همه چیز درباره عوامل موثر بر شانس ویزای توریستی کانادا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 8 مه 2024
Loading...

“ویزای تضمینی کانادا” تنها یک جمله تبلیغاتی ست! چرا که تصمیم گیری درباره مثبت یا منفی بودن جواب ویزای کانادا با سفارت است و نمی‌توان آن را تضمین کرد! اما با رعایت چند نکته اساسی می‌توان شانس دریافت ویزا را بالا برد. این نکات مهم کدام‌ها هستند و اینکه چگونه محاسبه شانس ویزای توریستی کانادا را چگونه زیاد می‌کنند؟ در ادامه می‌خوانیم.

محاسبه شانس ویزای توریستی کانادا

روند دریافت ویزای توریستی کانادا در ظاهر سخت و پیچیده به نظر می‌رسد اما اگر به قول معروف کار را به کاردان بسپارید، هم روند را ساده‌تر کرده و هم شانس دریافت ویزا را بالا می‌برید. در ادامه مطلب کارشناسان مجرب ما خواهند گفت که کدام عوامل در محاسبه شانس ویزای توریستی کانادا بیشترین تاثیر را دارند:

*ارائه تمامی این مدارک الزامی نیست، اما طبق تجربه کارشناسان ما آماده کردن این مدارک می‌تواند تاثیر مثبت در نتیجه درخواست ویزای شما داشته باشد.

جهت اطلاع و از مدارک و شرایط ویزای توریستی کانادا کلیک کنید.

اثبات وابستگی خانوادگی

اگر بتوانید ثابت کنید که در ایران وابستگی عاطفی دارید، شانس خود را برای دریافت ویزای توریستی کانادا بالا می‌برید. اگر پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر، فرزند، پدر بزرگ و مادر بزرگ که جز اقوام درجه یک به حساب می‌آیند در ایران با شما زندگی کنند شانس شما برای دریافت ویزای توریستی بیشتر می‌شود. به خصوص اگر پدر یا مادری بدون فرزند یا همسر خود برای ویزای توریستی کانادا اقدام کنند، نشان می‌دهند که قصد اقامت دائم در کانادا را ندارند. اقوام درجه ۲ جز در موارد خاص وابستگی عاطفی به حساب نمی‌آیند.

اثبات وابستگی به کشور

برای موفق آمیز بودن نتیجه درخواست ویزای توریستی کانادا باید بتوانید افسر سفارت را قانع کنید که به ایران برمی‌گردید! اثبات وابستگی به کشور خود زیر مجموعه وابستگی عاطفی به حساب می‌آید. یعنی باید نشان دهید که دارای وابستگی عاطفی به کشورتان هستید. این دلیل باید انقدر محکم ارائه شود که بتواند افسر پرونده شما را قانع کند.

اثبات وابستگی شغلی

اگر دارای کسب و کار شخصی خودتان هستید مثلا یک شرکت بزرگ با کارمندان زیاد دارید، می‌توانید از این امتیاز برای محاسبه شانس ویزای توریستی کانادا استفاده کنید. علاوه بر این داشتن گردش مالی و درآمد بالا با منبع مالی که در ایران باشد نیز امتیاز محسوب می‌شود. کارمندان با موقعیت شغلی مناسب و حقوق بالا می‌توانند از این امتیاز برای اثبات وابستگی شغلی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

تاخیر در صدور ویزای کانادا | دلایل طولانی شدن جواب ویزای کانادا

اثبات وابستگی ملکی

ارائه اسناد ملکی هم تاثیر مثبت در روند دریافت ویزای توریستی کانادا دارند.  به عنوان مثال اگر صاحب چندین ملک در ایران باشید احتمال اینکه پس از پایان اعتبار ویزا به کشور برگردید بیشتر است.

ارائه برنامه سفر دقیق / مشخص بودن هدف سفر

برنامه سفر شامل مواردی مانند مدت زمان اقامتتان در کانادا، تاریخ رفت، تاریخ برگشت، مکان‌هایی که می‌خواهید از آن‌ها بازدید کنید و جایی که قصد دارید در آن اقامت داشته باشید می‌شود. در نهایت ارائه مدرکی که هدف دقیق شما از سفر به کانادا را نشان دهد احتمال دریافت ویزا را بیشتر می‌کند. این مورد را می‌توان از تاثیرگذارترین مورد محاسبه شانس ویزای توریستی کانادا دانست.

داشتن سابقه سفر

سابقه سفر به معنای تعداد سفرهای خارجی شماست! هر چه تعداد این سفرها و ویزاهای معتبری که دریافت کرده باشید بیشتر باشد نشان می‌دهد که شما بعد از هر سفر به کشور خودتان برگشته و هدف شما از سفر به کانادا نیز توریستی می‌باشد. بدین ترتیب افسر سفارت قانع می‌شود که قصد اقامت دائم در کانادا را ندارید. سفر به کشورهایی از جمله انگلستان، استرالیا، آمریکا، ژاپن و کشورهای حوزه شینگن مثل سوئیس و نروژ برای سفارت کانادا بسیار معتبر هستند. البته اگر چندین سفر به کشورهای آسیایی و مشابه داشته باشید تاثیر بیشتری دارد تا اینکه فقط یک سفر به کشورهای حوزه شینگن را در کارنامه خود ارائه دهید.

بیشتر بخوانید

با ویزای کانادا کجا میشه رفت؟

ارائه تمکن مالی

تمکن مالی نشان می‌دهد که شما به عنوان متقاضی ویزای توریستی کانادا توانایی پرداخت هزینه‌های سفرتان به این کشور را دارید. تمکن‌های مالی معمولا به صورت ۴ ماهه ارائه می‌شوند. یک تمکن مالی معتبر تمکنی ست که در آن گردش حساب دیده شود. پس بهتر است از چند ماه قبل واریز و برداشت‌هایتان را حساب شده انجام داده و ترجیحا از واریز مبلغ قابل توجه به صورت یکجا و چند روز قبل از گرفتن نامه تمکن خودداری کنید.

ارائه مدارک به صورت کامل و بدون نقص

برای بالا بردن محاسبه شانس ویزای توریستی کانادا باید مدارک خواسته شده از طرف سفارت را به صورت کامل ارائه دهید. مدارک از طریق وب سایت سفارت بارگذاری شده و نیازی نیست آن‌ها  را در روز انگشت نگاری همراه داشته باشید. اما دقت کنید که تمام موارد خواسته شده باید کامل و با کیفیت بالا اسکن و ارسال شوند.

پر کردن صادقانه فرم درخواست ویزا

در فرم‌هایی که اداره مهاجرت برای ثبت درخواست به شما می‌دهد مواردی مانند وضعیت شغلی، وضعیت تاهل، میزان درآمد، هدف از سفر و غیره پرسیده می‌شود. فرم را صحیح، صادقانه، کامل و مطابق با مدارک ارسالیتان تکمیل کنید. هر گونه نقص در تکمیل فرم یا مغایرت با مدارک ارسالی ممکن است رد شدن درخواست ویزا را در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید

سؤالات متداول درباره ویزای کانادا

ارائه دعوت نامه

دعوت نامه از مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا نیست اما ارائه آن محاسبه شانس ویزای توریستی کانادا را بالا می‌برد. دقت داشته باشید که شخص دعوت کننده باید اقامت معتبر کانادا را داشته باشد. در مجموع دعوت نامه‌هایی که ویژگی‌های زیر را داشته باشند تاثیر مثبت‌تری را در روند دریافت ویزا دارند:

  • دعوت نامه از طرف اقوام درجه یک باشد.
  • دعوت نامه از فردی که قصد فروش کسب و کار خود را دارد و شما به عنوان سرمایه گذار قصد خرید کسب و کار او را دارید ارسال شده باشد.
  • دعوت نامه‌ای که از طرف کارفرمایی که می‌خواهد شما را استخدام کند، بسیار معتبر است.
  • دعوت نامه از طرف یک همایش یا سمینار بین المللی که می‌خواهید در آن سخنرانی یا شرکت کنید.
  • دعوت نامه از طرف یک دانشگاه معتبر.
  • دعوت نامه از طرف یک بیمارستان برای حضور به عنوان پزشک در درمان بیماری خاص و غیره

اصلی‌ترین دلایل رد شدن درخواست ویزای کانادا

در عنوان قبل مواردی را که در محاسبه شانس ویزای توریستی کانادا تاثیرگذار هستند را مطالعه کردیم. در ادامه به این نکته می‌پردازیم که اصلی ترین دلایل رد شدن درخواست ویزای کانادا کدام‌ها هستند. با دانستن این موارد می‌توانید قبل از اقدام آن‌ها برطرف کنید:

  • ارائه مدارک ناقص یا متناقض
  • نداشتن تمکن مالی
  • ابهام در ارائه مدارک شغلی
  • مسائل پزشکی
  • مسائل امنیتی
  • نداشتن سابقه سفر

نکته مهم: در صورت رد شدن درخواست ویزای توریستی از طرف سفارت، می‌توانید دلایل رد شدن را بررسی، آن را برطرف و مجددا برای دریافت ویزا درخواست دهید. چنانچه از درخواست قبل، کمتر از ۱۰ سال گذشته باشد نیازی به انگشت نگاری مجدد نیست.

سخن پایانی

در پایان می‌توان گفت که اگر بتوانید با ارائه سند کافی، افسر سفارت را قانع کنید که قصد اقامت دائم در کانادا را نداشته و پس از پایان اعتبار ویزا به کشور خود برمی‌گردید، موفق به دریافت ویزای کانادا خواهید شد. ارائه مدارک مالی معتبر و نشان دادن مدرکی که ثابت کند وابستگی مالی یا عاطفی دارید می‌تواند در محاسبه شانس ویزای توریستی کانادا بسیار تاثیر گذار است. کارشناسان ما تمام شرایط و مدارک شما را بررسی کرده و در نهایت مشاوره‌های لازم  را در خصوص تکمیل مدارک و راه‌های بالا بردن شانس دریافت ویزا ارائه می‌دهند.

سوالات متداول

.

می‌توان بدون دعوت نامه برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کرد؟

داشتن دعوت نامه از مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا نیست اما ارائه آن می‌تواند در محاسبه شانس ویزای توریستی کانادا تاثیر بسیار مثبت داشته باشد.

ارائه برنامه سفر در دریافت ویزای توریستی کانادا موثر است؟

بله، ارائه برنامه سفر نشان می‌دهد که سفر شما به کانادا هدفمند است و پس از اتمام اعتبار ویزایتان خاک این کشور را ترک می‌کنید.

اعضای یک خانواده می‌توانند با هم برای ویزای توریستی کانادا اقدام کنند؟

تمام اعضای خانواده به صورت همزمان می‌توانند برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کنند. اما از آنجا که داشتن وابستگی عاطفی در روند مثبت بودن جواب ویزا موثر است، پیشنهاد می‌کنیم اعضای خانواده با هم اقدام نکنند.

حداقل تمکن مالی برای دریافت ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

حداقل تمکن مالی برای هر نفر ۳۰۰ میلیون تومان است.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید