به کبک، بهشت فرانسوی زبان‌ها در کانادا خوش آمدید! این شهر خارق‌العاده متولد شده تا تداعی‌کننده زیبایی‌‌ها وجلوه‌گر روح اروپای قدیم در فرسنگ‌ها دورتر از این قاره باشد. معماری جالب و متفاوت در کنار مناظر طبیعی بی‌بدیل باعث شده تا کبک کانادا به بهشتی فرانسوی در قاره آمریکا ملقب شود. در ادامه بیشتر با این شهر و جاذبه‌هایش آشنا خواهیم شد.

حدود ۴۰۰ سال است که از تولد شهر کبک می‌گذرد. شهری بسیار زیبا در کانادا که با داشتن بافت و معماری متفاوت چه گردشگران و چه ساکنانش را مدهوش خود کرده است. این شهر سال‌های زیادی تحت استعمار حکومت فرانسه بوده و شاید بتوان بیشتر زیبایی‌های آن را مدیون همان دوران دانست. جالب اینکه زبان رسمی در کبک برخلاف بیشتر ایالت‌های کانادا فرانسوی است و ساکنان آن نیز به همین زبان صحبت می‌کنند. زیبایی منحصربه‌فرد کبک باعث شده تا این شهر نقطه شروع گردشگران برای کاناداگردی باشد. پس اگر شما هم ویزای کانادا را در دست دارید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید کبک می‌تواند آغازی هیجان‌انگیز باشد. اگر هم هنوز موفق به دریافت ویزا نشده‌اید، می‌توانید برای دریافت ویزای کانادا و رزرو تور کانادا با همکاران ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک در تماس باشید. (بلیط تهران کبک)

مطالب مرتبط

پارک‌های ملی کانادا، طبیعتی خارق‌العاده و نفس‌گیر

۵ جاذبه‌ای که که در سفر به کانادا نباید از دست داد

.

زیباترین جاذبه‌های کانادا را در کبک ببینید

بخش قدیمی شهر کبک در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و شاید این مهمترین دلیل ست که گردشگران را برای دیدن این شهر ترغیب می‌کند. در ادامه به شما خواهیم گفت که چرا نام کبک در میان لیست شهرهای پر گردشگر کانادا قرار گرفته است.

۱- معماری شهری اروپایی در کبک

حال و هوای فرانسه قدیم اولین چیزی است که با ورود به کبک احساس می‌شود. شهری تاریخی که می‌توان آن را اولین مقصد اصلی فرانسوی‌ها در کانادا دانست. خیابان‌های سنگفرش شده، قلعه‌ها، موزه‌ها و بناهای تاریخی بسیار زیبا همه و همه میراثی هستند که فرانسوی‌ها در کبک از خود به جای گذاشته‌اند. بیشتر این بناهای تاریخی ارزشمند در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌ و باعث‌ شده‌اند تا این شهر هرساله افتخار میزبانی گردشگران بسیاری از سراسر دنیا را داشته باشد. کبک بافت شهری متفاوت با سایر نقاط کانادا دارد. همه چیز در این شهر با شیوه فرانسوی مطابقت دارد، معماری هتل‌ها و حتی رستوران‌ها هم از فرهنگ فرانسوی طبعیت می‌کنند. از آنجا که فرانسوی‌ها مردمانی میهمان‌نواز با فرهنگ غنی هستند مطمئن باشید که اقامت در کبک تکرارنشدنی‌ترین خاطرات سفر شما به کانادا را رقم می‌زند.

۲- کبک شهری با آب و هوای چهار فصل

کانادا کشوری وسیع با آب و هوایی کاملا متغیر است که بیشتر به زمستان‌های سرد شهرت دارد. اما شهر کبک در این زمینه هم برتری خود را ثابت کرده است. این شهر چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان را با زیبایی تمام به ساکنانش هدیه می‌دهد. تابستان‌های این شهر هوایی گرم و شرجی و زمستان‌هایش هوایی سرد و برفی دارد. از این رو بیشتر گردشگران پاییز و بهار را برای سفر به کبک انتخاب می‌کنند. دو فصل رویایی که طبیعت کبک در زیباترین حالت خود قرار دارد و گردشگران می‌توانند به دور از گرمای آفتاب و سوز زمستان در شهر قدم زده و از دیدن بناهای تاریخی و تفریحات مهیج لدت ببرند. (بلیط تهران مونترال)

۳- فستیوال‌های شاد و مهیج در کبک

برگزاری بیش از ۵۰۰ فستیوال در طول سال باعث شده تا کبک به یکی از مراکز اصلی جشن در کانادا تبدیل شود. در واقع هر زمان از سال که به این شهر سفر کنید غیرممکن است که چندین فستیوال در حال برگزاری نباشد. نگران سلیقه خود هم نباشید چرا که چه طرفدار موسیقی باشید چه علاقه‌مند به نمایش و یا عاشق تست غذاهای مختلف، بی شک فستیوال مورد علاقه خود را پیدا خواهید کرد. Just for Laughs (فقط برای خنده) یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های کبک است که در شهر مونترال این استان و همزمان با ماه جولای برگزار می‌شود. در این فستیوال کمدین‌های معروف کانادایی حضور دارند و ساعاتی پر از خنده و شادی را به شرکت‌کنندگان هدیه می‌دهند. نکته قابل توجه اینکه حضور در برخی از این فستیوال‌ها رایگان است. کارناوال زمستانی، فستیوال تابستانه، فستیوال بین‌المللی جاز و … از دیگر فستیوال‌های معروف کبک هستند.

۴- جاذبه‌های تاریخی بسیار زیبا در کبک

شهر تاریخی کبک در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این شهر بناهای تاریخی بسیاری را در دل خود دارد که علاوه بر ارزش فرهنگی آماده‌اند تا گردشگران را به دنیای پررمزار خود ببرند. رصدخانه اوبسرواتور دلا کپیتل در ساختمان ماری گیار تاریخچه تصویری از کبک را به نمایش می‌گذارد و به گردشگران این امکان را می‌دهد تا ازنمای ۳۶۰ درجه از شهر لذت ببرند. محله پتی شامپلن از آن دسته مناطقی است که با قدم زدن در آن فکر می‌کنید که در حال سفر کردن در زمان هستید. همه چیز در این محله سنگ‌فرش شده حال وهوای قدیمی دارد. معماری ساختمان‌ها، کافه و رستوران‌های محلی و حتی قدیمی‌ترین پلکان شهر را در منطقه پتی شامپلن می‌توان دید. کلیسای نوتردام کبک، خیابان ترزور، موزه اورسولین، موزه هنرهای زیبای کبک و .. از دیگر مناطق تاریخی شهر هستند.

۵- طبیعتی بکر و منحصر به فرد کبک

کبک در کنار گنجینه‌ای ارزشمند به نام رودخانه سن لوران قرار گرفته و به داشتن مناظر طبیعی بسیار زیبا در بین سایر استان‌های کانادا معروف می‌باشد. این شهر توسط آبشارها و پارک‌های ملی احاطه شده و آب وهوایی بسیار عالی و تمیز دارد. آبشار مونمورانسی یکی از مناظر طبیعی سرانگیز در کبک است. این آبشار ۸۳ متر ارتفاع دارد و از آبشار نیاگارا در اونتاریو هم بلندتر است. بیشتر ساکنین کبک پیکینک‌های آخر هفته‌ خود را در کنار این آبشار برگزار می‌کنند. قسمتی از فضای سبز اطراف آبشار مونمورانسی به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی اختصاص داده شده است. دشت آبراهام از دیگر مناطق تفریحی کبک است که طبیعتی خارق‌العاده دارد. این پارک تفریحی با فضای بزرگ و درختان بلند که در هر فصل از سال زیبایی منحصربه‌فرد خود را دارند بهترین مکان برای تمدد اعصاب و انواع ورزش‌ها مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، اسکست و … می‌باشد.

سوالات متداول درباره کبک

مزایا و معایب زندگی در کیک کدام‌ها هستند؟

اخذ اقامت سریعتر نسبت به سایر شهرهای کانادا، هزینه پایین زندگی و درآمد بالا از مزایا و تسلط بر زبان فرانسه به جای زبان انگلیسی از معایی زندگی در کبک هستند.

آیا کبک برای زندگی مهاجران ایرانی مناسب است؟

بله، چنانچه زبان فرانسوی بدانید شهر کبک فرصت‌های عالی شغلی برای ایرانیان دارد. در حال حاضر ایرانیان بسیاری به کبک مهاجرت کرده و شرایط زندگی ایده آل دارند.

زبان رسمی کبک چه زبانی ست؟

دو زبان فرانسه و انگلیسی زبان‌های رسمی در شهر کبک هستند. مهاجران کبک در صورت تسلط به زبان فرانسوی می‌توانند موقعیت‌های شغلی به دست آورند.

درمطالب مرتبط

راهنمای سفر ارزان به کانادا (قسمت ۱)

راهنمای سفر ارزان به کانادا (قسمت ۲)

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید