برای داشتن یک پرواز عالی در میان آسمان، انتخاب ایرلاین و هواپیما مناسب خیلی مهم است اما کافی نیست، نشستن بر روی یک صندلی راحت با شرایط مناسب شما در طول پرواز، سفر دل‌پذیرتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. در حال حاضر اکثر ایرلاین ها شرایطی را به وجود آورده‌اند که مسافران بتوانند قبل از پرواز صندلی خود را انتخاب کنند، مطالب زیر شما را با صندلی‌های هواپیما و شرایط رزرو آشنا می‌کند.

چیدمان صندلی‌ها در پرواز به نوع هواپیما بستگی دارد، در هواپیماهای کوچک‌تر مثل فوکر-۱۰۰ معمولاً صندلی‌ها با ترتیب ۳ به ۳ چیده می‌شوند و راهروی باریکی دارند، اما در هواپیماهای بزرگ‌تر مثل ایرباس و بوئینگ چیدمان به‌صورت ۲-۴-۲ و یا ۳-۳-۳ است، این نوع هواپیماها فضای بیشتری را در اختیار مسافر می‌گذارند و برای سفرهای طولانی مناسب‌تر هستند.

کدام صندلی را در هواپیما رزرو کنیم؟

اکثر مسافران دوست دارند که صندلی کنار پنجره را رزرو کنند، این صندلی پرطرفدار دردسرهایی را هم برای مسافر ایجاد می‌کند، به عنوان مثال اگر شما بخواهید برای رفتن به سرویس بهداشتی و یا انجام هر کار دیگری از جای خود بلند شوید با موانع بسیاری روبرو خواهید شد اما اگر می‌خواهید از رفت و آمد مسافران در راهرو در امان باشید، این بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

صندلی پرطرفدار بعدی، صندلی‌های کنار راهرو هستند که به خاطر داشتن فضای باز زیاد همیشه مورد توجه مسافران قرار می‌گیرند. اگر با رفت و آمد در راهرو مشکل ندارید می‌توانید این صندلی را انتخاب کنید.

رزرو آنلاین صندلی هواپیما

هواپیمایی ترکیش

رزرو صندلی هواپیما برای نوزادان

در صورتی که با نوزاد دلبندتان سفر می‌کنید، صندلی هایی را انتخاب کنید که در روبروی آن دیوار قرار دارد، چون شما امکان این را دارید که صندلی نوزاد خود را به دیوار وصل کنید، مطمئن باشید که ایرلاین ها همکاری لازم را در این خصوص با شما دارند چرا که این مکان‌ها برای مسافرینی که با نوزاد سفر می‌کنند طراحی شده است.

اما محبوب‌ترین صندلی در هواپیما صندلی‌های قسمت EXIT هستند که به دلیل داشتن فضای باز زیاد در جلوی خود برای افرادی که قد بلند دارند مناسب هستند، به دلیل تقاضای زیاد برای انتخاب این صندلی‌ها برخی از ایرلاین ها هزینه‌ی اضافه‌ای برای رزرو از مسافرین دریافت می‌کنند.

رزرو آنلاین صندلی هواپیما

هواپیمای مدل ایرباس

بهترین زمان برای رزرو صندلی قبل از پرواز کی است؟

ایرلاین های: ایرفرانس، کی ال ام، لوفتهانزا و آسترین دو روز قبل از پرواز سیستم انتخاب صندلی را در سایت خود باز می‌کنند و شما با ورود به سایت با وارد کردن نام و نام خانوادگی و شماره‌ی رزرو می‌توانید یک فضای مجازی از صندلی‌ها را ببینید و صندلی دلخواه خود را انتخاب کنید. انتخاب صندلی در این ایرلاین ها در اکثر موارد بدون هزینه انجام می‌شود.

درایرلاین های دیگر از قبیل قطر، امارات و ترکیش شما امکان این رادارید که صندلی خود را بلافاصله بعد از نهایی کردن پرواز از طریق سایت انتخاب کنید. در این ۳ ایرلاین هم بعضی از رزروها با دریافت مبلغ انجام می‌شود که در هنگام انتخاب،  شرایط توسط ایرلاین به شما توضیح داده می‌شود.

توجه کنید که امکان تغییر و کنسل کردن صندلی انتخاب‌شده در تمامی ایرلاین ها وجود دارد و اینکه علاوه بر سایت شما می‌توانید از آژانس هواپیمایی خود بخواهید که رزرو صندلی را برایتان انجام دهد.

تعیین صندلی هواپیما ایران ایر

در حال حاضر شرکت هواپیمایی ایران ایر امکان تعیین صندلی پیش از پرواز را به صورت آنلاین فراهم کردهاست. بدین ترتیب مسافران می‌توانند با وارد کردن شماره پرواز و کد ملی صندلی مورد نظر خود را رزرو کنند. علاوه بر این همکاران ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک این کار را برای شما انجام می‌دهند.

سوالات متداول

کدام ایرلاین ها امکان رزرو صندلی- انتخاب صندلی قبل از پرواز را دارند؟

در حال حاضر بیشتر ایرلاین های داخای مانند آتا و ایران ایر تور و تمامی ایرلاین های خارجی این امکان را فراهم کرده‌اند.

رزرو صندلی قبل از پرواز هزینه مازاد دارد؟

پاسخ این سوال به نوع ایرلاین بستگی دارد. در بیشتر مواقع ایرلاین‌ها برای انتخاب صندلی پیش از پرواز هزینه مازاد دریافت میکنند.

بیشتر بخوانید …

شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان

سایت معتبر خرید بلیط هواپیما

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید