5 دلیل برای سفر به آفریقای جنوبی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 18 آوریل 2019
Loading...
اولین تصویری که بعد از شنیدن نام آفریقای جنوبی در ذهنتان نقش می‌بندد چیست؟ طبیعت آفریقای جنوبی، حیات‌وحش آن یا ساحل‌های بی‌نظرش؟ فارغ از همه این‌ها، در این مطلب تلاش کرده‌ایم تصویر رنگارنگ و واضح‌تری از تور آفریقای جنوبی را برایتان به تصویر بکشیم. مطمئن باشید بعد از خواندن این مطلب جذاب، آفریقای جنوبی یکی از مقاصدی خواهد بود که در لیست سفرهای مورد علاقه شما قرار خواهد گرفت.

۱-سافاری‌های دوست‌داشتنی آفریقای جنوبی

احتمالاً بارها و بارها مستندهای حیات‌وحش را از تلویزیون دیده‌اید، نبرد شیرها بر سر تصاحب قدرت، دویدن یوزپلنگ‌ها به دنبال شکار با سرعتی باورنکردنی، آب‌بازی فیل‌ها کنار برکه و صحنه‌های هیجان‌انگیز دیگر از دنیای حیوانات. تصور کنید، اگر دیدن دنیای جذاب و زیبای حیوانات از دور تا این حد شما را بر سر ذوق آورده، پا گذاشتن به دنیای واقعی این موجودات دوست‌داشتنی چقدر می‌تواند جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر باشد؟!

آفریقای جنوبی

سافری در آفریقای جنوبی

حیات‌وحش آفریقای جنوبی با حیوانات عظیم‌الجثه و نادرش یک از دلایل سفر به سرزمین آفریقای جنوبی است. سافاری‌های ‌آفریقای جنوبی امکان دیدن انواع حیوانات را در محل اصلی زندگی‌شان به شما می‌دهند و شما را غرق در دنیای حیات‌وحش خواهند کرد. در اکثر این سافاری‌ها شما باید شب را در هتل جنگلی سپری کنید و صبح زود بیدار شده و خود را برای روزی متفاوت و پر از اتفاقات غیرمنتظره آماده کنید. شاید در ابتدا بیدار شدن قبل از طلوع آفتاب، آن هم در سفر کمی برایتان کسل‌کننده به نظر آید. اما وقتی سوار بر ماشین جیپ از میان جنگل‌های سرسبز عبور کرده و در کنار رودخانه جمعی از فلامینگوها را در حال آواز خواندن و ورزش صبحگاهی ببینید و یا زرافه‌هایی که با طمأنینه در حال قدم زدن هستند و با دیدن شما برای گفتن صبح‌به‌خیر، با گردن‌های دراز سعی می‌کنند سرشان را به داخل ماشین ‌آورند، قطعاً خواب ازسرتان پریده و با هیجان بیشتر در انتظار سورپرایز بعدی خواهید بود. اما نگران نباشید این انتظار خیلی هم طول نمی‌کشد و غرش شیرها شما را از رؤیا بیرون می‌کشد و در کمال ناباوری دو شیر نر را خواهید دید که تنها در چند متری شما با نعره کشیدن در حال قدرت‌نمایی هستند. حسابی مراقب باشید چرا که شما در دنیایی واقعی هستید و نزدیک شدن به شیرهای عصبانی ممکن است برایتان گران تمام شود!

آفریقای جنوبی

سافاری‌های آفریقای جنوبی پر از لحظات جذاب و به‌یادماندنی هستند

اگر خوش‌شانس باشید ممکن است توله‌های چیتاها نهایت لطف و محبت را به شما داشته و تا فاصله چند سانتی‌متری به ماشین نزدیک شده و حتی چند دقیقه‌ای بر روی کاپوت نشسته و با نگاه‌های بهت‌زده و متعجبشان به شما خیره شوند. البته بهتر است هوس نوازش این توله‌های زیبا به سرتان نزند و فقط از تماشا کردن آن‌ها لذت ببرید.

آفریقای جنوبی

در سافاری‌های آفریقای جنوبی می‌توانید یوزپلنگ‌های زیبا را از نزدیک ببینید و حتی با آنها عکس یادگاری بگیرید

یک گشت کامل سافاری در آفریقای جنوبی به طور معمول بیشتر از یک نصف روز طول می‌کشد و شما پس از گذراندن ساعاتی ارزشمند در میان حیات‌وحش با کوله‌باری از خاطره‌های فراموش‌نشدنی به هتل محل اقامت خود بازمی‌گردید.

سافاری‌های جذاب آفریقای جنوبی تقریباً در تمام پارک‌های ملی شهرهای ژوهانسبورگ، کیپ‌تاون و سان‌سیتی برگزار می‌شوند اما از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان پارک ملی پیلانسبرگ در سان‌سیتی، پارک شیرهای سفید، پارک ملی آلدو الفنت، پارک ملی تالاب ایسیما نگایو و پارک ملی کروگر را نام برد.

آفریقای جنوبی

پارک ملی پیلانسبرگ – آفریقای جنوبی

۲-شهر پرتوریا با معماری‌های جذاب

پرتوریا از مناطق دیدنی آفریقای جنوبی است. این شهر کوچک در ۵۰ کیلومتری ژوهانسبورگ قرار دارد. به اعتقاد بیشتر گردشگران سفر به آفریقای جنوبی بدون دیدن پرتوریا سفری کامل نخواهد بود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم یک روز کامل را برای بازدید از این شهر متفاوت با جاذبه‌های خاص اختصاص دهید.

قبل از هر چیز جالب است بدانید پرتوریا به زبان آفریقایی به معنای عشق برادرانه است و قدمت این شهر به سال ۱۸۵۵ بازمی‌گردد. اکثر ادارات و وزارتخانه‌ها و دانشگاه‌های معتبر آفریقای جنوبی در این شهر قرار دارند. بنابراین شهر پرتوریا از شهرهای مهم سیاسی و فرهنگی آفریقای جنوبی به حساب می‌آید. اما جدای از موقعیت مهم پرتوریا، طبیعت زیبا و ساختمان‌هایی با معماری منحصر‌به‌فرد باعث شده‌اند تا این شهر به یک منطقه محبوب گردشگری در آفریقای جنوبی تبدیل شود.

وجود درختان جوالدوز با شکوفه‌های بنفش در سراسر خیابان‌های پرتوریا اولین جاذبه‌ای است که در بدو ورود به این شهر توجه شما را به خود جلب می‌کند. درختان جالدوز چنان منظره جذابی به وجود آورده‌اند که شما را به قدم زدن در پرتوریا و دیدن سایر جاذبه‌های شهر تشویق می‌کنند.

آفریقای جنوبی

درختان جوالدوز شهر پرتوریا

بافت شهری و معماری ساختمان‌های شهر پرتوریا در کل دنیا بی‌نظیر است. تقریباً تمام ساختمان‌ها و بناهای این شهر قدمت تاریخی دارند و بسیار ارزشمند هستند. سبک معماری به‌کار برده شده در اکثر ساختمان‌ها الهام گرفته از معماری ترکیبی دوران استعمار و هنر بومی آفریقایی است. بنای تاریخی ورترکر با سنگ گرانیتی، استادیوم ورزشی لوفتوس ورسولد، ساختمان ریاست جمهوری و ساختمان تئاتر شهر تنها چند نمونه از این بناهای ارزشمند هستند. قدم زدن در میان درختان جوالدوز و بازدید از اماکن تاریخی شهر از جاذبه‌های شهر پرتوریا هستند.

شهر پرتوریا برای گردشگرانی که عاشق طبیعت هستند نیز سورپرایزی ویژه دارد. باغ‌های ملی جانورشناسی و گیاه‌شناسی، پارک‌های حیات‌وحش با پرندگان زیبا دوست‌داشتنی، همگی آماده هستند تا لحظاتی تکرار نشدنی را در خاطره گردشگران به ثبت برسانند.

آفریقای جنوبی

شهر پرتوریا – آفریقای جنوبی

۳-سفری رؤیایی با لوکس‌ترین قطار جهان

تا به حال در یک هتل در حال حرکت اقامت داشته‌اید؟ تصور کنید، هر روز که از خواب بیدار می‌شوید با صحنه‌ای تازه روبرو خواهید شد. اعجاب‌انگیز نیست؟! اما در آفریقای جنوبی همه چیز متفاوت، خارق‌العاده و خاص است.

قطار راوس (Rovos) قطاری لوکس و حیرت‌انگیز است. این قطار در توری سه‌روزه از شهر پرتوریا به سمت کیپ‌تان حرکت می‌کند. مسافران در این تور از مسیری بی‌نهایت زیبا و غیرقابل وصف عبور می‌کنند. کابین‌های قطار نیز در نوع خود بی‌نظیر هستند. هر کدام از کابین‌ها شبیه به اتاقکی کوچک اما با امکانات رفاهی کامل طراحی شده‌اند. سرویس خواب بسیار راحت، سرویس بهداشتی همراه با حمام، کمدهای لباس و پنجره‌هایی بزرگ که می‌توان ساعت‌ها پشت آن‌ها نشست و از طبیعت بی‌نقص آفریقای جنوبی لذت برد.

قطار لوکس راوس قوانین جالب و مخصوص به خود دارد. مسافران این هتل متحرک باید در حین راه رفتن در راهرو و یا هنگام نشستن در رستوران لباس رسمی به تن داشته باشند. خبری از اینترنت، آنتن تلفن همراه و تلویزیون نیست، به جای آن مسافران می‌توانند از کتابخانه مجهز قطار استفاده کنند و یا خود را با حرف زدن با سایر مسافران و یا دیدن مناظر طبیعی زیبا سرگرم کنند.

در واقع مسافران قطار ۳ روز را بدون هیچ دغدغه و در دنیایی کاملاً متفاوت زندگی خواهند کرد.

آفریقای جنوبی

کابین‌های لوکس قطار راوس

رستوران قطار بسیار مجهز است و انواع نوشیدنی‌های خوشمزه و غذاهای باکیفیت در آن سرو می‌شود. اگر می‌خواهید همرنگ جماعت باشید، هنگام صرف غذا پوشیدن لباس رسمی را فراموش نکنید.

جذاب‌ترین بخش سفر با براوس مسیر خارق‌العاده‌ای است که پیش رو خواهید داشت. در این مسیر از جنگل‌ها، دره‌ها و رودخانه‌ها عبور خواهید کرد و با دسته‌‌های آهوهای وحشی، گوزن‌ها و زرافه‌ها مواجه خواهید شد. تجربه تور ۳ روزه با لوکس‌ترین قطار دنیا، لذت سفر به آفریقای جنوبی را دو چندان خواهد کرد.

آفریقای جنوبی

جاذبه‌های طبیعی در مسیر قطار راوس

۴-ساحل پنگوئن‌ها

شما بسیار خوش‌شانس هستید چرا که به متفاوت‌ترین مکان دنیا قدم گذاشته‌اید. ساحل بولدرز، ساحلی زیبا و استثنایی که محل زندگی دوست‌داشتنی‌ترین پرندگان جهان است. پنگوئن‌های بامزه ساکنین اصلی ساحل بولدرز هستند و همین موجودات کوچک ساحل را به پربازدیدترین جاذبه گردشگری کیپ‌تاون تبدیل کرده‌اند.

آفریقای جنوبی

ساحل پنگوئن‌ها در آفریقای جنوبی

در ساحل بولدرز بیش ا ز ۲۰۰۰ پنگوئن آفریقایی زندگی می‌کنند. متأسفانه این گونه از پنگوئن‌ها در حال انقراض هستند، به همین دلیل این منطقه بخشی از مناطق تحت حفاظت پارک ملی تیبل مونتین قرارگرفته است. مسئولان محیط زیست آفریقای جنوبی سکوهایی را در ساحل بوادرز ساخته‌اند تا گردشگران بتوانند با قرارگرفتن بر روی آن‌ها پنگوئن‌ها را تماشا کنند. به علت حساس بودن این موجودات و نگهداری از تخم‌های آنان، امکان نزدیک شدن و غذا دادن به آن‌ها وجود ندارد. البته سکوها انقدر نزدیک هستند که شما بتوانید با پنگوئن‌ها عکس بگیرید و در فاصله خیلی کم از تماشا کردن آن‌ها لذت ببرید.

ساحل زیبای بولدرز علاوه بر محل سکونت پنگوئن‌ها، مکانی آرام برای لذت بردن از هوای خنک و قدم زدن در کنار دریا است. در این ساحل مکان‌هایی برای استراحت خانواده‌ها نیز وجود دارد.

آفریقای جنوبی

گردشگران می‌توانند از طریق سکوها از تماشای پنگوئن‌ها لذت ببرند

۵-بازدید از کیپ‌تاون متفاوت‌ترین شهر دنیا

کیپ‌تاون زیباترین شهر آفریقای جنوبی است. تمام زیبایی‌های آفریقای جنوبی در این شهر خلاصه شده‌اند. ساحل زیبا با خانه‌های رنگی، اسکله‌ای شلوغ و پررفت‌وآمد، کوه‌هایی با طبیعت بکر و ساختمان‌های تاریخی همه و همه جاذبه‌هایی هستند که گردشگران را به سمت این شهر جذب می‌کنند.

کیپ‌تاون محله‌های بسیار زیبایی دارد، یکی از متفاوت‌ترین آن‌ها محله بوکاپ است. در این محله همه چیز شاد و رنگارنگ است و خیابان‌های سنگ‌فرش شده آن بهترین مکان برای یک پیاده‌روی عصرگاهی می‌باشند. اکثر مردم محله بوکاپ مالایی‌هایی هستند که در سال‌های خیلی دور به آفریقای جنوبی مهاجرت کرده‌اند و به گرمی از گردشگران استقبال می‌کنند.

معروف‌ترین جاذبه شهر کیپ‌تاون کوه تیبل است. این کوه متفاوت در وسط شهر قرار گرفته و نمایی بی‌نظیر به آن بخشیده است. شما می‌توانید با تله‌کابین از کوه بالا رفته و از دیدن مناظر شهر کیپ‌تاون لذت ببرید. در بالای کوه نیز کلی تفریحات هیجان‌انگیز در انتظار شماست.

آفریقای جنوبی

تله کابین شهر کیپ‌تاون

اسکله ویکتوریا و آلفرد از دیگر مکان‌های تفریحی شهر کیپ‌تاون است. در این اسکله کشتی‌های عظیم در حال رفت‌وآمد هستند. علاوه بر این بهترین رستوران‌های کیپ‌تاون، انواع فروشگاه‌ها، کافه و شهربازی نیز در اسکله ویکتوریا و آلفرد قرار دارند.

دماغه امیدنیک، کمپانی گاردن، ساحل موینزربرگ، جزیره روبن و ساحل بولدرز از دیگر جاذبه‌های شهر کیپ‌تاون هستند.

آفریقای جنوبی

اسکله ویکتوریا و آلفرد کیپ‌تاون

برای رزرو تور آفریقای جنوبی با کارشناسان فروش در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

دلایل سفر به آفریقای جنوبی کدام‌ها هستند؟

حیات وحش باورنکردنی، خطوط ساحلی گسترده و باشکوه، آبشارهای بسیار زیبا، قله های سر به فلک کشیده و فرهنگ غنی از دلایل سفر به این کشور هستند.

چه چیزی آفریقای جنوبی را به مقصدی منحصربه‌فرد تبدیل کرده است؟

این کشور دارای زیباترین مناظر طبیعی، آب و هوا و حیات وحشی است که می توانید در جهان پیدا کنید. از آنجایی که هر استان آب و هوای متفاوتی دارد، حیات وحش و سبک زندگی در سراسر آفریقای جنوبی  نیز متفاوت است.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید