همه چیز درباره قیمت تور تایلند

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 17 جولای 2021
Loading...

هزینه سفر چقدر تمام می‌شود؟ سوالی مشترک در تمامی سفرهاست. برای پاسخ به این سوال باید تمامی هزینه‌ها را از ابتدا تا انتهای سفر که بلیط هواپیما تا خورد و خوراک را شامل می‌شود در نظر بگیریم. در این مطلب می‌خواهیم به سراغ کشور تایلند رفته و تمامی اطلاعات هزینه‌های تور تایلند را از جزیی تا کلی در اختیار طرفداران این مقصد قرار دهیم.

سالانه به ویژه در فصل‌های پاییز و زمستان بسیاری از ایرانی‌‌ها تور تایلند را برای سفر و گردش انتخاب می‌کنند. از این رو شرکت‌های هواپیمایی متعددی از مبدا ایران به مقصد این کشور پرواز دارند، تعداد بالای پروازها و تنوع هتل باعث شده تا هزینه‌های تور تایلند نیز متغیر بوده و گردشگران با هر بودجه‌ای امکان سفر به به این کشور را داشته باشند. چنانچه شما هم تصمیم دارید به تایلند سفر کنید اما از قیمت بلیط هواپیما و سایر هزینه‌ها هیچ اطلاعی ندارید این مطلب به شما کمک می‌کند تا در بهترین زمان و مناسب‌ترین قیمت تور خود را خریداری کنید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

هزینه‌های تور تایلند

.

هزینه ویزای تایلند

برای سفر به کشور تایلند بایستی قبل از هر چیز ویزای این کشور را دریافت کنیم. دریافت ویزای تایلند از ۵ تا ۷ روز کاری زمان می‌برد. قیمت ویزا ۴۵ یورو است و با توجه به نرخ ارز روز محاسبه می‌شود. برای دریافت ویزای تایلند مدارک زیر را باید ارائه دهید.

  • اصل پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس ۴*۶؛ عکس باید رنگی با زمینه‌ی سفید و با عکس پاسپورت متفاوت باشد.
  • بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما به مقصد تایلند
  • تاییدیه رزرو هتل در تایلند
  • کپی کارت ملی
  • کپی تمام صفحات شناسنامه
  • تمکن مالی با مبلغ حداقل هشت میلیون تومان
  • نکات مهم:
  • گواهی تمکن مالی باید به زبان انگلیسی باشد و بانک صادرکننده آن را مهر کند.
  • پاسپورت باید حداقل یک صفحه‌ی سفید برای چاپ ویزا داشته باشد رزرو هتل و پرواز لازم نیست قطعی باشد.
  • کپی شناسنامه، کارت ملی، رزرو هتل و پرواز حتماً باید روی برگه‌های جداگانه و در قطع A4 باشد.

خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما دومین موردی است که در مطلب هزینه‌های تور تایلند می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم. شرکت‌های هواپیمایی داخلی از جمله هواپیمایی ماهان و ایرلاین‌های خارجی مانند هواپیمایی امارات، هواپیمایی قطر و … از ایرلاین‌هایی هستند که از تهران به مقاصد بانکوک و پوکت پرواز دارند. قیمت بلیط هواپیما با توجه به ایرلاینی که انتخاب می‌کنید و زمان سفر بستگی دارد. بنابراین بهتر است قبل از خرید نهایی بلیط تمامی ایرلاین‌ها و ساعات پروازی را از طریق وبسایت اینترنتی خرید بلیط هواپیما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک چک کرده تا در نهایت بتوانید با توجه به بودجه‌ای که برای سفر در نظر گرفته‌اید بهترین بلیط را خریداری کنید.

قیمت بلیط تهران بانکوک در ایرلاین‌های داخلی از ۴ میلیون تومان و در ایرلاین‌های خارجی از ۸ میلیون تومان شروع می‌شود.  حدود قیمت بلیط تهران پوکت در ایرلاین‌های داخلی از ۵ میلیون تومان و در ایرلاین‌های خارجی از ۸ میلیون و ۵۰۰هزار تومان شروع می‌شود. همان‌طور که گفته شد این قیمت‌ها با توجه به عوامل مختلف ممکن است کمتر یا بیشتر شوند.

انتخاب و رزرو هتل

در قدم بعدی هزینه‌های تور تایلند به انتخاب هتل می‌رسیم. خوشبختانه در این مورد نیز انتخاب‌های زیادی را پیش‌رو داریم. تمامی تورهای گردشگری تایلند مانند تور بانکوک، تور پوکت و تور پاتایا هتل‌های ۳ تا ۵ ستاره را در پکیج‌های خود دارند. هر کدام از هتل‌ها با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهند و موقعیت مکانی خود قیمت‌های متفاوتی دارند. برای دیدن لیست کامل هتل‌ها به همراه قیمت می‌توانید به صفحات تور وبسایت ما مراجعه کنید. بدین ترتیب به راحتی می‌توانید برای هزینه‌های سفر برنامه‌ریزی کرده و مناسب‌ترین هتل را انتخاب کنید.

حمل و نقل شهری در تایلند

تایلند نیز مانند تمامی کشورهای دنیا از وسایل نقلیه مختلف مانند توک توک، تاکسی، مترو، اتوبوس و قایق برای حمل و نقل استفاده می‌کند. خوشبختانه سیستم حمل و نقل عمومی در این کشور جز هزینه‌های ارزان محسوب می‌شود.

توک توک‌ها بیشترین مسافر را در تایلند جابجا می‌کنند. این وسیله نقلیه سه چرخه‌ایست سرپوشیده و علاوه بر تایلند در خیابان‌های سایر کشورهای آسیای شرقی می‌توان آن را دید. هزینه توک توک‌ها بیشتر توافقی است اما معمولا از ۲۵ بات شروع می‌شود.

تاکسی دیگر وسیله‌ای ست که گردشگران برای جابجایی در شهرهای تایلند از آن استفاده می‌کنند. هزینه تاکسی برای هر ۲ کیلومتر بین ۴۰ تا ۵۰ بات است و برای هر کلومتر اضافه ۷ بات به هزینه اضافه می‌شود.

قیمت بلیط ترن هوایی ۲ بات، اتوبوس ۳ بات و قایق ۲۵ بات است.

هزینه‌های رستوران و خورد و خوراک

غذاهای تایلندی با وجود تنوع بسیار زیاد هزینه‌های نسبتا کمی را در سفر دربرمی‌گیرند. گردشگران این کشور دو گزینه غذاهای خیابانی و رستوران را برای سرو غذا در اختیار دارند. هزینه یک وعده غذا در رستوران‌های تایلند با توجه به غذایی که انتخاب می‌کنید بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ بات است. البته در صورت انتخاب غذاهای خیابانی این هزینه تا ۱۰ بات هم کاهش پیدا می‌کند. فراموش نکنید غذاهای خیابانی تایلند بسیار جذاب بوده و جز جاذبه‌های گردشگری در این کشور به شمار می‌روند.

هزینه‌های تفریحات و بلیط ورودیه‌ها

در تور تایلند هم می‌توان از تفریحات رایگان مانند گردش در سواحل یا بازدید از بازارهای شناور لذت برد و هم می‌توان جاذبه‌هایی را که بلیط ورودی دارند انتخاب کرد. به عنوان مثال هزینه ورود به معابد از ۵۰ بات، کاخ‌ها از ۴۰۰ بات و موزه‌ها از ۵۰ بات شروع می‌شود. در صورتی که تفریحات آبی مانند کایاک سواری یا غواصی را انتخاب کنید بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ بات باید بپردازید و چنانچه بخواهید یک روز را در پارک‌های آبی بگذرانید باید بین ۱۲۰۰ تا ۱۹۰۰ بات برای استفاده از تفریحات پارک آبی پرداخت کنید.

سالن‌های اسپا از دیگر جاذبه‌های تایلند هستند که نمی‌توان از آن‌ها گذشت. سالن‌های اسپای معمولی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ بات و سالن‌های اسپای پیشرفته با خدمات ویژه شامل حمام شیر و عسل و … از ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ بات هزینه دارند.

مطالب مرتبط

۸ دلیل برای سفر به بانکوک، تایلند

راهنمای سفر به تایلند

۸ فستیوال شگفت‌انگیز تایلند

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید