صدور ویزای انگلیس همیشه و همیشه پروسه‌ای زمان بر بوده و در حال حاضر پاندمی کرونا نیز مزید بر علت شده تا پاسخ‌دهی سفارت به درخواست ویزا بیش از بیش به طول انجامد. از طرفی دانستن این موضوع که مدت زمان صدور ویزای انگلیس چقدر طول می‌کشد به داشتن یک برنامه ریزی صحیح برای سفر کمک می‌کند. از این رو در اینجا مدت زمان جوابدهی ویزای انگلیس را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

برای دریافت ویزای انگلیس باید چه شرایطی داشته باشیم؟ آیا با توجه به شیوع ویروس کرونا می‌توان برای دریافت ویزای توریستی اقدام کرد و مهمترتر از همه مدت زمان جوابدهی ویزای توریستی انگلیس چقدر است؟ در صورتیکه متقاضی ویزای انگلیس هستید و سؤالات این‌چنینی را در ذهن دارید، در ادامه می‌توانید پاسخ تمامی سؤالات خود را گرفته و با اطلاعاتی کامل‌تر برای دریافت ویزا اقدام کنید.

ویزای انگلیس VFS

به لطف دفتر VFS GLOBAL متقاضیان ایرانی ویزای انگلیس دیگر نیازی نیست برای انجام انگشت نگاری و تحویل مدارک به کشور ثالث مراجعه کنند چرا که دریافت وقت سفارت از طریق سفارت انگلیس در ایران نیز امکان پذیر است. VFS دفتر نمایندگی سفارت انگلیس است که تمامی کارهای مربوط به بررسی مدارک، انگشت نگاری و صدور ویزا توسط این دفتر انجام می‌شود. بنابراین متقاضیان ویزای انگلیس می‌توانند بدون نیاز به کشورهای همسایه مانند امارات یا ترکیه برای دریافت ویزای انگلیس اقدام کنند. نکته مثبت دیگر اینکه محل انگشت نگاری تأثیری در مدارک مورد نیاز و مدت زمان جوابدهی ویزای انگلیس ندارد. در نهایت مدارک متقاضیان در شرایط کاملاً مشابه سفارت‌های خارج از ایران بررسی و نتیجه به متقاضی در اعلام می‌شود.

شرایط اخذ ویزای انگلیس

ویزای انگلیس در کنار ویزای کانادا و آمریکا جز معتبرترین ویزاهای دنیا به شمار می‌رود  از این رو شرایط دریافت آن کمی سخت‌تر و زمان‌برتر از سایر ویزاها می‌باشد. بدین ترتیب متقاضیان با شرایط زیر می‌توانند برای دریافت ویزای انگلیس اقدام کنند:

  • متقاضیانی که دارای تمکن مالی مورد تأیید سفارت انگلیس باشند: ارائه تمکن مالی نشان می‌دهد که متقاضی دارای وضعیت شغلی و مالی در کشور خود بوده، می‌تواند هزینه‌های سفر را تأمین کند و در نهایت به دلیل مشکلات مالی قصد پناهنده شده به کشور انگلیس را ندارد.
  • متقاضی که دارای مدرک شغلی معتبر باشد: ارائه مدرک شغلی نیز مانند مالی افسر سفارت را قانع می‌کند که متقاضی دارای شغل و درآمد در کشور خود بوده و بعد از پایان اعتبار ویزا خاک انگلیس را ترک می‌کند.
  • ارائه برنامه سفر یا دعوت نامه: دعوت نامه بایستی از طرف شخصی که اقامت دائم انگلیس را دارد صادر شود. در غیر اینصورت متقاضی با ارائه برنامه سفر دقیق قصد سفر به انگلیس (توریستی، دیدار با اقوام، شرکت در نمایشگاه، رقابت‌های ورزشی و غیره) را برای افسر سفارت شرح می‌دهد.

ویزای توریستی انگلیس

ویزای توریستی انگلیس پرطرفدارترین نوع ویزا بوده و برای افرادی صادر می‌شود که به قصد دیدار با آشنایان یا گردشگری به بریتانیا سفر می‌کنند. افراد دارنده ویزای توریستی انگلیس می‌توانند کوتاه مدت و تا تاریخ مشخص شده در ویزا در خاک انگلیس اقامت داشته باشند. این افراد اجازه کار یا تحصیل در این کشور را ندارند. متقاضیان ویزای توریستی انگلیس نیز بایستی مدارک مورد نیاز مانند مدارک مالی، مدارک شغلی یا برنامه سفر را ارائه دهند. متقاضی با توجه به هدف سفر خود می‌تواند ویزای توریستی کوتاه مدت (۶ ماهه) یا بلند مدت (۲ یا ۵ ساله) را درخواست دهد.

نحوه پیگیری جواب ویزای انگلیس؛ پیگیری نتیجه در ایران

سفارت انگلیس در پیگیری نتیجه ویزا نیز مانند مدارک قوانین سخت‌گیرانه‌ای دارد. بدین صورت که چنانچه جواب ویزا بیش از مدت اعلام شده توسط سفارت به طول انجامد امکان ارسال ایمیل و یا پیگیری وجود نداشته و متقاضی هیچ راهی جز صبر کردن ندارد. این قانون نه فقط متقاضیانی که از طریق سفارت ایران برای دریافت ویزا اقدام می‌کنند بلکه سایر سفارت‌ها را نیز شامل می‌شود. درواقع متقاضی بعد از انگشت نگاری و تحویل مدارک بایستی منتظر بماند تا سفارت بررسی‌های لازم را انجام و نتیجه ویزا را از طریق ایمیل (برای متقاضیانی که از طریق کشور سوم اقدام کرده‌اند) یا پست (برای متقاضیانی که از طریق دفتر سفارت در ایران اقدام کرده‌اند) ارسال کند.

سفارت انگلیس کی جواب و می فرسته؟

طبق اعلام وب سایت رسمی سفارت، مدت زمان جوابدهی ویزای انگلیس بعد از انگشت نگاری و تحویل مدارک حدود ۳ هفته کاری می‌باشد. البته مدت زمان اعلام شده با توجه به شرایط ممکن است بیشتر یا کمتر به طول انجامد. مکان انگشت نگاری تأثیری در روند جواب دهی ندارد اما به دلیل پر بودن وقت‌های سفارت در ایران، انتخاب کشور ثالث ممکن است وقت سفارت را جلو بی اندازد. از این رو بیشتر متقاضیان هزینه سفر به کشور ثالث را به جان خریده و ترجیح می‌دهند انگشت نگاری را در کشور ثالث مانند ترکیه، امارات یا ارمنستان انجام دهند.

ویزای توریستی انگلیس در شرایط کرونا

شیوع ویروس کرونا تا مدت‌ها صدور ویزای توریستی انگلیس را به حالت تعلیق درآورد اما خوشبختانه پس از برداشته شدت محدودیت‎ها تغییری در شرایط و مدارک مورد نیاز ایجاد نشده جز اینکه افراد برای سفر به انگلیس بایستی هر دو دور واکسن کرونا را دریافت کرده باشند. به بیان دیگر مدت زمان جوابدهی ویزای انگلیس همان حدود ۳ هفته کاری می‌باشد. یادآور می‌شویم که ارائه مدارک شغلی، مالی و ارائه برنامه سفر یا دعوت نامه از مهمترین مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای انگلیس به شمار می‌روند.

مطالب مرتبط

مدارکی که هنگام انگشت‌نگاری برای ویزای انگلیس باید به همراه داشته باشید

رفع ریجکتی ویزای انگلیس

رفع ریجکتی ویزای انگلیس

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید