اطلاعات ضروری سال 1403

نوشته شده توسط : سارا اشرف نژاد در دوشنبه 11 مارس 2024
Loading...

فرا رسیدن عید نوروز و شروع سال جدید برای ما ایرانیان همیشه یاداور هفت سین، بوی تمیزی خانه، خانه مادر بزرگ و سریال‌های نوروزی مهران مدیری است؛ اما امسال قرار است کمی متفاوت تر باشد؛ زیرا که عید نوروز با با ماه رمضان همراه شده. در ادامه به سوالات پر تکرار شما در مورد سال ۱۴۰۳ پاسخ می‌دهیم؛ از رنگ سال تا نماد حیوان و لحظه تحویل سال ۱۴۰۳ را به شما خواهیم گفت.

لحظه تحویل سال ۱۴۰۳

لحظه تحویل سال ۱۴۰۳ برابر است با ساعت ۶:۳۶:۲۶ روز چهارشنبه ۱ فروردین سال ۱۴۰۳ شمسی؛ برابر با ۲۰ مارس ۲۰۲۴ و ۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری.

بیشتر بخوانید:

فلسفه عید نوروز | ایرانگردی را از کجا شروع کنیم؟

 

تقویم سال ۱۴۰۳

رنگ مد سال ۱۴۰۳

شرکت بزرگ پنتون که معتبرترین شرکت رنگ در دنیا است از سال ۲۰۰۰ میلادی، تعیین کننده اصلی رنگ در شروع هر سال نو میلادی می‌باشد ولی زمان استفاده از این رنگ در کشور ما با شروع نوروز می‌باشد.

کارشناسان خبره دنیا توسط کمپانی پنتون ساعت‌ها جلسه می‌گذارند تا رنگ سال را مشخص کنند؛ آن‌ها سعی می‌کنند رنگ‌هایی را پیشنهاد دهند که القا کننده انرژی، نشاط و شادی باشد. پس از این اعلام جهانی، انعکاس آن را از مد و فشن تا رنگ دیوارها می‌توان دید.

حال رنگ سال ۲۰۲۴ یا سال ۱۴۰۳ شمسیري، ترکیبی از هلویی، زردآلویی یا صورتی هلویی است. نام اصلی این رنگ Apricot Crush می‌باشد که با کد رنگ ۰۲۴-۶۵-۲۷ در پالت رنگ‌های پنتون مشخص می‌شود.

رنگ سال ۱۴۰۳ رنگ هلویی مخملی است که از ترکیب دو رنگ نارنجی و صورتی به دست می‌آید و رنگ جذابی را می‌سازد.

سال ۱۴۰۳ سال چه حیوانی است؟

در ابتدا باید گفت که در فرهنگ ایران، هرسال بر اساس یکی از ۱۲ حیوان سمبلیک یا به عبارتی یکی از گونه های حیوانی در طبیعت نام‌گذاری می‌شود و نماد حیوان سال ۱۴۰۳ اژدها می‌باشد که نماد قدرت، پیشرفت، تندرستی، احترام، شانس، نجابت و طول عمر است همچنین اژدها سمبل بخت و اقبال نیک نیز می‌باشد.

ویژگی متولدین سال اژدها چیست؟

  • متولدین سال اژدها با انرژی و دارای شور و نشاط بالایی هستند.
  • ویژگی اصلی این افراد مسئولیت پذیریشان است. آنها به اعتقادات خود به شدت پایبند هستند و بسیار قابل اعتماد اند.
  • با توجه به این‌که اکثر متولدین سال اژدها در کارهای فکری سرعت و تسلط بالایی دارند، شغل‌های مناسب این افراد در دسته بندی هنری، سیاسی و آموزشی قرار دارد.
  • این افراد زمانیکه با مشکلی برخورد می کنند، به هیچ وجه ناامید نمی شوند.
  • اژدها گاهی سرکش، حاضر جواب، کمی خودبین و کم صبر است.

سال ۱۴۰۳ کبیسه است؟

با توجه به این‌که اسفند ماه ۱۴۰۳ سی روز کامل است، پس سال کبیسه محسوب می‌شود.

سخن پایانی

در آخر امیدواریم که سال ۱۴۰۳ پر از لبخند و یکی از سین‌های امسالتان سفر باشد. برای اطلاع از بهترین شرایط سفر و مشورت با همکاران ما در بخش تور و بلیط و ویزا با شماره ۰۲۱۸۸۸۸۰۰۰۰ تماس بگیرید یا وارد سایت ما به نشانی https://setarehvanak.com/ شوید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا اشرف نژاد
از همان ابتدای شروع به تحصیل، علی رغم تمام تبلیغات محیطی منفی بر علیه رشته انسانی، شیفته ادبیات و زنگ انشا بودم. به تدریج که به همراه کتاب‌های رمانم بزرگ‌ و بزرگ‌تر شدم، برای یافتن پاسخ سوالات بنیادی‌ام وارد رشته ادیان و عرفان شدم و این نقطه‌ی آشنایی من با فلسفه و هستی شناسی بود که دختری عاشق نوشتن و کشف جهان از من ساخت! اکنون من مسافری قصه گو در کوچه پس کوچه‌های ایران و جهان هستم که با نوشته‌هایم شمارا همراه خود به سفر می‌برم..
ارسال نظر