داروهای ممنوعه در سفر به دبی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 23 فوریه 2023
Loading...

فرودگاه‌های امارات قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای حمل مواد دارویی دارند که عدم اطلاع از این قوانین و رعایت نکردن آن‌ها مشکلات بسیاری را در سفر به وجود می‌آورد. ازاین‌رو اگر عادت به مصرف دارویی خاص دارید، قبل از سفر به دبی حتماً نام آن را در لیست داروهای ممنوعه به دبی چک کرده و اقدامات لازم را برای دریافت مجوز همراه داشتن دارو انجام دهید.

جاذبه‌های گردشگری دبی، تفریحات هیجان‌انگیز و منحصربه‌فرد دبی، مراکز خرید دبی و صدها امکانات دیگر این شهر را همانند ایبیزا و جزایر قناری به لاکچری‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل کرده است. بسیاری از افراد از سراسر دنیا برای دیدن ابر سازه‌ها و اقامت در هتل‌های فوق لوکس دبی به این کشور سفر می‌کنند؛ اما تور دبی با تمام تفریحات و لاکچری بودنش قوانین خود را دارد که عدم اطلاع از آن تمام برنامه سفر را به هم می‌ریزد. در ادامه مطلب به مرور قوانین داروهای ممنوعه در دبی می‌پردازیم.

داروهای ممنوعه دبی

نگهداری و استفاده از بسیاری داروها در ایران امری کاملاً عادی و قانونی است اما در دبی این کار جرم محسوب شده و حتی در برخی موارد مجازات زندان را در پی دارد. دولت امارات نهایت سختگیری را در این زمینه به اجرا درمی‌آورد تا جایی که وسایل مسافران در گیت‌های فرودگاه با دقت کامل بررسی شده و در صورت همراه داشتن هر نوع مسکنی از ورود مسافر به خاک دبی جلوگیری می‌شود. در مواردی نیز مسافران علاوه بر دیپورت شدن ملزم به پرداخت جریمه‌های سنگین خواهند شد.

دقت داشته باشید این قانون شامل مسافران دبی نمی‌شود. بلکه افرادی که پرواز ترانزیت دارند و برای ادامه مسیر بایستی در فرودگاه دبی توقف داشته باشند نیز شامل آن می‌شود.

همچنین به عنوان مسافر دبی از اخذ ویزای توریستی دبی نیز اطمینان حاصب کنید. 

گرفتن مجوز برای حمل داروهای ممنوعه در دبی

همراه داشتن دارو در سفر به دبی تنها در صورتی مجاز است که مسافر به پزشک خود مراجعه کرده و نسخه مربوط به دارو را دریافت کند. سپس نسخه پزشک را از طریق دارالترجمه رسمی به زبان عربی یا انگلیسی با مهر وزارت امور خارجه ترجمه کند. در نهایت نیز با در دست داشتن نسخه ترجمه اصلی به سفارت امارات متحده عربی در تهران مراجعه کرده تائید نهایی را دریافت کند؛ اما آیا راه ساده‌تری هست؟ قطعا بله، اگر طی کردن این مراحل در ایران و قبل از سفر وقت‌گیر است می‌توانید در دبی به بیمارستان مراجعه کرده و داروی خود را دریافت کنید. بهترین راه برای تهیه دارو در دبی مراجعه به درمانگاه هلال‌احمر ایران در این کشور است. البته فراموش نکنید که برای خرید داروهای آرام‌بخش یا داروهای تخصصی قبل از سفر مدارک پزشکی خود را همراه داشته و همچنین برای دریافت کدئین یا هر مسکن دیگری باید ابتدا معاینه شده و پس از تائید پزشک می‌توانید داروی مورد نظرتان را از داروخانه تهیه کنید.

نکات مهم

  • برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل و درگیری توصیه می‌شود قوانین داروهای ممنوعه در دبی را جدی بگیرید و در سفر به دبی نکات زیر را رعایت کنید.
  • از همراه داشتن هرگونه داروی آرام‌بخش، مسکن (حتی کدئین) و خواب‌آور به صورت قرص، آمپول، قطره و کپسول خودداری کنید.
  • در صورتی که نیاز دارید از مسکن یا آرام‌بخش استفاده کنید قبل از سفر مجوزهای لازم را طبق مراحل ذکر شده در بالا تهیه کرده و در دبی برای تهیه دارو به پزشک مراجعه کنید.
  • دقت کنید حتی با نسخه پزشک هم تعداد محدودی از دارو را می‌توانید با خود داشته باشید، بنابراین از همراه داشتن دارو بیش از حد مجاز جدا خودداری کنید چرا که ممکن است نسخه با تعداد داروهایتان چک شده و در صورت عدم تطابق مجبور به پرداخت جریمه شوید و حتی مجازات حبس برایتان در نظر گرفته شود.
  • قبل از سفر لیست کامل داروهای ممنوعه به دبی را از طریق سایت کنسولگری ایران چک کنید.
  • برای اطلاع دقیق از روند دریافت نسخه پزشک می‌توانید سایت کنسولگری ایران را مطالعه کرده و یا از اداره وزارت بهداشت در این خصوص سؤال کنید.
  • نسخه پزشک را همراه داروهایتان در بسته مخصوص گذاشته و برای ارائه به افسر پلیس در فرودگاه داخل کیف‌دستی نگه‌داری کنید.
  • هنگام گردش در دبی نسخه و دارو را همراه داشته باشید تا در صورت لزوم به افسر نشان دهید.
  • پس از انجام تمام مراحل قانونی برای همراه داشتن دارو، در صورتی که در فرودگاه یا هنگام گردش در دبی با مشکل مواجه شدید سریعاً مورد خود را به اطلاع سرکنسولگری ایران در دبی برسانید.
  • آدرس سرکنسولگری ایران در دبی: دبی منطقه جمیرا، خیابان الوصل، شماره ۲۵۶
  • تلفن: ۳۴۴۴۷۱۷-۰۰۹۷۱۴

لیست داروهای ممنوعه در سفر دبی

در ادامه فهرستی از داروهای ممنوعه در دبی را مطالعه می‌کنیم. برای دیدن لیست دقیق داروها به سایت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی مراجعه کنید.

متادون

آمفتامین‌ها

استامینوفن کدئین

پروپوفول

فلووکسامین

فنتانیل

پنتازوسین

آلپرازولام

ترامادول

هیدروکسی زین

مورفین

آلپرازولام

آسپرین کدئین

والپروات سدیم

مپروبامات

پتیدین

کلونازپام

کلردیازپوکسید

دکسترومتورفان

کیمادرین

کدئین

دیازپام

کلیدینیم سی

باکلفن

والپرووات سدیم

دکسترومتورفان

لورازپام

دکسپین

تیوریدازین

تری فلوپرازین

فنوباربیتال

اکزازپام

فلوفنازین

ایمی پرامین

تری هگزیفنیدیل

دیفنوکسیلات

کلودیازپوکساید

پرفنازین

کلرپرومازین

اتینامات

سوالات متداول

نمی‌توانیم در سفر به امارات آسپرین کدئینه همراه داشته باشیم؟

همراه داشتن هر نوع دارو در دبی نیاز به نسخه پزشک دارد.

می‌توان در سفر به دبی قرص را در چمدان به قسمت بار تحویل داد؟

بله شما می‌توانید قرص را در چمدان بگذارید فقط نسخه پزشکی را نیز در کنار قرص‌ها داشته باشید.

بیشتر بخوانید …

۵ نکته مهم برای سفر به دبی

چگونه ویزای دبی بگیریم؟

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید