بهترین زمان سفر به ارمنستان چه فصلی است؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 13 اکتبر 2020
Loading...

بهترین زمان سفر، سه کلمه‌ای که فصل شلوغ یا خلوت گردشگری، قیمت بلیط هواپیما و حتی رونق هتل‌ها به آن‌ها بستگی دارد. های سیزن یا لو سیزن بودن ارمنستان را نیز همین سه کلمه تعیین می‌کنند. ازاین‌رو دانستن اینکه بهترین زمان سفر به ارمنستان چه فصلی است، به گردشگران این مقصد کمک می‌کند تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

ارمنستان را می‌توان پکیجی کامل برای گردشگران این مقصد دانست. ارزان بودن قیمت تور ارمنستان، نیاز نداشتن به دریافت ویزا برای مسافران ایرانی، کوتاه بودن طول پرواز، نزدیکی فرهنگ مردم این سرزمین با ایرانی‌ها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی از مزایای این پکیج کامل هستند. اما سوال اینجاست چه فصلی را می‌توان بهترین زمان سفر به ارمنستان دانست؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد. (خرید بلیط تهران ایروان)

سفر به ارمنستان در بهار

بهار فصل زیبایی، هیجان و ماجراجویی در ارمنستان است. در این فصل بوی تازگی را درخیابان‌های ایروان می‌توان استشمام کرد و حتی چند روزی از سفر خود را به طبیعت‌گردی در اطراف پایتخت اختصاص داد.

همچنین بهار در ارمنستان را می‌توان فصل آغاز جشنواره‌های رنگارنگ نامید، جشن نوروز که هرساله به زیباتر از قبل در اوایل فروردین برگزار می‌شود، پس از نوروز نوبت به جشن ماه زنان می‌رسد که در آن آیین‌های ویژه‌ای برای زنان برگزار شده و در نهایت جشن تولد خدای باستان فصل بهار را پربارتر خواهد کرد.

در این فصل می‌توانید در میان خیابان‌های سنگ فرش شده ایروان قدم بزنید، از مراکز خرید دیدن کنید، در کنار دریاچه سوان ماهی کباب تازه میل کنید، از مناظر زیبای کوه آرارات لذت برده و انواع تفریحات مهیج مانند زیپ لاین، پاراگلایدر و … را تجربه کنید. با این توصیفات بهار بی چون و چرا در میان لیست بهترین زمان سفر به ارمنستان قرار می‌گیرد.

سفر به ارمنستان تابستان

تفریحات آبی، لیستی از لذیذترین میوه‌ها، برگزاری جشنواره‌های هیجان‌انگیز و امکان تجربه تفریحات متنوع راهی را باقی نمی‌گذارند جز اینکه تابستان را به‌عنوان بهترین زمان سفر به ارمنستان انتخاب کنیم.

در فصل تابستان به هر کجای ارمنستان که قدم بگذارید فستیوالی هیجان‌انگیز در حال برگزاری است. جشن وارداوار یا همان آب بازی یکی از آن فستیوال‌هایی ست که بی شک عاشق آن خواهید شد. در این فستیوال که با ساز و آواز همراه است مردم ارمنستان به نشانه ابراز عشق بر روی یکدیگر آب پاشیده و حسابی از گرمای تابستان لذت می‌برند.

جشن رنگ‌ها فستیوال هیجان‌انگیز بعدی در فصل تابستان است که هم مسابقه است و هم افراد شرکت کننده باید خود را برای تبدیل شدن به رنگین کمانی از رنگ‌ها آماده کنند.

نباید فراموش کرد که تابستان فصل میوه‌های هیجان‌انگیز است. ارمنی‌ها حتی رسیدن میوه‌ها را هم تبدیل به فستیوال کرده‌اند، فستیوال شاه توت، جشنواره عسل و … از جشن‌های ویژه تابستان است که با شرکت گروه‌های موسیقی مختلف برگزار می‌شود.

در نهایت کوهستان‌ها، طبیعت و دریاچه‌های ارمنستان همراه با تفریحات آبی متنوع آماده‌اند تا سفر شما را به این کشور لذت‌بخش‌تر کنند.

سفر به ارمنستان در پاییز

اگر از راه رفتن برروی برگ‌ها و شنیدن صدای خش خش گوش‌نواز آن‌ها لذت می‌برید، اگر عاشق مناظر هفت رنگ هستید، یا قدم زدن در زیر باران همراه با عطر خاک را دوست دارید، پاییز برای شما بهترین زمان سفر به ارمنستان است.

این فصل علاوه بر مناظر زیبا، جشنواره‌های مخصوص به خود را هم دارد. روز استقلال ارمنستان و روز تولد ایروان از جشن‌های پاییزی ارمنستان هستند که مثل همیشه همراه با موسیقی و پایکوپی برگزار می‌شوند.  

در ماه مهر تا اواسط آبان نیز که هنوز هوا خیلی سر نشده می‌توانید به دریاچه سوان رفته و قایق‌سواری با چشم‌اندازی رومانتیک را تجربه کنید.

با نزدیک شدن به آذر ماه هوا کم کم سرد شده و قیمت تور ارمنستان هم نسبت به بهار و تابستان پایین‌تر می‌آید. پس دراین فصل می‌توانید با صرف هزینه کمتر از جاذبه‌های کشور ارمنستان بازدید کنید.

سفر به ارمنستان در زمستان

زمستان‌های ارمنستان سرد و برفی است. اما هوای برفی نه تنها چیزی از ارزش‌های این فصل کم نمی‌کند بلکه شروعی برای تجربه ورزش‌های زمستانی است. با این توصیف این شما هستید که با توجه به سلیقه و طبعتان تصمیم می‌گیرید که زمستان در لیست بهترین زمان سفر به ارمنستان قرار دهید یا خیر؟

در این فصل کوهستان‌های ارمنستان پر برف شده، دریاچه‌ها یخ زده و به محلی بی‌نظیر برای ورزش‌های زمستانی از جمله اسکی، پاتیناژ بر روی یخ، سورتمه سواری و اسکوتر برقی تبدیل می‌شوند.

حال و هوای جشن کریسمس را هم که به بازی‌های زمستانی اضافه کنیم، می‌توان این فصل را با وجود برف و سرما بسیار زیبا و هیجان‌انگیز دانست.

بهترین زمان سفر به ارمنستان

کشور ارمنستان در هر فصل از سال زیبایی‌های خاص خود را دارد. بهار با مناظر طبیعی دل‌انگیز، تابستان با جشنواره‌های شاد و هیجان‌انگیز، پاییز با حال و هوایی عاشقانه و زمستان با ورزش‌های متنوع. حال تصمیم با شماست که با توجه به علاقه خود بهترین زمان سفر به ارمنستان را انتخاب کنید.

اگر فاکتور قیمت را هم در نظر بگیریم، اواخر تابستان و اوایل پاییز با سرد شدن تقریبی هوا از میزان گردشگران کاسته شده و قیمت هتل‌ها و پروازها پایین می‌آید. از این رو چنانچه می‌خواهید با صرفه هزینه کمتر به دیدن ارمنستان و جاذبه‌هایش بروید اواخر تابستان و پاییز بهترین انتخاب هستند.

بیشتر بخوانید…

راهنمای سفر به ارمنستان

سفری ماجراجویانه و متفاوت به ارمنستان

۱۵ حقیقت جالب در خصوص ارمنستان

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید