باید و نبایدهای سفر به استانبول

نوشته شده توسط : پونه مولایی در شنبه 1 فوریه 2020
Loading...

زیرپوست شهر استانبول چه خبر است؟ استانبول شهری باشکوه و فوق‌العاده‌ای می‌باشد و از بین شهرهای ترکیه، اینجا همیشه کفه سنگین ترازو بوده و میزان استقبال از آن بسیار بالا است. اما در لابه‌لای آن داستان‌هایی نهفته است که باید از همه آن‌ها با خبر شوید.

کاملاً طبیعی است که در این شهر همانند نقاط دیگر دنیا، اتفاقات جالب‌توجهی رخ دهد و گردشگران را سورپرایز کند. زمانی که سفر خود را در کوچه و خیابان‌های استانبول شروع کنید، خواهید دید که همه‌چیز کمی متفاوت است. پس قبل از سفر با روایت‌های مگوی آن آشنا شوید.

با خرید آنلاین بلیط تهران استانبول در زمان خود صرفه جویی کنید.

.

در خیابان استقلال تراموا سوار نشوید

به نظر می‌رسد استفاده از تراموا برای لذت بردن از مناظره تاریخی و شگفت‌انگیز خیابان استقلال ایده خوبی باشد. اما یک توصیه را جدی بگیرید و از سوار شدن آن خودداری کنید.

ترامواهای این خیابان معمولاً شلوغ و پر از جمعیت هست و به همین خاطر به‌ندرت پیش می‌آید که امکان نشستن را داشته باشید و مجبور هستید تمام مدت سرپا بایستید و مواظب باشید که نیافتید. در این حال تماشای مناطق زیبا را از دست خواهید داد. پس با پای پیاده گز کنید و در خیابان استقلال قدم بزنید و لذت ببرید.

خرید در خیابان استقلال، ممنوع

خرید کردن هنگام سفر یکی از علایق مسافران است که محال است برای انجام آن نه بگویند. اما خرید مقرون‌به‌صرفه در سفر یک مهارت است که فقط با آشنایی از مقصد میسر می‌شود.

اگر عازم تور استانبول هستید تا حسابی خرید مقرون‌به‌صرفه کنید؛ از رفتن به خیابان استقلال منصرف شوید. درست است که در اینجا بهترین مغازه‌ها و فروشگاه‌های لباس دیده می‌شود که برترین برندهای گران‌قیمت اروپایی مانند Berksha، H&M و مارک‌های مطرح ترکیه پیدا می‌شوند. با این حال مغازه‌داران این راسته خیلی سرسخت هستند و هیچ جورِ زیر بار چانه زدن شما نمی‌روند و قیمت کالاها در خیابان استقلال بالاتر از مکان‌های دیگر است.

بهتر است به مراکز خرید بزرگ‌ این شهر بروید که قیمت‌ها پایین‌تر و تنوع اجناس بیشتر است.

مطالب مرتبط

زیباترین مکان‌های دیدنی استانبول، ترکیه

برای یک وعده صبحانه اصیل استانبولی؛ این کافه‌ها را فراموش نکنید

۹ سوغاتی‌ معروف استانبول

.

به کسی خیره نشوید

بهترین کار در سفر آن است که سرتان به کار خودتان باشد. هنگام قدم زدن، خرید کردن و یا هر حالت دیگری به کسی خیره نشوید. مردم استانبول از این کار بیزار هستند و ممکن است شما را وارد یک دعوای خیابانی بکنند.

به فکر سفر باشید و از حواشی دوری کنید.

چای سیب را امتحان نکنید

در آنکه چای یک نوشیدنی محبوب ایرانی‌ها و به‌ویژه ترک‌ها است، شکی نیست. در هر کافه و گذری امکان نوشیدن یک چای کمر باریک برای شما فراهم است. اما در نوشیدن چای سیب احتیاط کنید.

این چای در ترکیه بسیار محبوب است اما قطعاً بهترین نوشیدنی این شهر نیست. طعم چای به علت استفاده از پودر سیب مصنوعی است و مزه آن باب میل شما نخواهد بود.

در شهر با لباس‌های کوتاه و باز نگردید

هر آنچه تعریف و توصیف راجع به ترکیه شنیده را به کناری بگذارید و با واقعیت‌ها روبه‌رو شوید. استانبول یک شهر اسلامی است و مردم این شهر چارچوب قانونی خودشان را دارند.

برای احترام به مردم این شهر هم که شده از پوشیدن دامن‌های بسیار کوتاه، لباس‌های تنگ و باز جدا خودداری کنید. در بین جمعیت، خانم‌های محجبه‌ای را خواهید دید که لباس پوشیدن نامتعارف گردشگران، معذبشان می‌کند.

هر چیزی که در بازار استانبول دیدید را نخرید

حال و هوای بازار بزرگ استانبول برای ما ایرانی‌ها شاید بسیار دل‌چسب باشد و مقاومتی در برابر خرید نکردن نداشته باشید. در این بازار هر آنچه فکر کنید پیدا می‌شود از وسایل عتیقه گرفته تا لوکس.

اما این را فراموش نکنید، هر چیزی را که در بازار دیدید، نخرید. مغازه‌داران اینجا گردشگران را به‌خوبی هدف گرفته‌اند و کالاهای خود را باقیمت بالا به آنان عرضه می‌کنند. پس زرنگ باشید و قبل از خرید، قیمت‌ها را محاسبه نمایید و بعد دست به خرید بزنید.

مطالب مرتبط

تست کردن این غذاها را در استانبول فراموش نکنید

چگونه در سفر به استانبول هتل مناسب خود را انتخاب کنیم؟

بهترین مراکز خرید در استانبول کدام ها هستند؟

.

هنگام خرید از مغازه‌داران، چانه بزنید

همان‌طور که در مورد بالایی اشاره کردیم، مغازه‌داران در فروش اجناس خود معیار مشخصی ندارند و قیمت آن‌ها به تناسب گردشگران متغیر است.

بهترین راه‌حل آن است که چانه خود را گرم کنید و تا جایی که می‌توانید چانه بزنید و تخفیف بگیرید. این کار را آن‌قدر ادامه بدهید تا قیمت اجناس به حد نرمال برسد. خجالت نکشید! این یک امر متداول در بازارهای استانبول است.

از امتحان کردن غذاهای خیابانی نترسید

شما به شهر غذاهای چرب و چیل و خوشمزه سفر کرده‌اید که به شکل دیوانه‌واری خوشمزه هستند. از کنار هر خیابان که گذر کنید میله‌های آغشته به گوشت و مرغ در حال چرخیدن کنار آتش است و بوی آن فضا را پر کرده است.

بعد از گشت‌وگذار حتماً حسابی خسته و گرسنه شده‌اید و خوردن یک غذای خوشمزه شما را سرحال می‌کند. بدون هیچ‌گونه نگرانی از غذاهای خیابانی این شهر بچشید و لذت ببرید.

شاه‌بلوط بوداده، کومپر، لحم‌عجین، پیده، دونر کباب، ایچلی کوفته، بالیک اکمک و بورک ازجمله غذاهایی است که در دکه‌های خیابانی فروخته می‌شود.

در نزدیکی اماکن توریستی غذا نخورید

در کنار مناطق توریستی رستوران‌های بسیار زیادی وجود دارد تا گردشگران پس از گشت‌وگذار وعده غذایی خود را در این مکان‌ها میل کنند. اما شما این کار را نکنید و برای غذا خوردن  به منطقه دیگری بروید.

اغلب این رستوران‌ها قیمت را با شما دولاپهنا حساب می‌کنند. این در حالی است که همان غذا را می‌توانید در یک مکان دیگر و با قیمت بسیار پایین‌تر نوش جان کنید.

به اشخاص بلندپایه کشور ترکیه، توهین نکنید

بحث سیاسی و اظهار نظرات دیپلماتیک را هنگام سفر تعطیل کنید و فقط به فکر خوش گذراندن باشید. توهین به اشخاص رده‌بالای حکومتی در هر کشوری جرم محسوب می‌شود و خطر جریمه، زندانی و حبس در انتظار افراد گناهکار است.

مردم ترکیه به‌شدت بر روی آتاتورک احساسات ناسیونالیستی دارند و اگر توریستی حتی ناخواسته اقدام به توهین آن بکند به‌شدت برخورد می‌کنند. جریمه این کار هم ۵ سال حبس است.

برای اطلاع از تور نوروز ترکیه با همکاران فروش ما تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید