سامانه کارت دیجیتال واکسن کرونا برای مسافرانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند راه اندازی شد. طبق این خبر مسافران بایستی قبل از سفر اطلاعات خود را در این سامانه به ثبت رسانند.

طبق اعلام مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت افرادی که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و تا دوهفته آینده قصد سفر به خارج از کشور را دارند می‌توانند کارت دیجیتال واکسن خود را که حاوی QR کد می‌‌باشد دریافت کنند.

شرایط دریافت کارت دیجیتال واکسن

  • تمام افرادی که در طی ماه‌های اخیر واکسن کرونا را دریافت کرده و طی دو هفته آینده می‌خواهند به خارج از کشور سفر کنند می‌توانند به وبسایت vcr.salamat.gov.ir مراجعه و جهت دریافت کارت دیجیتال واکسن ثبت نام کنند.
  • آدرس اینترنتی که که کارت دیجیتال واکسن را به همراه QR کد می‌توان در آن مشاهده کرد یک روز پس از ثبت نام از طریق پیامک به افراد اعلام می‌شود.
  • اطلاعات ورودی هنگام ثبت نام مطابق با اطلاعات مندرج در پاسپورت بوده و ذکر نام و نام خانوادگی به زبان انگلیسی به همراه شماره پاسپورت در آن الزامی است.
  • دقت داشته باشید که نام و نام خانوادگی و شماره گذرنامه باید دقیقا مطابق با پاسپورت وارد شود. در غیر اینصورت ممکن است کشور مقصد از ورود مسافران به خاک خود جلوگیری کند. بنابراین قبل از ثبت اطلاعات از صحت آن اطمینان حاصل کنید.

نکته مهم

با توجه به اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، این وزارت خانه با هماهنگی نیروی انتظامی کشور در تلاش است که برای کاهش احتمال خطا در ورود اطلاعات، سامانه را به صورت خودکار ارتقا دهد، از این رو چنانچه تا دو هفته آینده قصد سفر به خارج از کشور را ندارید می‌توانید ثبت نام خود را تا هوشمند شدن سامانه به تعویق اندازید.

شرایط سفر به خارج از کشور در دوره کرونا

در طی دو سال اخیر و با توجه شیوع گسترده ویروس کرونا در سرایر دنیا، کشورها جهت جلوگیری از شیوع این ویروس  قوانین جدیدی را برای ورود گردشگران به تصویب رسانده‌اند. این قوانین برای مقاصد و البته ملیت‌های مختلف یکسان نمی‌باشد.

به عنوان مثال مسافران ایرانی می‌توانند با ارائه تست منفی PCR به مقاصد ترکیه، دبی، مالدیو و ارمنستان سفر کنند اما برای سفر به کشورهایی مانند اسپانیا یا فرانسه بایستی کارت واکسن‌های مورد تایید این مقاصد را به علاوه تست منفی PCR همراه داشته باشند.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از تصمیم برای سفر جهت اطلاع از قوانین ورود به کشور مورد نظرتان با همکاران ما در واحد فروش بلیط و تورهای مسافرتی در تماس باشید.

بیشتر بخوانید…

                                                                                                                                                قوانین سفر به دبی در دوره کرونا

قوانین سفر به ترکیه در دوره کرونا

شرایط جدید تور اسپانیا در دوره کرونا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید