بهترین فصل سفر به هند | ارزان ترین زمان سفر

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 8 مارس 2022
Loading...

وسیله چه ماشین شخصی باشد یا هواپیما فرقی نمی‌کند، چک کردن آب و هوا از بایدهای حرکت به سوی مقصد است. این اصل در سفر به مقاصد دورتر مانند هندوستان اهمیتی چند برابر پیدا می‌کند. چرا که بازدید از تاج محل و قلعه آگرا در زیر آفتاب شدید یا حتی بارش باران لطف سفر را از بین می‌برد. از این رو با توجه به پرطرفدار بودن تور هند در اینجا می‌خواهیم درباره آب و هوا و بهترین فصل سفر به هند صحبت کنیم.

اطلاع از بهترین فصل سفر به هند و شرایط آب و هوایی کمک می‌کند تا لبا‌س‌هایی مناسب با فصل را در چمدان خود گذاشته و مهمتر از همه زمان مناسب را برای رزرو تور هند و دیدن جاذبه‌های گردشگری این مقصد خارق‌العاده انتخاب کنیم. هند کشوری پهناور با شرایط آب و هوایی بسیار متنوع است ما در اینجا سعی کرده‌ایم که بهترین زمان سفر به شهرهای پر گردشگر مانند دهلی، آگرا و جایپور را مورد بررسی قرار دهیم.

سفر به هند در بهار

ورود به بهار در هندوستان با جشن هولی یا همان جشن معروف رنگ‌ها همراه است. بهارهای هند آب و هوایی عالی داشته و طبیعت این کشور با درختان سرسبز و گل‌های رنگارنگ دلربایی می‌کنند. در این فصل می‌توانید به دور از آفتاب شدید تابستان یا حتی بارش باران‌های موسمی از جاذبه‌های گردشگری سه شهر دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید. اگر تاریخ سفر را برای ۲۰ و ۲۱ مارچ تنظیم کنید می‌توانید در جشن هولی دهلی یا بمبئی شرکت کرده و لذت سفرتان را چند برابر کنید. هوای عالی بهار نه فقط دهلی یا آگرا بلکه نواحی ساحلی هندوستان را نیز شده و به گردشگران امکان می‌دهد تا از تفریحات ساحلی نیز استفاده کنند. از این رو بسیاری از گردشگران بهار را بهترین فصل سفر به هند می‌دانند.

سفر به هند در تابستان

آب و هوای گرم و خشک از خصوصیات بارز تابستان‌های هندوستان است. در این فصل حتی دما در طول روز به ۴۰ درجه سانتی گراد هم رسیده و ممکن است کمی آزاردهنده باشد اما از آنجا که هندوستان کشوری وسیع و از نظر آب و هوایی بسیار متنوع است می‌توانید مناطق کوهستانی مک لودگونی و موسوری، نانیتال، دارجلینگ وایاناد را برای سفر انتخاب کنید. این مناطق آب و هوایی عالی داشته و از محبوبیت بالایی در نزد گردشگران برخوردار هستند؛ اما اگر در سفر به هند جز به دیدن تاج محل و قلعه آگرا قانع نمی‌شوید پیشنهاد می‌کنیم سفرتان را به تعویق انداخته و اواخر تابستان یا بهار را برای سفر انتخاب کنید. تابستان را به نسبت سایر فصل‌ها می‌توان خلوت‌ترین فصل گردشگری هندوستان دانست.

سفر به هند در پاییز

فصل پاییز در هندوستان به فصل موسمی یا مانسون (Monsoons) معروف است. چرا که با ورود به پاییز از گرمای هوا کاسته و بارش باران‌های موسمی آغاز می‌شود. با این وجود بارندگی کاملاً مقطعی بوده و در بیشتر مواقع نه تنها خللی در برنامه سفر گردشگران ایجاد نمی‌کند بلکه هوا را معتدل‌تر کرده و طبیعت هندوستان را بیش از بیش زیبا و تازه می‌کند. از این رو بسیاری پاییز را نیز مانند بهار جز بهترین فصل سفر به هند می‌دانند. در این فصل می‌توانید با بررسی بارندگی‌ها زمان مناسب را برای سفر انتخاب کرده و از گشت و گذار در شهرهای توریستی هندوستان لذت ببرید. قیمت تور هندوستان در فصل پاییز از بهار ارزان‌تر و از زمستان گران‌تر می‌باشد.

سفر به هند در زمستان

بسیاری از گردشگران زمستان را یکی از بهترین فصل سفر به هند به شمار می‌رود. چرا؟ در ادامه به این سؤال پاسخ می‌دهیم: کشور هندوستان را در فصل زمستان می‌توان به دو بخش تقسیم کرد. در مناطق جنوبی این کشور نه تنها خبری از برف و سرما نیست بلکه هوا بسیار متعدل بوده و همه چیز برای گذراندن یک تعطیلات عالی محیاست؛ اما در بخش شمالی بازار ورزش‌های زمستانی حسابی داغ است! بنابراین می‌توانید با توجه به روحیه‌ای که دارید یکی از مناطق هندوستان را برای گذراندن تعطیلات زمستانی انتخاب کنید. با توجه به موقعیت قرارگیری مثلث طلایی (دهلی، آگرا، جیپور) می‌توان در زمستان به دور از برف و سرما حسابی در این مناطق خوش گذراند و از دیدن جاذبه‌های تاریخی باشکوه لذت برد.

شرایط آب و هوایی هند

کشور هندوستان یکی از پهناورترین کشورهای دنیا به شمار رفته از این رو از نظر آب و هوایی شرایطی بسیار متنوع دارد. به عنوان مثال وقتی مناطق شمالی این کشور را برف فرا گرفته در مناطق جنوبی آب و هوایی کاملاً متعدل و بهاری را می‌بینیم؛ بنابراین برای اطلاع از بهترین و ارزان‌ترین فصل سفر به هندوستان بایستی به منطقه‌ای که برای سفر انتخاب کرده‌ایم توجه کنیم. نکته مثبت اینجاست که هر زمان از سال که بخواهید می‌توانید تور هند را رزرو و از طبیعت، زیبا، سواحل رؤیایی یا جاذبه‌های تاریخی این کشور بازدید کنید. فقط کافیست که قبل از هر اقدامی هدف خود از سفر را مشخص کنید.

بهترین فصل سفر به هند

اگر به دیدن جاذبه های تاریخی علاقه دارید فصل‌های بهار و زمستان را می‌توانید برای سفر به شهرهایی مانند دهلی، آگرا و جیپور انتخاب کنید. اگر طرفداران مقاصد ساحلی و تفریحات آبی هستید پاییز و زمستان‌های شهر ساحلی گوا آماده پذیرایی از شما هستند و اگر عاشق طبیعت هستید تابستان برای شما بهترین فرصت است که به مناطق کوهستانی هندوستان سفر کنید. در مجموع این که کدام زمان برای سفر به هندوستان بهتر است کاملاً به تصمیم و سلیقه شما بستگی دارد. جهت رزرو تور هند می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشد.

بیشتر بخوانید …

قبل از سفر به هند بخوانید!

بهترین شهرهای توریستی هندوستان

جاذبه‌های جیپور، شهر صورتی هند

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید