معرفی 9 دهکده زیبا در سوئیس برای سفر و بازدید

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 27 جولای 2022
Loading...

نه زوریخی که به عنوان دروازه سوئیس شناخته می‌شود و نه ژنو که به شهر جشن‌ها و فستیوال‌های اروپا معروف است زیبایی‌شان به پای دهکده‌های سرسبز و رؤیایی سوئیس نمی‌رسد. دهکده‌هایی که حتی با دیدن آن‌ها در عکس و فیلم هوش از سرتان خواهد پرید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این کشور عادت‌های نرمال را کنار گذاشته و در کنار بازدید از شهرهای معروف سوئیس سری هم به دهکده‌های سحرانگیز این کشور بزنید. در مطلب معرفی ۹ دهکده زیبا در سوئیس با حال و هوای این مناطق زیبا بیشتر آشنا می‌شویم.

شهرهای سوئیس از نظر زیبایی همه چیز تمام بوده و حتی می‌توان آن‌ها را به عنوان زیباترین مقاصد توریستی در تور اروپا به شمار آورد؛ اما این دهکده های رویایی در سوئیس هستند که بیش از هر چیز نظر گردشگران را به سوی خود جلب کرده و با قرار گرفتن در کنار کوه‌های آلپ دل ربایی می‌کنند. سفر به سوئیس بدون قدم زدن در میان روستاهای سرسبز سفری نا تمام خواهد بود. در ادامه ۹ دهکده زیبا در سوئیس را معرفی می‌کنیم.

دهکده‌ی گریندل‌والد سوئیس (Grindelwald)

دهکده گریندل والد را می‌توان مقصدی جذاب برای کوهنوردان و اهالی طبیعت گردی به شمار آورد. این دهکده در سوئیس به نام گلیشر ویلِیج (Glacier Village) به معنای یخچال‌های طبیعی معروف است؛ بنابراین در فصل‌های بهار و تابستان گردشگران بسیاری با هدف کوهنوردی به این منطقه سفر می‌کنند. اگر هم اهل کوهنوردی نبوده و فقط می‌خواهید از طبیعت دهکده لذت ببرید می‌توانید از فِرست فلایِر (First Flyer) استفاده کنید. این وسیله جذاب مانند زیپ لاین بوده و با سوار شدن بر آن می‌توانید بر فراز طبیعت سرسبز دهکده پرواز کنید. شما می‌توانید از طریق فرودگاه زوریخ کلوتن و پس از یک ترانسفر دو ساعته یا قطار یا خودرو خود را به دهکده گریندل وول برسانید. ایستگاه راه‌آهن اینترلاکن او اس تی (Interlaken Ost) و قطار بی.او. بی (BOB) مسیرهای دسترسی به این دهکده هستند.

دهکده گواردا سوئیس (Guarda)

گواردا در میان ۹ دهکده زیبای سوئیس قرار می‌گیرد. این دهکده تابستان و زمستان نمی‌شناسد و در تمام فصول سال میزبان گردشگران می‌باشد. در فصل تابستان قدم زدن در میان کوچه‌پس‌کوچه‌های دهکده و استشمام هوای تازه و در فصل زمستان انواع ورزش‌های زمستانی از جمله سورتمه سواری و اسکی را می‌توانید تجربه کنید. دهکده گواردا بهترین و جذاب‌ترین پیست‌های اسکی سوئیس را دارد. کوه دهکده گواردا به دلیل زیبایی شگفت انگیز و مناظر بی‌نظیر برای سوئیسی‌ها بسیار مهم بوده و دارای ارزش ملی می‌باشد. روستای گواردا با شهر زوریخ حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه فاصله داشته و در طول مسیر از دیدن طبیعت بکر این کشور لذت خواهید برد. همچنین می‌توانید به سنت موریتز رفته و با قطار خود را به دهکده گواردا برسانید.

دهکده مورکوت سوئیس (Morcote)

زیبایی لوگانو و دریاچه آن شهره عام و خاص است و دهکده مورکوت در نزدیکی لوگانو و دریاچه آن قرار گرفته است. با این حساب پر واضح است که این دهکده طبیعتی شگفت انگیز و غیرقابل وصف دارد. علاوه بر این وجود چندین جاذبه تاریخی مورکوت را بیش از بیش معروف و محبوب کرده، کلیسای سنت آنتونیو آبات (Sant Antonio Abate)، یک معبد مصری و چند مجسمه‌ی یونانی بخشی از این آثار تاریخی هستند که نامشان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. با اقامت در دهکده مورکورت تعطیلاتی بی‌نظیر و رؤیایی را تجربه خواهید کرد. با توجه به قرارگیری مورکورت در نزدیکی شهر لوگانو شما می‌توانید با یک ترانسفر ۲۵ دقیقه‌ای خود را دهکده برسانید. قایق سواری در دریاچه از دیگر تفریحات این منطقه به شمار می‌رود.

دهکده گیمِل والد سوئیس (Gimmelwald)

در ادامه مطلب معرفی ۹ دهکده زیبا در سوئیس به گیمل والد می‌رسیم. دهکده‌ای که هیچ ماشینی در آن رفت و آمد نداشته و هوایی پاک و سالم دارد. سبک زندگی در گیمل والد اصالت خود را حفظ کرده و اقامت در آن شما را برای چند روز از هیاهو و زندگی پر از دود دور نگاه می‌دارد. گیمل والد در نزدیکی استِکِلبرگ (Stechelberg) قرار گرفته و مسیری کوهستانی دارد. از این رو بیشتر گردشگران برای رسیدن به دهکده از تله کابین استفاده کرده و می‌توانند از دیدن کوه‌های آلپ و مزارع سرسبز لذت ببرند. راه دیگر رسیدن به گیمل والد راه آهن اینترلاکن است. در اینصورت بایستی با قطار خود را به لاتربرون رسانده و سپس با اتوبوس به گیمل والد بروید. برخی از طبیعت گردان نیز مسیر بین لاتبرون تا دهکده را پیاده روی می‌کنند.

دهکده اینترلاکن سوئیس (Interlaken)

اینترلاکن از زیباترین و معروفترین روستاهای سوئیس است که به دلیل موقعیت مکانی که دارد دسترسی به آن راحت است. این روستای فضایی مردن‌تر نسبت به گیمل والد یا مورکوت دارد. دور تا دور اینترلاکن توسط کوه‌های بلند و سرسبز احاطه شده از این فضایی مناسب برای پاراگلایدر سواری دارد. در هر زمان از روز که از پایین به آسمان دهکده نگاه کنید پاراگلایدر سوارها را می‌بینید که با چترهای رنگی در حل هنرنمایی در آسمان هستند. می‌توانید برای رسیدن به اینترلاکن به فرودگاه شهر برن (Bern) بروید. سپس در ادامه با یک ترانسفر ۴۵ دقیقه‌ای به روستای بهشتی اینترلاکن خواهید رسید. اگر در زوریخ اقامت دارید می‌توانید از طریق قطار و در مسیری حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه‌‎ای خود را به دهکده اینترلاکن برسانید.

دهکده آندِرمات سوئیس (Andermatt)

آندرمات روستایی ست در قلب کوه‌های آلپ که مناظری کارت پستالی دارد. این روستا را می‌توان پرجاذبه‌ترین روستای سوئیس نامید. ماهیگیری در کنار دریاچه، دوچرخه سواری در کوهستان، پیاده روی در مزارع و غیره همه و همه اقامتی رؤیایی را در آندرمات برای گردشگران رقم خواهند زد. بی‌دلیل نیست که اغلب افراد اقامت در این دهکده را به شهر زوریخ یا ژنو ترجیح می‌دهند. آندرمات مسیر ریلی بسیار زیبا دارد که به داشتن چشم‌اندازهای خارق‌العاده مشهور است و نکته جالب اینکه شما می‌توانید با خرید بلیط قطار گلِیسیِر اکسپرس (The Glacier Express) از این مسیر عبور و یکی از خاص‌ترین لحظات عمرتان را تجربه کنید. دهکده آندرمات در نزدیکی شهر لوسرن قرار دارد و شما این امکان را دارید که پس از یک ساعت رانندگی از لوسرن به دهکده برسید.

دهکده اشپیتز سوئیس (Spiez)

نام دهکده اشپیتز در میان ۹ دهکده زیبا در سوئیس قرار میگیرد. این روستا در کنار دریاچه‌ی تون (Thun) قرار گرفته و فضایی بسیار آرام و دلنشین دارد. مراتع سرسبز و گل‌های رنگارنگ را که به منظره دریاچه اضافه کنیم راهی نمی‌ماند جز اینکه اشپیتز منطقه‌ای بهشتی در سوئیس بنامیم؛ اما زیبایی‌های دهکده تنها در مناظر آن خلاصه نمی‌شود، بلکه قلعه‌ای قدیمی با معماری منحصربه‌فرد چهره‌ای تاریخی به دهکده بخشیده است. حضور بنای کلیسای هزار ساله نیز زیبایی‌های اشپیز را تکمیل می‌کند. نکته مثبت دیگر اینکه این دهکده یکی از مراکز ریلی سوئیس به شمار می‌رود بنابراین تقریباً تمامی قطارها در ایستگاه راه آهن اشپیتز توقف داشته و دسترسی به آن بسیار راحت است. با یک پیاده روی یک ساعته می‌توانید از مناظر طبیعی، جاذبه‌های تاریخی و ایستگاه راه آهن دهکده بازدید کنید.

دهکده لاوتربرونن سوئیس (Lauterbrunnen)

کوه‌های آلپ، ده‌ها آبشار طبیعی، مراتع سرسبز و درختان سر به فلک کشیده مجموعه دهکده لاوتربرونن را تشکیل می‌دهند. با اقامت در این دهکده می‌توانید دل انگیزترین مناظر روی زمین را مقابل خود داشته و اگر اهل هنر هستید خاص‌ترین و کارت پستالی‌ترین عکس‌ را در دوربینتان به ثبت رسانید. دهکده لاوتربرونن میزبان ۷۲ آبشار از زیباترین آبشارهای سوئیس است که از معروفترین آن‌ها می‌توان شتوباخ (Staubbach) با ۳۰۰ متر ارتفاع را نام برد. تله کابین سواری، کوه پیمایی، اسکی در زمستان و ده‌ها ورزش هیجان انگیز از دیگر جاذبه‌های دهکده هستند. برای رسیدن به دهکده لاوتربرونن می‌توانید از ایستگاه اینترلاکن استفاده کنید. این ایستگاه تا دهکده حدود ۲۰ دقیقه فاصله دارد.

دهکده آپِنزِل سوئیس (Appenzell)

معماری و رنگ در دهکده آپنزل حرف اول را می‌زنند. این دهکده به دلیل داشتن خانه‌های رنگی و چندین بنای تاریخی در میان ۹ دهکده زیبا در سوئیس قرار می‌گیرد. کلیسای تاریخی متعلق به کاتولیک‌ها، ساختمان‌های رنگی که دور تا دور میدان دهکده قرار گرفته‌اند و تالاری بزرگ با نقاشی‌های دیواری منحصربه‌فرد از جاذبه‌های دهکده آپنزل هستند. خانه‌های این روستا معمولاً با فاصله از هم ساخته شده و مزارع اختصاصی دارند. گردشگرانی که به دنبال آرامش در سفر هستند می‌توانند در میان مزارع دهکده آپنزل قدم زده و از طبیعت سرسبز، هوای عالی و جاذبه‌های آن لذت ببرند.

دهکده معروف سوئیس؛ روستاهایی که نمی‌توان از آن‌ها چشم برداشت

سوئیس از منحصربه‌فردترین مقاصد اروپایی به شمار می‌رود که بیشتر گردشگران رؤیای سفر به آن را در سر دارند. چه کسی است که با دیدن آبشارهای خروشان کوه آلپ، قطارهایی که در حال عبور از میان مرتع سرسبز هستند، دریاچه‌های زیبا، گل‌های رنگارنگ و خانه‌های ویلایی رنگی سنتی انگشت به دهان نماند. بی اغراق دهکده‌های سوئیس تمام این ویژگی‌ها را به صورت بکجا در خود دارند. هر یک از دهکده‌های این کشور خصوصیات و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند بنابراین عنوان دهکده زیبا در سوئیس را به منطقه‌ای خاص نسبت داد. این کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد که کدام شهر ا دهکده سوئیس را برای اقامت انتخاب کنید. سخن آخر اینکه جهت رزرو تور سوئیس و انتخاب یک شهر برای اقامت می‌توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

زیباترین روستای سوئیس کدام است؟

ونگن، گارد ، اینترلاکن، لاتربرونن و گیمل والد را می‌توان در لیست زیباتر‌ین رو‌ستاهای سوییس قرار داد.

سوییس به چه چیزی معروف است؟

سوئیس به خاطر کوه‌ها، ساعت‌ها و غذاهایش به‌ویژه پنیر و شکلات‌ها معروف است.

بیشتر بخوانید …

خوشمزه ترین غذاهای سوئیسی که باید امتحان کرد

با جاذبه های گردشگری لیختنشتاین آشنا شوید

برای مشاهده قیمت و خرید تور اروپا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اروپا
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید