انواع ویزاهای توریستی انگلیس

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 2 سپتامبر 2023
Loading...

یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های تورهای خارجی، تور اروپا و علی‌الخصوص تور کشور انگلیس است. اما نکته این جاست که برای سفر به این کشور باید ویزای توریستی انگلیس را داشته باشید و کشور انگلیس هم معمولا برای صدور ویزا کمی سختگیرانه عمل می‌کند. در این مقاله راجع به انواع ویزای توریستی انگلیس و شرایط اخذ آن به صورت کامل صحبت خواهیم کرد.

معرفی انواع ویزاهای توریستی انگلیس

اول از همه بگوییم که فقط یک نوع ویزای توریستی وجود ندارد. بسته به دلیل و هدف از سفر، باید برای ویزای متفاوتی نیز اقدام کنید و شرایط دریافت ویزا نیز متفاوت خواهد بود:

شاید یکی از راحت‌ترین شرایط برای دریافت ویزای توریستی انگلیس همین حالت باشد. البته این در حالتی است که اقوام درجه یک (خواهر و برادر، پدر و مادر یا فرزند) شما ساکن انگلستان باشند. در این صورت با داشتن دعوتنامه می‌توانید یک دلیل محکم برای سفر به این کشور داشته باشید.

ویزای توریستی انگلیس با هدف تفریح و گردشگری

تفریح و گردشگری نیز از مهم‌ترین دلایل اخذ ویزای توریستی است. بسیار بهتر است که در چنین مواردی از طریق تور اروپا اقدام کنید تا راحت‌تر بتوانید رزرو هتل و هواپیما و … را انجام داده و ویزای خود را دریافت کنید. از طرف دیگر اگر از قبل سابقه سفر داشته باشید، شرایط بهتر خواهد بود. جهت اطلاع از قیمت تور انگلیس و سفر به این کشور با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

ویزای توریستی انگلستان با هدف تجاری

ویزای تجاری ویزیتوری یا توریستی تجاری، اجازه طیق وسیعی از فعالیت‌های تجاری را برای حداکثر شش ماه به متقاضی می‌دهد. هدف از درخواست این ویزا می‌تواند موارد مختلفی باشد:

  • شرکت در یک جلسه یا کنفرانس بسیار مهم
  • انجام بازدید و بازرسی از یک کمپانی و یا کارخانه که فرد در آن اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.
  • شرکت در یک رویداد مهم تجاری به عنوان سخنران یا مهمان (در صورتی که فرد جزو برگزارکننده‌ها نباشد)
  • انجام یک معامله تجاری

شرکت در یک دوره مهم آموزشی به عنوان کارمند یا پرسنل یک کمپانی

ویزای توریستی درمانی

ویزای درمانی نیز یکی از دلایل دیگر برای دریافت ویزای توریستی انگلستان است. دریافت این نوع ویزا تا جدی پیچیده است. به جز مسائل اقتصادی، باید بتوان مدارک پزشکی را به درستی ثابت کرد و از قبل از درخواست ویزا پزشک و بیمارستان و تمامی هزینه‌های پرداختی نیز مشخص شده باشد.

ویزای توریستی برای ورزشکار

ورزشکارانی که در یک مسابقه یا تورنمنت ورزشی و به عنوان شخص یا بخشی از تیم شرکت کرده باشند، می‌توانند برای ویزای توریستی ورزشی انگلستان درخواست بدهند که در این شرایط معمولا به اسپانسر یا درخواست توسط تیم نیز نیاز است. اگر فرد ورزشکار بخواهد برای بازی در یک تیم انگلیسی به این کشور سفر کند یا استخدام شود باید از طریق ویزای کاری اقدام خود را انجام دهد.

ویزای توریستی ازدواج انگلیس

اگر یکی از طرفین ازدواج در انگلیس باشد، می‌توان برای ازدواج در این کشور نیز برای دریافت ویزای توریستی اقدام کرد. برای این کار جزئیات فرد و برنامه ازدواج باید ارائه شوند و در حداکثر شش ماه باید ازدواج به صورت قانونی ثبت شود، به علاوه نمی‌توان این ویزا را تمدید کرد یا تغییر داد.

بیشتر بخوانید

شرایط ویزای توریستی انگلیس

فرقی نمی‌کند نوع ویزای توریستی چه باشد و هدف شما از سفر چه چیزی باشد، برای دریافت ویزای توریستی انگلستان نیاز است که برخی شرایط را حتما داشته باشید:

قصد بازگشت به کشور

مهم‌ترین نکته این است که شما بعد از اتمام ویزای توریستی خود حتما به کشور خود برگردید. این نکته توسط وزارت کشور بریتانیا کاملا و با ریزبینی کامل چک می‌شود، پس سعی کنید حتما مدارک خود را به صورت کامل ارائه کنید. چیزهایی که سفارت به آن‌ها توجه می‌کند عمدتا سابقه سفرهای خارجی شما، دلایلی که به خاطرش سفر می‌کنید، رابط شخصی و اقتصادی درون ایران است.

داشتن تمکن مالی کافی

قبل از هرچیزی بگوییم که مقدار پولی که باید به عنوان تمکن نشان دهید یا همراه خود داشته باشید به طور دقیق از سمت سفارت تعیین نمی‌شود، اما این به این معنی نیست که می‌توانید دست خالی سفر کنید. اصولا سفارت هزینه‌های احتمالی شما را از هزینه محل اقامت گرفته تا قیمت غذا و بلیت سفر را به صورت متوسط ارزیابی می‌کنند و سپس آن را با مقدار وجهی که به عنوان تمکن ارائه می‌کنید مورد مقایسه قرار می‌دهند. بنابراین بهتر است تا حد امکان پول بیشتری را ارائه کنید که ریسکی هم در آن وجود نداشته باشد.

عدم قصد ماندن در خاک انگلستان

سفارت باید حتما مطمئن شود که شما نمی‌‌خواهید از ویزای توریستی انگلیس به عنوان راهی برای زندگی در این کشور استفاده کنید. در این مواقع داشتن چند تجربه سفر می‌تواند بسیار کمک کننده باشد، از طرفی وجود دعوتنامه نیز از شرایط واجب است. علاوه بر این‌ها می‌توان با ارائه مدارکی دال بر داشتن مایملک یا شغل ثابت درون کشور، ثابت کرد که شما حتما قصد بازگشت دارید.

مدارک لازم جهت اخذ انواع ویزای توریستی انگلیس

برای دریافت ویزا و سفر با تور اروپا به این کشور، باید از قبل مدارک خود را حاضر کرده باشید. زودترین موعدی که می‌توانید روند دریافت ویزا را شروع کنید حدود سه ماه قبل از تاریخ شروع سفر است. از طرفی این را نیز در نظر بگیرید که حداقل سه هفته برای دریافت جواب به وقت نیاز دارید، پس زمانبندی مناسب را در جمع‌آوری مدارک داشته باشید. مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی انگلیس بسته به نوع ویزا می‌توانند متفاوت باشند ولی معمولا شامل موارد زیر هستند:

  • دعوت‌نامه معتبر از بستگان درجه یک و در غیر این صورت ارائه رزرو ثبت شده در هتل یا محل اقامت
  • اصل پاسپورت با حداقل شش ماه زمان اعتبار (از زمان شروع سفر) به همراه پاسپورت‌های قبلی و کپی آن‌ها
  • اصل و ترجمه رسمی از شناسنامه
  • اصل و ترجمه سند ازدواج (در صورت متاهل بودن)
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی مانند گواهی اشتغال به کار یا جواز کسب، کارت بازرگانی، کارت بازنشستگی یا پروانه مطب
  • بلیط هواپیما
  • پرینت حساب شخصی و جاری برای سه ماه گذشته
  • مدارک میزبان (در صورت داشتن دعوتنامه)
  • دو قطعه عکس پرسنلی

بیشتر بخوانید

مدت زمان صدور ویزای انگلیس

مدت زمان ویزای توریستی انگلیس

حداکثر مدت اقامت برای ویزای توریستی انگلستان شش ماه است و البته این زمان بنا به دلیل سفر می‌تواند کمتر نیز باشد. ممکن است نام ویزاهای توریستی بلند مدت مانند تور دو ساله و پنج ساله را نیز شنیده باشید. البته که این ویزاها نیز وجود دارند اما حتی در مورد آن‌‌ها نیز حداکثر اقامت در یک بار بازدید، برابر با همان شش ماه است.

شرایط تمدید ویزای توریستی انگلیس

ویزای توریستی یا ویزیتوری انگلیس تنها برای مدت زمان کوتاه طراحی شده و به هیچ وجه نمی‌توانید آن را تبدیل به اقامت بلند مدت کنید. با این وجود اگر ویزای اولیه کمتر از شش ماهه بوده، می‌توان در شرایط بسیار خاص آن را تا زمان حداکثر یعنی همان شش ماه تمدید کرد. این شرایط خاص یعنی دلایل پزشکی خاص، موانع آکادمیک یا شرکت در یک تست به تاخیر افتاده. هزینه تمدید ویزا نیز ۱۰۰۰ یورو است.

دلایل رد شدن ویزای توریستی انگلیس

در شرایط زیر ممکن است درخواست اخذ ویزای توریستی انگلیس توسط سفارت رد یا اصطلاحا ریجکت شود:

قانع نشدن سفارت برای این که شما قرار است بعد از بازدید به کشور خود برگردید.

  • رعایت نکردن قوانین مهاجرت در گذشته
  • داشتن سابقه کیفری و جنایی
  • عدم ارائه تمکن مالی کافی یا لب مرزی

در صورتی که ویزای توریستی ریجکت شود، در بسیاری از مواقع توصیه می‌شود به جای اعتراض یک کیس جدید و کامل‌تر تشکیل شود، مگر این که اشتباهی رخ داده باشد.

بیشتر بخوانید

مدارکی که هنگام انگشت‌نگاری برای ویزای انگلیس باید به همراه داشته باشید

پیگیری جواب ویزای توریستی انگلیس

وضعیت درخواست ویزای خود را می‌توانید به صورت آنلاین پیگیری کنید، کافیست که کد موجود در فاکتور خود را وارد کنید و ببینید که آیا جوای ویزای شما صادر شده است یا نه، البته که در صورت حاضر شدن جواب، از طریق ایمیل نیز به شما اطلاع داده خواهد شد.

قیمت و هزینه انواع ویزای توریستی انگلستان

همانطور که گفته شد به صورت استاندارد صدور ویزا یا جواب آن حدود سه هفته طول می‌کشد. با این وجود می‌توانید با پرداخت هزینه‌های مختلف، این زمان را کاهش دهید و سرویس‌های متفاوتی را انتخاب کنید. به هرحال ویزای استاندارد حدود ۱۰۰ یورو هزینه دارد. این هزینه در مورد ویزاهای طولانی‌تر آکادمیک یا درمانی به ۲۰۰ یورو می‌رسد و در مورد ویزاهای طولانی مدت نیز ۳۷۶ یورو است.

سخن پایانی

ویزای توریستی انگلیس در انواع مختلف و به دلایل مختلفی ممکن است صادر شود. اقدام برای اخذ این ویزا کمی پیچیده و زمانبر است و به مدارک زیادی نیاز دارد اما در صورتی که همه شرایط ذکر شده را داشته باشید و همچنین مدارک خود را خوب ارائه دهید می‌توانید بدون ریجکتی ویزای خود را دریافت کنید. در این میان مخصوصا اگر قصد سفر با تور اروپا را دارید، بهتر است از یک آژانس مسافرتی معتبر مانند ستاره ونک کمک بگیرید که می‌تواند پروسه دریافت ویزا را بسیار راحت‌تر کند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور انگلیس از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور انگلیس
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید