شرایط دریافت ویزای انگلیس یکی از سخت‌ترین و زمان‌برترین شرایط برای متقاضیان ایرانی است؛ اما داشتن اطلاعات دقیق و کافی می‌تواند این پروسه را کمی راحت‌تر کرده و احتمال مثبت بودن جواب ویزا را بیشتر کند. از مدارک مورد نیاز تا شرایط دریافت ویزای انگلیس، در اینجا هر آنچه را که باید در مورد ویزای انگلیس بدانید با جزییات کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

با هر هدفی که می‌خواهید به انگلیس سفر کنید (چه کاری و چه تفریحی) بایستی ویزای این کشور را داشته باشید. با توجه به اینکه ویزای انگلیس جز معتبرترین و البته پرطرفدارترین ویزاهای دنیا به شمار می‌رود، لازم است که متقاضیان شرایط و مدارک لازم را داشته و به سفارت ارائه دهند. در ادامه شرایط دریافت ویزای توریستی انگلیس و آنچه را که لازم است درباره اخذ این ویزا بدانید مرور می‌کنیم. همچنین می‌توانید جهت مشاوره رایگان با همکاران ما در واحد ویزا در ارتباط باشید.

شرایط دریافت ویزای انگلیس

با چه شرایطی می‌توان برای دریافت ویزای انگلیس اقدام کرد؟ تمامی متقاضیانی که مدارک اعلام شده توسط سفارت انگلیس را تکمیل کنند می‌توانند برای دریافت ویزا اقدام و در صورت تأیید مهر ویزای انگلیس را در پاسپورت خود داشته باشند. ارائه مدارک شغلی و مالی به همراه برنامه سفر یا دعوت نامه از مهمترین مدارک مورد نیاز ویزای انگلیس هستند. ارائه مدارک مالی معتبر نشان می‌دهد که متقاضی دارای شرایط زندگی خوب در کشور خود بوده و به دلیل مشکلات مالی یا شغلی قصد اقامت دائم در خاک بریتانیا را ندارد.

بیشتر بخوانید …

چه کسانی شرایط دریافت ویزای انگلیس را دارند؟

انواع ویزای انگلیس

هر یک از انواع ویزای انگلیس محدودیت‌های خاص خود را داشته و دارنده آن تنها اجازه دارد طبق قوانین مندرج در ویزا در خاک انگلستان اقامت داشته باشد. در ادامه انواع ویزای انگلیس را مورد بررسی قرار می‌دهیم. ویزای توریستی از پرطرفدارترین نوع ویزا می‌باشد که به دارنده آن اجازه می‌دهد برای دیدار با اقوام یا بازدید از جاذبه‌های گردشگری انگلیس تا اتمام اعتبار ویزا در این کشور اقامت داشته باشد. افراد با ویزای توریستی انگلیس اجازه کار یا تحصیل در این کشور را ندارند. ویزای تحصیلی از دیگر انواع ویزای انگلیس است که همانطور که از اسمش پیداست افرادی که از کالج‌ها یا دانشگاه‌های انگلیس پذیرش دارند می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند. ویزای کاری و ویزای درمانی از دیگر انواع ویزا هستند که هر یک شرایط و مدارک مخصوص به خود را دارند.

بیشتر بخوانید


انواع ویزای انگلیس

مدارک ویزای توریستی انگلیس

در ادامه مطلب شرایط دریافت ویزای انگلیس، مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. ویزای توریستی انگلیس در اولین درخواست به صورت ۶ ماهه و در درخواست‌های بعدی در صورت صلاحدید سفارت به صورت ۲ یا ۵ ساله صادر می‌شود. مدارک مورد نیاز برای دریافت این نوع ویزا موارد زیر را شامل می‌شود:

  • اصل و یا کپی دعوتنامه معتبر یا رزرو هتل در انگلستان
  • اصل و ترجمه رسمی سند ازدواج
  • اصل و ترجمه رسمی شناسنامه
  • اصل و ترجمه کارت پایان خدمت برای آقایان
  • اصل ریز پرینت حساب شخصی و جاری به لاتین (برای ۵ ماه گذشته) سپرده های بانکی و…
  • برای مدیران و سهامداران اصل ریز پرینت حساب شرکت و شخصی به زبان لاتین (برای ۶ ماه گذشته)
  • اصل و ترجمه رسمی سند ملکی، در صورت اجاره دادن، اصل و ترجمه اجاره نامه
  • اصل و ترجمه رسمی مدارک شغلی مربوطه از قبیل گواهی اشتغال به کار که در آن سمت و تاریخ درخواست مرخصی ذکر شده باشد و اینکه آیا این مرخصی با حقوق می‎باشد یا خیر، جواز کسب، پروانه فعالیت، کارت بازرگانی، لیست بیمه ۶ ماه آخر، برگه مالیاتی پرداخت شده، کارت پرسنلی حکم کارگزینی، حکم بازنشستگی، کارت بازنشستگی، پروانه مطب، کارت مهندسی، کارت دانشجویی و …
  • مدارک میزبان در انگلستان: دعوتنامه به همراه کپی پاسپورت و مدارک اقامتی دعوت کننده، پرینت حساب بانکی، مدارک شغلی و گواهی اشتغال به کار با ذکر درآمد، فیش حقوقی، سند ملکی ملک محل اقامت در انگلستان یا اجاره نامه، آخرین برگ مالیاتی پرداخت شده، قبوض پرداختی از قبیل آب برق و گاز و…

بیشتر بخوانید…

مدارکی که هنگام انگشت‌نگاری برای ویزای انگلیس باید به همراه داشته باشید

وقت سفارت انگلیس

یکی از شرایط دریافت ویزای انگلیس انجام پروسه گرفتن وقت سفارت جهت انگشت نگاری و تحویل مدارک است. تمامی امور مربوط به دریافت ویزای انگلیس در دفتر نمایندگی سفارت VFS انجام می‌شود. متقاضیان بایستی برای دریافت وقت از طریق وب سایت رسمی سفارت اقدام کنند. پر کردن فرم ویزا، واریز وجه سفارت و دریافت وقت انگشت نگاری در هر یک از دفاتر سفارت (تهران، امارات، ترکیه، ارمنستان و غیره) همگی به صورت آنلاین انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید…

سوالات متداول درباره وقت سفارت انگلیس

ویزای انگلیس تضمینی

تنها تصمیم‌گیرنده درباره صدور یا عدم صدور ویزا افسر سفارت است؛ بنابراین هیچ کارگزاری نمی‌تواند دریافت ویزا را تضمین کرده و هرگونه تبلیغات در این زمینه تنها در حد تبلیغ است و بس! اما با ارائه مدارکی می‌توان احتمال صدور ویزا را افزایش داد. به بیان دیگر یک کارگزار با تجربه با بررسی شرایط می‌تواند به متقاضی مشاوره‌های لازم را در خصوص مدارکی که تأثیر مثبت در نتیجه نهایی ویزا دارند ارائه دهد. به عنوان مثال طبق تجربه کارشناسان ما ارائه دعوت نامه از طرف شخصی که اقامت قانونی انگلیس را دارد و یا برنامه سفر معتبر احتمال دریافت ویزا را بیشتر می‌کند.

قیمت ویزای انگلیس

همانطور که در پاراگراف‌های قبلی مطلب شرایط دریافت ویزای انگلیس گفته شد ویزاها معمولاً به صورت ۶ ماهه ۲ یا ۵ ساله صادر می‌شود. بر همین اساس قیمت ویزای انگلیس به صورت زیر می‎‌باشد:

  • ویزای ۶ ماهه  320 دلار
  • ویزای ۲ ساله   720 دلار
  • ویزای ۵ ساله   1120 دلار
  • ویزای ۱۰ ساله ۱۳۲۰ دلار

بیشتر بخوانید…

قیمت ویزای انگلیس چقدر است؟

پیگیری جواب ویزای انگلیس

طبق اعلام سفارت انگلیس جواب ویزا از روز انگشت نگاری بعد از ۳ هفته کاری مشخص می‌شود. البته مدت زمان اعلام شده با توجه به شرایط ممکن است بیشتر یا کمتر به طول انجامد. حال سؤال اینجاست که در صورت تأخیر در صدور ویزا چگونه پروسه درخواست خود را پیگیری کنیم؟ متأسفانه هیچ راهی برای پیگیری جواب ویزای انگلیس وجود نداشته و متقاضی بایستی منتظر شود تا سفارت از طریق ایمیل (برای متقاضیانی که انگشت نگاری را در کشور ثالث انجام داده‌اند) یا از طریق پست (برای متقاضیانی که انگشت نگاری را در تهران انجام داده‌اند) ارسال کند.

بیشتر بخوانید…

پیگیری جواب ویزای انگلیس

فرم آنلاین ویزای انگلیس

پر کردن فرم آنلاین از شرایط دریافت ویزای انگلیس و دریافت وقت سفارت است. این فرم شامل اطلاعات متقاضی مانند اطلاعات شخصی، مالی، شغلی و سابقه سفر شده و باید کاملاً دقیق پر شود. چرا که تمام اطلاعات درج شده در فرم با مدارک تطبیق داده شده و در صورت وجود هرگونه مغایرت رد شدن درخواست ویزا را در پی دارد. همکاران ما مشاوره‎های لازم را در خصوص پر کردن صحیح فرم به متقاضیان ارائه می‌دهند.

مدت زمان صدور ویزای انگلیس

برای دریافت ویزای انگلیس بایستی چکمه‌های آهنی پوشیده و صبر داشته باشید چرا که دریافت وقت سفارت خود پروسه‌ای طولانی دارد. بعد از دریافت وقت و انگشت نگاری وارد مرحله آخر یعنی پروسه صدور ویزا می‌شویم. طبق اعلام سفارت مدت زمان صدور ویزای انگلیس بعد از انگشت نگاری حدود ۳ هفته کاری است که با توجه به شرایط اجتماعی و سیاسی روز ممکن است طولانی‌تر هم شود.

بیشتر بخوانید…

فرم آنلاین ویزای انگلیس چه اطلاعاتی را شامل می‌شود؟

مدت زمان صدور ویزای انگلیس

ویزای انگلیس از ترکیه

بسیاری از متقاضیان به دلیل شلوغ بودن سفارت در تهران ترجیح می‌دهند از کشور ثالث مانند ترکیه برای دریافت وقت اقدام کنند. شرایط دریافت ویزای انگلیس از ترکیه دقیقاً مانند ایران بوده و تأثیری در بررسی مدارک یا مدت زمان جواب دهی ندارد. تنها نکته مثبت و البته حائز اهمیت برای متقاضیانی که از ترکیه برای دریافت ویزا اقدام می‌کنند این است که می‌توانند وقت سفارت را جلو بیاندازند.

بیشتر بخوانید…

دریافت ویزای انگلیس از ترکیه

رفع ریجکتی ویزای انگلیس

رفع ریجکتی ویزای انگلیس

در برخی از موارد حتی با وجود تکمیل بودن مدارک نیز ممکن است بنا بر تصمیم افسر سفارت با درخواست صدور ویزای شما موافقت نشود. در این صورت متقاضی دو راه را پیش رو دارد. راه اول نوشتن نامه اعتراض و راه دوم اقدام مجدد برای دریافت ویزا است. در هر صورت دلیل ریجکتی توسط سفارت اعلام شده و متقاضی می‌تواند بر اساس آن مدارک خود را اصلاح و پس از برطرف کردن موارد ریجکتی اقدامات لازم را انجام دهد. مشاوران ما بعد از مشاهده علت ریجکتی به شما خواهند گفت که کدام راه را انتخاب کنید.

مراحل درخواست ویزای انگلیس

اطلاع از مدارک و شرایط دریافت ویزای انگلیس و پس از آن تهیه مدارک، پر کردن فرم آنلاین سفارت، پرداخت وجه سفارت، دریافت وقت و حضور در دفتر سفارت جهت انگشت نگاری و تحویل مدارک از مراحل دریافت ویزای انگلیس هستند.

پیکاپ ویزای انگلیس

پیکاپ ویزای انگلیس آخرین مرحله از مراحل دریافت ویزا و ویژه کسانی ست که انگشت نگاری را در کشور ثالث انجام داده‌اند. درواقع از آنجا که پاسپورت متقاضی نیز در روز انگشت گاری تحویل سفارت می‌شود متقاضیان پس از اعلام نتیجه باید پاسپورت خود را از دفتر سفارت تحویل بگیرند. متقاضیان می‌توانند برای عدم سفر مجدد به کشوری که در آن انگشت نگاری انجام داده‌اند این کار را به دفاتر معتبر آژانس هواپیمایی بسپارند. پروسه پیکاپ ویزا نام دارند. کارگزاران به جای متقاضیان در دفتر سفارت حضور پیدا کرده و به پاسپورت‌ها را تحویل گرفته و به ایران بازمی‌گردانند.

بیشتر بخوانید…

پیکاپ ویزای انگلیس

اخذ ویزای انگلیس در تهران

همانطور که گفته شد گرفتن وقت سفارت از شرایط دریافت ویزای انگلیس می‌باشد. خوشبختانه دفتر سفارت انگلیس در تهران فعال بوده و متقاضیان می‌توانند بدون نیاز به سفر به کشور ثالث وقت سفارت انگلیس را از طریق تهران با شرایط کاملاً یکسان نسبت به سایر سفارت‌ها دریافت کنند. برای دریافت وقت سفارت انگلیس از تهران و کشورهای ثالث می‌توانید با همکاران ما در واحد ویزا در ارتباط باشید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید