مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 26 ژانویه 2020
Loading...

ارائه مدارک کامل و دقیق شاید تضمین کننده صددرصدی دریافت ویزای کانادا نباشد اما نقص مدارک به طور قطع منفی بودن جواب ویزا را در پی دارد. از این رو در این مطلب مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت کانادا را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کانادا از بهترین کشورها برای تفریح، زندگی و حتی کار و سرمایه‌گذاری است و تور کانادا از محبوب‌ترین تورهای گردشگری برای توریست‌های اقصی نقاط دنیا می‌باشد؛ اما سفر به این کشور رنگارنگ برای بسیاری از کشورها از جمله ایران نیازمند دریافت ویزا می‌باشد. هر چند که پروسه دریافت ویزای توریستی کانادا کمی پیچیده و زمان‌بر است اما داشتن یک مشاور مجرب و کامل بودن مدارک متقاضیان را چند گام به جلوتر می‌برد. اگر شما نیز متقاضی دریافت ویزای کانادا هستید با خواندن  مطلب  «مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا» بیش از نیمی از این راه پر پیچ و خم را کامل‌تر از دیگران پشت سر خواهید گذاشت. (خرید بلیط تهران تورنتو)

مطالب مرتبط

ویزای کانادای خود را با ستاره ونک بگیرید

.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا

.

پاسپورت

داشتن گذرنامه رسمی ایران اولین مدرکی است که برای دریافت ویزای کانادا و خروج از مرزهای کشور باید داشته باشید. اگر گذرنامه دارید تاریخ اعتبار آن بایستی بیشتر از یک سال باشد و اگر ندارید برای دریافت آن اقدام کنید. دریافت گذرنامه مراحل پیچیده‌ای ندارد و فقط کافی ست مدارک لازم را تهیه کرده و به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنید.

مدارک لازم برای دریافت گذرنامه

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی با تائیدی ثبت احوال برای کلیه متقاضیان.
  • ارائه اصل آخرين گذرنامه (در صورت معتبر بودن).
  • یک قطعه عکس  ۴*۶ رنگی و جدید با زمینه سفید با در نظر داشتن شرایط زیر:
    ۱(۶ ماه از زمانی که تصویر ثبت شده، نگذشته باشد.
    ۲(آقایان باید بدون کلاه و عینک عکس بگیرند و در تصویر نباید آرایش مو و محاسن داشته باشند یا از زیورآلات استفاده کنند. همچنین رنگ لباس با زمینه نباید یکسان باشد.
    ۳) بانوان باید با حجاب کامل و بدون آرایش عکس بگیرند و باید گردی صورتشان معلوم باشد.
    ۴) دخترانی که بیش از ۶ سال سن دارند، باید عکسشان با حجاب کامل باشد.
  •  
  • اجازه محضری برای افراد زیر ۱۸ سال از سوی پدر یا قیم قانونی.
  • افرادی که سن بالای ۱۵ سال دارند باید شناسنامه عکس‌دار ارائه دهند.
  • افرادی که سن کمتر از ۱۵ سال دارند باید گواهی اشتغال به تحصیل، دفترچه بیمه یا گذرنامه عکس‌دار ارائه دهند.
  • افراد زیر ۶ سال باید به همراه ۱ قطعه عکس در دفتر پلیس+۱۰ حاضر شوند.
  • بازنشستگان نظامی که ۵ سال از زمان بازنشسته شدن‌شان نگذشته، باید از حفاظت یگان مربوطه نامه‌ای را ارائه دهند.
  • نظامیان شاغلی که قصد دریافت گذرنامه دارند باید نامه حفاظت یگانشان را ابتدا در دبیرخانه اداره گذرنامه ثبت کنند و سپس به دفاتر خدمات الکترونیک نظامی ارائه دهند.

لازم به یادآوری است که پاسپورت متقاضیان دریافت ویزای کانادا بایستی بیشتر از ۷ ماه اعتبار داشته باشد.

فرم درخواست ویزا

پر کردن فرم به صورت دقیق و درست از مراحل مهم ویزا می‌باشد. فرم درخواست ویزای کانادا در سایت رسمی سفارت قرار داده شده و بایستی به صورت آنلاین ارسال شود. پاسخگویی دقیق به سؤالات و همچنین وارد کردن اطلاعات مربوط به مدارک مالی، شغلی و … به صورت صحیح و مطابق با مدارک تأثیر بسیار مثبتی در دریافت ویزای کانادا دارد. از این رو بهتر است این کار را به افراد باتجربه در این زمینه بسپارید. کارشناسان ویزا در آژانس هواپیمایی ستاره ونک فرم درخواست را با دقت کامل و با توجه به مدارک پر کرده و پس از تائید نهایی شخص متقاضی آن را همراه با سایر مدارک در سایت بارگذاری می‌کنند. دقت داشته باشید که هر گونه مغایرت در فرم ممکن است باعث رد شدن جواب ویزا می‌شود.

فرم مربوط به اطلاعات اعضای خانواده

فرم اطلاعات اعضای خانواده اطلاعاتی است که سفارت کانادا برای ارزیابی بستگان درجه یک متقاضی (همسر، پدر، مادر، فرزند، خواهر و برادر) به آن نیاز دارد و شامل مواردی مانند تاریخ تولد، وضعیت تأهل، شغل، محل زندگی و … می‌شود. این فرم نیز بایستی به صورت صادقانه پر شده و همراه با سایر مدارک در سایت سفارت بارگذاری شود. لازم به ذکر است که متقاضی نیازی به ذکر اطلاعات بستگان زیر ۱۸ سال ندارد اما کلیه موارد مربوط به افراد بالای ۱۸ سال باید در قسمت مربوطه تکمیل شود. (برای دیدن نمونه فرم می‌توانید به صفحه ویزای کانادا ستاره ونک بخش دانلود فرم مشخصات خانوادگی مراجعه کنید)

مطالب مرتبط

آیا داشتن ویزای شینگن در روند اخذ ویزای کانادا تاثیر دارد؟

.

سند ازدواج

افرادی که متأهل هستند و با همسر خود برای دریافت ویزای کانادا اقدام می‌کنند بایستی سند ازدواج خود را به صورت ترجمه رسمی در مدارک مورد نیاز سفارت کانادا قرار دهند.

گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان

اگر فرزند شخص متقاضی مشغول تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی بوده و در سفر همراه ایشان می‌باشد، بایستی گواهی اشتغال به تحصیل را از موسسه محل تحصیل خود دریافت کند. این گواهی باید مهر رسمی موسسه آموزشی را دارا باشد و در نهایت همراه با سایر مدارک به صورت رسمی و به زبان انگلیسی ترجمه شود.

مطالب مرتبط

جواب ویزای کانادا چند روز بعد از انگشت نگاری مشخص می‌شود؟

.

مدارک مالی

مدارک مالی نقش مهمی را در دریافت ویزای کانادا ایفا می‌کنند. چرا که به افسر سفارت نشان می‌دهد متقاضی توانایی پرداخت هزینه‌های سفر و اقامت در کانادا را دارد؛ بنابراین این اسناد باید کاملاً صادقانه و مطابق با میزان درآمد شخص متقاضی ارائه شود. این مدارک موارد زیر را شامل می‌شود:

  • نامه تمکن بانک به انگلیسی و ممهور به مهر امور بین‌الملل بانک
  • گردش چهار ماهه حساب بانکی که نشان دهنده میزان درآمد ماهیانه متقاضی است
  • در صورت داشتن گواهی سپرده بلند مدت، گواهی خرید سهام یا اوراق بهادار، سند اتومبیل یا اجاره نامه آن را ارائه دهید.
  • توجه داشته باشید از تاریخ ارائه هر کدام از اسناد بیش از یک ماه نباید گذشته باشد.

مدارک شغلی

قانع کردن افسر سفارت جهت بازگشت به ایران پس از اتمام تاریخ اعتبار ویزا از موارد تأثیرگذار در دریافت ویزای کانادا است و مدارک شغلی بیش از هر مورد دیگری می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد چرا که شما با ارائه این مدرک نشان می‌دهید که دارای کسب‌وکار در ایران هستید و قصد اقامت دائم در کشور کانادا را ندارید. در ادامه مدارک مختص به هر حرفه را بیان می‌کنیم.

 

  • کارمندان: گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر، مدت زمان مشخص شده با مرخصی)، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر، ترجمه لیست بیمه، ترجمه حکم کارگزینی.
  • کارفرمایان: ترجمه آگهی تأسیس، آگهی تغییرات و آگهی تصمیمات شرکت در روزنامه رسمی، ترجمه لیست بیمه و فیش حقوقی ۲ ماه آخر کارمندان، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکن بانکی شرکت و ریز پرینت ۴ ماه آخر به لاتین
  • تجار: ترجمه کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه
  • پزشکان: ترجمه پروانه دائم طبابت، کارت نظام پزشکی، ترجمه پروانه مطب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه.
  • مهندسان: ترجمه نظام‌مهندسی یا جواز ساخت
  • کارخانه‌داران و صاحبان مشاغل آزاد: ترجمه پروانه‌ی بهره داری، ترجمه جواز کسب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه.
  • بازنشستگان: ترجمه حکم بازنشستگی و ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر بازنشستگی (در صورت افزایش حقوق، ترجمه حکم افزایش حقوق بازنشستگی ارائه شود)

مدارک ملکی (اسناد ملکی)

اسناد ملکی نیز همانند مدارک شغلی سندی جهت بازگشت متقاضی است؛ بنابراین در صورت داشتن هر گونه سند مسکونی، تجاری یا اداری آن را به صورت رسمی ترجمه کرده و به سفارت ارائه دهید.

دعوت‌نامه

اگر دوست، اعضای خانواده یا شریک تجاریتان در کانادا زندگی می‌کند می‌تواند با ارسال دعوت‌نامه شما را یک قدم به دریافت ویزای کانادا نزدیک‌تر کند. در واقع ارائه دعوت‌نامه هدف شما از سفر به کانادا را تا حدی توجیه می‌کند. اگر هم شخصی را در کانادا ندارید کارشناسان آژانس ستاره ونک توسط شرکت‌های معتبر کانادایی، اقدام به دریافت دعوت‌نامه می‌کنند. در ادامه مدارکی را که توسط شخص دعوت‌کننده باید ارائه شود را ذکر می‌کنیم:

  • مشخصات کامل شخص دعوت‌کننده و دعوت شونده شامل آدرس و تلفن و هرگونه مورد خاص دیگر. دعوت‌نامه پس از تنظیم از طرف شخص ساکن کانادا باید به مهر و امضای دفتر ثبت Notary Public برسد.
  • ارائه کارت شهروندی Canadian Citizenship
  • پاسپورت کانادایی
  • شناسنامه کانادایی
  • کارت اقامت کانادا (PR Card)
  • گواهی اشتغال به کارت دعوت‌کننده
  • نامه بانک
  • برگه‌های مالیاتی (Notice Of Assessment)
  • اگر دعوت‌نامه ندارید، رزرو هتل و بلیط خود را به عنوان برنامه سفر ارائه دهید.

مطالب مرتبط

چگونه با دعوت‌نامه ویزای کانادا بگیریم؟

.

رضایت‌نامه محضری

این رضایت‌نامه مخصوص کودکانی ست که تنها با یکی از والدین سفر می‌کنند. در این صورت بایستی رضایت‌نامه محضری از طرف یکی از والدین که فرزند را در سفر همراهی نمی‌کنند، به سفارت ارائه شود.

چند نکته مهم

  • تمامی مدارک بایستی به‌صورت رسمی و به زبان انگلیسی ترجمه شود.
  • تمامی مدارک به‌صورت آنلاین در وب‌سایت سفارت کانادا بارگذاری می‌شود و متقاضی در روز انگشت‌نگاری فقط کافی ست برگه وقت سفارت را همراه داشته باشد.
  • داشتن سابقه سفر و ویزاهای معتبر مانند ویزای توریستی شینگن، ویزای ژاپن، ویزای و … تاثیر مثبت در روند اخذ ویزای کانادا دارد.

مطالب مرتبط

پیگیری جواب ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید