در دنیای پیشرفته امروز نمی‌توان اینترنت و برقراری ارتباط‌ را از زندگی روزمره جدا کرد این موضوع در سفر اهمیتی ویژه پیدا می‌کند چرا که بیشتر مسافران لحظات سفر خود را از طریق اینترنت یا تماس‌های تلفنی با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. از این رو درادامه می‌خواهیم درباره راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه و استفاده از اینترنت رایگان در این کشور به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری ایرانیان صحبت کنیم.

مسافران تور ترکیه می‌توانند در مدت زمان اقامتشان در هتل  از خدمات اینترنت رایگان برای تماس تلفنی و یا چک کردن ایمیل و صفحات مجازی خود استفاده کنند. اما با توجه به هزینه‌های بالای رومینگ، پس از خارج شدن از هتل چگونه می‌توان در به صرفه‌ترین حالت ممکن به اینترنت دسترسی داشته یا تماس تلفنی برقرار کرد؟ در مطلب راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

خرید سیم کارت در ترکیه

پاسپورت خود را ارائه داده و سیم کارت بخرید! خرید سیم کارت در کشور ترکیه به همین راحتی ست؛ اما لازم است که چند نکته مهم را بدانید. اول اینکه سیم کارت‌های ترکیه تا سه ماه فعال هستند؛ بنابراین اگر بیشتر از سه ماه در این کشور اقامت دارید باید کارت کیملیک ترکیه را ارائه داده و سیم کارت خود را مجددا فعال کنید. در غیر اینصورت سیم کارت مسدود و شماره شما آزاد می‌شود. سیم کارت‌های ترکیه مانند ایران به صورا دائمی و اعتباری ارائه می‌شوند. سیم کارت توریستی، سیم کارت دائمی و سیم کارت بین‌المللی انواع سیم کارت در ترکیه را شامل می‌شوند که هر یک خدمات و امکانات مخصوص به خود را ارائه می‌دهند. در ادامه با سیم کارت توریستی ترکیه که قطعا بیش از هر سیم کارت دیگر مورد استفاده مسافران قرار می‌گیرد آشنا می‌شویم.

خرید سیم کارت‌های ترکیه در فرودگاه و از طریق دکه‌ها و فروشگاه‌های موجود در شهر امکان پذیر است. قیمت این سیم کارت‌ها با توجه به نوع اپراتور متفاوت می‌باشد اما لازم است بدانید که معمولا قیمت سیم کارت در فرودگاه کمی گرانتر از سایر فروشگاه‌ها می‌باشد.

سیم کارت‌ توریستی در ترکیه

مسافران تور استانبول می‌توانند سیم کارت‌های اعتباری ترکیه را خریداری و در طول اقامت خود استفاده کنند. اپراتور ودافون دومین اپراتور بزرگ ترکیه است که سیم کارت‌های توریستی را ارائه می‌دهد. این نوع سیم کارت ۱۲۰ روز فعال بوده و پوشش دهی عالی و اینترنتی پر سرعت دارد. توریست‌ها می‌توانند سیم کارت ودافون را از فروشگاه‌های استانبول یا سار شهرهای ترکیه خریداری کنند. ارائه پاسپورت برای خرید سیم کارت الزامی ست. با خرید سیم کارت ترکیه در هزینه‌های اینترنت و مکالمه خود صرفه جویی کرده و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین رومینگ ندارید.

 بهترین اپراتور موبایل در ترکیه

کشور ترکیه ۴ اپراتور معروف به نام‌های ترکسل، ترک تلکام، ودافون و آوا دارد. هر یک از این اپراتورها با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند قیمت‌های مختلف دارند. بسته‌های اینترنت و مکالمه را می‌توان از خدمات این اپراتورها به شمار آورد. در میان این چهار اپراتور ترکسل را می‌توان بهترین اپراتور ترکیه دانست. ترکسل اینترنتی بسیار پر سرعت دارد و حتی دورافتاده‌ترین مناطق ترکیه را هم پوشش می‌دهد. قیمت سیم کارت ترکسل حدود ۳۷۰ لیر است. ودافون بعد از ترکسل بزرگترین اپراتور ترکیه است که توانسته بیشترین میزان رضایت را به خود اختصاص دهد. ودافون نیز اینترنت پرسرعت و پوشش دهی عالی دارد. ترک تلکام به عنوان ارزانترین اپراتور در ترکیه شناخته می‌شود. پوشش دهی این اپراور نیز چنانچه در مناطق دورافتاده نباشید خوب است. اپراتور آوا از اپراتورهای کمتر شناخته شده ترکیه است که به نوعی زیرمجموعه ودافون به شمار می‌رود.

 قیمت بسته های مکالمه و اینترنت در ترکیه

قیمت بسته‌های مکالمه و اینترنت در ترکیه به نسبت هر اپراتور متفاوت است. در ادامه لیستی از قیمت‌های به صرفه‌ترین بسته‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهیم:

  • بسته avnataj 6GB با حجم ۶ گیگابایت اینترنت، ۵۰۰ دقیقه مکالمه و ۵۰۰ عدد پیامک ۶۵ لیر است.
  • بسته avantaj 10GB با حجم ۱۰ گیگابایت اینترنت، ۷۵۰ دقیقه مکالمه و ۷۵۰ عدد پیامک ۷۵ لیر است.

بسته avantaj 14GB  با حجم ۱۴ گیگابایت اینترنت، ۱۰۰۰ دقیقه مکالمه و ۱۰۰۰ عدد پیامک ۸۰ لیر است.

بدین ترتیب می‌توانید با توجه مدت زمانی که در ترکیه اقامت دارید به صرفه‌ترین بسته را انتخاب و از امکانات اینترنتی و مکالمه آن استفاده کنید.

قیمت بسته های اینترنت ترکسل

ترکسل به عنوان بزرگترین و بهترین اپراتور در ترکیه شناخته می‌شود. این اپراتور سرویس دهی عالی هم از نظر سرعت اینترنت و هم از نظر پوشش دهی در زمینه برقراری تماس دارد. اپراتور ترکسل اینترنت‌های ۲G، ۳G و ۴G/LTE را به خوبی پوشش می‌دهد. قیمت سیم کارت‌های اعتباری ترک سل از ۵۰ لیر شروع شده و با توجه به حجم اینترنتی که ارائه می‌دهند تا ۱۵۰ لیر هم بالا می‌رود. برای خرید سیم کارت‌های ترک سل می‌توان به فروشگاه‌های رسمی در استانبول یا سایر شهرهای ترکیه مراجعه کرد. شما می‌توانید برای خرید بسته اینترنتی در اپراتور ترک سل کد ۲۲۲ را شماره گیری کنید. همچنین کد ۱۲۳#* به شما خواهد گفت که چقدر از اعتبارتان باقی مانده است. البته برای خواندن این اطلاعات لازم است کمی هم زبان ترکی بلد باشید در غیر اینصورت می‌توانید از قسمت پذیرش هتل کمک بگیرید.

 ارزانترین اپراتور موبایل در ترکیه

با در نظر گرفتن قیمت سیم کارت، تعرفه‌های اینترنت و بسته‌های مکالمه ترک تلکام را می‌توان به عنوان ارزانترین اپراتور ترکیه به شمار آورد. قیمت سیم کارت این اپراتور حدود ۳۳۰ لیر است و تعرفه ماهیانه به ازای ۶ گیگ اینترنت و ۵۰۰ دقیقه مکالمه و ۵۰۰ عدد پیامک ۳۹ لیر می باشد؛ اما همانطور که در بالا اشاره شد بهترین سیم کارت ترکیه برای استفاده گردشگران وادا فون است. چرا که این اپراتور بسته‌های ویژ‌ه‌ای را به توریست‌ها پیشنهاد می‌هد. سیم کار‌های وادا فون ۳۱۰ لیر بوده و ۶ گیگ اینترنت رایگان نیز هدیه می‌دهند. گردشگران برای خرید سیم کارت در ترکیه باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • ارائه پاسپورت
  • پر کردن فرم مربوطه

البته این مدارک ویژه توریست‌ها و افرادی ست که قصد دارند مدت محدود در استانبول اقامت داشته باشند. به طور معمول سیم کارت‌های ۱۲۰ روزه در اختیار این افراد قرار می‌گیرد. این سیم کارت‌ها بعد از گذشت سه ماه یک طرفه و پس از ۶ ماه از دسترس خارج می‌شوند.

رجیستر گوشی در ترکیه

قوانین ریجستر کردن گوشی در ترکیه کمی مشابه ایران است. بدین صورت که دارندگان گوشی در صورت ریجستر نکردن آن تنها مدت زمان محدود می‌توانند از گوشی همراه خود در خاک ترکیه استفاده کنند. البته گردشگرانی که نمی‌خواهند بیشتر از ۳ ماه در ترکیه اقامت داشته باشند نیازی به ریجستری تلفن همراه ندارند؛ اما اگر بیشتر از ۳ ماه در ترکیه اقامت دارید حتما باید گوشی خود را ریحستر کنید در غیر اینصورت از دسترس خارج می‌شود. هزینه ریجستر کردن تلفن همراه در ترکیه بدون در نظر گرفتن مدل گوشی و سیستم عامل آن حدود ۱۸۳۸ لیر است. چنانچه قصد اقامت طولانی مدت در ترکیه را دارید پیشنهاد می‌کنیم به جای ریجستر کردن گوشی ایرانی خود، در ترکیه یک گوشی جدید تهیه کنید. بدین ترتیب می‌توانید کمی در هزینه ریجستر کردن تلفن همراه صرفه جویی کنید.

 انواع سیم کارتهای دائمی در ترکیه

سیم کارت‌های دائمی ترکیه ویژه شهروندان این کشور بوده و گردشگران می‌توانند از سیم کارت‌های توریستی استفاده کنند؛ بنابراین اگر اقامت این کشور را دارید می‌توانید یکی از دو نوع سیم کارت اعتباری یا قبضی را خریداری کنید. نکته مهم اینکه در ترکیه شما می‌توانید سیم کارت اعتباری خود را به دائمی تبدیل کنید. اگر هم قصد خرید سیم کارت بین‌المللی در ترکیه را دارید ما به شما شرکت SimOptions را پیشنهاد می‌دهیم. در کل با خرید سیم کارت در ترکیه می‌توانید از مزایای زیر بهره مند شوید:

  • دسترسی به گوگل مپ و در نهایت دسترسی راحت به مسیرها، ایستگاه‎‌های مترو و اتوبوس و زمان حرکت سرویس‌ها
  • امکان استفاده از اینترنت در تمام نقاط ترکیه در به صرفه‌ترین حالت ممکن
  • همراه داشتن گوگل ترانسلیت یا برنامه‌های ترجمه زبان ترکی (گردشگران با استفاده از این برنامه‌ها دیگر با مشکل زبانی مواجه نخواهند شد)

 تعرفه رومینگ سیم کارت در ترکیه

به جای خرید سیم کارت در ترکیه می‌توانید از تعرفه رومینگ استفاده کنید؛ یعنی برای برقراری ارتباط از سیم کارت ایرانی خودتان استفاده کنید. البته هزینه رومینگ به قدری زیاد است که استفاده از آن را پیشنهاد نمی‌کنیم. اگر نمی‌خواهید از سرویس رومینگ استفاده کرده و قصد خرید سیم کارت در ترکیه را هم ندارید می‌توانید از اینترنت هتل جهت برقراری ارتباط و یا چک کردن صفحات مجازی استفاده کنید؛ یعنی تا زمانی که در هتل هستید بدون نیاز به پرداخت هزینه رومینگ و یا سرویس دیگر از اینترنت استفاده کرده و پس از خارج شدن از هتل سرویس خط خود را غیر فعال کنید. بیشتر مسافران تور ۴ یا ۵ روزه استانبول در طول سفر خود از همین روش استفاده می‌کنند. بدین ترتیب دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافه جهت خرید سیم کارت یا سرویس اینترنت نخواهید داشت.

نکات مهم در خصوص خرید سیم کارت در ترکیه

برای خرید سیم کارت در ترکیه موارد زیر را به خاطر بسپارید:

  • پس از خرید سیم کارت حدود ۱۵ تا ۶۰ دقیقه زمان می‌برد تا سیم کارت فعال و قابل استفاده شود. البته معمولا پس از ۱۵ دقیقه کاربر می‌تواند از سیم کارت خود استفاده کند.
  • دقت داشته باشید که برای فعال کردن سیم کارت لازم است با وارد کردن یک پین ۴ رقمی قفل سیم کارت را باز کنید. پس کارت مخصوص پین را قبل از اطمینان از فعال سازی دور نیندازید.
  • در صورتیکه هزینه‌ای که برای خرید سیم کارت پرداخت می‌کنید برایتان مهم است پیشنهاد می‌‎کنیم سیم کارت خود را به جای فرودگاه از طریق فروشگاه‌های داخل شهر خریداری کنید.
  • سیم کارت‌های گردشگری فقط برای ۱۲۰ روز فعال هستند و پس از آن از دسترس خارج شده و غیر فعال می‌شوند.

 اینترنت رایگان در ترکیه

در سفر به ترکیه در کدام مکان‌ها می‌توان از اینترنت رایگان استفاده کرد؟ در شهرهای بزرگ ترکیه در مکان‌هایی مانند فرودگاه، هتل‌ها، رستوران‌ها و برخی از مراکز خرید، اینترنت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد. البته در برخی از این مکان‌ها لازم است رمز وای فای را از کارکنان دریافت کنید. فراموش نکنید که سرعت اینترنت مکان‌های عمومی به دلیل تعداد بالای کاربران کمی کند است. همانطور که در پاراگراف‌های بالا اشاره شد گردشگرانی که قصد خرید سیم کارت و استفاده از سرویس رومینگ را ندارند می‌توانند برای استفاده رایگان از اینترنت در طول اقامتشان در ترکیه از وای فای هتل خود استفاده کنند. اینترنت در هتل‌ها به صورت رایگان در اختیار میهمانان قرار می‌گیرد.

فعالسازی اینترنت در ترکیه

تمامی اپراتورهای ترک بسته‌های اینترنت را ارائه داده و شما می‌توانید با فعال کردن سیم کارت خود از سرویس اینترنت نیز استفاده کنید. تعرفه‌های اینترنتی هر اپراتور نیز با قیمت‌های مختلف ارائه می‌شود. (در پاراگراف‌های بالا در مورد تعرفه‌ها صحبت کردیم)؛ اما برای فعالسازی اینترنت در هتل و دریافت رمز وای فای در هتل محل اقامت، فرودگاه یا رستوران‌ها بایستی به کارکنان مکانی که در آن قرار دارید مراجعه کنید. معمولا رمز وای فای در این مکان‌ها در قالب پیامک برایتان ارسال می‌شود.

 خرید سیم کارت ترکیه در فرودگاه

دکه‌ها و فروشگاه‌های بسیاری در فرودگاه‌های ترکیه هستند که سیم کارت توریستی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند؛ اما قیمت سیم کارت در فرودگاه‌ها گرانتر از فروشگاه‌های داخل شهر هستند. با توجه به این نکته تصمیم نهایی با شماست که خرید سیم کارت در ترکیه را از کجا انجام دهید.

سخن آخر

چنانچه قصد سفر به ترکیه را دارید می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید کارشناسان ما مشاوره لازم را در این خصوص ارائه خواهند داد.

بیشتر بخوانید …

مکان های دیدنی استانبول

هتل ریدل استانبول

رستوران نصرت استانبول

برای مشاهده قیمت و خرید تور ترکیه از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ترکیه
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید