بهترین فصل سفر به سریلانکا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 10 دسامبر 2020
Loading...

در فصل زمستان هم می‌توانید از آفتاب لذت‌بخش ساحل و تفریحات آبی لذت ببرید، به شرط آنکه مقصدتان را درست انتخاب کنید و سریلانکا دقیقا همان مکان رویایی ست که در زمستان سرد و برفی به شما بهشتی گرم و آفتابی را هدیه می‌دهد. با ما همراه شوید تا با بهترین فصل سفر به سریلانکا و جاذبه‌های آن آشنایتان کنیم.

تور سریلانکا متنوع‌ترین پکیجی ست که مسافران خود را به هرآنچه که می‌خواهند می‌رساند. شهرهای پرجنب و جوش که با حفظ ارزش‌ها و سنت، خود را با زندگی مدرن نیز عجین کرده‌اند، معابد چند هزار ساله و سواحلی که با آن‌ها می‌شود بهشت را تعریف کرد. اما دیدن تمام این زیبایی‌ها در غالب یک پکیج کاملا به این بستگی دارد که به این سوال پاسخ دهید. «بهترین فصل سفر به سریلانکا چه فصلی است» در ادامه مطلب به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد.

سفر به سریلانکا در بهار

اینکه بهار را در لیست بهترین زمان سفر به سریلانکا قرار دهیم یا خیر، به هدف شما از سفر به این کشور بستگی دارد. سریلانکا در بهار طبیعتی سرسبز دارد اما رطوبت و دمای بالا باعث ایجاد هوای گرم و نمناک شده و استفاده از سواحل را تقریبا غیرممکن می‌کند. پس اگر به قصد استفاده از ساحل و تفریحات آبی به این کشور سفر می‌کنید، بهار را نمی‌توان زمان مناسبی برای این کاردانست.

اما اگر به تاریخ و فرهنگ علاقه دارید در این فصل می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی، مراکز خرید و معابد چند هزار ساله کلمبو، بنتوتا و کندی دیدن کنید.

نکته دیگر اینکه رطوبت بالای هوا و محدود شدن  تفریحات ساحلی دلیلی بر آن شده که بهار از لیست زمان پیک سفر به سریلانکا خارج شود. بنابراین قیمت بلیط هواپیما و هتل تا حد زیادی پایین آمده و علاقه‌مندان به جاذبه‌های تاریخی می‌توانند سفری ارزان به سریلانکا داشته باشند.

سفر به سریلانکا در تابستان

تابستان هم مانند بهار آب و هوایی گرم با رطوبت بالا دارد، البته بارش باران‌های موسمی نیز به رطوبت بالا اضافه می‌شود. پس این فصل گرم و بارانی را نمی‌توان بهترین فصل سفر به سریلانکا دانست.

در واقع تابستان خلوت‌ترین فصل سریلانکا از نظر سفر و گردشگری به شما می‌رود. قیمت هتل‌ها و بلیط هواپیما تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرده و خلوت بودن بناهای تاریخی سفری ارزان و بی‌دغدغه را برای طرفداران تاریخ و فرهنگ امکان‌پذیر می‌کند.

اما اگر همچنان سفر به سریلانکا در تابستان انتخاب شماست، مناطق شمالی این کشور را پیشنهاد می‌کنیم. در این مناطق رطوبت هوا پایین‌تر و میزان بارش باران‌های موسمی کمتر است. همچنین لازم به یادآوری است رطوبت هوا استفاده از سواحل را تا حد بسیار زیادی محدود می‌کند.

سفر به سریلانکا در پاییز

پایین آمدن رطوبت هوا و توقف باران‌های موسمی ارمغان پاییز برای کشور سریلانکا است. بنابراین پاییز را می‌توان بهترین فصل سفر به سریلانکا دانست. تابش آفتاب ملایم در پاییز سواحل را برای یک تعطیلات عالی آمده کرده و گردشگران می‌توانند از انواع تفریحات آبی لذت ببرند.

میانگین دما در فصل پاییز بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد است و وزرش باد ملایم همراه با تابش آفتاب، هوا را برای گشت‌وگذار مساعد می‌کنند. بازدید از جاذبه‌های تاریخی کلبمو، معابد چند هزار ساله با معماری‌های خارق‌العاده، تجربه صرف غذا در رستوران‌های ساحلی و دکه غذاهای خیابانی، خرید سوغاتی از فروشگاه‌های رنگارنگ صنایع دستی و تفریحات آبی مانند غواصی، قایق‌سواری، ماهیگیری، شنا و گرفتن حمام آفتاب از کارهایی ست که می‌توانید با سفر به سریلانکا در فصل پاییز تجربه کنید.

سفر به سریلانکا در زمستان

سریلانکا در زمستان ارزشی دو چندان پیدا می‌کند. سواحل این کشور با فضایی بهشتی آماده پذیرایی از گردشگرانی هستند که می‌خواهند چند روزی را به دور از برف و سرمای زمستان سپری کنند. این فستیوال آب و آفتاب همزمان با آغاز سال نو میلادی آغاز شده و بسیاری از افراد را ترغیب می‌کند تا آغاز سال را در کنار ساحل آغاز کرده و متفاوت‌تر از همیشه جشن بگیرند.

فصل زمستان شلوغ‌ترین فصل گردشگری در سریلانکاست. بنابراین جای تعجب ندارد که قیمت تور سریلانکا در این فصل گرانتر از نیمه اول سال باشد. دمای هوا در زمستان به طور میانگین ۳۰ درجه سانتی‌گراد است و رطوبت هوا در پایین‌ترین حالت خود قرار دارد.

با سفر به سریلانکا در زمستان می‌توانید از انواع تفریحات ساحلی لذت برده و سفری بی‌دغدغه را همراه با جاذبه‌های تمام‌نشدنی تجربه کنید.

بهترین فصل سفر به سریلانکا

نیمه دوم سال بهترین فصل سفر به سریلانکا است. زمانی که بیشتر نقاط  دنیا را برف و سرما فراگرفته اما سواحل این کشور با موج‌های آرام و تابش آفتاب ملایم پذیرای گردشگران از سراسر دنیا هستند. در این موقع از سال می‌توانید به دور از باران‌های موسمی و رطوبت هوا، انواع تفریحات جذاب و مهیج آبی را تجربه کرده و از جاذبه‌های تاریخی سریلانکا دیدن کنید.

از آنجایی که پاییز و زمستان فصل‌های پیک سفر به سریلانکا به شمار می‌روند، قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل در این زمان‌ها از سایر فصول گران‌تر است. اگر می‌خواهید سفری مقرون به صرفه به سریلانکا داشته باشید اوایل بهار و اواخر تابستان را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

بیشتر بخوانید…

چرا به سریلانکا سفر کنیم؟

معرفی مراکز خرید کلمبو – سریلانکا

خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی سریلانکا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید