10 جاذبه گردشگری کیپ‌تاون - آفریقای جنوبی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 22 دسامبر 2018
Loading...
اگر عاشق قدم زدن در سواحل زیبا و اسکله‌های شلوغ هستید و یا می‌خواهید از طبیعتی بکر و چشم‌نواز در باغ‌ها و پارک‌های ملی لذت ببرید، به کیپ‌تاون در آفریقای جنوبی سفر کنید! کیپ‌تاون یکی از زیباترین شهرهای آفریقای جنوبی است و گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای گذراندن تعطیلات به این شهر سفر می‌کنند. کیپ‌تاون به دلیل داشتن سواحل زیبا، بندرهای معروف و مراتع و پوشش‌های گیاهی منحصربه‌فرد در کنار مزارع انگور قرمز شهرت جهانی دارد. برای آشنایی با دیدنی‌های این شهر جذاب با ما همراه باشید.
جاذبه‌های گردشگری کیپ‌تاون - آفریقای جنوبی

کیپ‌تاون از شهرهای جذاب و دیدنی آفریقای جنوبی است

جاذبه‌های گردشگری کیپ‌تاون

کیپ تاون در کنار ژوهانسبورگ، سان سیتی و پارک جنگلی از مقاصد اصلی تور آفریقای جنوبی به شمار می‌رود. در ادامه به جاذبه های گردشگری این شهر آشنا می‌شویم:

۱-قلعه گودهوپ

قلعه گود هوپ یادگار به‌جا مانده از دوران استعمار هلند در شهر کیپ‌تاون است. ساختمان این قلعه ۵ گوش است و دیوارهای آن از خاک رس ساخته شده‌ بودند، اما به دلیل ناپایدار بودن این خاک بعدها بازسازی شد و به شکل امروزی درآمده است. ساخت این قلعه از سال ۱۶۶۶ آغاز شد و پس از تکمیل شدن به یکی بناهای مهم تاریخی در شهر کیپ‌تاون تبدیل شد. در گذشته این قلعه مرکز حکومت هلندی‌ها در کیپ‌تاون بوده است اما در حال حاضر به موزه تبدیل شده است. این موزه شامل صلاح‌های نظامی، وسایل سرامیکی و آثار ارزشمند هنری می‌شود. علاوه بر موزه، در ساختمان قلعه کلیسا، بخش‌های مسکونی و سلول زندان نیز وجود دارند که برای عموم قابل هستند. از جذابیت‌های این قلعه برگزاری مراسم نظامی است که هرساله در ماه نوامبر همراه با اسب‌سواری، درشکه سواری و رژه‌های پیاده‌نظام برگزار می‌شود. بسیاری از گردشگران برای تماشای این مراسم جذاب به شهر کیپ‌تاون در آفریقای جنوبی سفر می‌کنند.

جاذبه‌های گردشگری کیپ‌تاون - آفریقای جنوبی

قلعه گود هوپ – کیپ‌تاون

۲-یادبود رودز

رودز بنایی است که برای یادبود سیسیل رودز سیاستمدار انگلیسی در آفریقای جنوبی ساخته شده است. به دلیل علاقه بسیار زیاد این سیاستمدار به کوه دیویل، ساختمان بنا در دامنه این کوه قرار دارد. در بدو ورود به آرامگاه رودز چندین پله قرار دارند، هر کدام از پله‌ها نماد و نشانه داستانی خاص و جالب هستند. در کنار این بنای زیبا و پله‌های منحصربه‌فردش مجسمه‌هایی نیز وجود دارند که فضای یادبود آن را بسیار زیبا و دیدنی کرده‌اند.

جاذبه‌های گردشگری کیپ‌تاون - آفریقای جنوبی

یادبود رودز – کیپ‌تاون

۳-کلیسای سنت‌جورج

کلیسای سنت‌جورج از بناهای تاریخی، مذهبی و سیاسی مهم در شهر کیپ‌تاون آفریقای جنوبی است. ساخت این کلیسا در سال ۱۸۳۴ میلادی آغاز شده و تا سال ۱۹۰۱ میلادی به طول انجامیده. معماری کلیسا را هربرت بیکر معماری معروف انگلیسی بر عهده داشته است. طراحی زیبا و موقعیت اجتماعی، سیاسی مهم کلیسای سنت‌جورج باعث شده تا نام آن در فهرست جهانی یونسکو به ثبت برسد. در حال حاضر کلیسا مخصوص عبادت مسیحیان انگلیکان می‌باشد اما ورود پیروان دیگر ادیان نیز به آن آزاد است.

جاذبه‌های گردشگری کیپ‌تاون - آفریقای جنوبی

کلیسای سنت‌جورج – کیپ‌تاون

۴-آسیاب ماسترت

آسیاب ماسترت بنایی قدیمی در شهر کیپ‌تاون آفریقای جنوبی است که قدمت آن به سال ۱۷۹۶ میلادی باز می‌گردد. ماسترت اولین آسیاب بادی خصوصی ساخته شده در شهر کیپ‌تاون بود و همین باعث شهرت آن در میان ساکنین شهر شد. صاحب آسیاب بادی گیسبرت ون رنن بوده که آسیاب را به‌نام پسرش ماسترت نام‌گذاری کرده است. این آسیاب بادی در طی سال‌ها بین خانواده‌های مختلف دست‌به‌دست شده و در حال حاضر به عنوان بنای زیبای تاریخی مورد بازدید قرار می‌گیرد.

جاذبه‌های گردشگری کیپ‌تاون - آفریقای جنوبی

آسیاب ماسترت – کیپ‌تاون

۵-تالار اصلی کیپ‌تاون

تالار اصلی بنایی بسیار فاخر در شهر کیپ‌تاون است. این تالار از چوب ماهون و کاج ساخته شده و بسیاری از مواد آن از اروپا آورده شده است. علاوه بر ساختمان زیبا و منحصربه‌فرد یک برج نیز برفراز تالار قرار دارد که ساعت بزرگ شهر را در خود جای داده است. بسیاری از نمایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی، هنری شهر کیپ‌تاون در این تالار برگزار می‌شوند. ورودی و بازدید از تالار برای عموم آزاد و رایگان است. اما بازدیدکنندگان برای دیدن برنامه‌ها و نمایش‌ها‌ ملزم به پرداخت بلیط هستند.

جاذبه‌های گردشگری کیپ‌تاون - آفریقای جنوبی

تالار اصلی – کیپ‌تاون

۶-خانه باغ راست اند راگد

خانه باغ راست‌اند راگد، باغی بسیار باشکوه است که در سال ۱۷۷۸ برای اسکان کارکنان کمپانی هند شرقی در شهر کیپ‌تاون آفریقای جنوبی ساخته شد. این خانه باغ معماری و طراحی فوق‌العاده زیبا و چشم‌نواز دارد. تمام قسمت‌های باغ با طرح و نقش‌های زیبا نقاشی شده‌اند و وسائل استفاده شده در آن بسیار گران‌بها، زیبا و ارزشمند می‌باشند.

جاذبه‌های گردشگری کیپ‌تاون - آفریقای جنوبی

خیابان راست اند راگد – کیپ‌تاون

۷-ساحل مویزنبرگ

مویزنبرگ ساحلی بسیار زیبا در حومه شهر کیپ‌تاون آفریقای جنوبی است که به دلیل موج‌های زیبا و آفتاب گرم و دلپذیرش بسیار معروف می‌باشد. مویزنبرگ مکانی بسیار عالی و ایده‌آل برای شنا و انواع ورزش‌های آبی است. گردشگرانی که عاشق موج‌سواری و یادگیری این ورزش مهیج هستند، می‌توانند از امکانات آموزشی این ساحل زیبا استفاده کرده و لحظات بی‌نظیری را در کنار ساحل سپری کنند. از دیگر جاذبه‌های ساحل مویزنبرگ می‌توان به خانه‌های رنگی آن که سیسیل هود آن را در سال ۱۹۰۲ بنا کرده است اشاره کرد، این خانه‌ها زیبایی ساحل را چند برابر کرده‌اند.

جاذبه‌های گردشگری کیپ‌تاون - آفریقای جنوبی

ساحل مویزنبرگ – کیپ‌تاون

۸-محله بوکاپ

محله بوکاپ در شهر کیپ‌تاون آفریقای جنوبی از زیباترین و خاص‌ترین منطقه‌های شهری در دنیا است. خانه‌های رنگی و جذابی که در بوکاپ قرار دارند باعث محبوبیت و خاص شدن این منطقه شده‌اند. قدمت این محله با خانه‌های رنگی و خیابان سنگفرش شده به سال ۱۷۹۵ میلادی برمی‌گردد و داستانی شنیدنی دارد. اکثر ساکنان خانه‌های محله بوکاپ از بازمانده‌ها و نوادگان برده‌هایی هستند که توسط هلندی‌ها از سریلانکا، هند، اندونزی و مالزی به اسارت گرفته و به آفریقای جنوبی آورده شده بودند.

ده‌ها بعد و همزمان با لغو قانون برده‌داری توسط انگلیس و انجام اصلاحات در آفریقای جنوبی، ساکنین این محله به مناسبت آزادی خود جشن گرفته و خانه‌های سفید خود را با رنگ‌های شاد و متنوع رنگ‌آمیزی کرده کردند. این اقدام باعث بوجود آمدن محله زیبا و دوست‌داشتنی بوکاپ شد که در حال حاضر محله‌ای توریستی در کیپ‌تاون است.

جاذبه‌های گردشگری کیپ‌تاون - آفریقای جنوبی

محله بوکاپ – کیپ‌تاون

۹-کوه تیبل

کوه تیبل با ارتفاع ۱۰۸۷ متر در جنوب مرکز شهر کیپ‌تاون قرار دارد. این کوه از ماسه و تخته‌ سنگ‌های بزرگ تشکیل شده است و دارای طبیعتی فوق‌العاده سرسبز و جذاب می‌باشد. سطح قله کوه صاف بوده و به شکل میز است، به همین دلیل به‌نام تیبل معروف شده است. کوه تیبل نماد شهر کیپ‌تاون است و علاوه بر طبیعت زیبا، دارای امکانات ورزشی بسیاری نیز می‌باشد که آن را به تفرجگاهی جذاب در شهر کیپ‌تاون تبدیل کرده‌اند. مسیرهای پیاده‌روی متنوع، تله‌کابین سواری و کمپ‌های گروهی جذاب تنها بخشی از تفریحات کوه تیبل هستند. در کنار کوه تیبل، پارک ملی کیپ‌تاون قرار دارد که دارای پوشش گیاهی غنی است و محل زندگی بسیاری از حیوانات کوهستانی نیز می‌باشد. اکثر مناطق پارک برای بازدید گردشگران مورد دسترس و بازدید از آن‌ها رایگان می‌باشد.

جاذبه‌های گردشگری کیپ‌تاون - آفریقای جنوبی

کوه تیبل – کیپ‌تاون

۱۰-دماغه امیدنیک

دماغه امیدنیک شبه جزیره‌ای است که به صورت صخره برآمده در نزدیکی شهر کیپ‌تاون قرار گرفته است. این مکان که حاصل کشف مسیری به سمت هند توسط پرتغالی‌ها بوده، نخستین سکونتگاه اروپائیان در آفریقای جنوبی محسوب می‌شده و در گذشته محل توقف کشتی‌های نظامی و تجاری اروپاییان بوده است. در حال حاضر این منطقه بخشی از پارک ملی تیبل مونتین است. این منطقه ۵۵۳ هزار هکتار وسعت دارد که به تنهایی نیم درصد از پوشش گیاهی آفریقای جنوبی را تشکیل می‌دهد. همچنین این شبه جزیره از نظر پوشش جانوری نیز دارای تنوع بسیار بالایی می‌باشد. گونه‌های مختلف پرندگان ماهی‌خوار، مرغ صدف‌خوار و ده‌ها پرنده منحصربه‌فرد و جذاب دیگر در دماغه امیدنیک سکونت دارند.

جاذبه‌های گردشگری کیپ‌تاون - آفریقای جنوبی

دماغه امیدنیک – کیپ‌تاون

سوالات متداول

 

کیپ تاون پایتخت کجاست؟

کیپ تاون دومین شهر بزرگ آفریقای جنوبی بعد از ژوهانسبورگ و به عنوان پایتخت استان کیپ غربی شناخته می‌شود.

بهترین زمان برای سفر به کیپ تاون کدام فصل است؟

طبق موقعیت مکانی و آب وهوای آفریقای جنوبی اواخر شهریور و اواخر اسفند و اوایل فروردین را می‌توان بهترین زمان برای سفر به کیپ تاون دانست.

بهترین هتل های کیپ تاون کدام‌ها هستند؟

هتل ۵ ستاره وستین کیپ تاون The Westin Cape TownT، هتل ۵ ستاره رادیسون بلو واترفرانت Radisson Blu Hotel Water front و هتل ۵ ستاره وان اند اونلی کیپ تاون Hotel One & Only Cape Town بهترین هتل های کیپ تاون آفریقای جنوبی هستند.

بیشتر بخوانید …

معرفی بهترین هتل‌های کیپ تاون – آفریقای جنوبی

معرفی بهترین رستوران‌های کیپ تاون – آفریقای جنوبی

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید