سؤالات متداول درباره ویزای کانادا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 18 سپتامبر 2021
Loading...

ویزای مولتی کانادا با ویزای ۵ ساله چه تفاوتی می‌کند؟ چگونه می‌توان برای دریافت ویزای تضمینی کانادا اقدام کرد؟ یا با ویزای توریستی کانادا می‌توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟ در ادامه سؤالات متداول ویزای کانادا را پاسخ می‌دهیم.

سؤالات بسیاری برای درخواست کنندگان ویزای توریستی کانادا وجود دارد که اطلاع از هر کدام متقاضیان را به دریافت ویزا نزدیک‌تر می‌کند. این مطلب می‌تواند به افرادی که قصد ویزای کانادا را دارند و افرادی که برای ویزا اقدام کرده‌اند برای دریافت جواب سوال‌هایشان کمک کند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

سؤالات متداول ویزای کانادا

در ادامه رایج‌ترین سوالات شما درباره ویزای توریستی کانادا و پاسخ‌هایشان را مرور می‌کنیم:

ویزای مولتی کانادا با ویزای ۵ ساله چه تفاوتی می‌کند؟

ویزاهای کانادا به طور معمول به صورت ۵ ساله و چند بار ورود یا همان مولتی صادر می‌شود. در واقع می‌توان ویزای ۵ ساله را ویزا مولتی نیز نامید و دارندگان آن می‌توانند تا زمان پایان اعتبار ویزا هر چند بار که می‌خواهند به کانادا سفر کنند. البته فراموش نکنید که مدت اعتبار پاسپورت نیز بر اعتبار ویزا تأثیر مستقیم دارد بدین صورت که اعتبار ویزای کانادا یک ماه قبل از تاریخ انقضای پاسپورت است از این رو پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام جهت دریافت ویزای کانادا اعتبار پاسپورت خود را تمدید کنید.

چگونه می‌توان برای دریافت ویزای تضمینی کانادا اقدام کرد؟

در واقع گزینه‌ای به اسم ویزای تضمینی کانادا وجود ندارد. چرا که حتی در صورت کامل بودن مدارک نیز این افسر سفارت است که تصمیم نهایی را در خصوص صدور یا عدم صدور ویزای کانادا می‌گیرد.

اما واژه ویزای تضمینی به معنای اضافه کردن گزینه دعوت نامه به مدارک ویزای کانادا است که شانس و احتمال دریافت ویزای کانادا را برای متقاضیان تا حد زیادی بیشتر می‌کند.

با ویزای توریستی کانادا می‌توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟

اینکه آیا با ویزای توریستی می‌توان اقامت دائم کانادا را دریافت کرد از سؤالات متداول ویزای کانادا است. اما جواب این سؤال قطعاً خیر است. دارندگان ویزای توریستی کانادا تنها تا زمان اعتبار مدت ویزا اجازه اقامت در این کشور را دارند و پس از اتمام تاریخ ویزا بایستی خاک این کشور را ترک کنند. لازم است به این موضوع اشاره کنیم که برای دریافت اقامت کانادا می‌توان از راه تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری، پیوست به همسر و … اقدام کرد.

ارائه مدارک تقلبی برای دریافت ویزای کانادا چه عواقبی را به دنبال دارد؟

تهیه و ارائه مدارک به صورت کامل و دقیق از مراحل بسیار مهم در دریافت ویزای کانادا هستند چرا که افسر سفارت با بررسی مدارک درباره صدور یا عدم صدور ویزای کانادا تصمیم‌گیری می‌کند. از آنجا که صحت تمامی مدارک استعلام می‌شود، بنابراین جدا از ارائه مدارک جعلی به سفارت خودداری کنید. رد شدن درخواست متقاضی و محروم شدن متقاضی به مدت ۵ سال یا در برخی از موارد مادام‌العمر از ورود به کانادا از عواقب ارائه مدرک جعلی یا تقلبی به سفارت کانادا هستند.

پروسه درخئاست ویزای کانادا چه مدت زمان می‌برد؟

تهیه و ترجمه مدارک، پر کردن فرم وقت سفارت، بارگذاری مدارک در وب‌سایت سفارت، تعیین وقت انگشت‌نگاری، حضور در سفارت جهت انگشت‌نگاری و پیکاپ پاسپورت از پروسه‌های دریافت ویزای کانادا هستند.

طبق اعلام سفارت کانادا جواب ویزا پس از انگشت نگاری از ۲ هفته تا ۲ ماه کاری مشخص می‌شود. البته این مسئله کاملاً به اوضاع و شرایط اجتماعی، سیاسی و … بستگی دارد. در برخی از موارد نتیجه ویزا زودتر و در برخی شرایط نیز بیش از ۲ ماه به طول می‌انجامد. از این رو به طور دقیق و صدر درصدی نمی‌توان زمان مشخصی را جهت پروسه درخواست ویزای کانادا مشخص کرد.

هزینه دریافت ویزای کانادا چقدر است؟

قیمت ویزای کانادا نیز در میان لیست سؤالات متداول ویزای کانادا قرار می‌گیرد. قیمت ویزای توریستی عادی ۳۴۰ دلار، ویزای توریستی عادی افراد زیر ۱۴ سال ۲۷۰ دلار، سوپر ویزا ۴۰۰ دلار، خدمات ویزای دانشجویی ۵۵۰ دلار و دریافت وقت سفارت کانادا ۱۵ دلار است. لازم به یادآوری ست که مبالغ گفته شده مربوط به قیمت ویزای کانادا در آژانس هواپیمایی ستاره ونک می‌باشد.

آیا در دوره کرونا می‌توان برای دریافت وقت سفارت کانادا اقدام کرد؟

شرایط دریافت ویزای کانادا در دوره کرونا تغییر نکرده است. اما سفارت کانادا به دلیل شیوع ویروس تا مدت‌ها فعالیت خود را تعلیق کرده و فقط در موارد خاص برای متقاضیان ویزا صادر می‌کرد. در حال حاضر اما افرادی که هر دو دوز واکسن‌های مورد تائید کانادا (فایزر، مدرنا، آسترازنکا، جانسون، جانسون اند جانسون) را دریافت کرده باشند میتوانند جهت دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کنند.

بهترین کشورها برای دریافت وقت سفارت کانادا کدام‌ها هستند؟

مقاصد ترکیه (استانبول، آنکارا)، ارمنستان (ایروان) و امارات (دبی و ابوظبی) به دلیل نزدیکی به ایران از بهترین مقاصد جهت اقدام برای دریافت وقت سفارت کانادا هستند.

لازم به توضیح است که انتخاب هر یک از مقاصد تأثیری در تسریع جواب دهی ویزا یا تصمیم افسر سفارت مبنی بر صدور یا عدم صدور ویزا ندارد؛ بنابراین می‌توانید هر یک از این مقاصد را جهت انگشت نگاری ویزای کانادا انتخاب کنید.

در صورت ریجکت شدن درخواست ویزای کانادا، باز هم می‌توان برای دریافت ویزا اقدام کرد؟

رد شدن درخواست ویزای کانادا پیش آمدی ست که ممکن است برای هر متقاضی اتفاق بیافتد. شما می‌توانید بعد رفع نواقص هر زمانی که بخواهید برای ارسال مجدد مدارک اقدام کنید. به این نکته دقت کنید که زمان اقدام برای رفع ریجکتی مهم نیست، بلکه کامل کردن مدارک و رفع موارد ریجکتی دارای اهمیت زیادی می‌باشد.

بیشتر بخوانید …

چگونه با دعوت‌نامه ویزای کانادا بگیریم؟

۱۵ دلیل برای رد شدن ویزای کانادا

آیا ویزا توریستی کانادا را می توان به ویزای کاری تبدیل کرد؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید