موزه آرمیتاژ (هرمیتاژ)؛ سفری به عمق تاریخ در قلب سنت پترزبورگ

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 5 آگوست 2024
Loading...

آرمیتاژ یا هرمیتاژ مسئله اینست! جالب است بدانید که هرمیتاژ بزرگ‌ترین موزه جهان، با مجموعه‌ای از سه میلیون آیتم که در پنج ساختمان گسترده شده و سالانه بیش از سه میلیون بازدیدکننده دارد نام خود را از کلمه فرانسوی ermitage گرفته است. حال آن را هرمیتاژ بخوانید یا آرمیتاژ، تصور سفر به سنت پترزبورگ بدون بازدید از معروفترین موزه روسیه ناممکن است و چه چیزی بهتر از این که سنت پترزبورگ، شهر رویایی روسیه میزبانی این موزه بزرگ و ارزشمند را بر عهده دارد. موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ که با نام هرمیتاژ هم شناخته می‌شود، مشهورترین و پربازدیدترین موزه این شهر رنگارنگ و دومین موزه بزرگ هنر در جهان است. این موزه خانه ارزشمندترین آثار هنری و تاریخی جهان است و بازدید از آن گردشگران را به سفری هیجان انگیز در دل تاریخ می‌برد.

موزه آرمیتاژ در کدام کشور است؟

روسیه؛ کشوری سرد و پررمز و راز با جاذبه‌های تاریخی که هر کدام روایتگردوران پرداستان تزارها هستند. این کشور زیبا خانه موزه آرمیتاژ، به عنوان یکی از بزرگترین و پربارترین موزه‌های دنیاست! پس اگر تور روسیه را برای سفر انتخاب کرده‌اید، بدون بازدید از موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ این کشور را ترک نکنید.

در هرمیتاژ زیباترین مجسمه‌های ساخته دست بشر، ارزشمندترین تابلوهای نقاشی از معروفترین نقاشان دنیا و صدها اثر تاریخی ارزشمند آماده‌اند تا بازدید شما را به یکی از ماندگارترین لحظات سفرتان به روسیه تبدیل کنند.

اگر گشت و گذار در موزه‌ها برایتان جذاب است، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه مطلب معرفی موزه لوور پاریس را از دست ندهید.

تاریخچه موزه آرمیتاژ

آرمیتاژ، موزه هنری در سن پترزبورگ که در سال ۱۷۶۴ توسط کاترین کبیر به عنوان موزه سلطنتی تأسیس شد. ساختمان اولیه موزه در مجاورت کاخ زمستانی قرار داشت و  به عنوان یک گالری خصوصی در راستای جمع آوری آثار هنری برای امپراتور فعالیت می‌کرد.

در زمان نیکلاس اول (۱۸۴۰-۱۸۵۲) هرمیتاژ بازسازی شد، و در سال ۱۸۵۲ درب‌های آن به روی عموم باز شد. پس از انقلاب اکتبر ۱۹۱۷، مجموعه‌های امپراتوری به مالکیت عمومی درآمدند و موزه در دهه ۱۹۲۰ با اضافه شدن آثار هنری خصوصی گسترش پیدا کرد.

در سال‌های ۱۹۳۰-۱۹۳۴ و در جریان فشار برای صنعتی‌سازی سریع روسیه، برخی از شاهکارهای مجموعه توسط دولت شوروی برای خرید ماشین‌آلات صنعتی فروخته شد. اما مجموعه موزه از اواخر قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم مجددا مورد توجه قرار گرفته و آثار ارزشمند بسیاری به آن اضافه گردید. این موزه اکنون در پنج ساختمان به هم پیوسته، از جمله کاخ زمستانی (۱۷۵۴-۱۷۵۴) و ارمیتاژهای کوچک، قدیمی و جدید قرار دارد.

مجموعه هرمیتاژ از پنج ساختمان تاریخی به هم پیوسته تشکیل شده است که بزرگترین و چشمگیرترین آنها کاخ زمستانی است که به تنهایی شامل بیش از ۱۰۰۰ اتاق، ۱۷۰۰ در، ۱۹۰۰ پنجره و ۱۰۰ راه پله است. این کاخ وسیع، نمادی با ابهت از قدرت و اعتبار امپراتوری، از سال ۱۷۶۲ تا انقلاب در سال ۱۹۱۷ اقامتگاه رسمی تزارهای رومانوف را به نمایش می‌گذارد.

ساختمان های موزه هرمیتاژ در سنت پترزبورگ

مجموعه‌ای از ساختمان‌های تاریخی که هر یک گوشه‌ای دوره‌های تاریخ روسیه را به نمایش گذاشته‌اند، موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ را تشکیل می‌دهند. اما بخش عمده‌ای از مجموعه موزه هرمیتاژ در کاخ زمستانی که سابقاً محل اقامت رسمی تزارهای رومانوف بود قرار دارد. در ادامه سایر ساختمان‌های موزه را معرفی می‌کنیم: (شهر سنت پترزبورگ علاوه بر موزه آرمیتاژ جاذبه‌های رنگارنگ بسیار دارد که در مطلب در سفر به سنت پترزبورگ، روسیه از چه جاذبه‌هایی دیدن کنیم؟ درباره آن‌ها صحبت کرده‌ایم)

کاخ زمستانی و مجموعه موزه اصلی

این مجموعه عظیم، پربار و فوق‌العاده غنی که در میان ساختمان‌های متصل کاخ زمستانی، هرمیتاژ کوچک و ارمیتاژ قدیمی پراکنده است، بدون شک بزرگترین جاذبه برای بازدیدکنندگان شهر سنت پترزبورگ است. مجموعه ارمیتاژ توسط کاترین کبیر تأسیس شد که آثار هنری را به صورت انبوه از اشراف اروپایی خریداری کرد و در ادامه توسط هر یک از جانشینان او تکمیل شد. اتاق‌های  کاخ زمستانی با تزئینات مجلل و چشمگیر گواهی بر ثروت باورنکردنی و سلیقه‌های عجیب تزارهای رومانوف هستند. آثار باستانی سیبری، شاهکارهای پست امپرسیونیستی ماتیس و پیکاسو از آثار ارزشمند نگه‌داری شده در این قسمت از موزه آرمیتاژ هستند.

ساختمان ستاد کل

این ساختمان تماشایی هلالی شکل با سبک نئوکلاسیک، که بیشتر به خاطر طاق پیروزی مرکزی‌اش معروف است، به قدری زیبا و چشمگیر می‌باشد که رهگذران را از خیابان نوسکی به میدان کاخ می‌آورد. ساختمان ستاد کل توسط معمار مشهور سن پترزبورگ، کارلو روسی طراحی و در سال ۱۸۲۹ تکمیل شد. در آن زمان دفاتر ستاد کل در جناح شرقی و همچنین وزارت خارجه تزاری و وزارت دارایی در جناح غربی آن قرار داشتند. اما این ساختمان اکنون، یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین بخش‌های مجموعه موزه آرمیتاژ است که آثار هنری هنر امپرسیونیست‌ها و پست امپرسیونیست‌ها در آن قرار دارد.

ساختمان ستاد کل که بین سال های ۱۸۱۹ تا ۱۸۲۹ ساخته شد، به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های معماری به سبک امپراتوری در روسیه شناخته می‌شود. نمای منحنی ساختمان تقریباً ۶۰۰ متر امتداد و چهار طبقه ارتفاع دارد. بال‌های غربی و شرقی، مجسمه‌ای از الهه بزرگ در ارابه پیروزی، مجسمه استپان پیمنوف و واسیلی دموت مالینوفسکی به یاد پیروزی روس ها بر فرانسه ناپلئونی در جنگ ۱۸۱۲ از دیدنی‌های این ساختمان هستند.

کاخ زمستانی پیتر اول

مدتها تصور می‌شد که ساختمان کاخ زمستانی اولیه پیتر کبیر که توسط ماتارنووی و ترزینی ساخته شده در سال ۱۷۲۰ تکمیل شد، به طور کامل ویران شده بود تا راه را برای ساختمان تئاتر ارمیتاژ، که به دستور کاترین کبیر در ۱۷۸۲-۱۷۸۵ ساخته شده بود، باز کند. اما تحقیقات معماری در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ نشان داد که برای طراحی و ساخت ساختمان تئاتر، معمار معروف جاکومو کوارنگی بسیاری از ساختار کاخ زمستانی، از جمله چندین اتاق را کامل حفظ کرده است، همچنین می‌توان در زیر صحنه تئاتر، بخش قابل توجهی از کاخ قدیمی از جمله حیات را که کاملا سالم است دید.

پس از اتمام کار بازسازی، در سال ۱۹۹۲ این قطعه محصور از کاخ و حیاط آن به روی عموم گشوده شد و حاوی آثار مختلفی از مجموعه موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ است که مستقیماً به پیتر کبیر مربوط می‌شود. این آثار کالسکه طلاکاری شده او و یک مجسمه مومی از تزار که توسط بارتولومئو راسترلی در سال ۱۷۲۵ خلق شد و همچنین انواع مختلفی از تصاویر شخصی و نقاشی‌های دوران سلطنت پیتر کبیر را شامل می‌شود.

تئاتر آرمیتاژ

تئاتر موزه هرمیتاژ، که در انتهای شرقی مجموعه زمستانی قرار دارد، به عنوان یک تئاتر خصوصی برای کاترین کبیر توسط معمار مشهور سنت پترزبورگ، جاکومو کوارنگی، بین سال‌های ۱۷۸۲-۱۷۸۷ ساخته شد. کاترین که علاقه مند به تئاتر بود، ترتیبی داد که گروه های مختلف تئاتر سنت پترزبورگ دو یا سه بار در هفته اجراهایی را در مجموعه داشته باشند. اکثر اجراها با حضور گروهی منتخب از نزدیکترین دوستان و مشاوران ملکه برگزار می‌شد و هر دو هفته یک بار او درهای تئاتر را به روی میهمانان دیپلماتیک شهر باز می کرد.

فضای داخلی ساختمان تئاتر به طور کامل بازسازی شده و بسیار باشکوه است. ساختمان با معماری کلاسیک، دارای تزئینات غنی از جمله مجسمه‌های آپولو، موزها و نقش برجسته‌های باشکوه که موسیقیدانان و شاعران مشهور را به تصویر کشیده می‌باشد.

کاخ منشیکوف

کاخ شاهزاده منشیکوف اولین ساختمان سنگی بزرگی بود که در سن پترزبورگ ساخته شد و همچنین تنها بنای شهری خصوصی است که از آغاز قرن هجدهم باقی مانده است. ساختمان به عنوان بخشی از موزه آرمیتاژ، اکنون برای نمایش برخی از مجموعه هنری عظیم اروپایی و روسی از اوایل قرن هجدهم و همچنین مجسمه‌ها و نقاشی‌های معاصر استفاده می‌شود که همگی به طور هماهنگ با فضای داخلی به زیبایی ترکیب شده‌اند.

موزه چینی موزه هرمیتاژ

این مجموعه کوچک و مدرن، بخشی از کارخانه چینی معروف بین‌المللی امپراتوری است که اکنون توسط موزه دولتی هرمیتاژ اداره می‌شود، موزه چینی تاریخچه ساخت چینی در روسیه را دنبال می‌کند و شامل برخی از بهترین قطعات ساخته شده در کارخانه‌ها با عمر ۲۵۰ ساله است. بازدید از موزه را می توان با گشت و گذار در کارگاه های کارخانه ترکیب کرد.

نمایشگاه‌های دائمی در کاخ کنستانتینوفسکی

هنگامی که کاخ کنستانتینوفسکی در سال ۲۰۰۳ به عنوان کاخ ریاست جمهوری روسیه بازگشایی شد، کارکنان ارمیتاژ وظیفه نظارت بر دکوراسیون داخلی اتاق‌های دولتی کاخ را بر عهده گرفتند و فضایی برای نمایش برخی از مجموعه عظیم اقلام موزه در نظر گرفته شد.

نمایشگاه اولیه با عنوان نمادهای دولتی روسیه در ماه مه ۲۰۰۳ همزمان با جشن های صدمین سالگرد سنت پترزبورگ افتتاح شد و از آن زمان به دو مجموعه به نام‌های موزه هرالدری و موزه جوایز و تزئینات تبدیل شده است. اولی تاریخچه هرالدری در روسیه از جمله توسعه پوشش دولتی و نمادهای هرالدیک بزرگترین خانواده‌های اشرافی روسیه را به نمایش می‌گذارد. بخشی از نمایشگاه به سکه شناسی اختصاص دارد و شامل بخشی از مجموعه وسیع سکه‌های روسیه و اروپای غربی موزه هرمیتاژ سنت پترزبورگ است. موزه جوایز مجموعه کاملی از تزئینات رسمی ست که توسط امپراتوری روسیه، اتحاد جماهیر شوروی و فدراسیون مدرن روسیه اعطا شده است.

آثار موزه هرمیتاژ

آثار نگه داری شده در موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ شامل نزدیک به سه میلیون اثر از عصر حجر تا امروز است. در اینجا غنی‌ترین مجموعه‌های جهان از نقاشی اروپای غربی قرون وسطی شامل بسیاری از شاهکارهای رنسانس ایتالیایی و باروک هلندی، فلاندری و نقاشان فرانسوی تا هنر روسیه نمایش درآمده است. ارمیتاژ همچنین آثار گسترده‌ای از هنر آسیایی  به ویژه مجموعه‌ای از هنر آسیای مرکزی را در خود دارد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم اگر برای دیدن هرمیتاژ به سنت پترزبورگ سفر کرده‌اید زمان شب های سفید روسیه را از دست ندهید. در ادامه معروفترین آثار نگه داری شده در هرمیتاژ را معرفی می‌کنیم:

مجموعه آسیایی موزه آرمیتاژ

جمع آوری مجموعه اسلون با یک کاسه ساتسوما ژاپنی توسط گریس استایلز که در سال ۱۹۰۱ به فلورانس اسلون هدیه داده شد، آغاز شد. طی پنجاه سال بعد، خانم اسلون با همکاری متصدیان موزه متروپولیتن و گالری فریر و دلالان هنری برجسته آسیایی مانند C.T. لو و یاماناکا مجموعه را تکمیل کرد. خانم اسلون تا زمان مرگش توانسته بود یک مجموعه هنری آسیایی جمع آوری کند که تا به امروز بی نظیر است. این مجموعه در حال حاضر در موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ نگه داری می‌شود.

از دیگر نکات برجسته این مجموعه می‌توان به یشم نوسنگی چینی و ظروف برنزی تشریفاتی باستانی متعلق به سلسله ژو غربی (قرن یازدهم – ۷۷۱ پیش از میلاد) اشاره کرد. این قطعات به همراه بطری‌های انفیه چینی، یشم امپراتوری، کلبه و لاک، و همچنین گنجایش قابل توجهی از سفالین سلسله تانگ (۶۱۸-۹۰۶ پس از میلاد) از با ارزشترین آثار بخش آسیایی موزه هرمیتاژ هستند.

نقاشی‌های موزه آرمیتاژ

خانم اسلون در سال ۱۹۱۵ اولین نقاشی رنگ روغن خود که پرتره ای در اندازه واقعی از پسر بزرگش بود و توسط هنرمند آمریکایی داگلاس ولک (۱۸۵۶-۱۹۳۵) را خریداری کرد. اگرچه نقاشی‌ها تمرکز اصلی او نبودند اما خریدهای او در دهه های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ نشان دهنده علاقه و حمایت او از هنرمندان مهم زمان خود بود.

مجموعه اسلون شامل برخی از بهترین تصاویر هنرمندان معاصر چارلز هاثورن، یوجین فرانسیس ساویج، ابوت گریوز، جورج وارتون ادواردز، نیکولای فچین و هلن ترنر است. هرمیتاژ بزرگترین مجموعه آثار هلن ترنر است که شامل مجموعه مهمی از طرح های اولیه او می شود.

هنرهای تزئینی

چهار استادکار استعدادهای خود را برای ساخت هرمیتاژ قرض دادند. چارلز وودسند، ام.اف. مک کارتی، فرانک آر. واتسون، و کارل فون رایدینگسوارد همگی در محل کار با خانواده اسلون برای تولید عمارت هنر و صنایع دستی که امروز دیده می‌شود، همکاری کردند. اکثر بخش‌های ساختمان این بخش از موزه آرمیتاژ توسط چارلز وودسند منبت کار انگلیسی طراحی و ساخته شده است. قسمت اضافه‌شده‌ بعدی مانند اتاق نشیمن گوتیک اثر فرانک واتسون و تخته‌های حاشیه‌ای پرآذین توسط کارل فون رایدینگ‌سوارد ساخته شدند.

مجسمه سازی

چندین برنز Chola هندی (از جمله شیوای نفیس به عنوان ناتاراجا)، آثار متعددی مجسمه ساز استثنایی هریت فریشموث و همچنین برنزهای آنا هایت هانتینگتون و ادوارد مک کارتن در موزه وجود دارد. هرمیتاژ چه در داخل و چه در خارج، عشق و قدردانی فلورانس اسلون را به هنرهای مجسمه سازی نشان می دهد.

منسوجات

از ملیله‌های اولیه تا توری اسپانیایی قرن بیستم! منسوجات بخش بزرگی از مجموعه اموزه هرمیتاژ را تشکیل می‌دهند. منسوجات موجود در سایت موزه یکی از متنوع ترین آثار بین المللی هستند که در هرمیتاژ یافت می شود.

آرشیو موزه هرمیتاژ

هرمیتاژ مجموعه گسترده‌ای از آرشیوها را نگهداری می‌کند که شامل بیش از ۱۲۰۰ سند، عکس، نامه، روزنامه، مجلات، دفترچه‌ها و نقشه‌های معماری است که تکامل ساختمان  و منطقه اطراف را ثبت کرده‌اند.

مجموعه گسترده‌ای از عکس‌های اولیه هرمیتاژ، فعالیت‌های سربازان آمریکایی، بریتانیایی و استرالیایی را در طول جنگ‌های جهانی اول و دوم را در اینجا می‌توان دید. این تصاویر فرصتی را برای جامعه نظامی نورفولک (نورفولک خانه بزرگترین پایگاه نیروی دریایی در جهان است) فراهم می کند تا تصویری از زندگی سخت نیروهای نظامی را در اوایل قرن بیستم ببینند.

راهنمای بازدید از موزه

بازدید از موزه با ۳۵۰ اتاق نمایشگاه و بیش از ۲٫۵ میلیون بازدید کننده در سال، بدون راهنما سخت و گیج کننده خواهد بود. آثار این موزه به قدری زیاد هستند که بازدید از تمام آن‌‎ها ممکن است ات سه روز هم طول بکشد. پس بهتر است از راهنمایان تور کمک گرفته و فقط برای بازدید از بخش‌های مورد علاقه‎تان برنامه ریزی کنید.

موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ برای راحتی کار بازدیدکنندگان، در هر بخش یک راهنمای تور را مستقر کرده که پاسخگوی تمامی سوالات هستند.

قیمت بلیط  و ورودی موزه هرمیتاژ

خرید یک بلیط تمام قسمت‌های مجموعه کاخ زمستانی را پوشش می‌دهد. (به جز گالری‌های گنج، که فقط با راهنما اجازه ورود به آن را دارید). همچنین امکان رزرو بلیط از طریق اینترنت با پرداخت مبلغ بیشتر وجود دارد. اما با این کار دیگر نیازی نیست در فصل‌های شلوغ گردشگری در صف‌های خرید بلیط منتظر شوید.

ورودی موزه هرمیتاژ

  • ۶۰۰ روبل برای ورودی به مجموعه موزه اصلی و شعب (ساختمان ستاد کل، کاخ زمستانی پیتر کبیر، کاخ منشیکوف، موزه کارخانه چینی امپراتوری)
  • ۳۰۰ روبل، برای ورودی به یکی از شعب هرمیتاژ (کاخ زمستانی پیتر کبیر، کاخ منشیکوف، موزه کارخانه چینی امپراتوری، مرکز بازسازی و ذخیره سازی Staraya Derevnya)
  • پذیرش رایگان: کودکان پیش دبستانی، کودکان مدرسه‌ای، دانش آموزان و ورودی رایگان برای همه بازدیدکنندگان در اولین پنجشنبه هر ماه.
  • خرید آنلاین بلیط: https://www.hermitageshop.org/tickets
  • برای فیلمبرداری و عکاسی با دوربین در موزه باید بلیط جداگانه خریداری کرد.

نحوه دسترسی و آدرس موزه

موزه آرمیتاژ در مرکز شهر سنت پترزبورگ قرار گرفته و به راحتی از طریق وسایل نقلیه عمومی قابل دسترس است.  همچنین بیشتر هتل‌های ۴ و ۵ ستاره در نزدیکی موزه قرار دارند. شما می‌توانید در کمترین زمان از طریق ایستگاه مترو ادمیرالتیسکایا خود را به موزه برسانید.

آدرس: دوورتسوایا پلوشاد ۲ (میدان قصر) / ۲, Dvortsovaya Ploschad (Palace Square)

ساعات کاری موزه هرمیتاژ

  • موزه هرمیتاژ سنت پتربورگ همه روزه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز است. آخرین پذیرش ساعت ۱۷:۳۰ می‌باشد.
  • موزه چهارشنبه و جمعه تا ساعت ۹ شب باز است. (آخرین پذیرش ساعت ۲۰:۳۰ است)
  • هرمیتاژ در روزهای دوشنبه تعطیل است.

حقایق جالب و خواندنی درباره موزه آرمیتاژ

  • هرمیتاژ در لیست ۲۰ موزه پربازدید جهان قرار دارد و پس از پترهوف محبوب ترین موزه روسیه می‌باشد.
  • موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ خانه قانونی بیش از ۵۰ گربه است. تاریخچه این گربه‌ها به قرن ۱۸، زمانی که مردم نیاز به محافظت از محل سکونت در برابر موش‌ها را داشتند برمی‌گردد. امروزه اعتقاد بر این است که گربه‌های ارمیتاژ هنوز از شاهکارهای هنری مراقبت می‌کنند.
  • مجموعه هرمیتاژ تقریباً ۳ میلیون آیتم دارد که در ۳۶۵ سالن نگهداری می‌شود. برای پیاده روی در تمام بخش‌ها باید ۲۴ کیلومتر را طی کنید.
  • برای دیدن تمام آثار نمایشی هرمیتاژ، باید تقریباً ۱۱ سال وقت بگذارید، به شرطی که در طول یک بازدید روزانه ۸ ساعته، برای هر اثر فقط یک دقیقه وقت بگذارید.
  • هرمیتاژ که یک موزه بسیار محبوب با صف‌های طولانی و جمعیت زیادی از گردشگران است، جالب است که نام آن از کلمه فرانسوی به معنای “تنهایی” گرفته شده است.
  • امروزه بازدید موزه آرمیتاژ برای همه در دسترس است و حتی یک روز ورود رایگان در ماه دارد. اما در اواسط قرن نوزدهم، تنها اشراف زاده های ثروتمند با دعوت خاصی می توانستند از آن بازدید کنند.
  • در میان آثار نمایشی، چیزهای وحشتناکی مانند مومیایی واقعی مصر باستان و تکه‌ای از پوست انسان خالکوبی شده وجود دارد. یکی دیگر از اقلام غیرمعمول یک انفیه باکس است که طبق برخی تحقیقات سلاح قتل پاول اول امپراتور روسیه بوده است.
  • هرمیتاژ تنها موزه در روسیه است که در آن می توانید آثار هنری لئوناردو داوینچی را ببینید.
  • در سال ۱۹۱۲ در موزه هرمیتاژ دستگاه‌های مرطوب کننده هوا به کار گذاشته شد که این ایده در آن زمان بیاد نوین و خلاقانه بود.
  • سطوح زیرزمین هرمیتاژ به عنوان پناهگاه حملات هوایی در طول جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفت.

سخن پایانی؛ هرمیتاژ – معروفترین موزه روسیه

هرمیتاژ بزرگترین و معروفترین موزه روسیه است که هر ساله صدها بازدیدکننده دارد. در این موزه بیش از ۳ میلیون اثر تاریخی و هنری از عصر حجر تا آثار مدرن به نمایش گذاشته شده است. اگر شما هم از دیدن آثار تاریخی و تابلوهای نقاشی معروف‌ترین هنرمندان جهان لذت می‌برید می‌توانید برای رزرو تور روسیه و اقامت در شهر سنت پترزبورگ با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

سوالات متداول

موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ برای داشتن کدام آثار تاریخی معروف شده است؟

آرمیتاژ خانه نزدیک به سه میلیون اثر تاریخی از عصر حجر تا به امروز است. این موزه بیش از هر چیز به دلیل داشتن یکی از غنی‌ترین مجموعه‌های نقاشی اروپای غربی از قرون وسطی، از جمله شاهکارهای بسیاری از نقاشان هلندی، فلاندری و فرانسوی دوره رنسانس ایتالیا و باروک معروف است.

چگونه بلیط ورود به موزه هرمیتاژ را خریداری کنیم؟

خرید بلیط موزه به صورت اینترنتی و حضوری (از طریق باجه‌های فروش بلیط در درب ورودی) امکان پذیر است.

قیمت بلیط ورودی موزه برای کودکان چقدر است؟

ورود به موزه آرمیتاژ برای کودکان پیش دبستانی، کودکان مدرسه‌ای و دانش آموزان رایگان است.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید