6 جاذبه گردشگری مشهد

نوشته شده توسط : پونه مولایی در چهارشنبه 3 جولای 2019
Loading...

با لباس‌های راحت به مشهد سفر کنید! چون در مشهد اماکن تفریحی فراوانی موجود است که برنامه چند روز سفر شما را پر می‌کند. پس لباس‌های آزاد و کفش‌های راحت خود را در چمدان بگذارید و آماده یک سفر زیارتی و ماجراجویانه شوید.

مشهد به علت قرار داشتن بارگاه امام رضا (ع) به پایتخت مذهبی ایران شناخته می‌شود. شیعیان ایران و سراسر جهان برای زیارت امام هشتم وارد این شهر شده و به زیارت و تلطیف قلوب می‌پردازند. اما در کنار بارگاه امام رضا و فضای معنوی شهر، اماکن توریستی و رفاهی بی‌شماری در شهر پدید آمده است تا اسباب راحتی و تفریحی زائران خود را تأمین کند.

مشهد سالانه پذیرایی ۲۷ میلیون گردشگر داخلی و دو میلیون گردشگر خارجی است که به طبع آن هتل‌های مشهد برای تمام اقشار و رستوران‌های مشهد برای ذائقه‌های متنوع تأسیس گشته است.

پس از یکدل سیر زیارت امام رضا، آماده شوید تا در چند روز اقامت خود در مشهد از تمام جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

فهرستی از جاذبه‌های محبوب گردشگری مشهد

در تور مشهد در کنار زیارت حرم امام رضا(ع) می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری زیر دیدن کنید. 

۱- چالیدره

اگر اهل پیک‌نیک رفتن در سفر هستید پس در تور مشهد حتماً به چالیدره بروید. یک دره سرسبز کنار رودخانه جاغرق که حسابی جان و نفس شما را تازه می‌کند. البته در کنار این طبیعت چشم‌نواز امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری هم وجود دارد که کارناوال شادی شما را تکمیل کند.

شاید کمی عجیب باشد اما در مشهد می‌توانید غواصی کنید و از ورزش‌های آبی لذت ببرید. البته از ماهیگیری و کشتی تفریحی هم نمی‌توان گذشت و درحالی‌که مشغول قایق‌سواری هستید، برای افراد سوار بر تله‌کابین که از بالای سر شما رد می‌شوند، دست تکان دهید.

از دیگر امکانات تفریحی این مکان می‌توان به زیپ لاین، ماساژ پا با ماهی، بانجی جامپینگ، ترن کوهستانی و البته رستوران و کافی‌شاپ‌های متعدد اشاره کرد.

کنار اسم این مکان یک ضربدر قرمز بزنید تا  آن را فراموش نکنید.

آدرس: طرقبه، کیلومتر دو جاده نقندر، مجموعه گردشگری چالیدره

۲- آرامگاه فردوسی

حتماً در مشهد از مقبره شاعر حماسه‌سرا و شاهنامه نویس محبوب پارسی دیدن کنید. شهر طوس که در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی مشهد قرار دارد که میزبان ابدی آرامگاه و مجموعه فرهنگی فردوسی است.

مقبره بر روی چندتخته سنگ طلایی‌رنگ قرارگرفته و در هر چهارگوشه آن اشعار فردوسی حک‌شده است.

در کنار مقبره، موزه توس یا فردوسی قرار دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست. در این موزه اجناس و طرح‌های سه‌بعدی دیدنی وجود دارد.

در بخش اول موزه قطعات سفالی از قبل و بعد از اسلام، اجناسی از طلا و نقره دیده می‌شود.

در بخش دوم نقاشی‌های تقریباً سه‌بعدی از اسطوره‌های شاهنامه و پهلوان باستانی به چشم می‌خورد. از دیگر آثار این موزه می‌توان به تابلوهای نقاشی، قالیچه و کتاب شاهنامه اشاره کرد.

دیدار استاد حماسی گویی پارسی بر روح و جان آدمی می‌نشیند.

آدرس: شهر توس، انتهای بلوار بهارستان

۳- کوه سنگی

همان‌طور که از اسم آن برمی‌آید کوه سنگی پارکی در کنار دو قله از رشته‌کوه‌های بینالود است. از میان تخته‌سنگ‌های آن آبشاری کوچک جاری ست که هم‌جواری با فضای سبز، حوضچه و فواره‌های آب، این پارک را  بسیار خواستنی و فزاینده کرده است.

اگر همراه با کودکان به سفر رفته‌اید حتماً به کوه سنگی بیایید تا شور و حال این مکان، فسقلی‌های شما را خوشحال کند.

آدرس: بلوار کوه سنگی

۴- آرامگاه نادرشاه افشار

آرامگاه نادرشاه با طرح ماندگار هوشنگ سیحون (که در کارنامه خود ساخت مقبره فردوسی را دارد) طراحی و ساخته‌شده است. نادرشاه بنیان‌گذار دودمان افشاریه بوده و از مشهورترین پادشاه پس از اسلام بشمار می‌رود.

ساختمان آرامگاه نادرشاه شامل چند قسمت مانند محل تدفین نادرشاه در قسمت مرکزی، تالار موزه اسلحه دوره‌های مختلف ایران، موزه اسلحه و آثار مربوط به نادرشاه افشار است.

این مکان پس از مرقد امام رضا، مهم‌ترین مکان گردشگری و تاریخی درون‌شهری مشهد است.

آدرس: چهارراه شهدا

۵- پارک‌های آبی مشهد

اولین تبلیغ پارک آبی را که در تلویزیون پخش شد، یادتان هست؟ چندین سال قبل فقط یک پارک آبی در ایران وجود داشت و آن‌هم سرزمین موج‌های آبی در مشهد بود. گردشگران زیادی راهی این شهر می‌شدند تا برای اولین بار لذت پارک آبی را تجربه کنند.

با گذشته زمان اکثر شهرهای ایران به پارک آبی مجهز شدند و کمی از شلوغی پارک‌های آبی مشهد کم کردند.

در سفر به مشهد و برای پر کردن برنامه تفریحی، استفاده از پارک‌های آبی و البته از نوع اولین و بزرگ‌ترین در ایران، لذت ببرید.

ازجمله پارک‌های آبی مشهد می‌توان به سرزمین موج‌های آبی، ایرانیان، پارک ساحلی آفتاب، و موج‌های خروشان اشاره کرد.

۶- بازار رضا

بعد از زیارت و گشت‌وگذار در مشهد نوبت به مهم‌ترین کار در این شهر  می‌رسد و آن‌هم چیزی جز خرید اقلام معروف مشهد نیست.

محال ممکن است این‌همه راه به مشهد آمده باشید و بدون خرید زرشک و زعفران به خانه برگردید. البته اگر به دنبال متنوع‌ترین و مرغوب‌ترین آن هستید، در بازار قدیمی رضا بیشتر از هر مکان دیگری می‌توانید پیدا کنید.

این مکان جز مهم‌ترین مراکز خرید زائران به شمار می‌رود.

هر آنچه دلتان می‌خواهد در این بازار یافت می‌شود. از زعفران و زرشک گرفته تا نبات، جانمازی‌ ترمه، انواع عطرهای معنوی، نقره، عقیق، فیروزه و موارد بسیاری دیگر که خودتان باید در آنجا حضورداشته باشید تا ببینید.

آدرس: ضلع جنوب شرقی میدان بیت المقدس (فلکه آب)

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید