6 دلیل برای سفر به ارمنستان

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 9 نوامبر 2020
Loading...

فکر سفر به ارمنستان را فراموش کنید! اگر اهل ماجراجویی نیستید، اگر از تست غذاهای لذیذ لذت نمی‌‌برید یا به جاذبه‌های تاریخی علاقه ندارید. چرا که ارمنستان کشوری‌ست با تفریحات مهیج و هر لحظه اقامت در آن با چالش‌های جدید همراه است. اگر تور ارمنستان مقصد بعدی شماست خود را برای سفری استثنایی و پر جاذبه آماده کنید. 

هر فاکتوری را که برای سفر در نظر گرفته‌اید در تور ارمنستان به دست خواهید آورد. البته  به شرط اینکه قبل از سفر این کشور را به خوبی شناخته و با تفریحات و جاذبه‌های آن آشنا شده باشید. اگر هنوز به دنبال دلیل برای سفر به ارمنستان هستید خواندن این مطلب شما را از انتخابتان مطمئن خواهد کرد. (خرید بلیط ایروان)

۱- از گذراندن مراحل ویزا معاف هستید

نیاز نداشتن به دریافت ویزا تور ارمنستان را بسیار محبوب‌تر کرده است. ویزای ازمنستان به صورت فرودگاهی صادر می‌شود. بدین صورت که پس از ورود به خاک ارمنستان مهر ویزا در پاسپورت درج می‌شود. بنابراین هر لحظه که خواستید تنها با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل می‌توانید به این کشور سفر کنید.

البته قبل از سفر لازم است نکات زیر در ارتباط با ویزا را به خاطر بسپارید:

  • گذرنامه مسافران باید بیش از ۷ ماه اعتبار داشته باشد. در غیراینصورت از ورود گردشگران به خاک ارمنستان جلوگیری می‌شود.
  • بدون ویزا ۳۰ روز می‌توانید در ارمنستان اقامت داشته باشید .چنانچه مسافران بخواهند بیشتر از ۳۰ روز در این کشور اقامت داشته باشند باید برای دریافت ویزا اقدام کنند.
  • به افرادی که از طرف دولت ایران ممنوع‌الخروج باشند اجازه ورود به خاک ارمنستان داده نمی‌شود.

۲- سفری کم‌هزینه به خارج مرزها

تور ارمنستان جز تورهای ارزان گردشگری به خارج از کشور به شمار می‌آید. هزینه‌های سفر به ارمنستان از خرید بلیط هواپیما گرفته تا رزرو هتل و تفریحات بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. بنابراین با سفر هزینه کم می‌توانید تعطیلات خود را در یکی از زیباترین کشورهای آسیایی بگذرانید.

همچنین هم مرز بودن ارمنستان با شهرهای شمالی ایران این امکان را فراهم کرده که مسافران بتوانند به صورت زمینی و با ماشین شخصی هم به این کشور سفر کنند. بدین ترتیب هزینه بلیط هواپیما حذف شده و مخارج سفر کمتر می‌شود.

شهر ایروان با داشتن هتل‌های متنوع انتخاب‌های زیادی را در برابر میهمانان خود قرار می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید هتلتان را با توجه به بودجه‌ای که برای سفر در نظر گرفته‌اید از بین هتل‌های ۳ تا ۵ ستاره انتخاب کنید.

۳- زیبایی منحصربه‌فرد در چهار فصل سال

از دیگر مزیت‌های تور ارمنستان آب و هوای بسیار عالی در هر ۴ فصل سال است. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود یکی از فصل‌ها را برای سفر انتخاب کرده و از اقامتتان لذت ببرید.

اگر طرفدار سرسبزی طبیعت، استشمام هوای تازه، ماجراجویی، شلوغی و هیاهو هستید فصل بهار شما را به هدفتان می‌رساند. اگر عاشق جشن و فستیوال هستید و با شنا و ورزش‌های آبی میانه خوبی دارید یا دوست دارید طعم میوه‌های محبوب و پرطرفدار ارمنی را تجربه کنید تابستان فصل شما خواهد بود.

اگر از قدم زدن در زیر باران، تماشای برگ‌ههای رنگارنگ و بوی نم همراه با خاک لذت می‌برید فصل پاییز آماده استقبال از شما خواهد بود و در نهایت چانچه طرفدار برف و سرما و بازی‌های زمستانی هستید، کوه‌های ارمنستان آماده‌اند تا با اسکی روی یخ، سورتمه سواری و … شما را به چالش کشند.

۴- امکان ماجراجویی در طبیعت

تور ارمنستان سفری ماجراجویانه را برایتان به ارمغان خواهد آورد. در سفر به این کشور خود را به ایروان و جاذبه‌هایش محدود نکنید چرا که در خارج از این شهر زیبا ده‌ها تفریح هیجان انگیز انتظار آمدن شما را می‌کشند.

به پارک یل اکستریم در روستای ینوکاوان رفته و زیپ لاین بر روی دره‌های عمیق را تجربه کنید. مزارع سرسبز اطراف ایروان نیز مکانی مناسب برای پرواز با بالن هستند. بی‌شک رفتن به ارتفاع هزار متری در حالی که مناظر سرسبز را زیر پای خود دارید بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

کمپ زدن در میان دشت‌های اطراف ایروان با نمای کوه آرارات و گشت‌وگذار در میان شهرهای کوچک و سرسبز مانند گوریس و اشترک نیز خود نوعی ماجراجویی به شمار می‌آید.

۵- جاذبه‌های تاریخی چند صد ساله

بناهای تاریخی همیشه قدمت و اصالت یک مقصد را نشان می‌دهند. کشور ارمنستان هم با پشتوانه صدها سال تاریخ و تمدن مملو است از قلعه‌ها و کلیساهایی که از نظر معماری بسیار زیبا و از نظر تاریخی بسیار ارزشمند هستند.

میدان جمهوری در شهر ایروان یکی از مکان‌هایی ست که تاریخ ارمنستان را به زیبایی به تصویر کشیده است. مجموعه‌ای از بناهای تاریخی که اطراف میدان حلقه زده‌اند به همراه خیابان‌های سنگ فرش شده گردشگران را برای ساعاتی با خود به ارمنستان قدیم خواهند برد.

برای دیدن فرهنگ مردم ارمنستان می‌توانید ساعاتی را در موزه مانتادران سپری کنید. اگر هم به کلیساهای قدیمی و معماری ویژه آن‌ها علاقه دارید، کلیسای جامع سنت گریگور نمونه‌ای باشکوه از معماری قدیمی ارمنی را برای بازدید پیش‌روی خود دارید.

۶- تجربه غذاهای جذاب و خوش طعم در تور ارمنستان

چند سالی ست که رستوران و غذا به عضو جدایی‌ناپذیر سفر و گردشگری تبدیل شده‌اند. تا جایی که تست طمع‌های متنوع انگیزه اصلی گردشگران برای سفر می‌باشد.

پس بیراه نیست اگر ما هم تجربه غذاهای جذاب و خوش‌طعم را در لیست دلایل سفر به ارمنستان قرار دهیم. غذاهای سنتی این کشور از نسلی به نسل بعد منتقل شده، رنگ و بویی امروزی به خود گرفته و در نهایت طعم و عطری استثنایی پیدا کرده است.

اگر مسافر این کشور زیبا هستید تست غذاهای خاش، خوروواتس، ماهی کباب، دلمهع و قاپاما را در تور ارمنستان از دست ندهید.

بیشتر بخوانید…

آشنایی با بزرگترین مراکز خرید ارمنستان

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ارمنستان

بهترین زمان سفر به ارمنستان چه فصلی است؟

سوالات متداول

مسافران ایرانی برای سفر به ارمنستان ویزا می‌خواند؟

خیر گردشگران ایرانی برای سفر به ارمنستان نیازی به دریافت ویزا ندارند.

بدون ویزا چه مدت می‌توان در ارمنستان اقامت داشت؟

گردشگران ایرانی می‌توانند تا ۹۰ روز بدون ویزا در ارنستان اقامت داشته باشند.

می‌توان زمینی به ارمنستان سفر کرد؟

بله با اتوبوس یا ماشین شخصی و از طریق مرز نور دوز می‌توان به ارمنستان سفر کرد.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید