شهرهای دیدنی ایران برای سفرهای نوروزی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 17 مارس 2024
Loading...

بهترین شهرهای ایران کدام‌ها هستند؟ کرمان با دشت‌های کویری؟ گیلان با جنگل‌های سرسبز و مه‌آلود؟ قشم با دریای آرام و جزایر رؤیایی؟ شیراز با باغ‌های با صفا و عطر بهارنارنج؟ اصفهان با معماری‌های خارق‌العاده یا کرمانشاه با کوهستان‌های مرتفع و مناظر حیرت‌انگیز؟ حتی اگر از تعصب ایرانی بودن هم چشم‌پوشی کنیم جواب دادن به این سؤال غیرممکن است! ایران سرزمینی چهارفصل با قدمت چندین هزارساله است که برای لمس زیبایی‌های بی‌مانند آن باید گرداگردش را گشت …

اسم سفر که به میان می‌آید سواحل جنوب شرقی آسیا و کشورهای اروپایی جز اولین انتخاب‌ها هستند؛ اما مرغ همسایه همیشه هم غاز نیست! نزدیک شدن به نوروز بهانه‌ای شد برای گشت‌وگذار در ایران زیبا و دوست‌داشتنی، سرزمینی کهن که هر شهرش چیزی ناب و بی‌مثال برای نمایش دارد. در این مطلب سفری حیرت‌انگیز به ۴ گوشه ایران خواهیم داشت و با بهترین شهرهای ایران آشنا می‌شویم پس با ما همراه شده و مقصد رؤیایی‌تان را برای نوروز ۱۴۰۳ انتخاب کنید.

در نوروز ۱۴۰۳ به کدام شهر ایران سفر کنیم؟

گزینه‌های بسیاری را برای سفرهای داخلی در تعطیلات نوروز پیش رو دارید. چرا که هر ۴ گوشه ایران با آغاز فصل بهار آب و هوایی مطلوب دارد. فرق نمی‌کند که شهرهای غربی، جنوبی یا شمالی را برای سفر انتخاب کنید. در هر صورت جاذبه‌های بی پایانی را برای دیدن خواهید داشت و با شگفتی‌های طبیعی خارق‌العاده‌ای روبه‌رو خواهید شد. در ادامه بهترین شهرهای ایران را معرفی می‌کنیم.

کرمان، شهر کویرهای پر رمز و راز

«هرکس یکبار مسحور افسون کویر شود تا پایان عمر رهایش نخواهد کرد» این نقل قول از “آلفونس گابریل” جهانگرد اتریشی به درستی زیبایی‌های کویر را توصیف می‌کند. کرمان شهری بسیار بسیار زیبا در جنوب شرقی ایران است که بیش از چیز به داشتن کویرهای پررمزوراز معروف است و کویر شهداد با شب‌های پرستاره و کلوت‌های افسانه‌ای همچو نگینی در میان سایر جاذبه‌های این شهر می‌درخشد. کویر شهداد سکوتی رازآلود و در عین حال آرامش‌بخش دارد. دیدن درخشش میلیون‌ها ستاره در آسمانی صاف و کلوت‌هایی که با تابیدن نور ماه زیباتر از همیشه به نظر می‌رسند، ارزش یک شب اقامت در این مکان سحرانگیز را دارد.

از کویر شهداد که بگذریم، کرمان به عنوان یکی از بهترین شهرهای ایران ده‌ها گنجینه تاریخی ارزشمند دیگر دارد. بناها و باغ‌هایی که با قدم زدن در هر کدام غم‌ها، شادی‌ها، پیروزی‌ها و شکست‌های ایران کهن را با تمام وجود درک خواهیم کرد. شاید به همین دلیل است که مردمان این شهر هنوز اصالت خود را حفظ کرده و بر برگزاری جشن‌های تاریخی – ملی ایران اصرار می‌ورزند. اگر کرمان را برای تور نوروز خود انتخاب کرده‌اید از مجموعه گنجعلی خان، گنبد جبلیه، حمام وکیل، ارگ بم، باغ شازده ماهان، ارگ راین بازدید کرده و خرید زیره، کلمپه و پسته کرمان را به عنوان سوغاتی فراموش نکنید.

چابهار، سرزمین شگفتی‌های پنهان

شگفتی‌های پنهان، بهترین کلمه‌ای ست که می‌توان چابهار را با آن توصیف کرد. بندری با طبیعت بی‌نهایت زیبا در سیستان که جایگاهش فراتر از چیزی ست که آن را تنها جاذبه گردشگری به شمار آورد. شهری که با داشتن آب و هوای معتدل در تمامی فصول به حق چابهار (چهاربهار) نامیده شده است.

حفظ آرامش اولین شرط سفر به چابهار است چرا که بی‌شک با دیدن طبیعت بی‌نقص آن انگشت به دهان خواهید ماند. کوه‌های مینیاتوری این شهر اولین مکانی ست که گردشگران را میخکوب می‌کند چرا که قدم زدن در آن، سیاره مریخ را تداعی می‌کند. تالاب لیپار مقصد باورکردنی بعدی ست! این تالاب آبی صورتی رنگ داشته و میزبان پرندگانی چون کشیل، طاووسکن، فلامینگو، عقاب دشتی و تیهو می‎باشد. بعد از کمی استراحت و هضم شگفتی‌ها، به بندر گواتر بروید. این بندر در مجاورت جنگل حرا قرار گرفته و چشم‌اندازی زیبا و باورنکردنی دارد. گل افشان، منطقه حفاظت شده گاندو و خلیج پزم از دیگر مناطق چابهار هستند که شما را حیرت‌زده خواهند کرد. اگر تابه‌حال به این بهشت پنهان سفر نکرده‌اید، تور نوروز۱۴۰۳ بهترین فرصت برای کشف جاذبه‌های چابهار به عنوان یکی از بهترین شهرهای ایران است.

مطالب مرتبط

چابهار، قطب جدید گردشگری ایران

.

قشم، بزرگ‌ترین جزیره و از بهترین شهرهای ایران

در سفر ایرانگردی خود به قشم می‌رسیم، جزیره‌ای افسونگر که گشت‌وگذار در آن بیشتر به رویاگردی شباهت دارد تا یک سفر سیاحتی، قشم بزرگترین جزیره هرمزگان است که زیبایی‌های بی‌حدوحصرش را با سخاوت تمام با مردم طبیعت دوست ایران به اشتراک گذاشته است. در این جزیره می‌توانید در حالی که کنار ساحل قدم می‌زنید شاهد غروب خورشید در آسمان سرخ باشید، به جزیره ناز رفته و عشوه‌های باورنکردنی ساحل برای پیوستن به دریا را تماشا کنید، در دره ستارگان شاهد باقی مانده ذرات ستاره عظیم‌الجثه باشید که راه خود را گم کرده و از بخت بدش در زمین فرود آمده و حتی با گشت‌وگذار در بازار درگهان کمی از طبیعت فاصله گرفته و یک خرید عالی را تجربه کنید. البته اگر نوروز ۹۹ را برای سفر به قشم انتخاب کرده‌اید، حواستان به رزرو هتل و بلیط تهران قشم باشد، چرا که این جزیره از مقاصد پرطرفدار گردشگری در ایام تعطیلات می‌باشد. (مشاهده پکیج‌های تور قشم)

شوش، قدیمی‌ترین شهر زیرزمینی

پایتخت چند هزارساله ملت عیلام، “شوش” از بهترین شهرهای ایران است که در نوروز ۱۴۰۳ می‌توان به آن سفر کرد.

شوش در دوران هخامنشی نیز به عنوان پایتخت زمستانی این حکومت قدرتمند انتخاب شده بود. ازاین‌رو آثار تاریخی ارزشمندی در آن به‌جای مانده است. کاخ آپادانا و کاخ داریوش دو محوطه بزرگ هستند که هر ایرانی با دیدن ستون‌های محکم و سر به فلک کشیده، تالارهای وسیع و نقش نگاره‌های آن به پیشینه خود افتخار خواهد کرد. حرم دانیال نبی نیز ارزش مذهبی به شوش بخشیده و هر ساله علاوه بر ایرانی‌ها میزبان زائران از ملل مختلف می‌باشد.

هفت تپه، چغازنبیل، ایوان و پارک ملی کرخه، قلعه شوش، موزه شوش و کشف هزاران آثار تمدن بشری در خاک با ارزش این سرزمین باعث شده تا شوش اهمیت جهانی پیدا کرده و در ۱۳ تیر سال ۱۳۹۴ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت برسد.

کیش، نگین درخشان جنوب از بهترین شهرهای ایران

جزیره‌ای بیضی مانند که نه تنها از نظر تاریخی دارای ارزش فراوان می‌باشد، بلکه تفریحات ساحلی آن نیز با زیباترین جزایر دنیا برابری می‌کند. لوکس‌ترین هتل‌های ایران، رستوران‌های محلی و بین‌المللی و ده‌ها مرکز خرید بزرگ بخشی از دلایلی هستند که کیش را بیش از هر جای دیگر به مقصدی محبوب تبدیل کرده‌اند.

در این جزیره می‌توانید با بازدید از شهر زیرزمینی کاریز، شهر حریره و مخزن آب دوقلو در تاریخ سفر کرده و همزمان هم اسکوتر سواری، جایروکوپتر، شاتل و فلای برد را در ساحل زیبای کیش تجربه کنید. (مشاهده پکیج‌های تور کیش)

مطالب مرتبط

تفریحات جالب و هیجان‌انگیز در کیش

خرید بلیط تهران کیش

.

شیراز، گنجینه تاریخی ایران

شهری که نه تنها ایرانیان بلکه کل جهان در برابر عظمت و زیبایی‌اش سر تعظیم فرود می‌آورند. سرزمینی که روزی خانه مهر بود و روزی هم خانه بزرگترین شاعران پارسی گوی جهان و اکنون همچنان پابرجا و پر غرور ایستاده و مهر خود را سخاوتمندانه نثار میهمانانش می‌کند.

هر چند که به اعتقاد همه اردیبهشت زیباترین فصل سفر به شیراز است اما دیدن این شهر در نوروز و جمعیتی که از سراسر ایران و حتی دنیا آمده‌اند تا به تماشای تمدن هزارساله ایران بنشینند نیز خالی از لطف نیست.

بی‌شک در سفر به شیراز از آرامگاه کوروش، تخت جمشید، باغ‌های با صفا شیراز و … بازدید خواهید کرد اما یادتان باشد که تست غذاهای سنتی این شهر نیز سفرتان را خاطره‌انگیزتر می‌کند. (مشاهده پکیج‌های تور شیراز)

کرمانشاه، سرزمین سنگ و آب

کمتر کسی ست که با دیدن سنگ نبشته‌های دوره ساسانی و نقش حجاری شده تاج‌گذاری خسرو پرویز بر روی کوه در مجموعه طاق‌بستان حیرت‌زده نشود. بیشتر آثار تاریخی این شهر زیبا بر روی سنگ حکاکی شده‌اند و شاید به همین دلیل کرمانشاه را سرزمین سنگ و آب نیز نامیده‌اند.

بیستون مجموعه سنگی دیگری ست که نشان از هنرمندی و سخت‌کوشی این خطه دارد. کتیبه و نقش برجسته داریوش، مجسمه هرکول و سنگ‌تراشی فرهاد را در این مجموعه حیرت‌انگیز می‌توان دید. اگر در ایام نوروز به کرمانشاه سفر می‌کنید می‌توانید به چادرهای تعبیه شده در بیستون رفته و آش محلی کرمانشاهی را تست کنید.

اما آثار تاریخی سنگی تنها دلیل محبوبیت کرمانشاه نیستند، این شهر مناظر طبیعی خارق‌العاده‌ای دارد که گردشگران را محو زیبایی خود می‌کنند. روستای گردشگری اورامانات و شهر پلکانی پاوه از مناطق طبیعی این استان هستند. در بازدید از پاوه می‌توانید به بازار مرزی آن رفته و یک خرید عالی داشته باشید.

مشهد، پایتخت معنوی ایران

تور نوروز بهترین فرصت برای کسانی ست که در طول سال فرصت زیارت حرم اما رضا را پیدا نکرده‌اند؛ اما حواستان باشد مشهد در روزهای تعطیل بسیار شلوغ می‌شود، پس قبل از هر چیز بلیط تهران مشهد و هتل خود را رزرو کنید.

شهر مشهد پایتخت معنوی ایران به شمار می‌رود؛ اما بناهایی چون آرامگاه فردوسی، شاعر با ارزش پارسی گوی و آرامگاه نادر شاه افشار ارزش تاریخی به این شهر بزرگ بخشیده است. همچنین در این شهر می‌توانید از مراکز تفریحاتی مانند پارک طبیعی هفت‌حوض، دریاچه سبز، کوه سنگی و پارک آبی لذت ببرید. (مشاهده پکیج‌های تور مشهد)

مطالب مرتبط

نگاهی به جاذبه‌های تاریخی مشهد

.

یزد، شهر بادگیرها

اولین شهر خشتی ایران و دومین شهر تاریخی جهان، عناوینی هستند که یزد به داشتنشان می‌بالد. یزد را می‌توان موزه‌ای وسیع نامید که خیابان‌ها، بازارها، بناها و حتی خانه‌هایش ما را با خود به گوشه‌های گم شده تاریخ ایران می‌برند.

میدان امیر چخماق، شاهکاری بی‌نظیر و تکرارنشدنی‌ست که به دوران تیموریان بازمی‌گردد. باغ دولت آباد با قدمت ۲۶۰ ساله که هیچ چیز از بهشت کم ندارد، بادگیرهایی که بر روی خانه‌های خشتی قرار داشته و تابستان کویر را دل‌انگیز می‌کنند و ده‌ها بنایی که در پس هر کدام داستانی نهفته است. همه و همه یزد را زیبا، منحصربه‌فرد و بی‌مانند می‌کنند.

اصفهان، یادگار به جا مانده از عصر صفوی

«هنر نزد ایرانیان است و بس» با قدم گذاشتن در اصفهان راهی جز تائید این ضرب‌المثل نمی‌ماند! شهری که جاذبه‌هایش پایانی ندارد و بناهایش هنر و معماری جهان را به سخره گرفته‌اند.

اصفهان در دوره صفویه به اوج شکوه و اقتدار خود رسیده و اکنون میراثی گران‌بهاست که با فرهنگ و تمدن ایران زمین پیوندی ناگسستنی دارد. میدان نقش‌جهان، مجموعه‌ای که با ارزش‌ترین شاهکارهای معماری ایران را در خود دارد، سی‌وسه پل، چهل ستون، پل خواجو، مسجد شیخ لطف اله و غیره و غیره به قدری مشهور هستند که نیازی به معرفی ندارند. پس برای دیدن این آثار شگفت‌انگیز با تور نوروز ۹۹ ستاره ونک همراه شوید. (مشاهده پکیج‌های تور اصفهان)

مطالب مرتبط

جان و جهان ایران، اصفهان

جاهای دیدنی لرستان

لرستان در غرب کشور قرار گرفته و شهر خرم آباد مرکز آن است. این استان طبیعتی بسیار زیبا دارد و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های بشر شناخته می‌شود. پس اگر اهل طبیعت گردی هستید، سفر به لرستان را در تعطیلات نوروزی از دست ندهید!

در سفر به لرستان می‌توانید به جنگل و آبشار نای انگیز بروید. این جنگل جز جنگل‌های زاگرس است و درختان بلوط بخش بیشتر فضای آن را  تشکیل می‌دهند. سنجاب‌هایی که در حال پریدن بر روی درختان هستند از دیگر جاذبه‌های جنگل و آبشار نای انگیز هستند. این جنگل در شهرستان خرم آباد قرار دارد. اگر به دنبال آرامش در طبیعت هستید به جنگل نای انگیز رفته و از شنیدن صدای آبشار و آواز پرندگان و هوای دل‌انگیز و مطبوع لذت ببرید.

اشترانکوه از دیگر جاذبه های معروف لرستان به عنوان یکی از بهترین شهرهای ایران است. این رشته کوه با ۵۰ کیلومتر طول، در نزدیکی ازنا قرار گرفته و به داشتن یخچال‌های طبیعی و دائمیِ معروف است. در کنار رشته‌ کوه‌های بلند، آبشارهای لرستان بخش اعظم زیبایی‌های این استان را تشکیل می‌دهند.

دیگر جاذبه‌های گردشگری لرستان

  • پارک جنگلی مخمل کوه
  • دره خزینه
  • تنگه لی‌لی
  • بازار خرم آباد
  • آبشار نوژیان
  • تونل برفی ازنا
  • آبشار آب‌سفید
  • تنگ شیرز
  • تنگه هلت
  • آبشار بیشه
  • آبشار ونایی
  • موزه مردم‌شناسی لرستان
  • دریاچه کیو
  • قلعه فلک الافلاک

سفر نوروزی به تبریز

تبریز، شهری که همیشه در تاریخ ایران دارای اهمیت ویژه‌ای بوده و به جرات می‌توان گفت که شهر اولین‌ها در ایران است. اولین پارک ملی، اولین آتش‌نشانی و بسیاری از اولین‌‍‌های مدرن تاریخ معاصر در شهر تبریز بنا شده‌اند. همچنین تبریز به داشتن فضای شهری بسیار تمیز و جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخ معروف است.

با رسیدن فصل بهار این شهر کم کم با سرمای زمستانی خود خداحافظی کرده و با آب و هوای بهاری آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی می‌شود. اگر شما هم تبریز را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب کرده‌اید می‌توانید گشت و گذار خود را از بازار بزرگ تبریز شروع کنید. این بازار سرپوشیده آجری شهرتی جهانی دارد و نامش در میان فهرست میراث فرهنگی یونسکو دیده می‌شود. دالان‌های عرض و پهن، حجره‌های چوبی و معماری منحصربه‌فرد از دیدنی‌های بازار هستند.

مسجد جامع تبزیر و مسجد کبود از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند. مسجد جامع در نزدیکی بازار قرار گرفته و قدمت آن به دوران سلجوقیان بازمی‌گردد. این مسجد نیز مانند بازار بزرگ به دلیل معماری بی‌نظیر خود شهرت جهانی دارد.

مسجد کبود به دلیل کاشی‌های لاجوردی رنگ و معرق‌کاری‌های بسیار زیبا معروف شده است. «مسجد فیروزه اسلام» نامی ست که مسجد کبود به آن شهرت دارد. طبق شواهد تاریخی، قدمت ساخت بنای اصلی مسجد به سال ۸۷۰ ه.ق باز می‌گردد.

سایر دیدنی‌های تبریز

  • مقبره الشعرا تبریز
  • ارگ علیشاه
  • خانه مشروطه تبریز
  • خانه پروین اعتصامی
  • کلیسای استفانوس مقدس
  • موزه‌ استاد شهریار
  • موزه قاجار
  • برج ساعت
  • پارک ائل گلی
  • روستای کندوان تبریز

ایلام، سفر به جنگلهای بلوط در نوروز

شهر ایلام در نیمه غربی کشور قرار گرفته و به عروس زاگرس یا شهر کوهستان‌های سبز معروف است. این استان که به عنوان یکی از بهترین شهرهای ایران شناخته می‌شود مانند دیگر استان‌های غربی به داشتن مناظر طبیعی بکر و دست نخورده معروف است.

آب و هوای معتدل کوهستانی و بهاری و کوه‌های جنگلی ناب و حیرت انگیز دلیل قانع کننده‌ای ست تا ایلام را برای تعطیلات نوروزی انتخاب کنید. اگر اهل طبیعن گردی هستید در سفر به ایلام حتما از کوه قلاقیران بازدید کنید. این کوه در ۳ کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته و طبیعت بکر آن چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

دریاچه دوقلو سیاه گاو تنها دریاچع دوقلوی ایران است که در شهرستان آبدانان ایلام قرار گرفته است. این دریاچه با شهرت جهانی از زیباترین مناظر طبیعی در ایلام به شمار می‌رود. دریاچه اول با هبور از میان صخره‌ها و دره‌ها کمی بالاتر از دریاچه دوم قرار دارد.

دیگر دیدنی‌های ایلام

  • تنگ کافرین
  • منطقه جنگلی ششدار
  • کوه اهوران
  • دره ارغوان
  • روستای بانقلان
  • قلعه اسماعیل خان قلعه والی

هوای شمال در عید نوروز ۱۴۰۳

شهرهای شمال به عنوان بهترین شهرهای ایران نه فقط در نوروز بلکه در تمام روزهای تعطیل مقصدی پرطرفدار برای مسافران هستند. بدون شک این آب وهوای عالی، طبیعت سرسبز و تفریحات آبی هستند که شمال کشور را تا این اندازه محبوب کرده‌اند.

اما عید نوروز در شمال کشور حال وهوایی دیگر دارد. حضور پر جمعیت مسافران، فضای شهرهای شمالی را پر هیجان‌تر می‌کند. حال پرسش اینجاست که هوای شمال در عید نوروز چگونه است؟

شهرهای شمالی را بدون بارش باران‌ نمی‌توان تصور کرد. در تعطیلات نوروزی هم طبیعتا در برخی از روزها بارش باران را خواهیم داشت. با این وجود شهرهای شمالی هوایی بسیار عالی و رویایی دارد. پس اگر گیلان، مازندران، رشت یا گلستان را برای سفرهای نوروزی خود انتخاب کرده‌اید، انتظار هوای بارانی اما رویایی را داشته باشید.

سفر نوروزی به رشت

شهر رشت مرکز استان گیلان هر ساله در روزهای نوروز میزبان بیش از ۲ میلیون مسافر از تمام نقاط ایران است. چشم اندازهای بی‌نظیر، آب و هوای ناب بهاری و البته تفریحات متنوع رشت زیبا و دوست داشتنی را در میان بهترین شهرهای ایران و سومین مقصد میهمان پذیر کشور تبدیل کرده‌اند.

شهر رشت در فصل بهار بهشتی وصف نشدنی ست. حضور شقایق‌های رنگی و شکوفه‌های بهاری شهر را تزیین کرده و طبیعت سرسبز این جلوه‌گری را تکمیل می‌کند.

اجرای موسیقی‌ و رقص محلی، نمایش‌ها و رسم و رسوم محلی از دیدنی‌های رشت در روزهای نوروز هستند. در این شهر می‌توانید از دریاچه سقالکسار، باغ محتشم، میدان شهرداری و بازار بزرگ شهر دیدن کنید. همچنین تجربه خوردن غذاهای محلی رشتی را نیز از دست ندهید.

جاهای دیدنی گرگان که باید ببینید

گرگان، شهری که در گوشه دنج شمال شرقی ایران قرار گرفته و مجموعه‌ای کامل از کوه و جنگل، تالاب، بیابان و شوره‌زار در در خود دارد. فرهنگ و پیشینه تاریخی را هم که به این مجموعه اضافه کنیم، گرگان را می‌توان مقصدی کامل و بی‌نقص برای داشتن یک تعطیلات نوروزی خاطره انگیز معرفی کرد.

ناهارخوران به عنوان یکی از زیباترین جنگل‌های ایران در گرگان قرار دارد. این جنگل با درختان انبوه و خوای مطبوعی که دارد در فصل بهار به بهشتی استثنایی تبدیل می‌شود. آلاچیق‌های جنگل به مسافران این امکان را می‌دهند که یک پیک نیک جذاب و رویایی را در دل طبیعت تجربه کنند.

از دیگر مکان‌های دیدنی گرگان می‌توان به النگدره اشاره کرد. پارک جنگلی بسیار زیبا که توسط درختان توسکا، افرا، بلوط و بید احاطه شده و تمام امکانات رفاهی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. این جنگل رویایی در کنار رودخانه‌ای به نام قلاشی قرار گرفته است.

دیگر مکان‌های دیدنی گرگان

  • دریاچه توشن
  • روستای زیارت
  • کوه تاوَرنَراب
  • منطقه سردانسر
  • مسجد جامع گرگان
  • بازار نعل‌بندان

سوالات متداول

.

خوش آب و هواترین شهرهای ایران برای سفرهای نوروزی کدامند؟

یا توجه به آب و هوای نسبتا سرد ۱۵ روز اول فروردین شهرهای جنوبی مانند شیراز، قشم، کیش، دزفول، اهواز و غیره را می‌توان خوش آب و هواترین مقاصد ایران برای سفر و گردشگری دانست.

از چه زمانی برای رزرو تورهای داخلی ویژه نوروز اقدام کنیم؟

۲ تا ۳ هفته قبل از رسیدن نوروز بهترین زمان برای سفرهای نوروزی می‌باشد.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید