قبل از سفر به سریلانکا، بخوانید!

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 30 دسامبر 2019
Loading...

قانون شکنی در سفر ممنوع! درست است که هدف از سفر تفریح است و استراحت، اما اولین شرط ورود به یک جامعه احترام گذاشتن به آداب‌ورسوم و سنت مردم محلی ست. از آنجا که سریلانکا جامعه‌ای وابسته به سنت‌های دینی خود می‌باشد، بهتر است قبل از سفر به این سرزمین خارق‌العاده با بایدها و نبایدهای آن آشنا شویم.

سریلانکا از کشورهای سنتی جنوب شرقی آسیا می‌باشد که در طی سال‌های اخیر توانسته با تکیه بر جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر نام خود را به عنوان مقصد گردشگری محبوب بر سر زبان‌ها بی اندازد. هر چند که این کشور با ساخت هتل‌ها و رستوران‌های بین‌المللی شرایط ایده‌آلی را برای استقبال از میهمانان خود فراهم کرده است اما مردم این کشور همچنان به باورها و سنت‌های دیرینه خود می‌بالند. از این رو گردشگرانی که تور سریلانکا را برای گذراندن خود انتخاب کره‌اند بایستی احترام به باورهای مردم این کشور را در اولویت قرار دهند. در ادامه با بایدها و نبایدهای سفر به سریلانکا آشنا می‌شویم. (خرید بلیط تهران کلمبو)

مطالب مرتبط

چرا به سریلانکا سفر کنیم؟

.

۱-با مجسمه‌های بودا سلفی نگیرید

رفتن به معابد بودا و دیدن سنت‌ها و آیین هزاران ساله بودائی از زیباترین بخش سفر به سریلانکاست. مردم این کشور در ساعات عبادت به معبد رفته و به اجرای آیین مذهبی می‌پردازند. از این رو معابد سریلانکا از مقدس‌ترین مکان‌های این کشور به شمار می‌روند و تمامی افراد بایستی هنگام ورود قوانین معبد را رعایت کنند.

پوشیدن لباسی که سر، آستین‌ها و زانو را بپوشاند یکی از این قوانین است همچنین افراد اجازه پشت کردن به بودا برای گرفتن عکس سلفی را ندارند و گردشگران برای عکاسی بایستی ابتدا از مسئول معبد اجازه بگیرند.

۲-در مکان‌های عمومی از پوشش مناسب استفاده کنید

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد سریلانکا کشوری ست با مردم سنتی، پس بهتر است هنگام بازدید از جاذبه‌های این کشور به جای پوشیدن شلوارک یا پیراهن بدون آستین از تیشرت و شلوار استفاده کنید. بدین ترتیب به قول معروف همرنگ جماعت شده و حضور شما به عنوان گردشگر خیلی غیرعادی نخواهد بود.

مطالب مرتبط

معرفی جذاب‌ترین شهرهای سریلانکا

.

۳-گفتن کلمه خیر را فراموش کنید

مردم سریلانکا بسیار مهربان و میهمان‌نواز هستند. شاید همین مهربانی‌ست که گفتن کلمه نه را برای آن‌ها مشکل کرده است. جالب است بدانید که سریلانکایی‌ها برای دادن جواب منفی از کلمه خیر استفاده نمی‌کنند و فقط با تکان دادن سر منظورشان را به طرف مقابل می‎رسانند. شما نیز می‌توانید در طول سفرتان دادن جواب منفی با سر را تمرین کنید.

۴-از شیر آب برای آشامیدن استفاده نکنید

در بیشتر کشورها از بطری‌های آب معدنی برای نوشیدن استفاده می‌کنند. سریلانکا نیز آب لوله‌کشی تسویه شده ندارد؛ بنابراین مراقب باشید از آب شیر برای نوشیدن و حتی زدن مسواک استفاده نکنید. چرا که این آب‌ها آلوده بوده و در صورت وارد شدن به بدن سیستم گوارش را دچار اختلال می‌کنند. بطری‌های آب تسویه شده را جهت نوشیدن می‌توانید از فروشگاه‌ها خریداری کنید.

مطالب مرتبط

خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی سریلانکا

.

۵-به آداب‌ورسوم سریلانکایی‌ها احترام بگذارید

در صورت مواجه شدن با اجرای مراسم مذهبی، به افراد در حال عبادت احترام گذاشته و به هیچ عنوان مراسم را مورد تمسخر قرار ندهید. این کار علاوه بر اینکه دور از اصول گردشگری است جرم نیز به حساب می‌آید.

۶-حتماً اسپری ضد حشرات همراه داشته باشید

حتماً شنیده‌اید که هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد! کشورهای جنوب شرقی آسیا آب و هوایی معتدل در تمام فصول سال داشته و طبیعتی بی‌نقص دارند اما همین هوای گرم و تنوع گیاهی حشرات را به میهمان همیشگی در این کشورها تبدیل کرده است. پس بهتر است هنگام گشت‌وگذار از کرم‌های مخصوص استفاده کرده یا اسپری ضد حشره همراه داشته باشید.

۷-بدون توافق بر سر کرایه تاکسی نگیرید

تاکسی و توک توک از وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی در سریلانکا هستند. کرایه بیشتر تاکسی‌ها بر حسب تاکسی‌متر محاسبه می‌شود؛ اما اگر توک توک یا تاکسی‌هایی که تاکسی‌متر ندارند را برای رفت‌وآمد انتخاب می‌کنید حتماً قبل از سوارشدن، بر سر کرایه به توافق برسید.

مطالب مرتبط

به کلمبو، پایتخت پرماجرای سریلانکا خوش آمدید!

.

۸-از کنار غذاهای محلی سریلانکایی راحت نگذرید

در سفر به سریلانکا وسواس غذایی را کنار گذاشته، دل را به دریا زده و غذاهای محلی را امتحان کنید، مطمئن باشد عطروطعم بی‌نظیرشان شما را شیفته خود می‌کنند. فرهنگ غذایی سریلانکا با ترکیبی از غذاهای هندی، پرتغالی، هلندی، بومی و ادویه‌های محلی طعمی فوق‌العاده لذیذ دارند. شما می‌توانید این غذاهای جذاب را در رستوران‌ها و حتی اغذیه‌ فروشی‌های خیابانی امتحان کنید.

۹- سفر خود را به بازدید از جاذبه‌های بیشتر شناخته شده محدود نکنید

سریلانکا مملو است از جاذبه‌های بی‌مانند، پس در طول اقامتتان در این کشور پا را از معابد، موزه‌ها و دریاچه‌ها فراتر گذاشته و با کشف غارهای جنگلی و سواحل طلایی هم خود را به چالش کشیده و هم سفرتان را هیجان‌انگیزتر کنید. برای این کار می‌توانید از راهنمای تور یا پرسنل هتل کمک بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید