جاهای دیدنی ایتالیا | کشور چکمه‌ای اروپا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 9 جولای 2022
Loading...

 ایتالیا معروف به کشور چکمه‌ای بیش از نیمی از دیدنی‌های قاره اروپا را در خود جای داده، با سفر به ایتالیا می‌توانید از بناهای تاریخی رم بازدید کنید، گشتی هیجان انگیز در میان کانال‌های آبی ونیز داشته باشید، به دیدن برج کج پیزا رفته و کوچه پس کوچه‌های میلان زیبا را بگردید. جاهای دیدنی ایتالیا هیچ حد و مرزی را نمی‌شناسند. پس برای شناختن جاذبه‌های یکی از زیباترین کشورهای اروپایی تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ایتالیا بیشترین آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو را به خود اختصاص داده است پس بی دلیل نیست که هر یک شهرهای این کشور جذاب خود به تنهایی مقصدی منحصربه‌فرد برای سفر و گردشگری به شمار رفته و تور ایتالیا بیشتر طرفدار را در میان مقاصد اروپایی دارد. در ادامه با بخشی از جاهای دیدنی ایتالیا آشنا می‌شویم.

جاهای دیدنی رم ایتالیا (Rome)

رم با قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال به عنوان قدیمی‌ترین پرجمعیت‌ترین شهر ایتالیا شناخته می‌شود. شهری با افسانه‌های شنیدنی و جاذبه‌های دیدنی که گردشگران را سر ذوق خواهد آورد. جالب است بدانید که رم از روزهای ابتدایی تأسیس تا به همین روز مرکز اقتصاد، سیاست و زادگاه فرهنگ در ایتالیا بوده است. این شهر آثار تاریخی بیشماری برای دیدن دارد اما اگر مدت اقامتتان در رم کوتاه است حتماً بازدید از میدان کلوسئوم به عنوان شناخته‌ شده‌ترین آثار باستانی ایتالیا، میدان سنت پیر در واتیکان به عنوان مقر اصلی پاپ و مسیحیت، معبد پانتئون با نقوش سنگی تزیین شده خارق‌العاده، آب نمای تروی که علاوه بر زیبایی داستانی شنیدنی دارد، پله‌های اسپانیایی، مجموعه موزه‌های واتیکان و قله سنت آنجلو را در برنامه سفر خود قرار دهید.

جاهای دیدنی ایتالیا ونیز (Venice)

شهر ساخته شده بر روی آب اولین تصویری ست که بعد از شنیدن نام ونیز در ذهن‌ها تداعی می‌شود اما ونیز در واقعیت بسیار بسیار زیباتر از آنچه هست که در عکس‌هایش دیده می‌شود. به بیان دیگر این شهر را باید از نزدیک دید و لمس کرد. تمامی ساختمان‌ها، مراکز خرید، عمارت‌های قدیمی و هر آنچه که در ونیز می‌بینید بر روی آب ساخته شده و قایق سواری بر روی کانال‌ها و کوچه پس کوچه های شهر کمترین تصویری ست که از این شهر در ذهنتان خواهد ماند. میدان سن مارکو به عنوان میدان مرکزی شهر که وسط خانه‌های قدیمی و جدید احاطه شده، کلیسای تاریخی سن مارکو به عنوان قدیمی‌ترین کلیسای ونیز، پل افسوس، کانال بزرگ و کاخ دوکاله از معروفترین جاهای دیدنی ایتالیا در شهر ونیز هستند.

جاهای دیدنی میلان ایتالیا (Milan)

شهر میلان عنوان پایتخت مد ایتالیا را از آن خود کرده است. با نگاهی کلی به این شهر می‌توان ترکیب بسیار زیبای سنت و مدرنتیه را در آن دید. شاید همین ترکیب زیباست که الهام بخش طراحان مد شده و دلیلی بر آن شده تا برندهای ایتالیایی دنیای فشن را به نام خود سند زنند؛ اما از بخش مد و فشن که بگذریم میلان جاذبه‌های متنوع بسیاری را برای ارائه به گردشگران دارد. کلیسای جامع میلان به عنوان بزرگترین کلیسای گوتیک دنیا، محله ناویلی با کافه‌ها، رستوران‌ها، کانال آب و گالری‌های هنری جذابش، کلیسای آجری سانتا ماریا دله گرتزیه، نگارخانه‌ ویتوریو امانوئل دوم (Galleria Vittorio Emanuele II)، تالار آلااسکالا (Teatro Alla Scala) به عنوان محلی برای بزرگترین اپراهای دنیا، پارک سِمپیون (Sempione) که زیباترین پارک میلان شناخته می‌شود و خرابه‌های رومی سن لورنزو (Colonne di San Lorenzo) از جاذبه‌هایی هستند که در میلان می‌توانید از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

برج کج پیزا (Leaning Tower of Pisa)

پیزا بندری ست کوچک در ایتالیا که در طرفداران بسیار زیادی در بین علاقه‌مندان به معماری دارد. این شهر بیشتر محبوبیت خود را مدیون حضور برج کج پیزا است برجی که با انحرافی که دارد توانسته به یکی از معروفترین جاهای دیدنی ایتالیا تبدل شود. این برج زاویه‌ای متفاوت با تمام ساختمان‌های دنیا نسبت به سطح زمین دارد. این برج یادگاری ست به جا مانده از قرون وسطی که هفت ناقوس دارد. هر یک از این ناقوس‌ها نماد یک نت از موسیقی بوده زمانی نقشی مهم در زمان سنجی دارند. برای رسیدن به بالاترین نقطه برج بایستی صدها پله را پشت سر بگذارید اما وقتی به قله پیزا برسید با چنان منظره شگفت‌انگیزی روبرو خواهید شد که خستگی از تنتان به در می‌شود.

جاهای دیدنی فلورانس ایتالیا (Florence)

فلورانس از شهرهای خوش آب و هوا و شمالی ایتالیاست که با آثار تاریخی منحصربه‌فرد چهره‌ای جذاب و دیدنی دارد. هنرمندانی مانند میکل آنژ، داوینچی و بوتیلی در این شهر متولد شده و به اعتقاد بسیاری فلورانس خاستگاه جنبش هنری رنسانس ایتالیایی شناخته می‌شود. از جاهای دیدنی ایتالیا که در شهر فلورانس قرار گرفته‌اند می‌توان به کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره به عنوان کلیسای اصلی شهر، گالری اوفیتزی که یکی از بهترین موزه‌های هنری جهان به شمار می‌‍رود، میدان سینیوریا با قدمتی چند ساله و بناهایی با معماری‌های خارق‌العاده، کاخ وکیو، گالری آکادمی و پیازاله میکل ‌آنژ اشاره کرد.

ایتالیا گردی در تور اروپا

ایتالیا را می‌توان پایه ثابت تور اروپا دانست. به بیان دیگر اروپا گردی بدون بازدید از رم، ونیز و فلورانس کامل نمی‌شود؛ بنابراین بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند در کنار اسپانیا و فرانسه ایتالیا گردی را نیز در لیست برنامه فر خود به اروپا قرار دهند. این کشور زیباترین جاذبه‌های تاریخی، مناظر طبیعی و حتی سواحل رؤیایی اروپا را در خود دارد. جهت رزرو تور ایتالیا و دریافت ویزای شینگن با همکاران ما در واحد تورهای خارجی ذر ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید ...


راهنمای سفر به رم، ایتالیا

عطر و بوی محلی در رستوران‌های رم، ایتالیا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید