آیا سفر به آفریقای جنوبی امن است؟ چطور به آفریقای جنوبی سفر کنم؟ چگونه در آفریقای جنوبی گردش کنم؟ این‌ها تنها تعدادی از سؤالاتی است که بازدیدکنندگان هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به آفریقای جنوبی با آن مواجه می‌شوند، در ادامه هر آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید برای شما گردآوردی کرده‌ایم تا با توجه به هر آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید سفر خود به کشور آفریقای جنوبی را به تجربه‌ای بی‌نظیر و فوق‌العاده تبدیل کنید. با ما همراه باشید. برای رزرو تور کیپ تاون و تور سان سیتی، ستاره ونک بهترین و لذت بخش ترین تور‌های گردشگری را ارائه می‌دهد.

راجع به آفریقای جنوبی باید چه بدانیم؟

آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که آفریقای جنوبی مقصد سفری متنوع، جذاب و مفرح است که به داشتن طبیعت دست‌نخورده، حیات‌وحش غنی، مناطق حفاظت‌شده و مناظر طبیعی بی‌نظیر مشهور است. حیات‌وحش متنوع آفریقای جنوبی به‌تنهایی سالانه گردشگران زیادی را به این کشور جذب می‌کند.

از لحاظ جغرافیایی آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که این کشور سه پایتخت متفاوت دارد. کیپ‌تاون، پرتوریا و بلوم فونتین و در جنوبی‌ترین نقطه قاره آفریقا، قرار دارد. ۲۷۰۰ کیلومتر خط ساحلی در امتداد دو اقیانوس اطلس و هند دارد. از ۹ استان زیبا تشکیل‌شده که هرکدام تنوع و تاریخ منحصربه‌فرد خود را دارند.

درباره زبان رسمی آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که آفریقای جنوبی ۱۱ زبان رسمی دارد و از نظر تعداد زبان‌های رسمی، پس از بولیوی و هند، در جایگاه سوم دنیا قرار دارد. زبان زولو محبوب‌ترین زبان این کشور است که حدود ۲۳ درصد از مردم به این زبان صحبت می‌کنند و انگلیسی چهارمین زبان رسمی این کشور است.

درباره مردم این کشور، آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که اکثریت مردم سیاه‌پوست هستند و به دلیل اینکه متشکل از فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف است، به‌عنوان کشور رنگین‌کمان شناخته می‌شود.

درباره غذاهای لذیذ و خوشمزه این کشور آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که در این کشور غذاهای شگفت‌انگیزی برای امتحان کردن وجود دارد و می‌توانید غذاهای مختلف آفریقایی و غذاهای دیگر کشورها را در اینجا امتحان کنید.

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی چه زمانی است؟

آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که آفریقای جنوبی ازآنجایی‌که در نیمکره جنوبی قرار دارد فصل‌هایش درست برعکس ایران است. بهار ما پاییز آفریقای جنوبی است و برعکس. آفریقای جنوبی کشوری پهناور است که تقریباً دو برابر فرانسه مساحت دارد در نتیجه شرایط آب و هوایی آن نیز به همین نسبت متنوع است.

در خصوص فصول آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که فصل بهار در آفریقای جنوبی از ماه سپتامبر تا اکتبر را شامل می‌شود. از نوامبر تا مارس تابستان محسوب می‌شود که شلوغ‌ترین زمان بازدید از این کشور است. پاییز از آوریل تا ماه مه است و زمستان از ژوئن تا آگوست ادامه میابد.

درباره بهترین فصل سفر، آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که بسته به نوع فعالیتی که می‌خواهید انجام بدهید، ‌بهترین زمان سفر به این کشور متفاوت خواهد بود؛ اما به‌طورکلی های ‌سیزن آفریقای جنوبی، فصل تابستان یعنی از ماه نوامبر تا مارس است.

فصل‌های بهار و پاییز شولدر سیزن هستند که قیمت‌ها پایین‌تر است، خلوت‌تر است و امکان تماشای عالی حیات‌وحش وجود دارد. درباره آف سیزن آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید، این است که فصل زمستان یعنی بین ماه‌های ژوئن تا آگوست کم طرفدارترین زمان سفر به این کشور است و به‌جز سافاری‌ها هزینه اقامت، خوردوخوراک و سایر فعالیت‌ها حداقل است.

بیشتر بخوانید …

جذابترین تفریحات لاکچری در آفریقای جنوبی کدامند؟

چطور به آفریقای جنوبی سفر کنیم؟

در مورد برنامه‌ریزی سفر آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که باید ساعت‌ها در مورد مکان‌هایی که می‌خواهید ببینید، جاهایی که می‌خواهید در آن‌ها اقامت کنید، کارهایی که می‌خواهید انجام دهید و حتی غذایی که می‌خواهید امتحان کنید، تحقیق کنید. بهتر است لونلی پلنت (Lonely Planet) آفریقای جنوبی را بخرید و آن را مطالعه کنید.

آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که در نظر بگیرید که چه زمانی از کجا می‌خواهید بازدید کنید. یکی دیگر از نکات ضروری سفر این است که در مورد مدت‌زمانی که می‌توانید در آفریقای جنوبی سپری کنید، واقع‌بین باشید و بر اساس محدودیت‌های زمانی موجود برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

علاوه بر این، آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که ازآنجایی‌که آفریقای جنوبی کشور بزرگی است رفتن از یک مکان به مکان دیگر می‌تواند زمان زیادی طول بکشد. برای مثال، رانندگی از ژوهانسبورگ تا کیپ‌تاون نزدیک به ۱۶ ساعت طول می‌کشد! با توجه به این نکات گزینه‌های حمل‌ونقل مناسب را در نظر بگیرید.

در خصوص پروازهای بین‌المللی آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که پروازهای به مقصد آفریقای جنوبی به یکی از سه فرودگاه اصلی بین‌المللی این کشور  OR Tambo (JNB)، کینگ شاکا (DUR) و فرودگاه بین‌المللی کیپ‌تاون (CPT) انجام می‌شود؛ بنابراین آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که می‌خواهید سفر خود را از کجا آغاز کنید و ببینید با توجه به برنامه سفرتان خرید بلیط به مقصد کدام فرودگاه برای شما منطقی‌تر است.

آیا سفر به آفریقای جنوبی نیاز به ویزا دارد؟

آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که برخلاف سفر به کنیا برای سفر به آفریقای جنوبی مسافران ایرانی نیاز به اخذ ویزای این کشور دارند. در خصوص اخذ ویزا آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است برای کسانی که قصد سفر تفریحی به آفریقای جنوبی دارند، ویزای توریستی آفریقای جنوبی صادر می‌شود که حداکثر مدت اعتبار آن ۹۰ روز است. 

درباره اخذ ویزا آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است پذیرش درخواست اخذ ویزای کوتاه‌مدت آفریقای جنوبی توسط شرکت VFS Global انجام می‌شود. شما باید برای اخذ ویزا از سفارت وقت بگیرید و در زمان مشخص‌شده با مدارک کامل در سفارت حضور پیدا کنید. پروسه اخذ ویزا پس از درخواست ویزای توریستی معمولاً بین ۵ تا ۱۰ روز کاری زمان می‌برد. بهتر است حداقل ۱۵ روز زودتر از تاریخ پرواز خود برای اخذ ویزا اقدام کنید.

بیشتر بخوانید …

معرفی بهترین مقاصد گردشگری آفریقای جنوبی در فصل بهار

برای سفر به آفریقای جنوبی چه ارزی ببریم؟

درباره ارز آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که ارز مرجع کشور آفریقای جنوبی رَند است و در صورت همراه بردن دلار، باید آن را در بانک یا صرافی تبدیل کنید. در فرودگاه کمی از پول خود را به رند تبدیل کنید. همچنین در اکثر هتل‌ها یا بانک‌ها یا صرافی‌های نزدیک به نقاط توریستی نیز می‌توانید پول خود را تبدیل کنید.

در خصوص واحد پول آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که واحد پول رایج در آفریقای جنوبی رند (ZAR) است که با اسکناس‌های ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ رندی استفاده است. هر یک دلار آمریکا تقریباً معادل ۱۵ رند است. فراموش نکنید حتماً همیشه کمی پول نقد با خود همراه داشته باشید.

درباره محدودیت‌های ارزی آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که هنگام ورود به آفریقای جنوبی حداکثر ارزی که می‌توانید همراه خود ببرید ۲۵۰۰۰ رند و/یا ۱۰۰۰۰ دلار آمریکا است. هنگام خروج از آفریقای جنوبی نیز محدودیت‌های ارزی خاصی وجود دارد.

آیا آفریقای جنوبی برای سفر امن است؟

آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که امنیت و ایمنی در سفر به آفریقا باید اولویت اصلی شما باشد. این موضوع از مهم‌ترین نکات سفر به آفریقای جنوبی است که باید مدنظر قرار بدهید. به‌خصوص ژوهانسبورگ نسبت به کیپ‌تاون شهر پرخطرتری است و باید در این شهر جوانب احتیاط را بیشتر رعایت کنید.

در خصوص ایمنی سفر آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که در بخش‌هایی از آفریقای جنوبی آمار جرائم بالا است و هرچند این موضوع نباید شما را از بازدید منصرف کند، اما عاقلانه است که برخی اقدامات احتیاطی اولیه را انجام دهید و در هر موقعیتی هوشیار باشید؛ هرگز تنها راه نروید (مخصوصاً در شب). همچنین مطمئن شوید که فقط وسایل ضروری را با خود حمل کنید.

 

برای مشاهده قیمت و خرید تور آفریقای جنوبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور آفریقای جنوبی

نکات سفر به آفریقای جنوبی

آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید تا سفر امنی به این کشور داشته باشید، این است که در ترمینال فرودگاه بسیار مراقب وسایل خود باشید، بهتر است از چمدان‌های مسافرتی سخت یا قفل‌دار استفاده کنید در غیر این صورت در فرودگاه مبدأ چمدان خود را بسته‌بندی کنید.

در طول سفر همواره وسایلتان را نزدیک به خود نگه‌دارید و از کیف کمری که در جلوی بدنتان قرار می‌گیرد در گشت‌های شهری استفاده کنید. آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که در سفر به آفریقای جنوبی باید حتماً بیمه جامع مسافرتی تهیه کنید که مواردی مثل دزدی و گم‌شدن وسایل را نیز در کنار موارد مربوط به‌سلامتی پوشش ‌دهد.

بیشتر بخوانید …

بهترین غذاهای آفریقای جنوبی که نباید از دست داد!

حمل‌ونقل در آفریقای جنوبی

درباره حمل‌ونقل آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که روش‌های حمل‌ونقل در این کشور به‌راحتی بسیاری از کشورهای دیگر نیست. آفریقای جنوبی مترو و حمل‌ونقل ریلی خیلی خوبی ندارد. تنها یک قطار پرسرعت به نام گاترین (Gautrain)  دارد که ژوهانسبورگ و پرتوریا را به هم متصل می‌کند.

ضمن اینکه آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است امکان رفت‌وآمد برون‌شهری با سیستم ریلی تقریباً وجود ندارد، مگر آنکه آن‌قدر پولدار باشید که بتوانید با رووس ریل Rovos Rail که بسیار لاکچری است سفر کنید!

حمل‌ونقل عمومی

در خصوص سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که شهرهای بزرگ‌تر مانند کیپ‌تاون، ژوهانسبورگ و پرتوریا خطوط اتوبوسرانی گسترده‌ای دارند که قابل‌اعتماد و مقرون‌به‌صرفه است. بااین‌حال، ممکن است باعث بشود نتوانید به‌راحتی به هر جا که دوست دارید بروید و محدودتان کند.

درباره کیپ‌تاون و ژوهانسبورگ آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که اتوبوس‌های جالبی با نام hop-on-hop-off دارند که در اکثر نقاط توریستی توقف می‌کنند و معروف هستند؛ اما در مجموع می‌توان گفت راحت‌ترین و بهترین روش برای رفت‌وآمد در آفریقای جنوبی، ماشین شخصی است.

درباره کرایه کردن خودرو آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که خوشبختانه آژانس‌های کرایه ماشین در نزدیکی همه فرودگاه‌ها قرار دارند و قیمت‌ آن‌ها بسیار مناسب است. بدین ترتیب می‌توانید بسیار راحت به گشت‌وگذار بپردازید.

تاکسی‌ها در شهرهای بزرگ مانند ژوهانسبورگ، کیپ‌تاون و پرتوریا بسیار محبوب هستند. درباره تاکسی‌ها آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که هنگام سوارشدن به تاکسی باید احتیاط کنید و هرگز وارد تاکسی مشترک پر از غریبه نشوید. بهتر است اوبر نصب کنید تا بتوانید با قیمت‌های مناسب‌تری سفر درون‌شهری خود را انجام بدهید.

حمل‌ونقل برون‌شهری

درباره رفت‌وآمد برون‌شهری آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، بهتر است به‌جای رانندگی در مسافت‌های طولانی، پروازهای محلی را رزرو کنید. برخی از خطوط هوایی معتبر آفریقای جنوبی عبارت‌اند از کولولا (Kulula)، کومیر (Comair) و فلای سفیر (FlySafair)؛ که با این ایرلاین های داخلی می‌توانید به‌راحتی با پروازهای ارزان به شهر مقصد بروید.

در خصوص سفر بین‌شهری آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که علاوه بر ترکیب پرواز داخلی و کرایه کردن خودرو، گزینه ارزان‌تر اتوبوس‌های بین‌شهری است مانند گری‌هوند (Greyhound) و اینتر کیپ (InterCape). البته از معایب این اتوبوس‌ها طولانی شدن زمان سفر و احتمال خرابی آن‌ها در جاده است که نسبتاً زیاد اتفاق میفتد.

خرید سیم‌کارت در آفریقای جنوبی

آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که برخلاف سایر مقاصد مانند آمریکا، اروپا یا آسیا وای فای در آفریقای جنوبی به‌طور گسترده در دسترس نیست. ضمن اینکه قیمت دیتای موبایل هم بسیار گران است. البته اکثر هتل‌ها، فرودگاه‌ها و برخی رستوران‌ها دارای وای فای رایگان هستند.

با این‌حال اگر می‌خواهید به‌راحتی به آفریقای جنوبی سفر کنید، آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید این است که حتماً از قبل هزینه لازم برای تهیه سیم‌کارت و بسته اینترنت در این کشور را در نظر بگیرید. ساده‌ترین راه خرید سیم‌کارت در فرودگاه است.

 وداکام (Vodacom)، ام‌تی‌ان (MTN) و سل سی (Cell C)، از محبوب‌ترین اپراتورهای موبایل در آفریقای جنوبی هستند که می‌توانید سیم‌کارت خود را از یکی از آن‌ها تهیه کنید. قیمت بسته اینترنتی ۱ گیگابایتی حدود ۱۵۰ رند (کمتر از ده دلار) است و به‌این‌ترتیب می‌توانید با خیال راحت سفر کنید.

سخن آخر

در این مطلب کوشیدیم به‌طور مختصر هر آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید را در اختیارتان قرار دهیم که با آسودگس خیال برای سفر به این مقصد دیدنی آماده شوید.  با رعایت نکات و دقت به هر آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید، بتوانید سفری به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز به این مقصد سفر شگفت‌انگیز در آفریقا را تجربه کنید.

اما فراموش نکنید پس از تصمیم خرید تور کیپ تاون و یا اطلاع از هزینه و قیمت تور سان سیتی آژانس گردشگری تاره ونک برای یک سفر امن و زاحت در کنارتان است. 

سوالات متداول

مهم‌ترین جاذبه دیدنی آفریقای جنوبی چیست؟

پارک ملی کروگر مهم‌ترین جاذبه دیدنی آفریقای جنوبی است.

هزینه سفر به آفریقای جنوبی چقدر است؟

‌هزینه سفر به آفریقای جنوبی روزانه بسته به نوع سفر از ۱۰۰۰ تا بیش از ۲۵۰۰ رند تخمین زده می‌شود. هزینه تور آفریقای جنوبی را می توانید با آژانس های گردشگری چک کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور آفریقای جنوبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور آفریقای جنوبی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید