بهترین کشورها برای پیکاپ ویزای کانادا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 8 جولای 2020
Loading...

بعد از دوندگی‌های بسیار برای دریافت ویزای کانادا، آخرین و البته بهترین قسمت، پیکاپ ویزای کانادا است. زمانی که همه چیز تمام شده و می‌خواهید پاسپورت خود را با مهر ویزای کانادا دریافت کنید. اما پیکاپ ویزا دقیقا چیست؟ چه مراحلی دارد و از طریق کدام کشورها انجام می‌شود؟ پاسخ این سوالات را در ادامه مطلب می‌خوانیم.

اگر برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کرده باشید حتما واژه پیکاپ ویزا به گوشتان خورده، پیکاپ ویزای کانادا در واقع آخرین مرحله‌ی دریافت ویزای کانادا است. اما از آنجایی که مراحل انگشت نگاری برای دریافت ویزا و ….  در کشور ثالث انجام می‌شود، این مرحله نیز داستان‌های خود را دارد که در ادامه تمامی آن‌ها را مرور می‌کنیم. (بلیط تهران تورنتو)

پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

همانطور که می‌دانید  کشور کانادا در ایران سفارت ندارد و افرادی که برای سفر تور کانادا را انتخاب می‌کنند یا می‌خواهند به قصد دیدار با اقوام و … به این کشور سفر کنند بایستی مرحله انگشت نگاری را از طریق یک کشور ثالث مانند ترکیه (استانبول – آنکارا)، امارات متحده (دبی – ابوظبی) یا ارمنستان (ایروان) انجام دهند. پس از انجام انگشت نگاری، جواب ویزا به طور متوسط بعد از  یک هفته تا ۲ ماه از طریق ایمیل اعلام می‌‌شود. (البته ممکن است روند جواب ویزا بیشتر از دو ماه هم به طول بینجامد). در صورت مثبت بودن جواب، متقاضی بایستی مجددا پاسپورت را برای دریافت مهر ویزای کانادا به سفارت کانادا تحویل دهد. یکی از خدمات آژانس‌های هواپیمایی طی کردن این روند است. در واقع دیگر نیازی نیست متقاضی مجددا برای ممهور کردن پاسپورت به کشور ثالث سفر کند. آژانس‌های هواپیمایی پاسپورت مسافر را از ایشان دریافت کرده و به سفارت تحویل داده و پس از دریافت ویزا، آن را به متقاضی تحویل می‌دهند. این روند اصطلاحا پیکاپ ویزای کانادا نام دارد. 

مراحل درخواست پیکاپ ویزا

تمام مراحل پیکاپ ویزا کانادا برعهده آژانس هواپیمایی است که به عنوان کارگزار پاسپورت شما را تحویل می‌گیرد. در واقع شخص متقاضی پاسپورت را همراه با نامه یا ایمیل سفارت به آژانس تحویل داده و از این به بعد برعهده آژانس است که پاسپورت متقاضی را جهت ممهور شدن به مهر ویزا به سفارت کانادا تحویل داده و سپس در زمان مقرر مجددا به متقاضی بازگرداند. پروسه پیکاپ پاسپورت با توجه به کشور مقصد و تعداد پروزها در هفته متفاوت است اما در شرایطی که همه چیز به صورت نرمال پیش برود، این پروسه یک تا ۲ هفته کاری طول می‌کشد. (در بعضی از مواقع ممکن است سفارت به دلایلی تحویل پاسپورت‌ها را به تعویق بیاندازد)

مدارک لازم جهت پیکاپ پاسپورت

مدارک لازم جهت پیکاپ ویزاهای غیرمهاجرتی

  • پرینت ایمیل سفارت
  • رسید انگشت نگاری
  • وکالت نامه (این وکالت نامه از طرف شما به آژانس کارگزار جهت دریافت پاسپورت از سفارت داده می‌شود.)
  • پاسپورت امضا شده متقاضی

مدارک لازم جهت پیکاپ ویزاهای مهاجرتی

  • پرینت ایمیل سفارت
  • پر کردن کامل صفح آخر ایمیل که مشخصات شخصی متقاضی را شامل می‌شود.
  • وکالت نامه (این وکالت نامه از طرف شما به آژانس کارگزار جهت دریافت پاسپورت از سفارت داده می‌شود.)
  • پاسپورت امضا شده متقاضی
  • دو قطعه عکس ۵*۷ که یکی از آن‌ها بایستی مهر محل عکاسی را داشته باشد.

پیکاپ ویزا‌ی کانادا از استانبول

بسیاری از ایرانی‌ها به دو دلیل نیاز نداشتن به ویزا و کوتاهی طول پرواز استانبول را برای انجام انگشت نگاری ویزای کانادا انتخاب می‌کنند. در واقع سفر به این شهر زیبا هم فال است و هم تماشا، شما می‌توانید در طول اقامتتان از جاذبه‌های شهر بازدید کرده و در زمان تعیین شده نیز ابرای انجام انگشت نگاری به دفتر نمایندگی سفارت در استانبول یا همان “VAC” بروید. پیکاپ ویزای کانادا هم به دلیل زیاد بودن تعداد پروازها از تهران به استانبول از طریق دفتر VAC قابل انجام است. برای این کار پاسپورت‌ها در اولین فرصت با پرواز به استانبول فرستاده می‌شوند و به طول معمول پس از گذشت ۲ الی ۳ هفته کاری مجدد با یک پرواز برگشت به تهران برگردانده می‌شوند.

پیکاپ ویزا‌ی کانادا از آنکارا

آنکارا نیز از شهرهای پرطرفدار جهت انگشت نگاری و پیکاپ پاسپورت است. روند این کار در آنکارا مانند استانبول است با این تفاوت که دفتر VAC  در کانادا محدودیت‌های استانبول، دبی و ابوظبی را ندارد. به این معنا که شما در هر کشوری که انگشت نگاری را انجام داده باشید، می‌توانید پیکاپ پاسپورت را از طریق دفتر کانادا انجام دهید. در واقع این دفتر به عنوان دفتر مرکزی عمل کرده و تمامی پاسپورت‌ها برای مهر ویزا ابتدا به این دفتر فرستاده می‌شوند.

پیکاپ ویزا‌ی کانادا از دبی

نمایندگی دفتر سفارت کانادا یا همان VAC در شهر دبی هم فعال است. از آنجایی که پروازهای تهران به دبی به صورت روزانه و با ایرلاین‌ها مختلف انجام می‌شود. پاسپورت‌ها تقریبا هر روز جهت دریافت مهر سفارت به دبی فرستاده می‌شوند. روند پیکاپ پاسپورت در دبی هم مانند استانبول و آنکارا ۲ الی ۳ هفته کاری به طول می‌انجامد.

پیکاپ ویزا‌ی کانادا از ابوظبی

بسیاری متقاضیان شهر ابوظبی در امارات را به جای دبی برای انگشت نگاری انتخاب می‌کنند. روند پیکاپ پاسپورت در ابوظبی مشابه آنکارا، استانبول و دبی می‌باشد. پیکاپ پاسپورت در ابوظبی پروسه‌ای ۲ الی ۳ هفته‌ای دارد.

قیمت پیکاپ و‌یزای کانادا در آژانس هواپیمایی ستاره ونک

  • پیکاپ پاسپورت از آنکارا برای ویزاهای مهاجرتی و غیرمهاجرتی ۴۰۰ هزار تومان است.
  • پیکاپ پاسپورت از دبی برای ویزاهای غیر مهاجرتی ۱۷۰ درهم است.
  • پیکاپ پاسپورت از ابوظبی برای ویزاهای غیر مهاجرتی ۴۲۰ درهم است.

برای اطلاع از روزهای ارسال پاسپورت در آژانس هواپیمایی ستاره ونک جهت پیکاپ ویزای کانادا با همکاران ما در واحد تور در تماس باشید.

مطالب مرتبط

قیمت ویزای کانادا چقدر است؟

جواب ویزای کانادا چند روز بعد از انگشت نگاری مشخص می‌شود؟

پیگیری جواب ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید