رستوران‌هایی که در دهلی باید امتحان کرد

نوشته شده توسط : پونه مولایی در شنبه 20 جولای 2019
Loading...

تندخورها؛ آماده سفر به هندوستان شوند! در این سرزمین از هر جنبه که قیاس کنید، هیچ‌چیز در نقطه تعادل قرار ندارد. از مذهب، فرهنگ و طبقه اجتماعی گرفته تا خوردن غذا و عادت‌های غذایی. پس اگر هنگام خوردن غذا در هند ناگهان آتش گرفتید و آه از نهادتان بلند شد، بدانید که اینجا هیچ‌چیز حدومرز ندارد. حتی تندی غذاها.

هندوستان به عبارتی دنیای ادویه‌های عجیب‌وغریب است که راز استفاده کردن از آن‌ها هم فقط در همین منطقه نهفته است. این ادویه‌های در طول تاریخی ارزشی همچون طلا و جواهرات در معاملات داشتند و تجارت آن‌ها بسیار پرسود بوده است.

ادویه‌هایی مانند هل، زردچوبه، انواع پودر  فلفل، آنقوزه، رازیانه، پودر انبه، دانه خردل و بسیاری دیگر که عطر جادویی دارند.

مطمئن باشید در تور هند به یک سرزمین اعجاب‌انگیز سفر می‌کنید که در طول مسافرت حیرت‌زده خواهید شد. فستیوال‌های جذاب هندوستان یک‌طرف و غذاهای سنتی و عجیب  آن‌ هم یک طرف دیگر.

 این مقدمه‌چینی‌ها برای این بود که بگوییم این پودرهای جورواجور جز لاینفک آشپزی هندی ست و عطر و بوی آن‌ در تمامی غذاهای هندی به مشام می‌رسد.

ادویه‌های گوناگون و تندی بیش‌ازحد، هضم کردن این غذاها را برای معده سخت و دشوار کرده و هرکسی توان خوردن این غذاها را ندارد. اما خب مگر می‌شود این‌همه راه به هند سفر کرده باشیم اما از طمع آن‌ها نچشیم؟

غذاهای محبوب هندی

قبل از شروع بحث اصلی بد نیست با چند غذای محبوب هندوستان آشنا شویم تا هنگام رفتن به رستوران در دهلی سردرگم نشویم.

  • کباب کاکوری
  • گوشت بنجاری
  • روغن جوش
  • خورشت مرغ واپام
  • باپا اولو
  • مرغ کره‌ای
  • کوفته مالایی
  • چانا ماسالا
  • پالک گوشت
  • پاپدی جات

بهترین رستوران دهلی

 “مرغ تندوری” گم شده ایست که توریست‌ها در صفحات منوی رستوران‌های دهلی به دنبالش می‌گردند. البته از غذاهای دیگر هم نباید غافل شد که در مکان‌های زیر سرو می‌شوند.

رستوران کریم

یک رستوران قدیمی در دهلی که تاریخ افتتاح آن به ۱۹۱۳ بر می‌گردد.  در اینجا برای شما طمعی از بهترین غذاهای امپراتوری مغول را طبخ می‌کند که در دهلی‌نو بسیار محبوب است و در نزدیکی مسجد جمال قرار دارد.

از غذاهای مشهور این رستوران که حتماً باید امتحان شود کباب گوشت گوسفندی و چیکن تندوری است.

موتی محل

موتی محل هم یک رستوران قدیمی در دهلی است که تاریخچه آن متعلق به  دوران استقلال هند در سال ۱۹۴۷ است. همچنین آن‌ها مدعی هستند که دستورالعمل چیکن تندوری، مرغ کره‌ای و بورا کباب را آن‌ها وارد منو رستوران‌ها کرده‌اند.

این رستوران که شعباتی در سراسر هند دارد با معماری و حیات دل‌نشین خود بهترین غذاهای شمال هندوستان را برای میهمان خود سرو می‌کند.

سووارنا محل

باید گفت که اینجا یک کاخ رستوران است که خدمات لوکسی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. دکور و فضا اینجا کمی قدیمی به نظر می‌رسد اما از لاکچری بودن آن چیزی کم نمی‌کند.

غذاهای شما در ظروف منقش شده و طلایی سرو می‌شود و آشپزی آن برگرفته از آشپزی سلطنتی هندی است.

علاوه بر غذاهای هندی می‌توانید از دسر و نوشیدنی‌های گوناگون هم لذت ببرید.

ساگار راتنا

یک رستوران که گیاهخواران را راضی می‌کند. بیشتر غذاهای این رستوران تشکیل‌شده از سبزیجات که ترکیب رنگی آن‌ها در بشقاب بسیاری اشتهاآور هست.

از ظاهر رستوران توقع چندانی نداشته باشید چون یک مکان ساده اما تروتمیز است. اما از طمع غذاهای آن انتظار بالایی داشته باشید چون راضی ازاینجا بازمی‌گردید.

ایندین اکسنت

رستورانی کلاسیک و شیک که در فضای تاریک آن احساس آرامش خواهید کرد. آشپزان هندی و ماهر آن در معروف کردن اینجا سهم بسزایی داشتند.

اگر به ایندین اکسنت آمدید حتماً نان بلوچیز و مرغ تیکا ماسالا را امتحان کنید چون بسیار محبوب است.

کافه لوتا

کافه‌ای ساده که در مجاورت موزه ملی صنایع‌دستی در دهلی‌نو قرار دارد. ظاهر رستوران بسیار متفاوت است و سقف آن با چوب بامبو و دیوار با تیکه‌های آینه تزئین شده است.

کافه لوتا را برای صرف یک وعده صبحانه یا ناهار انتخاب کنید.

بخارا

اگر بخواهیم یکی از پنجاه رستوران برتر آسیا را در دهلی معروفی کنیم؛ باید سراغ بخارا برویم.

شهرت کباب‌های این رستوران بین‌المللی است که بو و عطر آن شما را به سمت بخارا می‌کشد. دیوارهای سالن با کاشی‌های سفالی و صندلی‌های کوتاه تزئین شده که لذت خوردن غذا را افزایش می‌دهد.

برای رزرو تور هند با همکاران بخش فروش در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید