بهترین مکان‌های گردشگری در جزیره کیش

نوشته شده توسط : پونه مولایی در سه‌شنبه 29 اکتبر 2019
Loading...

” پشت دریاها شهری ست….” این حکایتی ست که باید برای چندین جزیره فوق استثنایی خلیج‌فارس خواند که ازقضا در خاک کشور خودمان قرار دارد. کیش را به‌عنوان نگین درخشان جنوب ایران می‌شناسند که این روزها رقیب سرسختی برای دیگر شهرهای باستانی ایران شناخته می‌شود.

جزیره کیش یکی از جزیره‌های خلیج‌فارس است و به شکل بیضی مانند در جنوب ایران قرار دارد. کیش چند وقتی ست که همچون افسونگری همه را به سمت خود فرامی‌خواند. ورود بیش از یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر که سالانه راهی این جزیره می‌شوند، اهمیت این منطقه را نشان می‌دهد.

جدای از زیبایی‌های طبیعی، کیش دارای تاریخی غنی و پربار است. زین سبب در این جزیره با بناهای تاریخی متعددی برخورد می کنید که بازدید آن‌ها خالی از لطف نیست.

مکان‌های گردشگری کیش

.

شهر حریره

حریره؛ ویرانی‌های خشتی به‌جای مانده از سده پنجم هجری که زمانی محله زندگی اعیان‌نشینان بوده است.  این شهر یادگاری از دوران طلایی اقتصاد و تجارت این جزیره می‌باشد.

چند ستون آجری باقی مانده از این شهر است که امروزه محل گذر گردشگران شده است. طبق کاوش باستان شناسان، در این مکان مسجد جامع، حمام، خانه اعیانی و قنات یافت شده که نشان‌دهنده زیبایی و اهمیت این مکان درگذشته بوده است.

این شهر همه‌روزه حتی در ایام تعطیل از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب برای بازدیدکنندگان باز می‌باشد.

آدرس: جزیره کیش، بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه

شهر زیرزمینی کاریز

ایرانیان باستان به علت خشک‌سالی و کمبود آب در هر شهر، اقدام به حفر قناتی می‌کردند. قنات کاریز در جزیره کیش، یکی از کهن‌ترین‌ها در نوع خود است که پیشینه آن به ۲۵۰۰ سال پیش بازمی‌گردد.

این قنات در ۱۶ متر زیرزمین است. سقف آن پوشیده از آهک‌های مرجانی است که قدمت آن‌ها به میلیون‌ها سال قبل می‌رسد. بازدیدکنندگان می‌توانند در تونل‌ها قدم بزنند و از این‌همه عظمت لذت ببرند. جالب است بدانید کاریز تنها بنایی در جهان است که سقف آن از صدف و مرجان‌های طبیعی پوشیده شده است.

در کنار تمام این جذابیت‌های طبیعی، موزه و بازارچه‌های سنتی هم در این بنا شکل‌گرفته است. البته علاوه بر این‌ها، امکانات رفاهی و تفریحی هم مانند رستوران، کافه، عکاس‌خانه و راهنما هم در کاریز احداث‌شده است.

آدرس: جزیره کیش، میدان المپیک، مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیرزمینی کیش (کاریز)

مطالب مرتبط

از ارزان تا لوکس، معرفی بهترین مراکز خرید کیش

با ایرلاین‌های معتبر به تور کیش بروید

بلیط تهران به کیش

.

مخزن آب دوقلو

یک اصل همیشگی در زندگی مردمان باستان ایران‌زمین، ذخیره آب برای روز مبادا بوده است. ازاین‌رو به نواحی جنوبی کشورمان که سفر کنیم با مخازن و قنات‌های بی‌شماری بر خواهید خورد که قدمتی به‌اندازه تاریخ سرزمین پارس دارد.

یکی دیگر از جاذبه‌های باستانی جزیره کیش، مخزن آب دوقلو است که تاریخ ساخت آن به چندین سال قبل بازمی‌گردد. در سال ۱۳۷۲ آب‌انباری با الهام گرفتن از معماری سنتی و یزدی بر روی مخزن آب قدیمی ساخته شد. این آب‌انبار دارای دو گنبد و پنج بادگیر است.

درگذشته برای خنک نگاه‌داشتن آب و تهویه، اقدام به ساخت بادگیر می‌کردند.

کشتی یونانی

شاید معروف‌ترین نماد جزیره کیش را باید همین کشتی به‌گل‌نشسته یونانی بدانیم. لنگر این ابرقدرت دریایی مدت زیادی ست که در اعماق خلیج‌فارس، اسیرشده و به‌تنهایی برای گردشگران دلبری می‌کند.

داستان به‌گل‌نشستن این کشتی یونان به سال ۱۳۴۵ بازمی‌گردد که در نزدیکی روستا باغو به زمین نشست و باگذشت زمان هنوز علت از حرکت ایستادن این کشتی در هاله‌ای ابهام قرار دارد.

در تور کیش، حتماً بازدید از کشتی یونان را در اولویت بگذارید چون منظره خوف ناکی برای عکاسی به شما می‌دهد.

آدرس: جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی

درخت سبز

یکی دیگر از جاذبه‌های سبزرنگ کیش که میراث به‌جای مانده از اعصار گذشته است، همین درختان انجیر می‌باشد. قدمت آنان به ۵۰۰ یا ۶۰۰ سال می‌رسد و گنجینه ارزشمندی در جزیره به‌حساب می‌آید.

مردمان درگذشته پارچه و نخ برای اجابت آرزو و نذرهای خود به آن آویزان می‌کردند، که معتقد بودند درختان شگون دارند. این امر نشئت‌گرفته از مقدس بودن درختان انجیر در  قدیم‌الایام بوده است.

در چند سال گذشته بازدیدکنندگان هم اقدام به گره زدن نخ می‌کردند، که در سال‌های اخیر برای حفاظت از درختان پارچه‌ها بازشده و حصاری اطراف آن‌ها قرارگرفته است.

مطالب مرتبط

تفریحات هیجان‌انگیز و جالب در کیش

۵ رستوران موزیکال در جزیره کیش

معرفی ۱۰ هتل برتر کیش

.

آکواریوم کیش

سفر به دنیای زیرآب، شگفت‌انگیزترین عملی ست که انسان‌ها از انجام آن لذت می‌برند. البته هرچند رفتن به دنیای زیر آب برای همه ممکن نیست اما با تونل‌های شیشه‌ای این امر امکان‌پذیر می‌شود. ازقضا در کف خلیج نیلگون فارس اتفاقات زیبایی در حال اتفاق افتادن است.

یکی از اکواریوم‌های این مجموعه با ۵۰ هزار لیتر، انواع آبزیان بزرگ و کوچک خلیج‌فارس که شامل کوسه و ماهیان می‌شود، را کنار هم جمع کرده است تا بشر از نزدیک آن‌ها را تماشا کند. البته در آکواریوم‌های دیگر اینجا، موجودات دریایی نادر و زیبای دیگر هم پیدا می‌شود.

آدرس: جزیره کیش، خیابان فردوسی، جنب پارک آهوان، ساختمان كانون هنر

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید