با جاذبه های گردشگری لیختنشتاین آشنا شوید

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 25 ژانویه 2023
Loading...

درباره زیبای‌های کشور سوئیس بسیار دیده و شنیده‌ایم اما دقیقا در چند قدمی این کشور معروف و سرسبز سرزمین کوچک و کمتر شناخته شده لیختنشتاین قرار دارد. کشوری که تصویری جدید از اروپا را به نمایش گذاشته و به دلیل داشتن کوهستان‌های زیبا، مسیرهای پیاده روی بسیار عالی و پیست‌های اسکی روز به روز محبوبیت بیشتری در میان گردشگران پیدا می‌کند. جاذبه های لیختن اشتاین هر سه گزینه بناهای تاریخی، طبیعت گردی و تفریحات مهیج را در کنار هم دارد و اروپاگردی کاملا متفاوت را به گردشگران هدیه می‌دهد.

لیختنشتاین کشوری کاملا مستقل است که در بین سوییس و اتریش قرار گرفته و زیباترین بخش کوه‌های آلپ را در خود دارد. این کشور ۱۶۰کیلومترمربع وسعت داشته و در سال ۱۸۰۶ به عنوان یک سرزمین کاملا خودمختار شناخته شد. قوانین مناسب اخذ مالیات و پیشرفت صنعت لیختن اشتاین را در میان کشورهای با سطح رفاه اجتماعی بالا برای زندگی قرار داده است. علاوه بر این کشور طبیعتی بکر داشته و جاذبه‌های تاریخی را هم که به ویژگی‌های لیختن اشتاین اضافه کنیم می‌‎توان آن یکی از مقاصد زیبا در تور اروپا دانست. وادوز پایتخت  و شاآن بزرگترین شهر این کشور است.

آب و هوا و شرایط اقلیمی لیختن اشتاین

کشور لیختن اشتاین از شرق و شمال با اتریش و از غرب و جنوب با سوئیس همسایه است. دو رودخانه راین و سامینا نیز این کشور عبور می‌کنند. رشته‌های بلند آلپ بخش دیگر لیختن اشتاین را به خود اختصاص می‌دهند. با توجه به موقعیت قرارگیری این کشور آب و هوایی معتدل در سه فصل بهار، تابستان، پاییز و هوایی سرد و خشک در زمستان دارد. البته حضور کوه‌های آلپ و بارش برف لیختن اشتاین را به بهشت علاقه مندان به اسکی در زمستان تبدیل کرده است. با سفر به این کشور در سه فصل، بهار، تابستان و پاییز نیز می‌توانید از جاذبه های طبیعی و تاریخی این کشور دیدن کنید.

جاهای دیدنی لیختنشتاین | Liechtenstein

جاذبه های لیختنشتاین هر سه گزینه تاریخی، طبیعی و تفریحی را شامل می‌شود. این کشور که در قلب اروپا قرار گرفته تمامی امکانات را گذراندن یک تعطیلات عالی برای گردشگران فراهم کرده است. سطح پایین جرم و جنایت نیز دلیلی بر آن شده تا گردشگران در امنیت کامل بتوانند از سفر خود لذت برند. پیاده روی در طبیعت بکر، بازدید از قلعه‌های تاریخی با معماری‌های شگفت انگیز و گشت و گذار در میان موزه‌ها و گالری‌ها از کارهایی هستند که می‌توانید در لینخن اشتاین انجام دهید. در ادامه با دیدنی‌های این کشور بیشتر آشنا می‌شویم:

ساختمان مجلس لیختنشتاین | Government House

هنگام گشت و گذار در لینخن اشتاین بازدید از ساختمان مجلس را نباید از دست داد. نمای بسیار زیبای تزیین شدهاین ساختمان را از سایر بناهای کشور متمایز کرده است. استفاده از رنگ‌های قهوه‌ای گرم و بژ و عناصر معماری نئوباروک جلوه‌ای خاص به دو بخش بیرونی و درونی ساختمان داده است. نکته جال اینکه ساختمان مجلس اولین بنایی در لینخن اشتاین بود که به سیستم گرمایشی مرکزی مجهز شد. بدون شک دیدن این سیستم که در آغاز قرن بیستن راه اندازی شد ارزش دیدن را دارد.

منطقه حفاظت شده راگلر ریت

راگلر رایت منطقه‌ای حفاظت شده است که فضای ۹۰ هکتاری آن با مراتع سرسبز پوشیده شده، در این مکان اواع گیاهان و جانوران کم یاب زندگی می‌کنند. دیدن گونه‌های نادر لک لک، پیاده روی در میان طبیعتی بکر، دوچرخه سواری در مسیری که شما را به مرز اتریش یا سوییس می‌برد و حتی پیک نیک‌های آخر هفته از کارهای هیجان‌انگیزی ست که در منطقه حفاظت شده راگلر ریت می‌توانید انجام دهید.

مرکز هنر لیختنشتاین | Liechtenstein Museum of Art

اگر در میان جاذبه های لیختنشتاین به دنبال مکانی هستید که هنر و خلاقیت مردم این کشور را از نزدیک ببینید مرکز هنر یا موزه هنر دقیقا شما را به هدفتان می‌رساند. این موزه با طراحی فوق العاده G. Delego و M. Morgan ساخته شده و از نظر بصری شبیه یک مکعب بتنی سیاه است. هر چند که نمای بیرونی آن با رنگ سیاه چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد اما با ورود به موزه   مجسمه ها و نقاشی های خیره کننده ای را در مقابل خود خواهید دید.                    

قلعه گوتنبرگ | Gutenberg Castle

سفر به کشور زیبا و سرسبز لینخنشتاین بدون بازدید از قلعه باستانی گوتنبرگ تکمیل نخواهد شد. این قلعه قرن سیزدهمی بر روی تپه‌ای که توسط کوه‌های آلپ احاطه شده قرار گرفته است. قلعه در ابتدا برای دفاع در برایر مهاجمان ساخته شده و بعدها در اختیار هابسبورگ‌ها قرار گرفت. گوتنبرگ در طول تاریخ پرفراز و نشب خود بارها و بارها تخریب و مجدا بازسازی شد. بنابراین می‌توان معماری‌های دوران مختلف را در آن دید. قسمتی از قلعه که به قرن پانزدهم تعلق داشته و ماکسیمیلیان اول، امپراتور روم از آن بازدید کرده بیش از نقاط دیگر توانسته توجه گردشگران را به خود جلب کند.

موزه ملی لیختنشتاین | Liechtenstein State Museum

موزه ملی بهترین مکان برای آشنایی با تاریخ، سنت، فرهنگ و زندگی روزمره ساکنان لیختنشتاین است. در طول سال نیز نمایشگاه‌های دوره‌ای جهت نشان دادن زندگی و طرز فکر شاهزاده این سرزمین برگزار می‌شود. همچنین سلاح‌های قرون وسطایی، آثار نقاشان معروف فلاندری، ظروف سرامیکی، سرویس‌های مبلمان عتیقه و فرش‌های دستبافت از دیگر جاذبه‌هایی هستند که در موزه ملی می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. موزه ملی لیختن اشتاین هر ساله از صدها گردشگر اروپایی و بین‌المللی علاقه مند به هنر و تاریخ پذیرایی می‌کند.

معماری شهرهای نندلن و اشن | Nendeln , Eschen

دو شهر نندلن و اشن در لیختن اشتاین از قدیمی ترین شهرهای این کشور به شمار رفته و معماری‌های اصیل بسیاری را در خود دارند. پایه این دو شهر با ساخت یک ویلای قدیمی گذاشته شد. با قدمت‌ترین کارگاه سفال سازی لیختن اشتاین در این دو شهر قرار دارد. از یک ساختمان قرن چهاردهمی نیز به عنوان محلی برای برگزاری نمایشگاه‌های محلی استفاده می‌شود. در مجموع گشت و گذار در نندلن و اشن یک مسیر نسبتاً چالش برانگیز است، در این گشت که به طور متوسط ۱ ساعت و ۱۷ دقیقه طول می کشد می‌توانید یک پیاده روی عالی را تجربه کرده و همزمان از نزدیک با زندگی روزمره ساکنان این دو شهر قدیمی آشنا شوید.

قلعه Vaduz 

قلعه وادوز از زمان ساخت خود یعنی اواخر قرن ۱۵ و اوایل قرن ۱۶ به خانواده اشرافی Werdenberg-Sargans تعلق داشت. بعدها نیز به عنوان اقاتگاه شاهزاده لینخن اشتاین به همراه خانواده‌اش انتخاب شد. این قلعه بعد از به استقلال رسیدن کشور به موزه تبدیل و درب‌های آن به روی گردشگران باز شد. کلیسای سنت آنه با محراب باستانی خود به سبک گوتیک از زیبترین بخش‌های قلعه است که می‌توانید از آن بازدید کنید.

قلعه‌های شلنبرگ | Schellenberg Castle

از جاذبه های دیدنی لینخنشتاین می‌توان به قلعه‌های شلنبرگ اشاره کرد. این کشور در مجموع ۵ قلعه بسیار قدیمی دارد که دو تای آن کاملا دست نخورده هستند، یکی از آن‌ها کمی دچار تخریب شده و از سه قاعه دیگر چیزی جز ویرانه باقی نمانده است. گردشگران می‌توانند از قلعه‌های Schloss Vaduz به عنوان مقر پادشاهان کشور و Burg Gutenberg که در روستای Balzers قرار گرفته بازدید کنند. قلعه شالون که در نزدیکی وادوز قرار گرفته از دیگر بناهای قدیمی با معماری خارق‌العاده است که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

جشنواره های لیختنشتاین

شاان در مقابل ابرشهرهای دنیا بسیار کوچک دیده می‌شود اما در جایگاه خود به عنوان بزرگترین شهر لیختن اشتاین شناخته می‌شود. شاان در یه کیلومتری وادوز قرار گرفته و حضور توده Drei Schwestern ظاهری زیبا به آن بخشیده است. این شهر به عنوان شهر صنعتی شناخته می‌شود اما این بناهای تاریخی و برگزاری جشنواره‌های مختلف هستند که بیش از هر چیز گردشگران را به سوی شاان می‌کشاند. کلیسای ماریا زوم تروست متعلق به قرن هجدهم، مرکز DoMuS با نمایشگاه‌های تاریخ و هنر محلی، یک کارگاه مسگری و موزه ماشین حساب و ماشین تحریر از جاذبه‌های شهر زیبای شاان هستند.

سوالات متداول

لیختن اشتاین به چه دلیل معروف است؟

لیختن‌اشتاین به‌خاطر تاکستان‌های سرسبز، مسیرهای پیاده روی عالی، طبیعت بکر و کوه‌های آلپ بسیار معروف شده است.

آیا لیختن اشتاین مانند سوئیس است؟

کشور لیختن اشتاین در میان دو کشور سوییس و اتریش قرار گرفته و با توجه به موقعیت مکانی که دارد بسیار زیبا و دیدنی ست.

بیشتر بخوانید …

بهترین شهرهای اروپا برای زندگی

جاهای دیدنی ایتالیا

برای مشاهده قیمت و خرید تور اروپا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اروپا
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید