فلسفه عید نوروز | ایرانگردی را از کجا شروع کنیم؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 21 نوامبر 2021
Loading...

ورود به فصل بهار و تازه شدن هوا یک طرف و هیجان برای سفرهای نوروزی طرف دیگر! بی شک عید نوروز فلسفه‌ای دارد جالب، شنیدنی و دور و دراز اما از فلسفه آن که بگذریم در دنیای پر استرس امروزی فرصتی شده برای سفر و دور شدن چند روزه از دنیای کار. موافق هستید در کنار فلسفه عید نوروز گریزی هم به بحث سفر زده و به این سوال پاسخ دهیم که در ایام نوروز ایرانگردی را از کجا شروع کنیم؟

عید نوروز فرصتی ست برای تازه شدن‌ها، تازه شدن هوا، تازه شدن روحیه و البته سفر، هر یک از شهرهای ایران در نوروز فضای مخصوص به خود را دارند  اما یک چیز در تمامی آن‌ها مشترک است. در نوروز تمام ایران برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده می‌شوند. شما هم می‌توانید از همین الان برای شرکت در این میهمانی بزرگ خود را آماده کنید. قبل از معرفی معروف‌ترین مقاصد نوروزی کمی درباره فلسفه عید نوروز صحبت می‌کنیم.

فلسفه عید نوروز در ایران

روزها و ایام خاصی در تقویم ایران به ثبت رسیده‌اند که هیچ‌گاه فراموش شدنی نیستند و نمی‌توان آن را حذف کرد چرا که ریشه در اعتقادات پارسی زبانان داشته و شاید بتوان راز ماندگاریشان را در پشتوانه تاریخی آن‌ها دانست. نوروز نیز جز همین ایام خاص با پشتوانه تاریخی سه هزار ساله است. فلسفه عید نوروز در ایران حکایت‌های شنیدنی بسیار دارد. پیروزی جمشید پادشاه پیشدادی بر اهریمن، روز به تخت نشستن تاریخ، روز به پایان رسیدن خلق آدمی به دست خدا، حلول فروهرهای درگذشتگان به زمین و غیره همه و همه داستان‌های پیدایش نوروز هستند؛ اما فلسفه نوروز هر چه هست ایرانیان قرن‌هاست که با شروع بهار روز نو را جشن می‌گیرند. جشنی که ۱۳ روزه با مراسم شاد و متنوع که حتی به بهانه‌ای برای سفر و گردشگری نیز تبدیل شده است.

ایرانگردی را از کجا شروع کنیم؟

حال چگونه می‌توان از این فرصت ۱۳ روزه به بهترین شکل استفاده کرد؟ حال و هوای کدام شهرهای ایران برای گذراندن تعطیلات نوروزی مناسب‌تر است؟ در ادامه به شما خواهیم گفت که در تور نوروز ۱۴۰۱ سفر به کدام شهرهای ایران پرطرفدارتر است.

تور نوروز ۱۴۰۱، شیراز

شیراز معروف به شهر شعر و ادب فارسی نوروزی متفاوت‌تر از هر جای دیگر دارد. عطر بهار نارنج‌ها و آب و هوای عالی ویژگی منحصر به فرد زادگاه حافظ و سعدی در شروع بهار هستند. فلسفه عید نوروز برای شیرازی‌ها از این قرار است که مردم این سرزمین ۳۰ روز قبل از شروع بهار با خریدن لباس نو و خانه تکانی به استقبال نوروز می‌روند. در لحظه سال تحویل نیز تمام اعضای خانواده بایستی لباس نو پوشیده و در اتاقی که سفره هفت سین پهن شده جمع شوند. مردم شیراز در ایام نوروز به گرمی از میهمانان استقبال کرده و می‌توان گفت که حضور گردشگران به طور محسوس در جای جای شهر دیده می‌شود. برای رزرو تور شیراز ویژه ایام نوروز با همکاران ما در واحد تورهای داخلی در تماس باشید.

تور نوروز ۱۴۰۱، اصفهان

خرید سنبل، گذاشتن سبزه عید، پوشیدن لباس‌های نو و چیدن سفره هفت سین در جای جای شهر از رسوم اصفهانی‌ها برای استقبال از بهار است. سبزی پلو با ماهی غذای شب عید مردم اصفهان است و سیزده بدر در این شهر بسیار باشکوه برگزار می‌شود. اصفهان نیز در روزهای نوروز مملو است از حضور گردشگران و جاذبه‌های تاریخی این شهر به لطف حضور مسافران رنگ و بویی تازه به خود می‌گیرد. پس این شهر را نیز می‌توان جز پرطرفدارترین مقاصد ایرانگردی در ایام نوروز به شمار آورد. برای رزرو تور اصفهان ویژه ایام نوروز با همکاران ما در واحد تورهای داخلی در تماس باشید.

تور نوروز ۱۴۰۱، کیش

کیش به لطف پیشرفت‌های گردشگری از حال هوای سنتی خارج شده و شکل مدرن و امروزی به خود گرفته است هر چند که فلسفه عید نوروز به صورت سنتی میان بومی‌های جزیره همچنان رنگ و بوی قدیمی خود را حفظ کرده است. این جزیره با آب و هوای مطبوع و دلپذیر میزبانی عالی برای میهمانان نوروز به شمار می‌رود. مرکز خرید، سواحل، تفریحگاه‌ها و غیره با سفره‌های هفت سین زیبا تزیین شده و رنگ‌های شاد نوروزی در همه جای جزیره به چشم می‌خورد. به اعتقاد بسیاری جزیره کیش با امکانات فوق لوکسی که دارد می‌تواند مقصدی عالی برای آن دسته از مسافران به شمار رود که می‌خواهند تعطیلاتی استثنایی را در داخل مرزهای ایران تجربه کنند. برای رزرو تور کیش ویژه ایام نوروز با همکاران ما در واحد تورهای داخلی در تماس باشید.

تور نوروز ۱۴۰۱، قشم

فدر جزیره قشم نیز ایام نوروز بسیار با شکوه و با رسم و رسوم‌های سنتی مردم منطقه برگزار می‌شود. این جزیره با جاذبه‌های عجیب و غریب میزبانی مرموز برای میهمانان نوروزی است. پس اگر به دنبال سفر به مناطق بکر هستید و آرامش و طبیعت گردی در اولویت معیارهای شما قرار دارد جزیره قشم را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این جزیره آب و هوایی بهاری داشته و می‌تواند انتظارات شما را به خوبی برآورده کند. تورهای قشم به دلیل موقعیت مکانی جزیره بیشتر به صورت هوایی برگزار می‌شوند. برای رزرو تور قشم ویژه ایام نوروز با همکاران ما در واحد تورهای داخلی در تماس باشید.

تور نوروز ۱۴۰۱، مشهد

مردم مشهد نیز مانند سراسر ایران به آداب و رسوم نوروز بستانی پایبند بوده و عید را جشن می‌گیرند. خانه تکانی، روز عرفه مردگان، سفره هفت سین، نوشیدن شیر در لحظه سال تحویل و غیره از آداب و رسوم و فلسفه عید نوروز مشهدی‌ها به شمار می‌روند. این شهر نیز به لطف حرم مطهر اما رضا، آرامگاه فردوسی و به تازگی آرامگاه خسرو آواز ایران در میان لیست پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در ایام نوروز قرار می‌گیرد. برای رزرو تور مشهد ویژه ایام نوروز با همکاران ما در واحد تورهای داخلی در تماس باشید.

ایران‌گردی در نوروز؛ بازدید از پرطرفدارترین شهرهای نوروزی

تمامی شهرهای ایران در ایام نوروز آب و هوای عالی داشته و سفر به هریک می‌تواند شما را به دنیای باشکوه و پر ابهت ایران باستان ببرد. اما در این بین شهرهای شیراز، اصفهان، کیش، قشم و مشهد بیش از سایر مقاصد مورد توجه قرار گرفته و به عنوان پرطرفدارترین تورهای نوروزی برای ایران‌گردی به شمار می‌روند. به دلیل شلوغ بودن هتل‌ها و پروازها در ایام نوروز پیشنهاد می‌کنیم حداقل از ۳ هفته قبل برای رزرو تورهای داخلی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید …

نکات مهم برای سفرهای نوروز ۱۴۰۰ در دروه کرونا

تاریخچه عید نوروز به زبان ساده | تور خارجی نوروز ۱۴۰۱

چه زمانی برای خرید تور نوروز ۱۴۰۱ اقدام کنیم؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید