مدت زمان صدور ویزای کانادا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 15 آوریل 2019
Loading...
برای کنفرانس و یا جلسه به کانادا دعوت شده‌اید؟ برای ارتقا شرایط کاری قصد شرکت در نمایشگاه را دارید؟ یا سفری توریستی به کانادا را برای دیدن جاذبه‌های این کشور برنامه‌ریزی کرده‌اید؟ اما نمی‌دانید مدت زمان صدور ویزای کانادا چقدر است و باید چند وقت قبل از سفر برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنید؟ این مطلب تمام سؤالات شما در این زمینه را پاسخگو می‌باشد.

اقدام به‌موقع برای دریافت ویزای کانادا از اهمیت بالایی برخوردار است. اهمیت این مسئله چنانچه قصد شما از سفر به کانادا شرکت در نمایشگاه‌های کانادا، سمینار یا حتی وقت‌های پزشکی باشد، بیشتر هم می‌شود چرا که هر تأخیری در اقدام به موقع برای دریافت ویزا کانادا ممکن است باعث از دست دادن یک موقعیت شغلی مناسب و یا قراری کاری شود که شما برای به دست آوردن آن مدت‌ها تلاش کرده‌اید.

حال این سؤال مطرح می‌شود که مدت زمان صدور ویزای کانادا چه‌ مدت طول می‌کشد و چه زمانی برای دریافت ویزای کانادا باید اقدام کرد؟

بر طبق اعلام رسمی سایت سفارت کانادا جواب ویزای کانادا حداقل ۲ و حداکثر ۱۸ هفته به طول می‌انجامد، البته لازم به ذکر است که این بازه زمانی دقیق و صد‌در‌صدی نیست. طبق تجربیات آژانس هواپیمایی ستاره ونک در این زمینه، در برخی از موارد جواب ویزا سریع‌تر از زمان پیش‌بینی شده و در موارد دیگر بیش از ۱۸ هفته به طول انجامیده است.

به دلیل اهمیت بالای زمان در دریافت ویزای کانادا، کارشناسان خبره آژانس هواپیمایی ستاره ونک تمام مهارت و دانش خود را بکار می‌گیرند تا زمان را مدیریت کرده و تمامی اقدامات لازم را برای دریافت نتیجه بهتر انجام دهند.

ویزای کانادا

مدت زمان صدور ویزای کانادا ۲ الی ۱۸ هفته زمان می‌برد

چه زمانی برای دریافت ویزای کانادا باید اقدام کرد؟

همان‌طور که می‌دانید ویزای توریستی کانادا انواع مختلف دارد از جمله ویزای نرمال کانادا، ویزای مولتی کانادا، سوپر ویزای کانادا و … . اما فرقی نمی‌کند که شما برای کدام ویزا و با چه هدفی (توریستی، شرکت در نمایشگاه و …) برای دریافت ویزا کانادا اقدام کرده‌اید، درهرصورت اقداماتی هستند که به صورت یکسان و در یک بازه زمانی مشخص بایستی انجام شوند، این اقدامات شامل موارد زیر می‌شوند:

۱-ترجمه مدارک لازم برای ویزای کانادا از اولین اقداماتی است که باید به‌صورت دقیق انجام شود، بنابراین ترجمه مدارک را به روزهای آخر موکول نکنید چرا که ممکن است دارالترجمه مدارک را به موقع تحویل ندهد و یا حتی به علت انجام با عجله کار، دقت کافی را نداشته و ترجمه برخی از مدارک را فراموش کند. بنابراین با توجه به حجم مدارک بهتر است حداقل ۵ روز کاری را برای این کار در نظر بگیرید. مدارکی مانند شناسنامه، سند ازدواج، سند مالکیت، گواهی و سابقه بیمه، گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی و … از مدارکی هستند که نیاز به ترجمه دارند.

۲-شما برای گرفتن وقت انگشت‌نگاری، بایستی ابتدا در سایت سفارت کانادا ثبت نام آنلاین را انجام دهید. گرفتن وقت سفارت کانادا، حتماً باید قبل از مراجعه به دفتر انگشت‌نگاری انجام شود چرا که بدون داشتن برگه انگشت‌نگاری یا بایومتریک کانادا، افسر سفارت به هیچ‌عنوان انگشت‌نگاری را انجام نمی‌دهد.

ثبت‌نام در سایت سفارت را می‌توان به صورت شخصی نیز انجام داد، اما به دلیل اینکه این که تمام اطلاعات خواسته شده جهت دریافت ویزا کانادا شامل: اطلاعات شخصی، هدف از سفر، مدت سفر، نوع ویزا، انتخاب محل انگشت‌نگاری و حتی آپلود تمامی مدارک از طریق سایت انجام شده و سپس به صورت خیلی دقیق توسط افسر سفارت مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت تأثیر مستقیم در تأیید یا رد شدن درخواست ویزای کانادا دارد بهتر است این کار را به متخصصین آژانس هواپیمایی ستاره ونک بسپارید تا با بکار بستن تجربه و دانش خود در این زمینه احتمال دریافت ویزا را بالاتر ببرند.

ویزای کانادا

بهترین زمان اقدام جهت دریافت ویزای کانادا ۴ الی ۵ ماه قبل از سفر است

۳-مرحله آخر برای دریافت هر نوع ویزای کانادا، سفر به کشور انتخاب شده برای انجام انگشت‌نگاری است. این سؤال که بهترین کشور برای انگشت‌نگاری ویزای کانادا کدام است، به دغدغه ذهنی بسیاری از متقاضیان ویزا کانادا تبدیل شده، اما لازم است بدانید که شما می‌توانید در هر کشوری که سفارت کانادا در آن دفتر انگشت‌نگاری (VAC) دارد، برای این کار اقدام کنید. اما توجه به دو نکته در این خصوص ضروری است: نکته اول اینکه انتخاب کشورهای نزدیک به ایران مانند ترکیه (استانبول، آنکارا)، امارات (دبی)، ارمنستان (ایروان) و … . باعث صرفه‌جویی در وقت و زمان شما خواهد شد. و نکته دوم اما مهم‌تر مربوط به فرصت شما برای مراجعه به هرکدام از کشورهای انتخاب شده می‌باشد. دقت کنید، بعد از دریافت نامه انگشت‌نگاری از سفارت کانادا شما فقط یک ماه فرصت دارید به دفتر انگشت‌نگاری (VAC) مراجعه کنید.

بعد از انجام دادن تمامی اقدامات، باید منتظر بمانید تا سفارت بررسی‌ها را انجام داده و طی مدت زمان مشخص نتیجه درخواست را اعلام کند. همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد، زمان صدور ویزا کانادا در سایت سفارت ۲ الی ۱۸ هفته اعلام شده است. اما در نهایت این افسر سفارت است که تصمیم نهایی را در این مورد خواهد گرفت. البته کامل بودن مدارک ارائه شده نیز تأثیر بسیار مثبتی در تسریع پاسخ ویزا خواهد داشت.

ویزای کانادا

داشتن برنامه سفر مناسب، از اقدامات موثر در دریافت ویزای کانادا است

چه اقداماتی در تسریع جواب ویزای کانادا مؤثر هستند؟

سفارت کانادا در امر صدور ویزا و بررسی مدارک بسیار سختگیر است و اگر بخواهیم نگاهی صادقانه داشته باشیم، تنها تصمیم‌گیرنده برای صدور ویزای کانادا و یا حتی مدت صدور، افسر سفارت می‌باشد. اما ارائه مدارک معتبر مانند حساب بانکی با مهر بانک و مدارک شغلی معتبر در تصمیم‌گیری تأثیر مثبت خواهد داشت.

از عوامل مهم و تأثیرگذار دیگر در روند تسریع صدور ویزا کانادا داشتن دعوت‌نامه است. ارائه دعوت‌نامه از مدارکی است که احتمال دریافت ویزا را بالاتر و مدت زمان صدور آن را کمتر کند. اما چگونه دعوت‌نامه تهیه کنیم؟ افرادی که در کشور کانادا قوم‌وخویش یا دوست دارند می‌توانند از آنها درخواست کنند که برایشان دعوت‌نامه بفرستند، یا اگر قصد شرکت در سمینار یا نمایشگاه را دارید می‌توانید از شرکت بخواهید برایتان دعوت‌نامه تهیه کند. در غیر اینصورت اگر سفر شما توریستی است و خودتان امکان تهیه دعوت‌نامه ندارید، می‌توانید به جای ویزای عادی برای دریافت ویزای کانادا از طریق ویزای تضمینی کانادا اقدام کنید. مشاوران ویزای کانادا در آژانس هواپیمایی ستاره ونک در این زمینه شما را راهنمایی کرده و از طریق شرکت‌های معتبر در کانادا اقدام به دریافت دعوت‌نامه خواهند کرد.

یکی از موارد مهم و مؤثر دیگر در دریافت ویزای کانادا، داشتن برنامه سفر است. یک برنامه سفر مطابق با هدف سفر و مدارک شما می‌تواند احتمال دریافت ویزای کانادا را بالاتر ببرد. کارشناسان آژانس هواپیمایی ستاره ونک می‌توانند برنامه سفر مناسب را برایتان تهیه کنند.

ویزای کانادا

داشتن دعوت‌نامه معتبر، احتمال دریافت ویزای کانادا را افزایش می‌دهد

و در پایان به این نکته دقت کنید با هر هدفی که برای دریافت ویزای کانادا اقدام می‌کنید، بهتر است ۴ الی ۵ ماه قبل از سفر تمامی اقدامات لازم را انجام دهید تا فرصت کافی برای برنامه‌ریزی داشته باشید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید