بارسلونا؛ شهری خارق‌العاده که هنر و معماری در تاروپود آن گره خورده و حتی در کوچه‌پس کوچه‌هایش نیز می‌توان آثار هنرمندان خوش ذوق اسپانیایی را دید و لذت برد. با این وصف راهی نمی‌ماند جز اینکه این شهر را خانه اصیل‌ترین و زیباترین کلیساهای اسپانیا بنامیم. کلیساهایی که ذهن خلاق معماران خود را به تصویر کشیده و بعد از گذشت صدها سال همچنان اهالی هنر و معماری را مجذوب خود می‌کنند. در ادامه با معروفترین کلیساهای بارسلونا و تاریخچه آنها آشنا می‌شویم.

اگر از ساحل زیبا و خیابان‌های شیک بگذریم وجود کلیساهای عظیم و باشکوه یکی از ده‌ها دلیلی ست که تور اسپانیا را در میان گردشگران محبوب کرده است. بناهایی تاریخی که در گوشه و کنار شهر بارسلونا دیده شده و بر ارزش تاریخی شهر افزوده‌اند. سالانه صدها گردشگر فقط و فقط برای دیدن معروفترین کلیساهای بارسلونا به اسپانیا سفر می‌کنند.

کلیسای باسیلیکا سانتا ماریا دل مار | Basilica of Santa Maria del Mar

کلیسای باسیلیکا سانتا ماریا درل مار یا باسیلسکای مریم مقدس دریا یکی از ۵ کلیسای زیبای اسپانیاست که در شهر بارسلونا قرار دارد. قدمت این کلیسا به سده ۱۴ میلادی بازمی‌گردد و تکمیل آن حدود ۵۴ سال به طول انجامیده، کلیسای باسیلیکا سانتا ماریا دل مار معماری به سبک گوتیک داشته و بیشتر به دلیل استفاده از خطوط ساده و با تقارنی خاص معروف می‌باشد. پنجره‌ای کلیسا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نور آفتاب را منعکس کرده و تصویری زیبا از بازی نور و رنگ منعکس می‌کنند. این کلیسا در شهر پر هیاهوی بارسلون به عنوان نماد صلح جویی و آرامش بخشی شناخته می‌شود.

کلیسای سانتا ماریا دل پی | Basílica de Santa Maria del Pi

سانتا ماریا دل پی به عنوان یکی از معروفترین کلیساهای بارسلونا معماری ساده اما خلاقانه دارد. این کلیسا مانند دیگر کلیساهای کاتالان‌ها با کمترین تزیینات طراحی و ساخته شده است اما چندین گنجینه با ارزش در خود دارد. از جمله پنجره رزی که در نمای سانتا ماریا دل پی دیده می‌شود در نوع خود بی‌نظیر بوده و یکی از بزرگترین پنجره‌های رز شکل در تمام دنیا شناخته می‌شود. موزه و خرانه داری که تاج خار دار عیسی مقدس در آن نگاه داری می‌شود از دیگر جاذبه‌های کلیسا هستند. در مقابل ساختمان سانتا ماریا دل پی یک درخت کاج دیده می‌شود که وجه تسمیه کلیسا به آن بازمی‌گردد.

کلیسای جامع بارسلون | Cathedral of Barcelona

منطقه گوتیک شهر بارسلون میزبان یکی از بزرگترین کلیساهای اسپانیا می‌باشد. «کلیسای جامع بارسلون» این بنای ارزشمند صدها سال قدمت داشته و ساخت آن بیش از ۱۵۰ سال به طول انجامیده به همین دلیل سه سبک متفاوت معماری در آن دیده می‌شود. ساختمان کلیسای جامع بارسلون به گونه‌ای ساخته شده که نمای بیرونی آن با تزیینات داخلی هماهنگی کاملاً دارد. همچنین محل دفن یکی از شهدای مسیح در این کلیسا قرار داشته و ارزش تاریخی آن را چند برابر کرده است. گردشگران می‌توانند با قرارگرفتن بر روی سقف کلیسا نمایی جذاب از شهر بارسلونا را مقابل خود داشت باشند.

کلیسای لاساگرادا فامیلیا | La Sagrada Familia

کلیساهای اسپانیا علاوه بر معماری خارق‌العاده و زمان ساخت طولانی هم معروف هستند اما کلیسای لاساگرادا فامیلیا به عنوان یکی از معروفترین کلیساهای بارسلونا یک سر و گردن بالاتر قرار گرفته و رکورد سایر بناها را شکسته است. به طوریکه ساخت این بناهای باشکوه پس از صدها سال همچنان ادامه دارد. لاساگرادا فامیلیا ساخته ذهن خلاق آنتونی گائودی می‌باشد. معماری که سبکی نو را به شهر بارسلون و کشور اسپانیا هدیه داده است. ۱۸ برج، ۴ نمای تماشایی و به تصویر کشیدن لحظه‌های مهم حضرت مسیح و مریم مقدس از زیبایی‌های بی‌نظیر ساگرادا فامیلیا هستند.

معبد قلب مقدس عیسی

قلب مقدس عیسی کلیسایی بسیار بزرگ است که بر روی یکی از بلندترین تپه‌های شهر بارسلونا در اسپانیا قرار گرفته است. ساخت این کلیسا توسط انریک ساگینه آغاز و حدود شصت سال بعد توسط پسرش تکمیل شد. مجسمه‌ای عظیم از حضرت عیسی بر بالای برج کلیسا قرار گرفته که گویی در حال نگاه کردن به شهر بارسلونا می‌باشد. درساختمان درونی کلیسا نیز تزیینات ساده اما بسیار ارزشمند نظر گردشگران را به سوی خود جلب می‌کند. معبد مقدس عیسی دارای دو طبقه بوده و از ترکیب دو معماری بیزانس، رومی و گوتیک ساخته شده است.

کلیسای سن پائلو دل کمپ | Sant Pau del Campgb

کلیسای سن پائلو دل کمپ، کلیسایی ست در ظاهر آرام اما در زمان ساخت خود تا به امروز جنگ‌ها و ناآرامی‌های بسیاری را به خود دیده است. این کلیسا در محله بوهمیایی الراول قرار گرفته و به عنوان قدیمی‌ترین کلیسای بارسلون شناخته می‌شود. قدمت کلیسای سن پائلو دل کمپ به سال ۸۰۰ میلادی رسیده از حمله مراکشی‌ها تا جنگ‌های داخلی اسپانیا را به خود دیده است. هر چند که این کلیسا معروفیت ساگارادا فامیلیا یا سنت دل ماریا مار را ندارد اما به دلیل معماری خاص خود ارزش دیدن را داشته و توانسته نظر گردشگران تور اسپانیا را به خود جلب کند.

تأثیر آنتونی گائودی در معماری کلیساهای اسپانیا

آنتونی گائودی هنرمندی ست که به شهر بارسلونا جان بخشیده و گوشه گوشه شهر را با سازه‌های خلاقانه خود تزیین کرده است. هنر گائودی معروفترین کلیساهای بارسلونا را نیز شامل شده و در این زمینه لاساگرادا فامیلیای باشکوه را از خود به یادگار گذاشته است. کلیسایی که نمایی خارق‌العاده داشته و تزیینات داخلی آن هر بیننده‌ای را در جای خود میخکوب می‌کند. برای رزرو تور اسپانیا و بازدید از سایر آثار گائودی و همچنین اخذ ویزای توریستی اسپانیا می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید...

معروفترین جاهای دیدنی بارسلون

معرفی فرودگاه بین‌المللی بارسلونا در اسپانیا

پارک گوئل (Guell Park) کجاست؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید