بایدها و نبایدهای ضروری هنگام سفر به سریلانکا

نوشته شده توسط : پونه مولایی در شنبه 15 فوریه 2020
Loading...

دوست دارید به سرزمین زیبای سریلانکا سفر کنید؟ اینجا یک مقصد رؤیایی است که هر گردشگری را با داستان افسونگری‌هایش نوازش می‌کند. اما بهتر است قبل از ورود از خط‌های قرمز این کشور مطلع شوید.

به نقشه کره زمین که نگاه بی اندازید، قطره اشکی از کشور پهناور هند چکیده است که بسیاری آن را درخشان و فریبنده خطاب می‌کنند. سریلانکا سرزمین مروارید و الماس‌هاست که به زیبایی یک دُرّ گران‌بها در آب‌های اقیانوس هند می‌درخشد.

پیشنهاد می‌کنم اگر خستگی‌ناپذیر هستید و  به دنبال یک سفر  ساده می‌گردید به این مقصد بروید. این سرزمین به بافت بکر و سنتی خود معروف است.

این مطلب به شما اطلاعات کاملی از تمام‌کارهایی که باید در اینجا انجام دهید؛ می‌دهد تا سفرتان بی‌خطر و لذت‌بخش تمام شود.

قبل از رفتن به سریلانکا چه‌کارهایی انجام دهیم؟

.

آشنایی با فرهنگ سریلانکا

فرهنگ این کشور آمیخته از عناصر مدرن با جنبه‌های سنتی ست که به دلیل تنوع منطقه‌ای آن به وجود آمده است. فرهنگ سریلانکا مدت‌های طولانی است که تحت تأثیر مذهب رواده  (شاخه باقی‌مانده از بوداگرایی) می‌باشد که از هندوستان به این مکان منتقل شده است. از دل همین تفکرات دینی و اعتقادانی آیین‌های گوناگون و باورهای متنوع در این سرزمین جاری است. اشغال و استعمار این کشور توسط پرتغال، هلند، انگلیس و به‌ویژه هند تأثیر عمیقی بر بدنه فرهنگی سریلانکا گذاشته است.

به همین خاطر توصیه می‌شود قبل از سفر به این کشور با زوایای آشکار و پنهان سریلانکا آشنا شوید تا در طول سفر و ناخواسته دچار بهت و حیرت نشوید.

مردم سریلانکا به چه زبانی صحبت می‌کنند؟

مردم این ناحیه به زبان سینهالی و تامیل صحبت می‌کنند که بعید میدانم حتی گردشگران یک‌بار هم به گوششان خورده باشد. پس بهترِ برای سفر به این کشور زبان انگلیسی خود را تقویت کنید تا گلیمِ خود را از آب بیرون بکشید. البته می‌توانید روی کمک تور لیدر و کارمندان هتل حساب کنید و هر زمان که سؤال داشتید از آن‌ها بپرسید.

دلار همراه ببرید

هر کشور بر اساس معیارهای اقتصادی خود دارای واحد پولی مستقل خود است که نقل و انتقالات مالی داخلی با آن انجام می‌شود. واحد پولی سریلانکا روپیه است که هر گردشگر برای خرید باید آن را بپردازد. اما لازم نیست شما از ایران با خود روپیه ببرید.

ارزی که قصد دارید همراه خود به سفر ببرید، بهتر است دلار باشد چون یک واحد پولی بین‌المللی است. با توجه به میزان نیاز خود دلار را در صرافی‌های موجود سطح شهر، فرودگاه‌ها و یا هتل تبدیل به روپیه کنید. با این روش شما ارز خود را حفظ کرده‌اید و می‌توانید در سفرهای آتی باز هم خرج نمایید.

از تمامی مدارک خود کپی داشته باشید

هویت شما فقط در صفحات مدارک شناسایی شما قابل‌شناسایی است. پس قبل از سفر یک نسخه کپی از تمامی آن‌ها تهیه کنید. پاسپورت، صفحه ویزای، بلیط رفت و برگشت و برگه رزرو هتل ازجمله این موارد است.

البته اگر دوست دار طبیعت سبز هستید، می‌توانید تمامی آن‌ها را درگوشی خود اسکن کنید.

مطالب مرتبط

خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی سریلانکا

همه چیز درباره سریلانکا

قبل از سفر به سریلانکا، بخوانید!

.

هنگام رسیدن به سریلانکا چه کنیم؟

.

با برنامه‌های تور لیدر هماهنگ شوید

پس از رسیدن به فرودگاه ترانسفر و نماینده تور به استقبال شما خواهد آمد تا ضمن خوش‌آمد گویی با برنامه‌های آتی سفر آشنا شوید. تور لیدرها نقش تأثیرگذاری در سفر شما دارند.

این افراد به علت زندگی در کشور مقصد با تمام چم‌وخم‌های آنجا آشنا هستند و بهترین راهنمای شما برای ادامه مسافرت می‌باشند. پس در اولین برخورد نکات او را بشنوید یا حتی یادداشت کنید. حتی‌الامکان شماره تلفن او را هم دریافت کنید تا هر زمان به مشکل برخورید، به کمک شما بیاید.

حفظ نظم در گروه سفری

هنگام خرید تور سریلانکا، همکاران آژانس برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این مسافرت را شرح خواهند داد. پس ایجاب می‌کند که شما خود را منعطف با این برنامه نمایید تا از تمام جاذبه‌های در نظر گرفته شده بازدید کنید.

استراحت کنید

چند ساعت پرواز شما را خسته و کوفت می‌کند که چاره آن استراحت است. به مرکز اقامتی خود بروید تا ضمن جمع‌وجور کردن وسایل، یک دوش آب گرم بگیرید، لباس‌هایتان را عوض کنید و چندساعتی بخوابید. بعد از آن‌که حسابی سرحال شدید و می‌توانید آسوده در شهر گشتی بزنید.

با شهر و محل اقامتی خود آشنا شوید

این مورد را جز مهم‌ترین کارهایی که باید در هر سفر انجام بدهید؛ در نظر بگیرید. زیرا کمک شایانی به برنامه سفری شما می‌کند.

به محوطه محل اقامتی خود بروید، از مغازهای اطراف خود بازدید کنید و آن‌ها را به خاطر داشته باشید. البته می‌توانید دفترچه کوچکی تهیه نماید و آدرس نزدیک‌ترین رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها، داروخانه، ایستگاه تاکسی، اتوبوس، ترن و حتی مراکز درمانی را یادداشت کنید.

قبل از جست‌وجو از افراد محلی و کارمندان هتل در مورد مناطق اطراف پرس‌وجو کنید و  بی‌محابا به هرجایی سرک نکشید.

مطالب مرتبط

چرا به سریلانکا سفر کنیم؟

.

تهیه نقشه جغرافیایی یا توریستی شهر

برای آنکه با شهر محل اقامتی خود آشنا شوید و در کمتر زمان خود را به مکان‌های دلخواه برسانید، بهتر است یک نقشه تهیه کنید. برای این کار می‌توانید از اینترنت استفاده کنید و نسخه PDF آن را در گوشی ذخیره کنید.

همچنین می‌توانید از کارکنان هتل یا مرکز اقامتی خود کمک بگیرید.

.

در سفر به سریلانکا به این نکات توجه کنید:

  • از وسایل گران‌بها و باارزش خود محافظت کنید
  • پاور بانک همراه داشته باشید
  • فقط آب بسته‌بندی‌شده بنوشید
  • ممکن است پریزهای برق هتل با شارژر یا سایر وسایل برقی شما هماهنگ نباشد. پس “تبدیل یا سه‌شاخه” همراه داشته باشید
  • از پوشیدن هر نوع لباسی در انظار عمومی خودداری کنید

برای اطلاع از تور نوروز سریلانکا با همکاران فروش ما تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید