گشت و گذار در اسپانیا را به دو شهر بارسلونا و مادرید محدود نکنید! چرا که گوشه گوشه این کشور زیبای اروپایی مملو است از جاذبه‌هایی که هوش از سرتان می‌پراند و شهر بندری والنسیا از جمله مقاصد ساحلی و پرطرفدار در اسپانیا به شمار می‌رود که هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. اگر نمی‌دانید که والنسیا کجاست؟ و تفریحات و جاذبه‌های این شهر ساحلی کدام‌ها هستند ما در اینجا اطلاعات کامل را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

والنسیا در از بنادر معروف در اروپاست که در بین گردشگران تور اسپانیا بسیار پرطرفدار است. در این شهر بندری بر خلاف بارسلونا و مادرید از هیاهو و شلوغی خبری نیست. بلکه گردشگران می‌توانند تعطیلاتی آرام را در کنار سواحل دریای مدیترانه سپری کنند. در مطلب والنسیا کجاست؟ بیشتر درباره این شهر و جاذبه‌هایش صحبت می‌کنیم.

درباره والنسیا اسپانیا

والنسیا کجاست؟ قبل از پاسخ دادن به این پرسش بهتر است کمی درباره تاریخچه این شهر ساحلی بدانیم. قدمت تبدیل شدن والنسیا به شهر به سال ۱۳۸ قبل از میلاد بازمی‌گردد. در آن زمان رومی‌ها این شهر را به عنوان یکی از مستعمرات خود بنا نهادند. از آن موقع تا سال ۱۹۳۶ والنسیا حکومت رومی‌ها، مراکشی‌ها وعرب‌ها را به خود دیده تا زمانی که بالاخره جایگاه واقعی خود در اسپانیا را پیدا و حتی مدتی نیز به عنوان پایتخت این کشور شناخته می‌شد. در حال حاضر والنسیا جز جامعه خودمختار اسپانیا بوده و حدود ۳ میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر با قرار گرفتن در همسایگی ساحل جزیره ابیری و دریای مدیترانه به عنوان سومین شهر پرجمعیت اسپانیا و پنجمین بندر بزرگ اروپا شناخته می‌شود.

آب و هوای والنسیا اسپانیا

زمستان‌های اروپا به سرد و برفی بودن معروف هستند اما والنسیا به واسطه آب و هوای مدیترانه‌ای بر خلاف بیشتر مناطق اروپایی زمستان‌هایی ملایم دارد. بیشترین دمای هوا در زمستان‌های والنسیا بین ۱۴ تا ۲۱ درجه سانتی گراد و کمترین دما بین ۵ تا ۱۱ درجه سانتی گراد می‌باشد. در مقابل تابستان‌های این شهر ساحلی دمایی معتدل داشته و با دمای متوسط ۲۸ درجه برای گذراندن تعطیلات ایده آل می‌باشد. نکته آخر اینکه با توجه به دمای هوای اعلام شده ماه‌های اپریل تا نوامبر را می‌توان بهترین زمان برای سفر به والنسیا دانست.

جاذبه های والنسیا اسپانیا

در ادامه مطلب والنسیا کجاست؟ جاذبه‌های گردشگری این شهر ساحلی را معرفی می‌کنیم. در این شهر ساحلی هم می‌توان از تفریحات آبی لذت برد و هم در میان بناها و ساختمان‌های تاریخی قدم زد. همچنین رستوران و کافه‌های والنسیا نیز با ارائه غذاهای محبی و بین‌المللی آماده هستند تا لذیذترین لحظات را برای شما رقم زنند. کاخ مارکز دوس آگواس (Palacio del Marques de Dos Aguas)، باغ مونفورت (Monfort Garden)، منطقه کاسکو آنتیگو یا شهر قدیم (Casco Antiguo)، میدان ویرجین (Plaza de la Virgen)، موزه فالرو (Museo Fallero) و کلیسای جامع مقدس (Chapel of the Holy Grail) از معروفترین جاذبه های گردشگری والنسیا هستند.

ساحل مالوا روزا

ساحل مالوا روزا از سواحل اصلی والنسیا به شمار می‌رود. این ساحل در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته و با داشتن فضایی منحصربه‌فرد و تفریحات متنوع بسیار مورد توجه گردشگران تور اسپانیا قرار گرفته است. از دیگر جاذبه‌های این ساحل می‌توان به تفریحگاه پاسئو مارتیمو اشاره کرد که بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها را در خود دارد. برای دسترسی راحت‌تر به تفریحات آبی مالوا روزامی‌توانید در هتل‌های نزدیک به ساحل اقامت داشته باشید.

کلیسای جامع والنسیا

کلیسای جامع والنسیا به قرن ۱۳ میلادی تعلق داشته و ساخت آن حدود ۲۰۰ سال به طول انجامیده به همین دلیل سبک‌های معماری مختلف در آن به چشم می‌خورد. در نمای بیرونی کلیسا بیشتر معماری سبک گوتیک به چشم می‌خورد. در داخل کلیسا نیز تزیینات خلاقانه به کار رفته که هر بیننده‌ای را مبهوت خود خواهد کرد. گنج گران بها و معروف جام مقدس اسپانیا در کلیسای جامع والنسیا نگه‌داری می‌شود.

آکواریوم اقیانوس شناسی

در ادامه مطلب والنسیا کجاست؟ به سراغ یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های شهر یعنی آکواریوم اقیانوس شناسی می‌رویم. این آکواریوم با ظرفیت ۴۲ میلیون لیتر آب میزبان بیش از ۴۵ هزار نوع گونه دریایی می‌باشد. همچنین در آکواریوم اقیانوس شناسی بخش‌های اختصاصی برای کوسه، دلفین و پرتوماهی‌ها در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب گردشگران می‌توانند در گشتی کوتاه در آکواریوم انواع گونه‌های نادر کوسه و ماهی را از نزدیک ببینند.

باغ وحش بیوپارک

باغ وحش بیومتریک یک باغ وحش کاملاً متفاوت و از جاذبه‌های شهر والنسیا می‌باشد. در این باغ وحش حیوانات نه در داخل قفس بلکه در محیطی کاملاً طبیعی و بدون حفاظ نگه داری می‌شوند. طبق معماری باغ وحش برای جداسازی حیوانات از بازدیدکنندگان به جای قفس از پرچین یا رودخانه‌های مصنوعی استفاده شده است. حیوانات بومی آفریقای جنوبی مانند زرافه، فیل و غیره در این باغ وحش نگه داری می‌شوند.

معرفی رستوران های برتر والنسیا

در ادامه مطلب والنسیا کجاست؟ به معرفی رستوران‌های این شهر می‌رسیم. رستوران‌های والنسیا با ظاهری شیک و ارائه غذاهای بین‌المللی خود بخشی از جاذبه‌های این شهر به شمار می‌روند. رستوران ناوارو (Navarro) با خرچنگ‌های معروفش، رستوران ورتیکال (Vertical)، رستوران بودگا (Bodega Casa Montaña) با فضای کوچک و محلی، رستوران لا پاپاردلا به عنوان خانه پاستا والنسیا، رستوران پالاس فسول (Palace Fesol) با بهترین غذاهای گوشتی و رستوران مدرن اریبار (Arribar) با فضای مینیمالیستی از بهترین رستوران‌های شهر والنسیا به شمار می‌روند.

والنسیا؛ زیباترین بندر اسپانیا در یک نگاه

سخن آخر اینکه شهر والنسیا با قدمت چند صد ساله، تاریخی غنی، آب و هوای معتدل، سواحل رمانتیک، جاذبه‌های تاریخی، هتل‌های مدرن و رستوران‌های بین‌المللی از مقاصد اصلی گردشگران تور اسپانیا به شمار می‌رود. شما می‌توانید برای سفر به این مقصد فوق‌العاده زیبا و اخذ ویزای توریستی اسپانیا با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید …

بهترین موزه های مادرید

معروفترین کلیساهای بارسلونا

دیدنی های مادرید

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید