چه کسانی شرایط دریافت ویزای انگلیس را دارند؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 6 آوریل 2021
Loading...

ویزای انگلیس از معتبرترین ویزاهای دنیا به شمار رفته و شرایط و مراحل دریافت آن کمی پیچیده به نظر می‌رسد. با این حال اطلاع از اینکه چه کسانی با چه شرایطی می‌توانند برای دریافت ویزای انگلیس اقدام کنند تاثیر مثبت بر پروسه ویزا دارد. در ادامه این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ارائه مدارک اصلی‌ترین بخش دریافت ویزای توریستی انگیلس است. چرا که داشتن مدارک معتبر ثابت می‌کند متقاضی شرایط دریافت ویزا و ورود به خاک انگلیس را دارد. از رو در این مطلب به شما خواهیم گفت با چه شرایطی می‌توانید برای دریافت ویزا اقدام کرده و در روز انگشت نگاری چه مدارکی را همراه داشته باشید.

شرایط دریافت ویزای انگلیس

با داشتن لیستی از شرایط دریافت ویزای توریستی انگلیس می‌توانید با اطلاعات کامل برای دریافت این ویزا اقدام کنید:

داشتن دعوت نامه

داشتن دعوت نامه نه مدرک لازم و کافی اما از یکی از موثرترین مدارک برای دریافت ویزای انگلیس است. متقاضیانی که دعوت نامه را در مدارک خود دارند از شانس بیشتری برای دریافت ویزای انگلیس برخوردار هستند. از این رو دعوت نامه را می‌توان در لیست شرایط دریافت ویزا قرار داد.

متقاضیانی که یکی از بستگان درجه یک یا دوستانشان در بریتانیا زندگی می‌کنند می‌توانند دعوت نامه داشته باشند. البته شخص ساکن در انگلیس باید اقامت این کشور را داشته و از وضعیت مالی و شغلی مناسب برخوردار باشد.

ارائه کارت اقامت انگلیس، ارائه فیش حقوقی، پاسپورت و مدارک بانکی از مدارکی هستند که توسط شخص دعوت کننده باید ارائه شود. میزان حقوق شخص دعوت کننده نباید از مبلغ تعیین شده کمتر بوده و درصورتیکه وی توانایی مالی جهت حمایت متقاضی را داشته باشد احتمال دریافت ویزا بیشتر خواهد شد.

ارائه برنامه سفر

در صورت نداشتن دعوت نامه، برنامه سفر را می‌توان جایگزین کرد. تمامی افرادی که برای دریافت ویز‌ای انگلیس اقدام می‌کنند بایستی دعوت نامه یا برنامه سفر داشته باشند. داشتن برنامه سفر ثابت می‌کند که شما به عنوان متقاضی ویزا برنامه مشخص داشته و قصد اقامت دائم در خاک بریتانیا را ندارید.

ارائه رزرو هتل طبق مدت زمان ویزای درخواستی، ارائه بلیط هواپیما و بیمه نامه مسافرتی با سقف ۱۰۰ هزار یورو از مدارکی هستند که در برنامه سفر قرار می‌گیرند.

برنامه سفر را بایستی همراه با سایر مدارک در روز انگشت نگاری همراه داشته و به سفارت تحویل دهید.

ارائه تمکن مالی

داشتن تمکن مالی از دیگر شرایط برای دریافت ویزای انگلیس است. مانده حساب بالا، گردش حساب و … همه و همه در میان لیست مدارک مالی قرار می‌گیرند.

ارائه تمکن نشان می‌دهد متقاضی از وضعیت شغلی و مالی خوبی در کشور خود برخوردار بوده و علاوه بر توانایی در تامین مخارج سفر، قصد اقامت دائم در انگلستان را ندارد.

بنابراین متقاضیانی که مدارک مالی معتبر را در مدارک خود قرار می‌دهند شانس بیشتری برای دریافت ویزا دارند. از این رو قبل از هر اقدامی حساب بانکی خود را تقویت کنید. حداقل مانده حساب برای متقتضیان ویزا ۱۵۰ میلیون تومان برای هر نفر است.

ارئه گردش حساب

گردش حساب تراکنش‌های انجام شده روزانه را شامل می‌شود. بحث تراکنش با تمکن متفاوت می‌باشد. متقاضیان علاوه بر ارائه تمکن مالی باید پرینت گردش حساب خود را نیز به سفارت ارائه دهند.

گردش حساب نشان‌دهنده این است که شخص متقاضی دارای شغل ثابت بوده و هر ماه مبلغ مشخصی به حسابش واریز می‌شود. این مسئله افسر سفرت را قانع می‌کند که متقاضی در صورت دریافت ویزا، قصد اقامت در انگلیس جهت یافتن کار و … را ندارد.

گردش حساب ارائه شده باید به زبان انگلیسی و مربوط به ۶ ماهه  اخیر باشد.

مدارکی که در روز انگشت نگاری باید همراه داشته باشید

  • اصل پاسپورت فعلی با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ مسافرت به انگلستان و اصل پاسپورت‌های قبلی و کپی از صفحات پاسپورت‌ها
  • یک نسخه تکمیل شده فرم درخواست روادید به همراه برگه تأییدیه وقت سفارت که توسط این مرکز انجام‌پذیر است.
  • ۲ قطعه عکس ۳٫۵*۴٫۵
  • اصل و یا کپی دعوت‌نامه معتبر، در صورت نداشتن رزرو هتل در انگلستان
  • اصل و ترجمه رسمی سند ازدواج
  • اصل و ترجمه رسمی شناسنامه
  • اصل و ترجمه رسمی مدارک شغلی مربوطه از قبیل (گواهی اشتغال به کار که در آن مورد تاریخ درخواست مرخصی ذکرشده باشد و اینکه آیا این مرخصی ذکر شده باشد و یا اینکه مرخصی با حقوق می‌باشد یا خیر، جواز کسب، پروانه فعالیت، کارت بازرگانی، لیست بیمه ۶ ماه آخر، برگه مالیاتی پرداخت شده، کارت پرسنلی حکم کارگزینی، حکم بازنشستگی، کارت بازنشستگی، پروانه مطب، کارت مهندسی، کارت دانشجویی و …)
  • رزرو بلیط برای سفر به انگلستان
  • مدارک میزبان در انگلستان (دعوت‌نامه به همراه کپی پاسپورت و مدارک اقامتی دعوت کننده، پرینت حساب بانکی، مدارک شغلی و گواهی اشتغال به کار با ذکر درآمد، فیش حقوقی، سند ملکی محل اقامت در انگلستان یا اجاره‌نامه، آخرین برگه مالی پرداخت شده، قبوض پرداختی از قبیل آب، برق و گاز…)
  • اصل ریز پرینت حساب شخصی و جاری به لاتین برای ۳ ماه گذشته، سپرده‌های بانکی و …
  • برای مدیران و سهام‌داران اصل ریز پرینت حساب شرکت و شخصی به زبان لاتین برای ۶ ماه گذشته الزامیست.
  • اصل و ترجمه رسمی سند ملکی، (در صورت اجاره دادان اصل و ترجمه اجاره‌نامه)
  • ترجمه رسمی (دارالترجمه) برای تمامی مدارک فوق کافیست و نیازی به مهر دادگستری و تائید وزارت امور خارجه نیست.

بیشتر بخوانید …

قیمت ویز‌ای انگلیس چقدر است؟

سوالات متداول درباره وقت سفارت انگلیس

دلایل ریجکتی ویزا‌ی انگلیس

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید