آیا می‌دانید سوغات اسپانیا چیست؟ چه بخواهید هدیه‌ای عالی برای یکی از عزیزان خود از اسپانیا بخرید یا یک یادگاری از سفر برای خود تهیه کنید. در اسپانیا در کنار بازدید از جاهای دیدنی می‌توانید زیباترین و به‌یادماندنی‌ترین سوغات را بخرید. در مطلب امروز به شما می‌گوییم سوغاتی اسپانیا چیست تا با بهترین سوغات این کشور آشنا شوید. با ما همراه باشید.

سوغات اسپانیا چیست؟

سوغاتی‌های اسپانیا مانند جاذبه هایش رنگارنگ و متنوع هستند. با گشتی کوتاه در مراکز خرید این کشور می‌توانید سوغاتی‌های ارزشمندی را مانند روغن زیتون و زعفران اسپانیا را به عنوان سوغاتی ارزشمند از تور اسپانیا با خود به خانه ببرید. معروفترین سوغاتی‌های این کشور موارد زیر هستند:

آبانیکو

آبانیکو یا بادبزن سنتی اسپانیایی از معروف ترین سوغات اسپانیا است. آبانیکو از زیباترین هدایا و سوغاتی اسپانیا است که می‌توانید به خانه ببرید و در زمان گرما نیز می‌تواند واقعاً کاربردی باشد. در شهرهای بزرگ اسپانیا خانم‌هایی را در هر سنی می‌بینید که با خود آبانیکو حمل می‌کنند، زیرا یکی از ارزان‌ترین، سریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها برای خنک کردن بدن است.

از فروشندگان خیابانی و فروشگاه‌های فلامنکو گرفته تا گیفت‌شاپ‌ها، بادبزن‌های سنتی در سراسر اسپانیا در طیف رنگ‌ها و طرح‌های متنوع به فروش می‌رسد و از جالب‌ترین سوغات اسپانیا است که هیچ‌وقت قدیمی و تکراری نمی‌شود.

روغن زیتون

این سوغات خوراکی اسپانیا، قلب آشپزی به سبک مدیترانه‌ای است. ازآنجایی‌که اسپانیا بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن‌زیتون در جهان است، یک بطری روغن‌زیتون اسپانیایی از بهترین سوغات اسپانیا برای به خانه بردن است. در شهر باستانی بائنا در اندلس علاوه بر بازدید از موزه زیتون و روغن‌زیتون می‌توانید برخی از بهترین روغن‌زیتون‌های اسپانیا را خریداری کنید.

«نونیز د پرادو» روغن‌زیتون فوق‌العاده‌ای است که از سال ۱۷۹۵ در منطقه در بائنا تولید می‌شود از سوغات اسپانیایی بسیار مرغوب است. ازآنجایی‌که ممکن است حمل مقادیر زیاد روغن‌زیتون در سفر مشکل باشد، بهتر است یک بطری تزئینی کوچک بخرید یا قبل از ترک اسپانیا، چمدان خود را با بطری‌های بزرگ‌تر پر کنید.

بیشتر بخوانید…

ترفندهای کاهش هزینه های سفر به اسپانیا

لباس فلامنکو

اسپانیا زادگاه موسیقی دراماتیک و پرشور و سبک رقص فلامنکو است که تصور می‌شود در اواخر قرن هجدهم در باخای اندلس پدید آمده است و معمولاً با لباسی که توسط رقصنده‌های خانم این رقص پوشیده می‌شود، شناخته می‌شود. این لباس از جذاب‌ترین سوغات اسپانیا برای بانوان است.

لباس فلامنکو به‌طور سنتی قرمز و مشکی است و یک طرح خال‌خالی دارد، اگرچه خریداران طیف کاملی از رنگ‌ها و سبک‌های موجود را پیدا خواهند کرد. می‌توانید لباس‌ها، شال‌ها یا کفش‌های فلامنکو را در سرتاسر کشور پیدا کنید و مغازه‌های زیادی در مادرید، سویا، کادیز و مالاگا وجود دارد که لباس‌ها و اکسسوری‌های زیبای فلامنکو را عرضه می‌کنند.

زعفران اسپانیا

زعفران معطر، سوغات اسپانیا و از با ارزش ترین کالاهای جهان است. اسپانیا حجم بالایی از زعفران جهان را با ادویه‌های قرمز دوک‌میلیون تولید می‌کند که در تهیه غذاهایی مانند پائلا، خورش و سایر غذاهای گوشتی و تاپاس از آن استفاده می‌شود و طعم غذاهای اسپانیایی را اصیل تر می کند.

اگر به بازار معروف مرکزی شهر والنسیا سر زدید از آنجا برای پائلای خود زعفران بخرید. ارزان‌ترین مکان برای تهیه این ادویه نزدیک کلیسای جامع در گرانادا است، جایی که تاجران ادویه‌های دیگری مانند چای پاکستانی، چای سیاه با دارچین، وانیل و غلاف هل را نیز می‌فروشند و می توانید این سوغات اسپانیایی خوش عطر و رنگ را تهیه کنید.

پوستر گاو بازی

پوسترهای گاوبازی از آیتم‌هایی هستند که جزو بهترین سوغات اسپانیا به‌شمار می‌روند. یک پوستر گاوبازی از سویا بخرید که نام شما یا کسی که برای او سوغاتی می‌خرید به‌جای نام گاو باز روی پوستر چاپ‌شده باشد، این یک سوغاتی خاص و منحصربه‌فرد اسپانیایی به‌خصوص برای بچه‌ها است.

وقتی بعد از سفر این پوستر را به دیوار اتاق خود بزنید یا به دوستان و بچه‌های اقوام هدیه دهید به همه با نگاه کردن به آن‌ها حس گردشگری در کشور اسپانیا دست خواهد داد. برای یافتن فروشندگانی که این پوسترها را چاپ می‌کنند، به دنبال تابلوهایی باشید که روی آن‌ها نوشته‌شده باشد tu nombre aqui که به معنی «اسم شما اینجا» در زبان اسپانیایی است.

بیشتر بخوانید…

معرفی جزایر تفریحی و گردشگری اسپانیا

شال اسپانیایی

شال اسپانیایی که به آن «مانتون د مانیل» گفته می‌شود از بهترین سوغات اسپانیا برای خانم‌ها است. این شال ابریشم‌دوزی شده نمادین که با گل‌ها یا پرندگان گلدوزی شده و حاشیه‌های دست‌‌دوز دارد، مانند تابلوهای نقاشی است. این شال‌ها چون در قرن هجدهم از چین از طریق فیلیپین در زمان امپراتوری اسپانیا به این کشور وارد می‌شدند به این نام شناخته می‌شوند.

در آن دوران شال‌های مانیلا در میان بورژواها بسیار محبوب بود. امروزه بیش از همه این شال به دنیای فلامنکو مرتبط است و در رویدادهای رسمی از آن به‌عنوان اکسسوری استفاده می‌شود. شال‌های اسپانیایی رنگارنگ، هدیه‌ای عالی و سوغات اسپانیایی اصیل و زیبایی برای برای دوستان خانم هستند.

قاشقک یا کاستانت

شال اسپانیایی که به آن «مانتون د مانیل» گفته می‌شود از بهترین سوغات اسپانیا برای خانم‌ها است. این شال ابریشم‌دوزی شده نمادین که با گل‌ها یا پرندگان گلدوزی شده و حاشیه‌های دست‌‌دوز دارد، مانند تابلوهای نقاشی است. این شال‌ها چون در قرن هجدهم از چین از طریق فیلیپین در زمان امپراتوری اسپانیا به این کشور وارد می‌شدند به این نام شناخته می‌شوند.

در آن دوران شال‌های مانیلا در میان بورژواها بسیار محبوب بود. امروزه بیش از همه این شال به دنیای فلامنکو مرتبط است و در رویدادهای رسمی از آن به‌عنوان اکسسوری استفاده می‌شود. شال‌های اسپانیایی رنگارنگ، هدیه‌ای عالی و سوغات اسپانیایی اصیل و زیبایی برای برای دوستان خانم هستند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اسپانیا

شمشیر تولدو

تولدو قرن‌ها به دلیل فولادش مشهور بود و شمشیرها و سپرهایش سواره‌نظام اروپا را تا قبل از اختراع سلاح گرم، تجهیز می‌کرد. شمشیر تولدو امروزه منحصراً برای گردشگران به‌عنوان سوغات اسپانیا ساخته می‌شوند هنوز هم کیفیت خوبی دارند و برای طرفداران سلاح‌های تاریخی سوغاتی بسیار جذابی هستند.

اگر واقعاً نیازی به شمشیر ندارید، می‌توانید یک نامه بازکن فولادی تولدو را با قیمت کم به‌عنوان سوغات اسپانیا از تولدو خریداری کنید. به خاطر داشته باشید که شمشیرهای دست‌ساز و اشیا تیز و برنده جزو محدودیت‌های سفر در خطوط هوایی قرار می‌گیرند و نمی‌توانید آن‌ها را به داخل هواپیما ببرید و باید حتماً آن‌ها را در قسمت بار قرار دهید.

عروسک های کریسمسی

مجسمه‌های کاگانر یا کریسمس پوپر، سنت کریسمس کاتالونیایی است که شبیه هیچ جای دیگر دنیا نیست. این مجسمه‌های بامزه، سوغات اسپانیا در منطقه شمال شرقی کاتالونیا است و قدمت آن به قرن هجدهم بازمی‌گردد. در گذشته معمولاً پسربچه‌ای بود که لباس سنتی به تن داشت و در حال دستشویی کردن بود اما امروزه صنعت پررونقی در ساختن پوپرهایی که شبیه افراد مشهور هستند، به راه افتاده است.

 شما می‌توانید یکی از این عروسک‌ها را که به شکل دونالد ترامپ، پاپ، کریستیانو رونالدو یا لیدی گاگا هستند، انتخاب کنید. با وجود تلاش‌های دولت برای حذف کاگانر از مکان‌های عمومی که با جنجال گسترده‌ای همراه بود، آن‌ها همچنان سوغات مشهور اسپانیا باقی‌مانده‌اند. این سوغات اسپانیا علاوه بر بانمک بودن به‌طورکلی نمادی از خوش‌شانسی برای سال پیش رو است.

بیشتر بخوانید …

همه چیز درباره فرودگاه مالاگا | فرودگاه بین المللی اسپانیا

اسپادریل

این کفش تابستانی معروف و باشکوه در اصل متعلق به اسپانیا بوده و سوغات اسپانیا است که برای همیشه یادآور روزهای خوش گذراندن در سواحل مدیترانه برایتان خواهد بود. اسپادریل یک کفش معمولی و شیک است که به خاطر زیره چمن خشک‌شده و پوشش پنبه‌ای آن معروف است. اگرچه به‌طور سنتی تخت است، اما به‌صورت لژدار هم موجود است.

اسپادریل معمولاً دست‌دوز است و به فروشگاه‌هایی که آن‌ها را می‌فروشند آلپارگاتریا گفته می‌شود. کاسا هرنانز در مادرید از سال ۱۸۴۰ به تولید اسپادریل، می‌پرداخته و یکی از باسابقه‌ترین تولیدکنندگان آن در کشور است. این کفش که در اصل کفش طبقه فقیر و کارگر بود، زمانی موردتوجه جهانیان قرار گرفت که لورن باکال یک جفت آن را در فیلمی به پا کرد و امروزه از معروف‌ترین سوغات اسپانیا به شمار می‌رود.

تورون

هنگام خرید در اسپانیا، مطمئناً این شیرینی نوقا را خواهید دید. مردم اسپانیا به‌ویژه آن را در آستانه کریسمس خریداری می‌کنند. یک هدیه و سوغات اسپانیایی محبوب است. با بادام، عسل، شکر و سفیده تخم‌مرغ درست می‌شود و به‌صورت مستطیلی سرو می‌شود.

دستورالعمل این شیرینی ممکن است از اسپانیای اسلامی یا از یونان یا روم باستان گرفته‌شده باشد. کازا میرا که در سال ۱۸۴۲ در مادرید تأسیس شد، اولین فروشگاه تورون پایتخت بود و امروزه نیز بین مردم محلی و برای خریدن آن به‌عنوان سوغات اسپانیا بسیار محبوب است.

هوای جزیره ایبیزا

یک پیشنهاد فوق‌العاده جالب برای سوغات اسپانیا، خریدن هوا است! اما نه هوای هر جایی، هوای عالی ایبیزا. اگر نمی‌دانید در اسپانیا چه چیزی بخرید یا به دنبال سوغاتی عجیب‌وغریبی هستید که با خود به خانه ببرید، چرا یک قوطی Aire de Ibiza (هوای ایبیزا) نمونه‌ای از نسیم جزیره را نخرید؟

داستان ازاین‌قرار است که چند دوست در جزیره در تابستان ۲۰۱۶ شروع به فروش این محصول از یک بستنی‌فروشی کردند و آن را این‌گونه توصیف کردند: هوای خالص و بکر، بدون افزودنی و بدون گلوتن؛ و این محصول از آن زمان مورد استقبال گردشگران قرارگرفته و یک سوغات اسپانیایی خاص و متفاوت است.

بیشتر بخوانید…

بهترین غذاهای اسپانیا که نباید از دست دهید {معروف ترین غذاهای اسپانیا}

هاون

یکی دیگر از سوغات کشور اسپانیا که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم هاون است که از اساسی‌ترین ظروف در آشپزخانه‌های سنتی اسپانیایی، محسوب می‌شود. هاون که برای قرن‌ها برای آسیاب و مخلوط کردن در آشپزی و سایر کارها کاربرد داشته از سوغات اسپانیا برای علاقه‌مندان به آشپزی و صنایع‌دستی است.

هاون، سوغات اسپانیا یک ابزار آشپزخانه کلاسیک است که به معنای واقعی کلمه برای هزاران سال وجود داشته است. یک کاسه زیبا و دسته‌اش که معمولاً از سنگ گرانیت یا مرمر، از چوب زیتون خردشده یا برنج براق ساخته می‌شود. از هاون یا المیرز برای بیشتر برای سابیدن ادویه‌ها و درست کردن سس‌های معروف مناطق مختلف اسپانیا استفاده می شود و هدیه کاربردی و زیبایی است.

ماهی تابه پائیا

هر کجای اسپانیا که بروید، پائیا همیشه در منوی غذاست. با خریدن ماهی‌تابه مخصوص پختن پائیا می‌توانید این غذای لذیذ اسپانیایی را در خانه خود دوباره درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. همان‌طور که آداب‌ورسوم آشپزی اسپانیایی در دنیا معروف‌تر می‌شود، تهیه ماهی‌تابه پائیا به‌عنوان سوغات اسپانیا نیز رایج‌تر می‌شود.

این ماهی‌تابه اصیل برای طبخ پائیای اسپانیایی، از سوغات اسپانیا است که سال‌ها برای خودتان یا کسی که آن را برایش بخرید، می‌ماند و می‌توانید این غذای کلاسیک را در خانه درست کنید. در والنسیا، زادگاه پائیا تجارت پررونقی در زمینه ماهی‌تابه‌های پائیا وجود دارد، اما تقریباً می‌توانید آن‌ها را در سراسر کشور در بازارها و مغازه‌های ظروف آشپزی خریداری کنید.

سالسا اسپینالر

سالسا اسپینالر از سوغات اسپانیا، سس تندی است که از سرکه، فلفل قرمز و ادویه‌جات تشکیل می‌شود. این سس در بارسلونا بسیار محبوب است و بر روی غذاهای دریایی، چیپس سیب‌زمینی تازه، زیتون و تاپاس‌ها زده می‌شود و آن‌ها را چند برابر خوشمزه می‌کند.

سالسا اسپینالر یک طعم کلاسیک دوست‌داشتنی دارد، اما پیشنهاد ما این است که اگر از دوستداران غذاهای تند هستید، آن را به‌عنوان سوغات اسپانیا انتخاب کنید. این سس که اولین بار در سال ۱۸۹۶ توسط میکل ریرا در میخانه اسپینالر که رستورانی محلی در بارسلونا بود اختراع شد، تاکنون که توسط نسل پنجم خانواده ریرا بسیار توسعه‌یافته است به‌عنوان یکی بهترین فروشگاه‌های تخصصی لذیذ در اسپانیا شناخته می‌شود.

حتما به یاد داشته باشید در تور بارسلونا به سراغ این نوششیدنی برید و تجربه کنید. 

بیشتر بخوانید…

شگفت‌انگیزترین هتل های اسپانیا – همراه با نقد و بررسی + تصاویر

پنیر مانچگو

پنیر یکی از بهترین سوغات اسپانیا برای خرید در تعطیلات اسپانیایی است، به شرطی که جایی خنک برای نگهداری آن داشته باشید. پنیر مانچگو به‌عنوان سوغات اسپانیا از پنیرهای خوش‌طعمی است که از شیر گوسفندی در منطقه مرکزی لامانچا تهیه می‌شود و به‌عنوان تاپاس، با عسل یا مربای به فوق‌العاده لذیذ می‌شود.

پنیر مانچگو را می‌توانید به‌سادگی یا با گوجه‌فرنگی، زیتون یا انجیر خشک‌شده و همچنین ب همراه آجیل‌هایی مانند بادام، فندق و گردو سرو کنید. همچنین این پنیر برای رنده کردن روی سبزیجات یا پاستا نیز ایده‌آل است. این پنیر که معروف‌ترین پنیر است با طعم و عطر دلپذیرش یک سوغات اسپانیایی عالی است.

کنسرو غذاهای دریایی

اسپانیا با یک سنت طولانی در زمینه غذاهای دریایی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کنسرو ماهی با کیفیت بالا در جهان است. غذاهای دریایی کنسروی اصیل اسپانیایی مانند ساردین، اختاپوس در روغن‌زیتون، آنچوی کانتابریا، ماهی تن بونیتو دل نورته از خوشمزه‌ترین سوغات اسپانیا برای علاقه‌مندان به غذاهای دریایی هستند.

غذاهای دریایی کنسرو شده اسپانیا آن‌قدر عالی و کیفی هستند که حتی آنتونی بوردین سرآشپز، نویسنده و مستندساز سفر معروف در یک اپیزود از برنامه خود به ویلاسار دی مار اسپینالر که غذاهای دریایی کنسرو شده در سطح جهانی سرو می‌کند، رفت و بسیار از غذاهای دریایی کنسرو شده اسپانیا تعریف و تمجید کرد، همین دلیلی کافی برای انتخاب کنسرو غذاهای دریایی به‌عنوان سوغات اسپانیایی کم‌نظیر است.

بوتا

بوتا از سوغات اسپانیا یک ظرف نوشیدنی سنتی اسپانیایی است که معمولاً برای نوشیدن شراب استفاده می شود اما می تواند هر مایعی را در خود جای دهد. ایده این است که شراب را در دهان خود بریزید بدون اینکه بطری لب های شما را لمس کند که ممکن است کمی طول بکشد تا به آن عادت کنید، اما یادگیری این روش بسیار سرگرم کننده است.

بوتا به طور سنتی از چرم ساخته می شود و با مثانه بز یا شیره درخت برای جلوگیری از نشتی دادن، تو دوزی می شود اما بوتاهای مدرن معمولاً با پلاستیک پوشانده شده و دارای نازل پلاستیکی هستند. با خرید بوتا به عنوان سوغات اسپانیایی سنتی، می توانید وانمود کنید که یک دهقان اسپانیایی هستید که یک بطری شراب چرمی با خود حمل می کنید که بسیار جذاب است.

بیشتر بخوانید…

بهترین مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار { راهنمای سفر برای تعطیلات بهاره}

ظروف سفالی تاپاس

از سوغات اسپانیا که مطمئناً هنگام بازگشت به خانه شادی می‌آورند و می‌توانید طیف وسیعی از غذاهای تاپاس را در آن‌ها چیدمان کنید، ظروف سفالی تاپاس هستند. تاپاس که برای ارائه محصولات آشپزی مانند زیتون شکم پر، کوفته، میگو سیر و فلفل پادرون ذغالی شده استفاده می‌شود، یکی از ویژگی‌های اصلی بارها و رستوران‌ها در سراسر اسپانیا است.

این کاسه‌های گرد به‌طور سنتی سفالی هستند، اگرچه مجموعه‌ای جذاب از الگوها و رنگ‌های مختلف آن‌ها موجود است. را خواهید یافت. این سوغات اسپانیا را از بازارها، فروشگاه‌های مواد غذایی و صنایع‌دستی محلی در سراسر اسپانیا می‌توانید تهیه کنید. برای یک تجربه خرید جذاب‌تر، بازار السنکانتز بارسلونا که بزرگ‌ترین بازار دست‌فروشی شهر است را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

مروارید مایورکا

مرواریدهای مایورکا در سراسر جهان به‌عنوان جایگزینی برای مرواریدهای طبیعی مشهور هستند. اکنون بیش از یک قرن است که جزیره مایورکا (در جزایر بالئاریک) در تولید صنفی این سوغات اسپانیا که جواهری منحصربه‌فرد است تخصص‌یافته و در سراسر جهان شهرت یافته است.

گردنبند، دستبند یا انگشتر مروارید مایورکا از هدایای پررمزوراز و سوغات اسپانیا است که می‌تواند هدیه‌ای عالی از اسپانیا باشد که تا آخر عمر باقی خواهد ماند. مرواریدهای دست‌ساز مایورکا جدای از ویژگی‌های زیبایی‌شناختی با قیمت مناسبی در دسترس هستند که آن‌ها را در اختیار مخاطبان وسیع‌تری قرار می‌دهد و برای بسیاری از مردم انتخابی مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

سوغات خوراکی اسپانیا

روغن زیتون یکی از این سوغاتی های ارزشمند است که مواد اولیه بیشتر غذاهای اسپانیایی را تشکیل می‌دهد. روغن های زیتون این کشور در بسته بنندی های محکم و شیک طراحی شده و قابل خریداری هستند. زعفران معطر اسپانیا از دیگر سوغاتی های خوراکی و ارزشمند این کشور می‌باشد. زعفران های اسپانیایی را می‌توانید از فروشگاه های معتبر مادرید یا بارسلونا خریداری کنید. اگر هم به شرینی جات علاقه دارید می‌توانید شیرینی نوقا را خریداری کرده و به عنوان سوغات به خانه ببرید. سالسا اسپینالر به عنوان سس تند، پنیر ماچو و کنسرو غذاهای دریایی از دیگر سوغات خوراکی اسپانیا هستند.

سوغاتی اسپانیا را از کجا بخریم

شهرهای اسپانیا مانند مادرید، بارسلونا، مالاگا و غیره مراکز خرید بزرگ و فروشگاه‌های محلی بسیاری را در خود دارند. در صورتیکه قصد خرید صنایع دستی اسپانیا را دارید می‌توانید به فروشگاه‌های محلی و برای خرید لباس، اکسسوری و غیره به مجتمع‌های خرید بزرگ بروید.

سوغات مادرید اسپانیا

پایتخت مادرید هم بهشت خرید و هم مکانی عالی برای خرید سوغاتی است. چه قصد خرید اشیا کوچک برای خانه خود را دارید چه قصد خرید سوغاتی برای دوستان یا آشنایان را داشته باشید فروشگاه‌های شهر مادرید اجناس متنوعی را برای ارائه دارند.

شما می‌توانید طیف وسیعی از سوغاتی های سنتی گرفته تا لباس، جواهرات، و ظروف سرامیکی را در مراکز خرید مادرید پیدا کنید. بسیاری از سوغاتی های سنتی فرهنگ مادرید را در قالب هنر نشان  می‌دهند. پس در تور مادرید گشت و گذار در مراکز خرید و خرید سوغاتی را فراموش نکنید.

سخن آخر

در این مطلب کوشیدیم ببینیم سوغات اسپانيا چيست و فهرستی از سوغات اسپانیا تهیه کنیم که در هیچ کجای دیگر دنیا یافت نمی‌شوند. تا در سفر خود به این کشور زیبا بهترین سوغات اسپانیا را برای خود و عزیزانتان تهیه کنید. از یادگاری‌های سفرتان برای همیشه لذت ببرید و دوستان و نزدیکانتان را نیز با انتخاب سوغاتی‌های اسپانیایی منحصربه‌فرد خشنود کنید.

در آخر بهتر یاداور شویم در ضمن تصمیم برای مقصد نهایی سفر به این موضوع دقت کنید که نیازبه اخذ ویزای مربوط به آن کشور و یا در تورهای اروپا نیاز به ویزای توریستی شینگن دارید. ستاره ونک برای سهولت مراحل دریافت ویزا همراه شماست. 

سوالات متداول

معروف‌ترین سوغات اسپانیا چیست؟

از معروف‌ترین سوغات اسپانیا روغن‌زیتون است. اگرچه شما می‌توانید روغن‌زیتون را در سراسر جهان پیدا کنید، روغن‌زیتون اسپانیایی یکی از بهترین روغن‌های جهان است.

بهترین سوغات اسپانیا چه هستند؟

پیراهن سفارشی باشگاه بارسلونا/رئال مادرید، مجسمه کاگانر، تورون، ژامبون ایبریکو، بوتا و کاستنت فلامنکو از بهترین سوغات اسپانیا هستند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اسپانیا
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید