6 دلیل برای ریجکت شدن ویزای دبی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 5 آوریل 2021
Loading...

شهروندان ایرانی می‌توانند برای دریافت ویزای دبی اقدام کنند؟ در صورت اقدام برای ویزا چند درصد امکان مثبت بودن جواب ویزا وجود دارد؟ دلایل ریجکتی ویزای دبی کدام‌ها هستند و چه افرادی نمی‌توانند برای دریافت ویزا اقدام کنند؟ دانستن جواب این سوال‌ها و دلایلی که ممکن است درخواست شما از طرف سفارت رد شود، کمک می‌کند که ابتدا دلایل ریجکتی را برطرف کرده و سپس برای دریافت ویزا اقدام کنید.

با اعلام خبر صدور ویزای توریستی دبی برای شهروندان ایرانی، تور دبی مجددا در میان لیست مقاصد گردشگری قرار گرفته اما نکته اینجاست که شرایط دریافت ویزا کمی تغییر کرده و افراد متقاضی ابتدا بایستی شرایط و دلایل ریجکتی ویزای دبی را بررسی کرده و سپس برای دریافت ویزا اقدام کنند. در ادامه این دلایل را بررسی می‌کنیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

دلایل ریجکتی ویزای دبی

چه عواملی باعث رد شدن درخواست ویزای دبی از طرف مسافران ایرانی می‌شود  و در صورت ریجکت شدن چه اقداماتی باید انجام داد؟ در ادامه می‌خوانیم.

۱- آقایان مجرد زیر ۵۰سال

با شیوع ویروس کرونا قوانین جدید ویزای دبی محدودیت‌هایی را برای آقایان مجرد زیر ۵۰ سال اعمال کرده است. طبق این قوانین آقایان زیر ۵۰ سال (مجرد یا متاهل)  به هیچ عنوان نمی‌توانستند به تنهایی برای دریافت ویزا اقدام کنند. در واقع آقایان با این شرایط سنی فقط و فقط با همراهی همسر می‌توانستند برای ویزا قدام کرده و به دبی سفر کنند. این قانون افرادی را که می‌خواستند با پدر و مادر خود سفر کنند را هم شامل می‌شد. بنابراین درصورتیکه آقایان با شرایط سنی اعلام شده برای دریافت ویزا اقدام می‌کردند، درخواست آن‌ها رد می‌شد.

خوشبختانه در حال حاضر این محدودیت برداشته شده و آقایان زیر ۵۰ سال به تنهایی و بدون حضور همسر نیز می‌توانند برای دریافت ویزای دبی اقدام کنند.

۲- زوج زیر ۳۵ سال

قوانین مصوبی برای زوج‌های زیر ۳۵ سال اعلام نشده اما طبق تجربه کارشناسان ما در حال حاضر درخواست ویزای زوج‌هایی که زیر ۳۵ سال داشته و بدون فرزند به دبی سفر می‌کنند رد خواهد شد. همراه داشتن فرزند احتمال درافت ویزای دبی را بالا می‌برد.

همان‌طور که گفته شد این قانون مصوب نیست و احتمال اینکه زوج‌های زیر ۳۵ سال هم بتوانند ویزای دبی را دریافت کنند وجود دارد.

خوشبختانه در حال حاضر این محدودیت برداشته شده و زوج‌های زیر ۳۵ سال با فرزند یا بدون حضور فرزند می‌توانند برای دریافت ویزای دبی اقدام کنند.

۳- تشابه اسمی

قرارگرفتن تشابه اسمی در میان لیست دلایل ریجکتی ویزای دبی کمی عجیب به نظر می‌رسد اما وجود این تشابه هم ممکن است که به رد شدن درخواست ویزای شما منجر شود.

بدین صورت که  چنانچه اسم فرد متقاضی شبیه به شخصی باشد که دارای سوسابقه در دبی یا مجامع بین‌المللی باشد، درخواست ویزای ایشان رد خواهد شد. در صورت بوجود آمدن این مسئله شخص متقاضی بایستی با مراجعه به اداره پلیس و دریافت نامه احراز هویت این مشکل را برطرف کرده و مجددا برای دریافت ویزای دبی اقدام کند.

۴- اقامت بیش از اعتبار ویزا در سفرهای قبل

شما از روز صدور ویزای دبی ۲ فرصت دارید تا از آن استفاده کرده و در ادامه طبق اعتبار ویزا می‌توانید در خاک امارات اقامت داشته باشید. چنانچه با اتمام تاریخ ویزا خاک امارات را ترک نکرده باشید شامل جریمه خواهید شد.

این مسئله در سابقه شما به ثبت رسیده و در صورتی که مجددا برای دریافت ویزای دبی اقدام کنید درخواست شما رد خواهد شد. بنابراین حتما قوانین را رعایت کرده و چنانچه نمی‌خواهید از سفر به دبی محروم شوید پس از اتمام تاریخ ویزا خاک امارات را ترک کنید.

۵- داشتن سابقه ریجکتی ویزا

داشتن سابقه ریجکتی ویزای دبی به این معنا نیست که شما نمی‌توانید برای دریافت ویزا اقدام کنید. در واقع در صورت داشتن سابقه ریجکتی، متقاضی بایستی تا ۱۴ روز کاری صبر کرده و پس از طی زمان اعلام شده مجددا برای دریافت ویزا اقدام کند.

اما درصورتیکه متقاضی تنها چند روز پس از اعلام ریجکتی برای دریافت ویزای دبی اقدام کند با درخواست او موافقت نخواهد شد.

۶- داشتن سو سابقه در سفرهای قبلی

رعایت بی چون و چرای قوانین از بایدهای سفر به امارات است. همراه نداشتن دارو بدون نسخه، رعایت قوانین رانندگی، اجتناب از دعواهای خیابانی و … همه و همه از قوانینی هستند که جز سوسابقه به شمار آمده و قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با آنها اعمال می‌شود.

از این رو داشتن سو سابقه در سفر به دبی از دلایل ریجکتی ویزای دبی محسوب شده و با درخواست ویزای متقاضیانی با این شرایط موافقت نخواهد شد.

قوانین جدید فرودگاه دبی در کرونا

فرودگاه دبی قوانین جدیدی را جهت پیشگیری از شیوع کرونا اعمال کرده است. بر طبق این قوانین:

  • از مسافران با تابعیت ایرانی، عراقی و افغانی در بدو ورود به دبی تست رایگان کرونا گرفته می‌شود.
  • مسافران در بدو ورود به فرودگاه دبی باید اظهارنامه سلامتی را پر کرده و اپلیکیشن COVID19 –DXB SMART APP را بر روی گوشی‌های همراه خود نصب کنند. این اپلیکیشن وضعیت سلامتی شما را در طول اقامتتان در دبی مورد بررسی قرار می‌دهد.
  • ىر صورت مثبت بوىن تست كرونا، مسافر با صلاحدید دولت امارات و با توجه به شدت بیماری در یکی از مراکز قرنطینه دبی، بیمارستان و یا هتل محل اقامت خود (با هزینه شخصی) قرنطینه می‌شود.

مدارک جدید ویزای دبی در کرونا

طبق اعلام مرکز صدور ویزای دبی علاوه بر اسکن صفحه اول پاسپورت و کارت ملی، ارائه اسکن صفحه اول و دوم شناسنامه، یک قطعه عکس ۴*۳ با زمینه سفید و بیمه مسافرتی صادر شده از کشور امارات با پوشش دهی کرونا الزامی است.

نکته مهم: از آنجا که تهیه بیمه مسافرتی برای ویزای دبی فقط و فقط از طریق آژانس‌های هواپیمایی امکان‌پذیر است، کارشناسان ما در واحد ویزا بیمه نامه مسافرتی مورد تایید کشور امارت را در اختیارتان خواهند گذاشت.

بیشتر بخوانید…

شرایط جدید ویزای دبی و سوالات متدوال درباره صدور ویزا

شرایط جدید دریافت ویزای دبی

راهنمای خرید سیم کارت در دبی

سوالات متداول

آیا محدودیت دریافت ویزای دبی برای آقایان مجرد همچنان وجود دارد؟

خیر، خوشبختانه تمامی محدودیت‌ها در این زمینه برداشته شده است.

صدور ویزای دبی چند روز زمان می‌برد؟

در حال حاضر صدور ویزای دبی بین ۲ تا ۷ روز کاری زمان می‌برد.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید