5 جاذبه‌ای که در سفر به کانادا نباید از دست داد

نوشته شده توسط : سارا احمدی در پنج‌شنبه 13 ژوئن 2019
Loading...

کانادا کشوری توسعه‌یافته، دارای زیرساخت‌های مدرن و از نظر جاذبه‌های گردشگری طبیعی و فرهنگی بسیار غنی است تا آنجا که سالانه بیش از ۲۱ میلیون گردشگر از سراسر جهان به این کشور سفر می‌کنند. اگر بخواهیم از میان جاذبه‌های پرتعداد این کشور پنج جاذبه را انتخاب کنیم کار بسیار سختی داریم.

سفر به کانادا؛ به‌عنوان یک مقصد گردشگری جذاب هرساله تعداد فراوانی از گردشگران را مجذوب خود می‌کند. اما اگر بخواهیم پنج جاذبه‌ای که نباید در سفر به کانادا از دست داد را از میان جاذبه‌های متعدد گردشگری این کشور انتخاب کنیم، دشوار است. زیرا تنوع و تعدد جاذبه‌های کانادا، از جاذبه‌های مدرن گرفته تا جاذبه‌های اقلیمی و طبیعی، بسیار می‌باشد و هیچ‌کدام از جاذبه‌های کانادا را نمی‌توان به‌راحتی کنار گذاشت.
 بااین‌حال در این گزارش تلاش کردیم با استفاده از گزارش‌های رسمی، بازخوردها و کامنت‌های مختلفی که از مسافران و توریست‌هایی که به کانادا سفرکرده‌اند به‌دست‌آمده پنج جاذبه‌ای را که در سفر به کانادا نباید از دست داد را معرفی کنیم.

آژانس هوایپمایی ستاره ونک یکی از مجری‌های تور کانادا و ویزای کانادا است.

آبشار نیاگارا

با هر مقیاس و معیاری که بسنجیم آبشار نیاگارا جزو پنج جاذبه برتر کانادا قرار می‌گیرد. کانادا ازنظر جاذبه‌های طبیعی بسیار غنی است و جهانگردان ملل مختلف به دیگر جاذبه‌های طبیعی این کشور نیز امتیازهای بالایی داده‌اند. آبشار نیاگارا از سه آبشار در مرز کانادا و آمریکا تشکیل‌شده که آبشار اصلی (که بزرگ‌تر از دو آبشار دیگر و نعلی شکل است) در کشور کانادا قرار دارد. صدای این آبشار باشکوه و غول‌آسا از چندین کیلومتر دورتر به گوش بازدیدکنندگان می‌رسد و هر بازدیدکننده‌ای اذعان می‌کند که از تماشای جلوه‌ای به این شکوه و عظمت از طبیعت مبهوت شده است.

شهر تورنتو

قرار دادن نام یک شهر در پنج جاذبه برتر یک کشور کمی اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد اما وقتی تورنتو از دیدگاه یکی از معتبرترین مراجع بین‌المللی گردشگری یعنی مجله مسافرتی Travel + Leisure در فهرست ۵۰ جاذبه توریستی برتر جهان در سال ۲۰۱۹ قرار می‌گیرد، نمی‌توان این شهر را از فهرست پنج جاذبه برتر کانادا حذف کرد. برج CN تورنتو، موزه سلطنتی اونتاریو، گالری هنر اونتاریو، قلعه تاریخی کازا لوما، بازارچه سنت لاورنس، تالار شهر، آکواریوم ریپلی، های پارک و … فقط تعدادی از جاذبه‌های این شهر است که بازدید هرکدام از آن‌ها اوقات دلپذیری را برای شما فراهم می‌کند.

دریاچه مورین

کانادا را باید سرزمین دریاچه‌ها دانست. اگر دریاچه مورین رتبه اول بیشترین عکس‌های منظره دریاچه در جهان را به خود اختصاص ندهد اما قطعاً یکی از پنج دریاچه جهان است که بیشترین عکس از آن گرفته‌شده و به‌صورت کارت‌پستال، پوستر و … به نمایش گذاشته‌شده است. مسیرهای پیاده‌روی متعددی در اطراف این دریاچه تعبیه‌شده چرا که حتی افرادی که هیچ‌وقت اهل پیاده‌روی نبوده‌اند با دیدن این دریاچه تمایل پیدا می‌کنند، اطراف این دریاچه را بپیمایند و مناظر جنگلی و کوهستانی مسحورکننده منعکس‌شده در آب‌های سبز مایل به آبی دریاچه مورین را از زوایای مختلف تماشا کنند. اگر در سفر به کانادا قصد بازدید از دریاچه مورین را داشتید وسایل عکاسی و فیلم‌برداری خود را تجهیز کنید چرا که تصاویری که از این دریاچه ثبت می‌کنید را بعدها بارها و بارها با لذت مرور خواهید کرد.

قطار کانادا

سفر با قطار برای اغلب مردم جهان دوست‌داشتنی و لذت‌بخش است و برای ما ایرانی‌ها دوست‌داشتنی‌تر و لذت‌بخش‌تر! بسیاری از ما ایرانی‌ها خاطرات خوبی از سفرهای دوران کودکی خود با قطار داریم و به همین دلیل قطار را به‌عنوان یکی از وسایل حمل‌ونقل مناسب به رسمیت می‌شناسیم. حالا پرنده خیال خود را به پرواز درآورید و تصور کنید در قطاری بسیار زیبا و لوکس، فاصله دو شهر تورنتو و ونکوور را از میان مناظر بی‌نظیر، دشت‌های زیبا، جنگل‌های انبوه، کوه‌هایی با قله‌های پربرف، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، کلبه‌های جنگلی، کوهستانی و … می‌پیمائید. حتی تصور چنین سفری، احساس لذت عمیقی در میان اهالی سفر و گردشگری ایجاد می‌کند. سفر با قطار کانادا که اخیراً نیز برای مدرن سازی تجهیزات آن مبالغ هنگفتی هزینه شده، آن‌قدر راحت است که در پایان این سفر، احساس نمی‌کنید سه روز در سفر بوده‌اید و بیش از ۴ هزار کیلومتر را طی کرده‌اید بلکه حس می‌کنید این سفر فقط به‌اندازه یک‌بار پلک زدن طول کشیده است.

پارک ملی گراس مورن

در این تردیدی نیست که کانادا عاشقان طبیعت را با جاذبه‌های طبیعی پرتعداد و متنوع خود سیراب می‌کند اما از میان جاذبه‌های فراوان طبیعی این کشور، پارک ملی گراس مورن به دو دلیل در فهرست پنج جاذبه برتر کانادا قراردادیم. اول آن‌که این پارک وسیع، جایگاه ویژه‌ای در علم زمین‌شناسی دارد و صخره‌های کهن آن یادگار دوران شکل‌گیری قاره‌ها و اقیانوس‌ها در کره زمین است. دلیل دومی که انبوهی از جهانگردان را به این پارک می‌کشاند تنوع حیات جانوری پارک ملی گراس مورن است. این پارک گونه‌های جانوری کمیاب مانند خرس سیاه، گوزن شمالی و انواع پرندگان کمیاب را در خود جای‌داده و در سواحل آن می‌توان نهنگ‌های غول‌پیکر را هم مشاهده کرد.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا احمدی
کارشناس گردشگری،لیسانس روانشناسی، عاشق طبیعت گردی و مطالعه
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید