معرفی جاذبه‌ های گردشگری پاتایا – تایلند

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 6 نوامبر 2023
Loading...

شهر تفریحی ساحلی معروف پاتایا در طول سال‌ها شهرت رنگارنگی پیدا کرده است. این شهر در کمتر از ۲۰۰ کیلومتری شهر بانکوک پایتخت تایلند قرار دارد و مقصدی مناسب برای لذت بردن از آفتاب، شن، ماسه و دریا است. در سال‌های اخیر، دولت تایلند تلاش‌هایی را برای جذب خانواده‌ها به پاتایا انجام داده است تا جایی که شما مجموعه‌ای از جاذبه‌ های گردشگری پاتایا را برای کودکان و سایر اعضای خانواده مانند پارک‌های آبی و آکواریوم خواهید دید. با این حال این شهر بیشتر به عنوان مقصد مورد علاقه بزرگسالان باقی ماند. اگر با خانواده سفر می‌کنید یا به‌دنبال مکانی آرام‌تر هستید، می‌توانید به ساحل Jomtien یا Naklua بروید. این مناطق توریستی آرام‌تر از مرکز شلوغ شهر هستند. همچنین می‌توانید برای رفتن به مراکز تفریحی که در ادامه معرفی می‌کنیم برنامه ریزی کنید.

سواحل پاتایا

سواحل پاتایا از معروف ترین مکان‌های تفریحی این شهر هستند. این سواحل از ورزش‌های دریایی برای کسانی  که برای استراحت می آیند مانند آفتاب گرفتن و ورزش های آبی مملو هستند. همچنین  هتل‌های ۳ تا ۵ ستاره، رستوران و فروشگاههای سوغاتی را می‌توان از جاذبه‌های این سواحل به عنوان پرطرفدارترین جاذبه هلی گردشگری پاتایا دانست. اگر فضایی آرام را دوست دارید، قسمت شمالی این شهر آرام ترین سواحل را در خود دارد. در ادامه با معروفترین سواحل پاتا آشنا می‌شویم:

ساحل تانگ لانگ

ساحل تانگ لانگ یکی از شش ساحلی است که جزیره کو لارن را تشکیل می دهد. این ساحل یکی از جاذبه های گردشگری پاتایا و تور تایلند برای گذراندن یک آخر هفته آرام با خانواده و دوستان است. به عقیده گردشگران یکی از ایده آل ترین مکان‌های توریستی پاتایا برای یک پیک نیک عالی ساحل تانگ لانگ است. این ساحل همچنین دارای بازارهای پر جنب و جوش و گزینه های جذاب برای غذای خیابانی است.

علاوه بر این رستوران‌ها و هتل‌های متنوعی در ساحل تانگ لان وجود دارند. ساحل جنگلی انبوه و آب‌های شفاف از دیگر ویژگی‌های ساحل هستند. آب و هوای این منطقه در تمام فصل، مطبوع و عمدتاً گرمسیری است.

موقعیت مکانی ساحل تانگ لانگ: A part of the Koh Larn island , east coast of Pattaya, Thailand.

بهترین تفریحات ساحل تانگ لانگ: غذاهای خیابانی، خرید، رستوران های معتبر مختلف

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره پاتایا | چرا گردشگران جذب این شهر می‌شوند؟

ساحل دونگتان، از بهترین جاذبه های گردشگری پایاتا

یکی از مکان‌های کاملا توریستی و خانواده پسند پاتایا، ساحل زیبای دونگتان، واقع در شمال شرقی شهر است. مکانی عالی که برای گذراندن یک بعد از ظهر آرام با بچه ها مناسب می‌باشد. این منطقه دارای بازارهای خرید زیبا و رنگارنگ و همچنین غرفه های محلی است که می توانید طعم غذاهای تایلندی را در آنها بچشید.

رستوران‌های شیک و هتل‌های مدرن از دیگر امکانات ساحل دونگتان هستند. محیط اطراف ساحل بسیار دلپذیر است و هوای مطبوغ دارد. آب‌ها شفاف هستند و بهترین تجربه شنا ممکن را ارائه می‌دهند. درختان بلند در ساحل از وزش باد شدید جلوگیری می‌کند بنابراین می‌توانید یک حمام آفتاب دلپذیر بگیرید.

ساحل جامتین

ساحل Jomtien که در خط ساحلی خیره کننده ۶ کیلومتری و احاطه شده توسط بیشه‌های کاج خیره کننده قرار گرفته است، یکی از بهترین مکان های توریستی پاتایا برای فرار  شلوغی شهر است. ساحل Jomtien مکانی است که می توانید در آن حسابی استراحت کرده و حمام آفتاب بگیرید.

یکی از بهترین مکان‌هایی که در پاتایا برای علاقه‌مندان به ماجراجویی توصیه می‌شود، ساحل Jomtien است. این ساحل به گردشگران امکان می‌دهد تا از مجموعه‌ای از فعالیت‌های ترشح آدرنالین مانند موج‌سواری، پاراسلینگ، کایت‌سواری، و جت اسکی لذت ببرند. همچنین رستوران‌ها و کافه‌های فراوانی در کنار ساحل وجود دارد که غذاهای دریایی تازه و غذاهای لذیذ محلی را ارائه می‌دهند.

موقعیت مکانی ساحل جامتین: Lies in Jomtien town, on the east seashore of the Gulf of Thailand

بهترین تفریحات ساحل جامتین: ورزش های آبی، آفتاب گرفتن، غذاهای دریایی

ساحل کوه لارن

کوه لارن از بهترین مکان‌ها و جاذبه های گردشگری پاتایا می‌باشد. این مجموعه دارای شش ساحل اصلی و چند ساحل کوچکتر است. همه سواحل دارای شن‌های سفید و آب‌های لاجوردی شفاف هستند. در تمامی سواحل، سرویس های‌غذایی، سرویس های بهداشتی و دوش وجود دارند. گردشگران می‌توانند در هر دو سواحل Samae و Tawaen اقامتی رویایی را تجربه کنند.

قیمت اجاره صندلی‌های ساحلی در بیشتر مکان‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ بات است. شما می‌توانید برای  صرفه جویی در هزینه‌ها صندلی را رزرو کرده و نوشیدنی و غذا را همراه خود ببرید. برخی از رانندگان تاکسی تورهای اطراف جزیره را با یک توقف کوتاه در هر ساحل ارائه می‌دهند تا نگاهی کوتاه به هر ساحل داشته و سپس به ساحلی بروید که بیشتر دوست دارید. هزینه تورهای اطراف جزیره از ۴۰۰ تا ۸۰۰ بات متغیر است.

بیشتر بخوانید: سفری ۳ روزه به پاتایا، شهری ساحلی در تایلند

بازار شناور پاتایا، از بهترین جاذبه های گردشگری پاتایا

اولین و تنها بازار شناور در پاتایا، به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که کالاهای چهار منطقه اصلی تایلند را به فروش می‌رسانند. سوغات، هنر و صنایع دستی، و پوشاک از جمله اقلامی هستند که در اینجا فروخته می‌شوند، همچنین مکانی عالی برای تجربه لذت بردن از برخی غذاهای عجیب و غریب است. در اینجا می‌توانید همه چیز را از عقرب گرفته تا جیرجیرک و گوشت کروکودیل امتحان کنید.

یک راه عالی برای گشت و گذار در بازارها، اجاره یک قایق است. برخلاف بازارهای شناور معتبرتر، باید برای ورود به اینجا هزینه پرداخت کنید. با این حال، بلیط شما چیزی بیش از یک قایق سواری برای شما به ارمغان می آورد. نمایش‌ها و فعالیت‌هایی در بازار شناور پاتایا وجود دارد که می‌توان از آن لذت برد، از جمله بوکس دریایی، رقص‌های سنتی تایلندی، و حتی زیپلاین روی آب.

موقعیت مکانی بازار شناور پاتایا: ۴۵۱/۳۰۴ Mu 12, Sukhumvit Road, Tambon Nong Prue, Amphoe Bang Lamung

گالری هنر در بهشت هنر

Art in Paradise یک موزه هنری توهم‌آمیز و از جاذبه های گردشگری پاتایا برای گرفتن عکس‌های سرگرم‌کننده است. همچنین مکانی عالی برای مواقعی است که می‌خواهید کمی از آفتاب همیشگی پاتایا به دور باشید. در اینجا می‌توانید شکم نهنگ را غلغلک دهید، یک کرگدن را لمس کنید یا با یک اثر هنری شبیه به یک مارلین برخورد کنید، شما این امکان را دارید که تمام این لحظه‌ها را در یک عکس ثبت کنید تا بعداً با خانواده و دوستان به اشتراک بگذارید.

بخش‌های  مختلف مجموعه شامل هنر کلاسیک، مصر، دنیای زیر آب، سافاری، دایناسورها و فانتزی است. با بازدید از گالری هنر در بهشت پاتایا گردی شما تکمیل خواهد شد.

موقعیت مکانی گالری هنر در بهشت: ۷۸/۳۴ Pattaya Sai 2 Road, Muang Pattaya, Nongprue, Bang Lamung, Chonburi Chang Wat Chon Buri 20150

باغ استوایی نانگ نوچ از خاصترین جاذبه های گردشگری پاتایا

پارک وسیع در روستای (Nong Nooch)  با تلفظ  nung nut فعالیت‌های متنوعی را برای همه افراد ارائه می‌دهد. گذرگاه‌ها در میان باغ‌های رنگارنگ، از جمله باغ تاپیاری، باغ فرانسوی قرن ۱۷، باغ رنسانس اروپا و باغ‌های مخصوص گونه‌ها با گیاهانی مانند نخل‌های استوایی، ساکولنت‌ها، و بونسای.

باغ ارکیده بسیار باشکوه بوده و حس طبیعت دوستی را در هر شخصی بیدار می‌کند. همچنین نمایش‌های زنده در تالار فرهنگی تایلند با اجرای رقص‌های‌سنتی تایلندی، شمشیر‌بازی، کیک بوکسینگ تایلندی و نمایش فیل‌ها از دیگر جاذبه های گردشگری پاتایا در باغ استوایی نانگ نوچ هستند. برای گشت و گذار در مناطق مختلف پارک می‌توانید یک دوچرخه کرایه کنید.

موقعیت مکانی باغ استوایی نانگ نوچ: ۳۴/۱ Moo 7 Na Jomtien, Sattahip

بیشتر بخوانید: فستیوال جذاب و مهیج آتش بازی پاتایا – تایلند

جنگل فیل های پاتایا

دهکده یا جنگل فیل های پاتایا یکی از مکان‌های دیدنی معروف پاتایا است که تعداد زیادی گونه فیل برای دیدن در آن وجود دارد. این مکان بیشتر شبیه به یک پناهگاه است و فیل سواری از تفریحات آن می‌باشد. به طور کلی جنگل فیل‌های پاتایا مکان خوبی برای گذراندن یک نیم روز  و همچنین مکانی مناسب برای بازدید با کودکان است.

کارکنان این مجموعه بسیار خوب آموزش دیده‌ و ساکنان محلی نیز بسیار مهربان هستند. تمام اقدامات ایمنی مورد نیاز در محل انجام  و مربیان رفتاری دوستانه دارند. حیوانات برای جلوگیری از هر گونه آسیب بسیار خوب آموزش داده می‌شوند.

موقعیت مکانی جنگل فیل های پاتایا: Elephant jungle sanctuary bang lamung district,Pattaya, Thailand.

بهترین تفریحات مجموعه فیل ها: محیطی دوستانه، فیل سواری و امکانات غذاخوری

مرکز خرید سنترال مارینا پاتایا

سنترال مارینا یک مرکز خرید معروف در منطقه بنگ لامونگ پاتایا است. این مرکز خرید یک سازه سه طبقه است که فروشگاه‌های خرده‌فروشی، فودکورت، محوطه بازی و سالن سینمای SFC با شش صفحه را در خود جای داده است. این مکان قبلاً به عنوان مرکز مرکزی پاتایا شناخته می‌شد و چندین بار بازسازی شده است.

در ورودی مرکز خرید، تابلویی شبیه به برج دیده بان از بازدیدکنندگان استقبال می‌کند. در شب، گردشگران در سالن اصلی جمع می‌شوند تا به موسیقی زنده‌ای که در آنجا اجرا می‌کنند گوش دهند. در فودکورت می‌توانید انواع غذاهای لذیذ تایلندی را امتحان کنید. فروشگاه‌های خرده‌فروشی نه تنها شامل فروشگاه‌های لباس، بلکه مغازه‌هایی هستند که لوازم التحریر، لوازم خانگی و سوغاتی می‌فروشند.

موقعیت مکانی مرکز خرید سنترال مارینا: Pattaya Soi Song road pattaya city, Thailand

ساعت کاری: از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب

مینی سیام از معروفترین جاذبه های گردشگری پاتایا

مینی سیام یک راه سرگرم کننده برای دیدن شگفتی های تایلند و جاذبه های گردشگری پاتایا است، این مجموعه مدل‌های برخی از معروف ترین سایت‌های بین المللی را به نمایش می گذارد. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به بناهای یادبود پیروزی بانکوک و وات آرون که با نام  معبد سپیده دم هم شناخته می‌شود، مجسمه آزادی نیویورک، پل برج لندن، خانه اپرای سیدنی و طاق پیروزی در پاریس اشاره کرد

گردشگران از دیدن برخی از این سازه‌های معروف در یک مکان لذت خواهند برد. برای بازدید از مینی سیا اواخر بعد از ظهر را انتخاب کنید تا بتوانید غروب آفتاب را ببینید رزرو بلزدید باید حداقل یک روز قبل انجام شود.

موقعیت مکانی مینی سیام: ۳۸۷ Moo 6 Sukhumvit Road, Pattaya City Naklua, Banglamung

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به تایلند چه فصلی است؟

جزیره کو فای از ناشناخته‌ترین جاذبه های گردشگری پاتایا

یکی از ناشناخته‌ترین جاذبه های گردشگری پاتایا  Kho Phayam یک جزیره مخفی کوچک در سواحل غربی تایلند با خانه‌های ییلاقی زیبا در کنار ساحل و برق ۲۴ ساعته است. این جزیره یادآور تاریخ تایلند قبل از محبوبیت و شلوغ شدن گردشگران است.

جزیره کوچک کو فای همچنین دارای میوه‌های ارزان قیمت و غذاهای محلی خوشمزه است. امکانات غواصی نیز در این جزیره موجود می‌باشد. نقطه نمای بالای آن مناظر خیره کننده‌ای را ارائه می‌دهد. به دلیل وجود درختان بامبو در این منطقه، به جزیره بامبو نیز معروف شده. جزیره کو فای همچنین دارای گزینه‌های اقامتی و غذاخوری درجه یک است. این جا یکی از بهترین مکان‌ها برای یک سفر آرام در پاتایا به شمار می‌رود.

پارک آبی رامایانا

پارک آبی رامایانا بزرگترین پارک آبی تایلند و یکی از خانواده پسندترین مکان‌ها برای بازدید در پاتایا است. این پارک با مساحتی حدود ۱۷۰۰۰۰ متر مربع یکی از بزرگترین پارک های آبی آسیا نیز به شمار می‌رود. رامایانا مجموعه فوق العاده‌ای از ورزش‌های آبی سرگرم کننده برای کودکان خردسال و بزرگسالان دارد و درسال ۲۰۱۹ افتتاح شد.

این مکان همچنین امکانات رستورانی و اقامتی جذابی را ارائه ‌هد. پارک آبی رامایانا دارای ۲۱ نوع سرسره مختلف است که برخی از آنها به شکل مار پیتون یا آکواکوندا ساخته شده‌اند. محیط اطراف پارک آرام است زیرا در کنار تپه ها ساخته شده. این پارک همچنین دارای سرسره‌های رودخانه‌ای مارپیچی است که برخی از آنها طولانی‌ترین سرسره‌های جهان هستند.

موقعیت مکانی پارک آبی رامایانا: sattahip District, Chon Buri,Thailand

ساعت کاری: از ۱۱ صبح تا ۶ بعدازظهر

هاربر لند از مهیج‌ترین جاذبه های گردشگری پاتایا

هاربر لند پاتایا یک مقصد سرگرم کننده برای کودکان با انواع فعالیت‌های مهیج است. این یک شهربازی با انواع سواری و فعالیت‌های ماجراجویانه می‌باشد که در آن تمام استانداردهای ایمنی را رعایت شده. هاربرلند همچنین دارای امکانات غذاخوری و اقامتی می‌باشد.

گردشگران کودک و بزرگسال می‌توانند در هاربرلند به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری پاتایا حسابی خوش گذرانده و لحظات متفاوتی را تجربه کنند.

موقعیت مکانی هاربرلند پاتایا: Foodland supermarket bang lamung district, Pattaya, Thailand.

ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۷ غروب

واکینگ استریت (walking street)

خیابان واکینگ استریت که تا یک کیلومتر امتداد دارد، یکی از بهترین مکان‌های مهمانی برای بازدید در پاتایا است که علاقه‌مندان به زندگی شبانه را به خود جذب می‌کند. این خیابان پرجنب‌وجوش با پویایی و انرژی بالا، شلوغ‌ترین مقصد کشور تایلند می‌باشد. خیابان واکینگ استریت که از جاده ساحلی شروع شده و در بالی های پلازا به پایان می‌رسد، مجموعه‌ای از گزینه‌های سرگرمی و تفریحی را ارائه می‌کند.

می‌توانید سالن‌های ماساژ، رستوران‌ها، کلوپ‌های شبانه و دیسکوها را در سراسر خیابان ببینید. این مکان غرق در نورهای نئون است و به شما امکان می‌دهد از اجراهای چشمگیر هنرمندان خیابانی لذت ببرید.

معبد پناهگاه حقیقت از زیباترین جاذبه های گردشگری پاتایا

پناهگاه حقیقت که تماماً از چوب ساخته شده و طراحی معماری تایلندی را به نمایش می‌گذارد، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری پاتایا به شمار می‌رود. پناهگاه حقیقت ۱۰۵ متری برای ادای احترام به فلسفه‌ها و ادیان قدیمی ساخته شده است.

این بنای نمادین که با نام معبد ساچاتام نیز شناخته می‌شود، تلفیقی از یک کاخ و یک معبد است که حکاکی‌ها و طرح‌های پیچیده را به رخ می‌کشد. معبد پناهگاه حقیقت توسط یک تاجر ثروتمند محلی تأسیس شده و چهره‌های اساطیری بودایی و هندو را به نمایش می‌گذارد. این مکان در سال ۲۰۰۸، از سوی جوایز صنعت گردشگری به عنوان جاذبه گردشگری برجسته شناخته شد.

موقعیت مکانی معبد پناهگاه حقیقت: Pattaya-Naklua, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand

ساعت بازدید: از ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر

باغ وحش ببرها

باغ وحش ببر سری راچا یک باغ وحش باشکوه ببر است که در حومه پاتایا در شهر سریراچا واقع شده. این باغ وحش یکی از بزرگترین باغ وحش های پاتایا است که ۲۰۰ ببر و تقریباً ۱۰۰۰۰ کروکودیل را در خود جای داده است. حیوانات در اینجا کاملاً هماهنگ شده هستند و باغ وحش نیز یک برنامه غذایی منحصر به فرد برای آن‌ها دارد.

در نتیجه، باغ وحش ببرها مکانی سرگرم کننده برای بازدید و ساختن یک تجربه متفاوت می‌باشد. این مجموعه به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری پاتایا قطعا برای کسانی که عاشق حیوانات و ماجراجویی هستند ارزش دیدن دارد.

موقعیت مکانی بتغ وحش ببرها: Chon Buri district, Thailand

ساعت بازدید: از ۸ صبح تا ۳:۳۰ بعدازظهر

پارک چانگ سیام پاتایا

پارک چانگ سیام یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌های دیدنی در پاتایا است. در این یک باغ وحش مینیاتوری  می‌توانید به وضوح هماهنگی بین حیوانات مختلف و نحوه محافظت از آنها را در زیستگاه طبیعی خود مشاهده کنید. در نزدیکی پارک آبشار زیبایی وجود دارد که بر جذابیت این مکان می‌افزاید. این موسسه همچنین دارای امکانات کوهنوردی می‌باشد.

موقعیت مکانی پارک چانگ سیام پاتایا: Ratchathewi Bangkok, Thailand.

ساعت بازدید: از ۹ صبح تا ۶ غروب

موزه Parody Art

یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در پاتایا برای دوستداران هنر، موزه هنر پارودی شامل نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی ست که توسط مردم محلی ایجاد شد و نشان‌دهنده فرهنگ باستانی تایلند است. کلیپ‌های ویدئویی، نقاشی‌هایی که در شب می‌درخشند و طراحی‌هایی با سبکی متمایز در سراسر فضا وجود دارد از جاذبه‌های این موزه هستند.

موزه تقلید یا پاردو آرت نمایشگاه‌های زیادی هم در بیرون و هم در داخل ساختمان دارد. این مکان همچنین گزینه‌های غذاخوری را ارائه می‌دهد.

موقعیت مکانی موزه: Muang pattaya bang lamung district, Pattaya, Thailand.

ساعت بازدید: از ۱۰ صبح تا ۷:۳۰ غروب

رستوران mum aroi

Mum Aroi یک رستوران غذاهای دریایی است که برای علاقه مندان به این سبک غذا جذاب می‌باشد. این رستوران به دلیل داشتن فضای زیبا و غذاهای لذیذ توانسه در بین مردم محلی و گردشگران محبوب شود. موقعیت مکانی رستورامن عالی بوده، مخصوصاً عصرها که نزدیک به غروب آفتاب است، میهمانان می‌توان غذای خود را در یک فضای رویایی سرو کنند.

موقعیت مکانی رستوران مام آروی: ۸۳/۴ Moo 2, Soi Na Kluea 4 Bang Lamung, Chon Buri

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب مشاهده کردید بر خلاف تصور بسیاری از گردشگران، پاتایا نه فقط مقصدی برای مجردها بلکه یک شهر عالی برای سفرهای خانوادگی نیز می‌باشد. بنابراین اگر به دنبال مقصدی می‌گردید که هیجان و آرامش را در کنار هم داشته باشد سفر به پاتایا را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

برای مشاهده قیمت و خرید تور تایلند از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور تایلند
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید