مقصدهای دیدنی آسیا برای سفرهای نوروزی (قسمت دوم)

نوشته شده توسط : پونه مولایی در چهارشنبه 1 ژانویه 2020
Loading...

دوست دارید این بهار به بهشت سفر کنید؟ بعد از پشت سر گذاشتن این زمستان آلوده، خوب است که بهار را در بکرترین و زیباترین مکان‌های دنیا سیر کرد تا همه این سیاهی‌ها را بشورد و ببرد. برای دیدنش جای دوری نمی‌خواهد بروید. چند مقصد رؤیایی در آسیا ریشه دوانده‌اند که فقط کافی ست عزمتان برای سفر جمع شود.

اگر قصد دارید که تعطیلات نوروز آینده خودتان را به شکل کاملاً آرام بگذرانید و تمام استرس‌ها را دور کنید؛ اسم این چند مکان را یادداشت فرمایید تا سال ۹۹ برای شما خاطره‌انگیزترین سال شود.

تعطیلات عیدانه خود را در این مقاصد بگذرانید

.

سریلانکا، اشک درخشان هند

اگر در گوگل نام کشور سریلانکا را سرچ کنید با القاب و عناوین متعددی برمی‌خوردید. اینجا سرزمین مروارید و الماس‌هاست که به زیبایی یک دُرّ گران‌بها در آب‌های اقیانوس هند می‌درخشد.

اینجا سرزمین تپه‌ها و مزارع سرسبز است که همانند فرشی سبز بر دامان زمین سریلانکا پهن‌شده است. چای  معروف سیلان از کشتزارهای همین دیار کشت می‌شود و در سراسر دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر آن حیوانات متعددی همچنان به آسودگی در این مکان زندگانی می‌کنند که این خود گواهی بر طبیعت بکر سری‌لانکا است.

سری‌لانکا را باید یک مقصد رؤیایی برای طبیعت دوستان معرفی کرد چون آرام و بکر است. اما در کنار این خلقت فراخ تاریخ گذشتگان این سرزمین هم به زیبایی‌های آن افزوده است. آثار باستانی مانند دامبولا، سیگیریا، پولوناروا، معبد توث رلیک، شهر مقدس آنیوراداپورا و مجسمه خوابیده بودا در این کشور وجود دارد.

غذاهای سریلانکایی را باید در لیست مواردی قرار دارد که گردشگران را مجذوب خود می‌کند که حتی برای تست کردن طعم تندوتیز آن‌ها هم که شده به این کشور سفر کنند. غذاهای این دیار با دو چاشنی اصلی طبخ می‌شود: ادویه و نارگیل. البته به علت موقعیت جغرافیایی این کشور، موجودات دریایی هم تقریباً پای ثابتی در سفره غذایی دارند. اگر شما هنوز برای تعطیلات عید تصمیم نگرفتید، تور نوروز ۹۹ سریلانکا ایده خوبی است. در این سفر با دنیای بی غل و غشی که هنوز هم‌نفس می‌کشد، آشنا شوید.

شما می‌توانید به صورت آنلاین  ازسایت آژانس هواپیمایی ستاره ونک بلیط تهران کلمبو را تهیه فرمایید.

مطالب مرتبط

به کلمبو، پایتخت پرماجرای سریلانکا خوش آمدید!

پکیج‌های تور سریلانکا

.

فیلیپین، سرزمین جزیره‌ها

فیلیپین را باید مقصد کسانی معرفی کرد که عاشق آب‌تنی کردن و گرفتن یک حمام آفتاب در ساحل‌های ماسه‌ای هستند. جزیره‌های تکه‌تکه این سرزمین به شکل‌گیری سواحل بسیاری منجر شده که باید آن را مرواریدی در آب‌های شرق نام‌گذاری کرد.

سه عنصر آب، خاک و آتش در فیلیپین حرف اول و آخر را می‌زند. از یک‌سو این سرزمین بین آب‌های اقیانوس آرام و دریای چین محاصره‌شده و از سوی دیگر جنگل‌های استوایی بیشترین مساحت از خاک را پوشش داده و البته کوه‌های آتش‌فشانی در طرف دیگر می‌جوشد. اینجا معمولاً مقصد گردشگران ماجراجو و با دل و جرئت است.

تاریخ غنی مردم این دیار را باید برگ دیگر از جاذبه‌های فیلیپین دانست. رقص و رنگ دو مؤلفه اصلی فرهنگ این کشور است که جای در سنت و باورهای آن‌ها دارد. در این سرزمین مردم باوجود تأثیرپذیری از فرهنگ اسپانیایی، آیین‌های خود را به شکل و شمایل سنتی برگزار می‌کنند که همین امر باعث جذابیت این مکان می‌شود.

اگر به فیلیپین سفر کردید از مکان‌هایی مثل: ال نیدو، جزیره باتان، دریاچه پیناتوبو، جزیره سیکوئیجور، دهکده ساگادا، جزیره بوراکی، دهکده داراگا، موزه ملی، ریزال پارک مانیل، قلعه سانتیاگو مانیل، ساحل پوکا بوراکای، موزه پرتو پرینسس، کلیسای جامع پرتوپرینسس، کلیسای سنت آگوستین مانیل، مزرعه کروکدیل‌ها پرتو پرینسس، ساحل سفید بوراکای و رودخانه زیرزمینی پرتو پرینسس دیدن کنید.

مطالب مرتبط

راهنمای سفر به فیلیپین

نگاهی به جشن‌های آیینی فیلیپین

پکیج‌های تور فیلیپین

.

پوکت، جزیره خوش‌گذران‌ها

پوکت به تمام رؤیاهای شما واقعیت می‌بخشد. این روزها این جزیره تبدیل به خانه ساخت آرزوها شده است و هر گردشگری که به آن پا بگذارد دسته خالی به خانه بازنمی‌گردد. از ویژگی بارز این جزیره می‌توان به این نکته اشاره کرد که یک مقصد خوب خانوادگی است و تمام اعضا خانواده به یک اندازه لذت خواهند برد.

سالانه گردشگران بی‌شماری به پوکت سفر می‌کنند و به‌عنوان یکی از برترین استراحتگاه‌های تایلند معرفی می‌شود. پوکت با جنگل‌های سرسبز و سواحل  پوشیده شده است و یک مکان آرامش‌بخش برای هر مسافری است.

اگر با خانواده به این مکان سفر می‌کنید و فرزند کوچک همراه خود دارید، برای تفریح به پارک فانتازیا، قایق‌رانی در خلیج نگا بای، باغ وحش و پارک آبی بروید. اما اگر مجردی یا با جمع بزرگ‌سال به پوکت می‌روید دستان برای هر کاری باز است. از تفریحات آبی گرفته تا تور ATV و زیپ لاین.

یکی دیگر از کارهایی که باید در تور پوکت انجام دهید، خوردن غذاهای متنوع تایلندی است. علاوه بر غذاهای تایلندی در این جزیره غذاهای محلی خوشمزه‌ای پیدا می‌شود. حتماً می‌دانید که مردم این ناحیه تند خور هستند. به حدی که زبانتان بی‌حس شده و در دهنتان دیگر نمی‌مانند. تام یانگ گونگ، نودل می هوکن، ماسمن کاری، دیم سان و چندین غذای دیگر را امتحان کنید.

در این مکان جشن‌های گوناگونی برگزار می‌شود، لیستی از آن‌ها تهیه کنید و حتماً شرکت نمایید. اگر دوست دارید بدون تور به این جزیره سفر کنید، بلیط تهران پوکت را از سایت ستاره ونک خریداری کنید.

مطالب مرتبط

بهترین تفریحات خانوادگی در جزیره پوکت

پکیج‌های تور پوکت

.

ژاپن، یکه‌تاز قدرتمند در آسیا

ژاپن از معدود کشورهایی است که ندیده و نشناخته هم می‌توان به آن سفر کرد. چون اینجا ژاپن است. همان سرزمینی که به مردمانی مؤدب، منظم، باهوش و هزاران ویژگی مثبت دیگر معروف است. بااین‌همه توصیف و بدون هیچ تحقیقی گردشگران می‌دانند به چه بهشت مدرنی سفر خواهند کرد.

اگر نوروز۹۹ به ژاپن سفر کنید حسابی شگفت‌زده خواهید شد. بهار افسونگرترین فصل اینجا است و تمام سرزمین به‌یکبار با شکوفه‌های گیلاس تزئین می‌شود و منظره حیرت‌انگیزی را برای همگان خلق می‌کند.  هم‌زمان با شکوفه‌های درختان آلو و شکوفه‌های گیلاس در ژاپن، فستیوال بهاره در این کشور شروع شده و گردشگرانی از سراسر نقاط جهان در این رویداد شرکت می‌کنند.

هانامی یکی از مهم‌ترین و سنتی‌ترین این فستیوال‌هاست که هرسال در ژاپن و سایر دنیا از اواخر ماه مارس و اویل ماه آوریل، برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط

تماشای رقص شکوفه‌های گیلاس؛ در تور ژاپن

پکیج‌های تور ژاپن

جهت اطلاع از لیست‌ تورهای نوروز ۹۹ به سایت آژانس ستاره ونک مراجعه کرده یا با همکاران واحد تور در تماس باشید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید