هیچ می‌دانستید سنت پترزبورگ در میان گردشگران اروپایی خیلی محبوب نیست؟ دلیل این عدم محبوبیت چه درگیری‌های تاریخی باشد و یا هر چیز دیگر آن‌ها فقط خود را از دیدن یکی از جذاب‌ترین شهرهای دنیا محروم کرده‌اند! این شهر فوق‌العاده زیبا با فرهنگ و تاریخ، هنر و معماری، خرید و حتی غذاهای لذیذ مقصدی هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی برای اهالی سفر است. اگر می‌خواهید بدانید در سفر به این شهر چه جاذبه‌هایی در انتظار شماست خواندن این مطلب را از دست ندهید.

سنت پترزبورگ بعد از مسکو بزرگترین و زیباترین شهر روسیه است. این شهر در سال ۱۷۰۳ و به دستور پیتر کبیر بنا شد و زمانی به عنوان پایتخت کشور روسیه شناخته می‌شد. گذشته از ارزش تاریخی و سیاسی که سنت پترزبورگ دارد جاذبه‌ها و مناطق دیدنی آن به‌قدری زیاد هستند که گوشه و کنار شهر را پر کرده و هر لحظه اقامت در این شهر را به خاطره‌ای زیبا تبدیل می‌کنند. اگر اولین بار است که تور روسیه و شهر سنت پترزبورگ را برای سفر انتخاب کرده‌اید به شما خواهیم گفت که بازدید از کدام جاذبه‌ها را در اولویت قرار دهید. (بلیط تهران سنت‌پترزبورگ)

جاذبه‌های گردشگری سنت پترزبورگ

.

موزه هرمیتاژ

قبل از معرفی موزه هرمیتاژ باید هشدار دهیم که فکر دیدن تمام آثار موزه را از سرتان بیرون کنید، چرا که در این صورت به جای سفر یک هفته‌ای یا ۱۰ روزه باید برای یک سال اقامت در سنت پترزبورگ برنامه ریزی کنید! کاملا درست متوجه شدید بازدید از تمام آثار این موزه عظیم یک سال زمان می‌برد. بنابراین بهتراست قبل از ورود به موزه یک نقشه از آن تهیه کرده و مکان‌های مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید.

موزه هرمیتاژ بزرگترین و قدیمی‌ترین موزه جهان است که بیش از ۳ میلیون اثر با ارزش تاریخی و هنری از اشیا قرن‌های گذشته تا تابلوهای نقاشی به جا مانده از مشهورترین هنرمندان دنیا را در خود جای داده است. این مکان شگفت‌انگیز در سال ۱۷۴۶ به دستور کاترین کبیر ساخته شد و دارای ۶ ساختمان اصلی می‌باشد. کاخ زمستانی معروف‌ترین بنای موزه است و زمانی نه چندان دور تزارهای روسیه در آن اقامت داشتند. اما اکنون همانند سایر ساختمان‌ها بخشی از گنجینه‌های ارزشمند جهانی در آن نگه‌داری می‌شود.

زیباترین بخش این موزه تماشایی ساختمانی است که در آن آثار بزرگترین نقاشان دنیا از جمله لئوناردو داوینچی، میکل آنژ پابلو پیکاسو، پل گوگن و رامبرانت گردهم آمده‌اند.

کلیسای کازان

این کلیسا در بین سال‌های ۱۸۰۱ تا ۱۸۱۱ میلادی توسط معمار مشهور روس “آندری وارانیخین” و به مناسبت پیروزی ارتش روسیه بر ناپلئون ساخته شد. مردم روسیه باور داشتند که به لطف مریم مقدس بر ارتش ناپلئون پیروز شده‌اند و به همین دلیل نام کلیسا را کازان به معنای بانوی ما نام‌گذاری کردند.

ساختمان اصلی کلیسا به شکل نیم‌دایره‌ای ساخته شده و معماری باشکوه روسی در تمامی تزیینات آن به چشم می‌خورد. فضای داخل کلیسا هم مانند نمای بیرونی با نقاشی‌ها و طراح‌های زیبا تزیین شده و  بسیار روح‌نواز و آرامش‌بخش می‌باشد. اما فرای همه این زیبایی‌ها شمایلی از مریم مقدس که بخش وسیعی از فضا را به خود اختصاص داده است را می‌توان روح‌انگیزترین قسمت کلیسا دانست.

کلیسای کازان در خیابان نوسکی قرار گرفته و در حال حاضر تنها کلیسای ارتودکس در شهر سنت پترزبورگ می‌باشد. همچنینی ورود گردشگران به این کلیسا آزاد است.

قصر پیتر و پل

قصر پیتر و پل را می‌توان جز اولین بناهای ساخته شده در شهر سنت پترزبورگ دانست. این دژ باشکوه در سال ۱۷۰۳ و به دستور موسس شهر پیتر کبیر به عنوان مکانی برای نگه‌داری زندانیان سیاسی ساخته شد. بعدها کاربرد مذهبی پیدا کرده و اکنون هم به عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های شهر مورد استقبال گردشگران قرار گفته است. در این مجموعه ارزشمند آرامگاه‌های رهبران بزرگ روسی از جمله پیتر کبیر و نیکلای دوم را می‌توان دید. همچنین بلندترین ساختمان شهر که کلیسایی بزرگ و مشهر می‌باشد در مجموعه قصر پیتر و پل قرار گرفته است. این کلیسا ۵/۱۲۲ متر ارتفاع دارد و ناقوس آن عنوان مرتفع‌ترین برج ناقوس در دنیا را به خود اختصاص داده است.

 خیابان پر جاذبه نوسکی

خیابان نوسکی جذاب‌ترین و شادترین خیابان سنت پترزبورگ است و گوشه گوشه آن را جاذبه‌های تاریخی و تفریحی پر کرده‌اند. بیشتر رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز خرید بزرگ سنت پترزبورگ در این خیابان  قرار دارند. هر ساعت از شبانه روز که به خیابان نوسکی بروید تفریحات بی‌شمار آن شما را سرگرم خواهند کرد.

کلیسای منجی بر خون ریخته شده از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی خیابان نوسکی می‌باشد. این کلیسا که بیشتر به خاطر معماری رنگارنگش معروف شده است در محلی که الکساندر دوم به قتل رسید ساخته شده و با سنگ‌های با شکوه و تزیینات منحصربه‌فردی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. سینمای باریکادا، کاخ استروگانف و کلیسای کاترین مقدس از دیگر جاذبه‌های خیابان نوسکی هستند.

کاخ پیترهوف

۵ قصر بسیار زیبا و باشکوه، آب‌نماهای طلایی، مجسمه‌های فاخر و صدها نقاشی چشم‌گیر مجموعه کاخ پیتر هوف را تشکیل داده‌اند. کاخ پیتر هوف در ابتدا پارکی سرسبز و زیبا بود که پیتر اول ساخته شد اما بعدها وسعت پیدا کرده و مجموعه کاخ‌ها به آن اضافه شد. زیبایی و شکوه این کاخ به اندازه‌ای است که خود روسها آن را با کاخ ورسای در پاریس مقایسه می‌کنند.

معماری ساختمان‌های کاخ با سبک معماری‌های قرن ۱۸ و ۱۹ طراحی شده و علاقه پیتر اول به عنصر آب باعث شده تا نیمی از محوطه کاخ توسط ۱۵۰ فواره‌ شگفت‌انگیز طلایی رنگ تزیین شود.  همچنین وجود ۸۰ مجسمه مرمرین و ۵ آبشار مصنوعی قدم زدن در کاخ پترهوف را رویایی‌تر و شگفت‌انگیز می‌کنند. کاخ پیتر هوف با تمام عظمت و زیبایی‌اش از فاخرترین جاذبه‌هایی از که در سفر به سنت پترزبورگ از آن دیدن خواهید کرد.

مطالب مرتبط

بایدها و نبایدهای سفر به روسیه

سوغاتی‌های سرزمین تزارها، روسیه

زمان شب‌های سفید روسیه

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید