همه چیز درباره هزینه‌های تور مالزی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 18 آگوست 2020
Loading...

بلیط هواپیما، اقامت، خورد و خوراک، حمل و نقل شهری و تفریحات هزینه‌های سفر را چه مقصد نزدیک باشد یا دور تشکیل می‌دهند. اطلاع در مورد تمام این موارد کمک می‌کند تا مقصد را با توجه به بودجه‌ای که برای سفر در نظر گرفته‌ایم انتخاب کرده و نسبت به آن شناخت بیشتری پیدا کنیم. از آنجا که مالزی مقصدی پرطرفدار برای گذراندن تعطیلات است در ادامه هزینه‌های تور مالزی را مرور می‌کنیم.

تور مالزی از پکیج‌های نسبتا ارزان گردشگری می‌باشد. احتیاج نداشتن به دریافت ویزا برای ورود به مالزی را هم که به مزیت ارزان بودن اضافه کنیم برایمان کاملا واضح خواهد شد که چرا این کشور در میان پر رفت و آمدترین مقاصد آسیایی برای ایرانیان قرار می‌گیرد. اگر تا به حال به مالزی سفر نکرده‌اید و برای اولین بار است که می‌خواهید تعطیلات خود را در این کشور بگذرانید این مطلب به شما کمک می‌کند تا از هزینه‌های تور مالزی اطلاع پیدا کنید. (بلیط تهران کوالالامپور)

هزینه بلیط هواپیما

نوع ایرلاین، فصل سفر، روزهای هفته و تعطیلاتی مانند عید نوروز، عید چینی‌ها و کریسمس بر قیمت بلیط هواپیما به مقصد مالزی تاثیر مستقیم دارند. طبیعتا در فصل‌های پاییز و زمستان که پیک سفر در کشور مالزی به حساب می‌آید. قیمت بلیط گرانتر از سایر مواقع سال است. علاوه بر این قیمت بلیط هواپیما در اواخر هفته یعنی روزهای شنبه و یکشنبه گرانتر از سایر ایام هفته می‌باشد.

در رابطه با نوع ایرلاین نیز معمولا  بلیط ایرلاین‌های بین‌المللی گرانتر از شرکت‌های هواپیمایی داخلی به فروش می‌رسند. البته این یک قانون همیشگی نیست و در برخی مواقع ممکن است شرکت‌های هواپیمایی خارجی مانند ایر ایشیا و … بلیط خود را ارزان‌تر ارائه دهند.

برای مقایسه قیمت بلیط‌های هواپیما به مقصد کوالالامپور می‌توانید به صفحه اینترنتی خرید بلیط هواپیما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک مراجعه کنید. قیمت بلیط تهران کوالامپور به طور معمول از ۴ میلیون تومان شروع شده و با توجه به مواردی که در بالا گفته شد کاهش یا افزایش پیدا می‌کند.

هزینه اقامت

بعد از هزینه بلیط به هزینه اقامت در تور مالزی می‌رسیم. شهرهای توریستی مالزی از جمله کوالالامپور و پنانگ هتل‌های بسیاری را از ۳ تا ۵ ستاره داشته و به گردشگران این امکان را می‌دهند تا با توجه به بودجه خود هتل مورد نظرشان را انتخاب کنند.

هزینه اقامت در هتل‌های ۳ ستاره برای هر شب بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان، در هتل‌های ۴ ستاره بین ۳۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان و در هتل‌های ۵ ستاره از ۷۰۰ هزار تومان به بالا می‌باشد. فراموش نکنید که این قیمت‌ها با توجه به امکاناتی که هتل ارائه می‌دهد تعیین شده و همراه با نرخ ارز تغییر می‌کنند.

این را هم در نظر داشته باشید که هتل‌های محله‌ی چینی‌ها، بوکیت بینتانگ و چانگ کات ارزان‌تر از سایر مناطق کوالالامپور هستند و نکته آخر اینکه علاوه بر هتل، هاستل، مسافرخانه‌های کوچک و اجاره خانه نیز از دیگر گزینه‌هایی هستند که می‌توانید برای اقامت در مالزی انتخاب کنید.

هزینه خورد و خوراک در تور مالزی

واحد رسمی پول مالزی رینگیت است و بهتر است برای پرداخت پول غذا و … دلار خود را از طریق صرافی‌های فرودگاه، هتل یا داخل شهر تبدیل به رینگیت گرده و همیشه هم مقداری پول خورد همرا داشته باشید.

هزینه خورد وخوراک در تور مالزی بخش بسیار زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهد. البته مقدار پولی که برای غذای روزانه خرج می‌کنید کاملا به نوع و جایی که برای صرف غذا انتخاب می‌کنید بستگی دارد.س

هزینه یک وعده غذا در یک رستوران خوب ۵۰ الی ۱۰۰رینگیت، غذاهای فست فودی بین ۱۲ تا ۱۵ رینگیت و غذاهای خیابانی بین ۱۰ تا ۱۵ رینگیت است. غذاهای مالزی را می‌توان شهر فرنگی از تمام سلیقه‌ها دانست، شهرهای توریستی این کشور مجموعه‌ای کامل از انواع رستوران‌ها با غذاهای متنوع و لذیذ را دارند. از این رو هر سلیقه که داشته باشید به شما اطمینان می‌دهیم که غذای باب طبع خود را پیدا خواهید کرد و نکته دیگر اینکه از آنجایی که مالزی کشوری مسلمان است در بیشتر رستوران‌های آن غذای حلال سرور می‌شود.

هزینه حمل و نقل

حمل و نفل نیز از مواردی است که به راحتی از پس هزینه‌های آن برمی‌آیید. مانند بسیاری از کشورهای دنیا اتوبوس، مترو و تاکسی از وسیله‌های حمل و نقل عمومی در مالزی هستند. هزینه بلیط اتوبوس ۱ رینگیت و هزینه ورودی به تاکسی حدودا ۳ رینگیت است و در ازای هر ۱ کیلومتر ۲ رینگیت به آن اضافه می‌شود. با توجه به هزینه نسبتا پایین تاکسی و البته شخصی بودن محیط آن اکثر گردشگران این وسیله را برای جابجایی در کوالالامپور انتخاب می‌کنند. تاکسی‌های کوالالامپور در سراسر شهر در حال فعالیت هستند و با آرم تاکسی که بر روی سقف خود دارند مشخص شده‌اند. این تاکسی‌ها معمولا به رنگ‌های سفید، آبی، سبز و قرمز دیده می‌شوند که تاکسی‌های آبی رنگ از همه مجهزتر و البته گرانتر هستند.

هزینه تفریحات در تور مالزی

مالزی پر است از جاذبه گردشگری و مکان‌های تفریحی متنوع که ورود به برخی رایگان و برای ورود به برخی دیگر نیز بایستی بلیط تهیه کنید. در ادامه قیمت بلیط تعدادی از اماکن گردشگری را مرور می‌کنیم.

هزینه بازدید از برج‌های دوقلو پتروناس حدودا ۶۰ رینگیت، شهر بازی سان وی لاگون ۱۷۰، غار باتو کیو ۱۵، شهر بازی برجایا تایماسکوئر ۵۰، باغ پرندگان ۶۷ و آکواریوم کوالامپور ۷۰ رینگیت می‌باشد. این هزینه‌ها برای کودکان کمتر و در برخی از آن‌ها رایگان است.

مطالب مرتبط

بایدها و نبایدهای سفر به مالزی

۷ سوغاتی شگفت‌انگیز که می‌توانید در مالزی خریداری کنید

درسفر به مالزی از کجا خرید کنیم؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید