی اسپانیا از جمله کلیسای جامع سانتا ماریا باغ‌های پرتقالی آلکازار، توره دل اورو (برج طلایی)، سواحل رودخانه گوادالکیویر، دیوارهای آلموهاد، لاگیرالدا و میدان گاوبازی معروف ماسترانزا که قدیمی‌ترین در نوع خود در جهان است، این شهر را به یکی از جاهای دیدنی اسپانیا تبدیل کرده است.

۱۶- کامینو د سانتیاگو

کامینو د سانتیاگو از جاهای دیدنی اسپانیا در واقع مجموعه‌ای از مسیرهای زیارتی قدیمی است که وجه اشتراکشان مقصد سفر یعنی کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا است.

این مسیر زیارتی از قرون‌وسطی یک مسیر مهم برای مسیحیان بوده و برای بیش از ۱۰۰۰ سال مورداستفاده قرارگرفته است و از جاهای دیدنی اسپانیا است. برای لذت بردن از فضا و زیبایی شرکت کردن در این پیاده‌روی مشهور جهانی، لازم نیست اعتقادات مذهبی داشته باشید و همه می‌توانند در آن شرکت کنند.

بیشتر بخوانید …

آشنایی با شهر طلایی سالامانکا اسپانیا

۱۷- خیرونا

شهر باستانی خیرونا از جاهای دیدنی اسپانیا در فاصله یک‌ساعتی از شمال بارسلونا قرار دارد، رودخانه اونیاراز دل این شهر زیبای رنگی می‌گذرد و خانه‌های روی آب زیبا و چندرنگ آن را بسیار دیدنی می‌کند.

شهر قرون‌وسطایی، پر جنب‌وجوش، جذاب، تمیز و چندفرهنگی خیرونا، بی‌شک از جاهای دیدنی اسپانیا است و پیاده‌روی عصرانه تابستانی در محله‌های قدیمی آن به‌شدت توصیه می‌شود تا فرهنگ و تاریخ محلی را از نزدیک احساس کنید.

پیش از توقف در یکی از غذاخوری‌های دنج، بارهای تاپاس، رستوران‌های تراس‌دار و کافه‌تریا‌هایی که در سراسر شهر قدیمی وجود دارند، از پیچ‌وخم خیابان‌های باریک، گذرگاه‌ها و بناهای تاریخی مشهور خیرونا که از جاهای دیدنی اسپانیا است، حتماً دیدن کنید.

۱۸- آتشفشان و پارک ملی تیده، تنریف

آتشفشان کوه تیده از جاهای دیدنی اسپانیا در جزیره تنریف است. کوه تیده با ارتفاع ۳۷۱۸ متر از سطح دریا بلندترین قله اسپانیا است. سومین آتشفشان فعال و بزرگ دنیا و مکانی شگفت‌انگیز است.

پارک ملی تیده در جزیره تنریف در میان جزایر قناری از دیگر جاهای دیدنی اسپانیا است. این پارک ازآنجاکه در نزدیکی آتشفشان قرار دارد ازلحاظ زمین‌شناسی بسیار چشمگیر و بی‌نظیر است و سطح آن شبیه کره ماه است.

این پارک که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت‌شده از جاهای دیدنی اسپانیا است که اگر به تنریف می‌روید و اهل طبیعت‌گردی هستید،‌باید بازدید از آن را در برنامه خود بگنجانید.

۱۹- شهر هنر و علم، والنسیا

والنسیا یکی از بزرگ‌ترین شهرهای واقع در سواحل شرقی سرزمین اسپانیا است. شهر هنر و علم والنسیا از جاهای دیدنی اسپانیا است. مجموعه فرهنگی و معماری که روزها شما را سرگرم می‌کند. بزرگ‌ترین پارک دریایی و آکواریومی اروپا در اینجا واقع است.


برای انتخب مقصد دلخواهتان میتونید، صفحه تور ترکیبی اروپا تابستان ۱۴۰۲ را ببینید. 


یک مرکز اقیانوس‌شناسی دارد که عمدتاً در زیر زمین واقع‌شده و دارای مناطق تالابی و باتلاق‌های حرا است. دلفیناریوم، یکی از بزرگ‌ترین‌ها در اروپا، ظرفیت نشستن بیش از ۲۰۰۰ نفر را دارد و حدود ۴۰ میلیون لیتر آب در خود جای می‌دهد.

شهر هنر و علم بیشتر روزها باز است و ورود به جاذبه‌های مختلف از حدود ۸ یورو برای هر نفر شروع می شود.

۲۰- آستوریاس

آستوریاس که به خاطر ساحل ناهموارش معروف است، در شمال سرزمین اصلی اسپانیا واقع‌شده است و از جاهای دیدنی اسپانیا محسوب می شود. آستوریاس به دلیل اینکه یکی از زیباترین، سرسبزترین و حاصلخیزترین سرزمین‌های اسپانیا است، شهرت دارد.

آستوریاس با خط ساحلی خیره‌کننده، کوه‌ها، سواحل زیبا، دهکده‌های ساحلی عجیب‌وغریب و مجموعه‌ای از مکان‌های مذهبی و معماری قرون‌وسطایی و برخی از بهترین غذاهای دریایی از جاهای دیدنی اسپانیا است. جاذبه‌های برتر آستوریاس عبارت‌اند از موزه مولینوس در تاراموندی، کیپ ویدو و دریاچه کووادونگا.

بیشتر بخوانید …

معرفی جزایر تفریحی و گردشگری اسپانیا

۲۱- پارک گوئل

هیچ سفری به بارسلونا بدون بازدید از پارک گوئل کامل نخواهد شد. این پارک از دیگر جاهای دیدنی اسپانیا است که نمونه‌ای عالی از خلاقیت غیرمعمول گائودی است و در قسمت شمالی شهر واقع‌شده است.

مجسمه‌ها، موزاییک‌ها و کاشی‌کاری‌های این پارک زیبا و سرسبز که به طرز هوشمندانه‌ای توسط گائودی طراحی‌شده‌اند این پارک را یکی از بهترین جاهای دیدنی اسپانیا کرده‌اند. این پارک عجیب و مسحورکننده به بازدیدکنندگان امکان رؤیت مناظر فوق‌العاده‌ای از شهر را در کنار معماری خارق‌العاده‌اش می‌دهد.

همیشه بهتر است که بازدید خود را از این جاذبه از قبل رزرو کنید زیرا فقط تعداد معینی از بازدیدکنندگان در هر ساعت به پارک اجازه ورود میابند. اگر می‌خواهید به ازدحام جمعیت برنخورید، بهترین زمان برای بازدید از پارک گوئل در روزهای هفته ساعت ۹:۳۰ صبح است که پارک باز می‌شود.

۲۲- کازا میلا

کازا میلا معروف به لا پدررا (معدن سنگ) یکی دیگر از آثار نوابغ آمیز آنتونی گائودی از دیگر جاهای دیدنی اسپانیا است که نباید هنگام بازدید از بارسلونا از دست داد. نمای آن شبیه یک معدن است و توسط گائودی بین سال‌های ۱۹۰۶ و ۱۹۱۲ ساخته‌شده است.

این بنا، آخرین ساختمانی است که توسط این هنرمند منحصربه‌فرد قبل از اینکه زندگی خود را وقف ساختن ساگرادا فامیلیا کند، ساخته‌شده است. کازا میلا مطمئناً یکی از شناخته‌شده‌ترین ساختمان‌های مدرن در جهان؛ و از جاهای دیدنی اسپانیا است.

برای جلوگیری از ماندن در صف‌های اغلب طولانی، بهتر است بلیط خود را آنلاین را رزرو کنید. هزینه‌های ورودی متفاوت است زیرا تجربه‌های متنوعی را ارائه می‌دهند. تور لا پدررا در روز با قیمت ۲۲ یورو که شامل راهنمای صوتی است، محبوب‌ترین است و تور ترکیبی روز و شب آن ۴۱ یورو هزینه دارد اما ارزش قیمتش را دارد.

۲۳- کازا باتلو

کازا باتلو شاهکار گائودی، برنده جایزه بهترین مکان دیدنی جهان در سال ۲۰۲۱ از دیگر جاهای دیدنی اسپانیا در بارسلونا است. این ساختمان بین سال‌های ۱۹۰۴ و ۱۹۰۶ ساخته‌شده و از لحاظ سبک و فرم معماری یکی از زیباترین ساختمان‌های شهری است.

ازآنجایی‌که نمای ساختمان شبیه به اژدها یا آرواره‌های یک جانور عجیب‌وغریب است در زبان محلی، کازا دلز اُسُز به معنای ساختمان استخوان‌ها نامیده می‌شود. کازا باتلو از عجیب‌ترین ساختمان‌های مسکونی اروپا و جاهای دیدنی اسپانیا به شمار می‌رود.

این بنا در پسیج د گراسیا یکی از نمادین‌ترین خیابان‌های بارسلون قرار دارد. روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ۹:۳۰ صبح تا ۱۷:۳۰ بعدازظهر و جمعه تا یکشنبه از ۹:۰۰ صبح تا ۸ شب پذیرای بازدیدکنندگان است.

بیشتر بخوانید …

قبل از سفر به اسپانیا بخوانید

۲۴- شهر قدیمی تولدو

شهر زیبا و تاریخی تولدو از جاهای دیدنی اسپانیا است که در ۷۰ کیلومتری جنوب مادرید واقع‌شده و پایتخت منطقه کاستیل لامانچا است. تولدو در سال ۱۹۸۶ توسط یونسکو به‌عنوان میراث جهانی معرفی شد و اگر می‌خواهید تاریخ غنی هنری و فرهنگی اسپانیا را کشف کنید، باید حتماً از آن بازدید کنید.

تولدو توسط رودخانه پرپیچ‌وخم تاجو احاطه‌شده و واقعاً منظره زیبایی دارد، به‌خصوص در شب که چراغ‌های چشمک‌زن و نورهای بناها به زیبایی دیده می شود. در تولدو آن‌قدر جای دیدنی وجود دارد که از بازدید از آن ناامید نخواهید شد.

جاذبه‌های محبوب تولدو شامل آلکازار، دیوار دفاعی بزرگ، موزه ال گرکو، صومعه سانتا دومینگو، پل سن مارتین و قرن پانزدهمی صومعه سان خوان د لوس ریس است و از جذاب‌ترین جاهای دیدنی اسپانیا به شمار می‌رود.

۲۵- کاستا دل سول

کوستا دل سول (ساحل خورشید) در جنوب اسپانیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر در اروپا و از جاهای دیدنی اسپانیا است. این منطقه به خاطر صدها ساحل طلایی و آب‌وهوای عالی با بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در سال مشهور است. سواحل کاستا دل سول از زیباترین سواحل و جاهای دیدنی اسپانیا هستند. اگر قصد اقامت در کوستا دل سول را دارید، می‌توانید از مجموعه‌ای از ریزورت‌ها و اقامتگاه‌های محبوب در سراسر این خط ساحلی معروف لذت ببرید.

۲۶- منطقه سلتیک اسپانیا

گالیسیا در شمال غربی اسپانیا از جاهای دیدنی اسپانیا در شبه‌جزیره ایبری است که در طول قرن‌ها به‌شدت تحت تأثیر فرهنگ سلتیک قرارگرفته است. گالیسیا فضایی دوستانه دارد و جذابیت دنیای قدیمی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد که منحصربه‌فرد و دوست‌داشتنی است.

فرهنگ سلتیک در سراسر گالیسیا از جاهای دیدنی اسپانیا به‌وضوح مشاهده می شود و ازآنجاکه در این منطقه در دل کوهستان تا ساحل، رودخانه‌های زیادی وجود دارد به سرزمین ۱۰۰۰ رودخانه معروف است.

سفر در اطراف گالیسیا با زمین‌های سرسبز و حاصلخیز، خط ساحلی دیدنی، دهکده‌های زیبا و بندرگاه‌های کوچک عجیب‌وغریب از تجربه‌های لذت‌بخش سفر به اسپانیا است.

بیشتر بخوانید …

درباره ساختمان کازاباتیو بارسلونا

۲۷- روستاهای سفید آندلس

چشمگیر اندلس از جاهای دیدنی اسپانیا در طول سال‌ها با مناظرش تعداد زیادی از بازدیدکنندگان علاقه‌مند را به خود جذب کرده است و روستاهای سفید منطقه جاذبه اصلی بازدیدکنندگانی است که در جستجوی منظره‌ای بی‌نظیر از اندلس هستند.

هر کدام از این روستاها جذابیت خاصی را ارائه می‌دهند و جزو جاهای دیدنی اسپانیا هستند که ارزش بازدید را دارند. یکی از دیدنی‌ترین آن‌ها روستای لانجارون در دامنه‌های سیرا نوادا در گرانادا است و اطراف لانجارون به دلیل چشمه‌های آب شیرین فراوان و همچنین زیبایی طبیعی عالی آن موردتوجه است.

۲۸- موزه پیکاسو

موزه پابلو پیکاسو در شهر مالاگا از دیگر جاهای دیدنی اسپانیا برای علاقه‌مندان به این هنرمند معروف است. پابلو پیکاسو از شناخته‌شده‌ترین هنرمندان جهان در مالاگا متولد شد. این موزه در سال ۲۰۰۳ افتتاح شد و حدود ۲۸۰ اثر هنری اهدایی خانواده پیکاسو را در خود جای‌داده است.

این موزه در کنار میدان مرسد، محل تولد پیکاسو واقع‌شده است. در طول ماه‌های زمستان بین ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر برای عموم باز است و در ماه‌های تابستان تا ساعت ۸ بعدازظهر باز است. هزینه ورودی ۹ یورو با تخفیف‌های ویژه برای دانشجویان، کودکان و بازنشستگان است.

۲۹- موزه سالوادور دالی

سالوادور دالی هنرمند، مجسمه‌ساز، نویسنده و فیلم‌ساز کاتالونیایی بود که در قرن بیستم با آثار هنری خارق‌العاده سوررئالیستی و شخصیت عجیب خود تأثیر زیادی بر دنیای هنر گذاشت. این موزه توسط خود دالی ساخته‌شده و در حال حاضر بزرگ‌ترین آثار هنری سوررئالیستی جهان را در خود جای‌داده است.

موزه سالوادور دالی در فیگورس، محل تولد و خاکسپاری او از جاهای دیدنی اسپانیا محسوب می شود. در فاصله حدود دو ساعت رانندگی در شمال بارسلونا قرار دارد، خدمات حمل‌ونقل برای دسترسی به آن بسیار خوب است و می‌توان به‌راحتی با قطار، جاده یا اتوبوس به آن رسید.

این موزه از جاذبه‌ها و جاهای دیدنی اسپانیا است که بازدیدکنندگان زیادی در طول سال از دنیای شگفت‌انگیز آن دیدن می‌کنند. بلیط‌های ورودی مختلفی دارد که می‌توانید به‌صورت آنلاین یا در ورودی اصلی بسته به نوع تور موردنظرتان خریداری کنید.

۳۰- سواحل جزایر بالئاریک

جزایر بالئاریک از جاهای دیدنی اسپانیا است که از جزایر مایورکا، منورکا، ایبیزا و فورمنترا تشکیل‌شده و برخی از باورنکردنی‌ترین سواحل و خلیج‌هایی را که در هر کجای اسپانیا خواهید یافت، در خود جای‌داده است.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که این سواحل از جاهای دیدنی اسپانیا بوده و بازدیدکنندگان از تعطیلات خود در جزایر بالئاریک لذت می‌برند سواحل باورنکردنی و متعدد آن است.

بهترین سواحل آن شامل ساحل ایلتاس در فورمنترا، کالا کامت در ایبیزا، کالا ماکارلتا در منورکا و سواحل پولنکا و آلکودیا در مایورکا می‌شود.

جمع بندی

در این مطلب کوشیدیم بهترین جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری اسپانیا را به شما معرفی کنیم تا در سفر خود به اسپانیا با بازدید از این جاهای دیدنی بی‌نظیر و عالی، بهترین تجربه‌های سفر و خاطراتی به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

امیدواریم سفر خوبی به قلب اروپا و اسپانیا داشته باشید، اما فراموش نکنید حتما قبل از تصمیم به سفر برای دریافت ویزای شینگن و یا ویزای توریستی اسپانیا اقدام کنید. 

سوالات متداول

مهم‌ترین جاذبه‌های اسپانیا چه هستند؟

کلیسای ساگرادا فامیلیا، قصر الحمرا، موزه هنری پرادو و مسجد بزرگ کوردوبا از مهم‌ترین جاذبه‌های اسپانیا هستند.

بهترین شهرهای دیدنی اسپانیا کدام‌ هستند؟

بارسلونا، مادرید، سن سباستین، سویل و گرانادا از بهترین شهرهای دیدنی اسپانیا هستند.

بهترین زمان برای بازدید از اسپانیا چه وقتی است؟

بهار (مارس تا می) یا پاییز (سپتامبر تا نوامبر) بهترین زمان برای سفر به اسپانیا در نظر گرفته می‌شود.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اسپانیا
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید