۲۰ تا از جذاب‌ترین مکان های تفریحی اسپانیا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 25 مارس 2023
Loading...

اسپانیا مقصد مناسبی برای مسافرانی است که به دنبال یک تور اروپا فوق‌العاده هستند. مکان های تفریحی اسپانیا از شهرهای شلوغ گرفته تا روستاهای کوهستانی عجیب آن‌قدر زیاد و جذاب هستند که دل هر گردشگری را می‌ربایند. در ادامه با ما همراه باشید تا ۲۰ تا از مکان های تفریحی اسپانیایی جذاب را بشناسید و برای سفر به این کشور زیبا فرصت را از دست ندهید.

۱- پارک گوئل (Park Guell)

پارک گوئل از زیباترین و رنگارنگ‌ترین مکان های تفریحی اسپانیا در بارسلونا است. پارک گوئل که به‌طور رسمی در سال ۱۹۲۶ افتتاح شد با موزاییک‌های رنگارنگ عجیب‌وغریب و منحنی‌های مواج، امضای معمار افسانه‌ای کاتالانی آنتونی گائودی است که بسیاری از عناصر این پارک را طراحی کرده است. این جاذبه گردشگری بارسلون اسپانیا، نمونه عالی مدرنیسم کاتالان است و از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر و مکان های تفریحی اسپانیا در محله گارسیا است.

پارک گوئل همه روز هفته از ۹:۳۰ صبح تا ۷:۳۰ عصر باز است. برای ورود به پارک بلیط لازم است که بهتر است به‌صورت آنلاین آن را تهیه کنید و پیشنهاد می‌کنیم بین یک الی دو ساعت را به بازدید از این پارک زیبا در سفرتان به بارسلونا، اختصاص دهید.

۲- ایبیزا (Ibiza)

ایبیزا از مکان های تفریحی اسپانیا دارای بیش از ۱۰۰ مایل خط ساحلی با حدود ۵۰ ساحل، به‌علاوه رستوران‌ها، بارها و ورزش‌های آبی و البته باشگاه‌ها است. شهر قدیمی ایبیزا به اسم دالت ویلا از دیگر جاذبه‌های ایبیزا است. این مکان که توسط یونسکو به ثبت جهانی رسیده و از مکان های تفریحی اسپانیا است، نمونه‌ای خیره‌کننده از معماری کلاسیک نظامی دوره رنسانس است که بقایای تاریخی بسیاری از فرهنگ‌های هزاران ساله ایبیزا را در آن می‌توان مشاهده کرد.

ایبیزا امروزه بیشتر به خاطر کلوپ‌های شبانه‌اش که شهرت جهانی دارند، شناخته می‌شود و از مکان های با تفریحات لاکچری در اسپانیا به شمار می‌رود. جزیره صخره‌ای افسانه‌ای اس ودرا در ساحل جنوب غربی جزیره، ساحل دیدنی کالا کنته و قلعه ایبیزا از نقاط دیدنی و مکان های تفریحی اسپانیا در جزیره هستند.

۳- گرانادا

گرانادا از شهرهای دیدنی اسپانیا و از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین شهرهای تاریخی منطقه اندلس است که در دامنه کوه‌های سیرا نوادا در جنوب اسپانیا واقع‌شده است. ترکیب معماری اسلامی، کلیساهای تاریخی، بارهای تاپاس قدیمی و هنر گرافیتی این شهر را به یکی از مکان های تفریحی اسپانیا تبدیل کرده است.

الحمرا با کاخ‌های ارزشمند، باغ‌های سرسبز و حیاط‌های درخشان مهم‌ترین جاذبه دیدنی و مکان های تفریحی اسپانیا در گرانادا است. خیابان‌های گرانادا، مملو از بارها، غواصی‌های دانشجویی، کافه‌های بی‌نظیر و کلوپ‌های صمیمی فلامنکو آن‌قدر زیبا است که تأثیری ماندگار بر روی بازدیدکنندگان می‌گذارد.

بیشتر بخوانید…

شگفت‌انگیزترین هتل های اسپانیا – همراه با نقد و بررسی + تصاویر

۴- کاستا براوا

کوستا براوا بخش خوش‌منظره‌ای از خط ساحلی کاتالونیا است که از مرز فرانسه در شمال تا شهر بلنز در جنوب امتداد دارد. خلیج‌های ناهموار، دهکده‌های قرون‌وسطایی، سواحل شنی، تاکستان‌ها و آثار سالوادور دالی آن را یکی از مکان های تفریحی اسپانیا تبدیل کرده که سالانه مسافران زیادی را به این منطقه زیبا از اسپانیا جذب می‌کند.

کاستا براوا در ۶۰ کیلومتری بارسلونا قرار دارد و برخی از بهترین سواحل اسپانیا در آن واقع‌شده‌اند. خیرونای رنگارنگ، از جذاب‌ترین مکان های تفریحی اسپانیا، مانند پایتخت و دروازه منطقه کاستا براوا است. بدون شک این منطقه، مکانی عالی برای لذت بردن از آب‌وهوای دلپذیر مدیترانه و غذا خوردن در برخی از رستوران‌های ستاره‌دار میشلن و از مکان های تفریحی اسپانیا است.

امیدواریم آشنایی مبا این مکان‌ها تصمیم برای سفر  و رزرو تور اسپانیا ارزان کمک کند تا بتوانید به یه پیش زمینه و دانستن جاهای دیدنی این کشور سفر خود را شروع کنید. 

۵- جزایر قناری

جزایر قناری شامل هشت جزیره است که جزو مکان های تفریحی اسپانیا محسوب می‌شوند: بزرگ‌ترین جزیره مجمع‌الجزایر تنریف است و پس‌ازآن گرن کاناریا، لانزاروته، فوئرتونتورا، لا پالما، لا گومرا و ال هیرو دیگر جزایر هستند. کوچک‌ترین آن‌ها لا گراسیوز نام دارد. اندازه این جزایر متفاوت است و هرکدام ویژگی‌های متمایز خود را دارند. این مجمع‌الجزایر فاصله چندانی با سواحل آفریقا ندارند و از مکان های توریستی اسپانیا هستند.

تنریف به‌عنوان بزرگ‌ترین و توسعه‌یافته‌ترین جزیره با هتل‌های شیک و غذاهای عالی یکی از بهترین مکان های تفریحی اسپانیا است. جزایر قناری با جنگل‌های کاج معطر، چشم‌اندازهای فوق‌العاده رؤیایی، آتشفشان‌های شگفت‌انگیز، مناظر ماه مانند، خلیج‌های شنی، هنر و معماری خیره‌کننده از بهترین مکان های تفریحی اسپانیا برای بازدید و لذت بردن به شمار می‌روند.

۶- ساحل کاستا دل سول

کوستا دل سول با خط ساحلی که به طول ۱۵۹ کیلومتر در امتداد جنوب اسپانیا امتداد دارد، سواحل فوق‌العاده زیبایی دارد و از جذاب‌ترین مکان های تفریحی اسپانیا است. این منطقه سرشار از غذاهای متنوع، تاریخ و فرهنگ غنی است؛ اما چنانچه گفتیم سواحل کوستا دل سول بزرگ‌ترین جاذبه گردشگری آن محسوب می‌شود.

۱۲۵ ساحل کوستا دل سول از مکان های تفریحی اسپانیا، بهشتی است از آب‌های گرم دریای مدیترانه، جایی که خورشید بیش از ۳۲۵ روز در سال می‌تابد. این منطقه به دلیل داشتن صدها ساحل برای لذت بردن در امتداد ساحل معروف است، از خلیج‌های آرام‌گرفته تا سواحل شلوغ و شیک که افراد مشهور و زیبا از سرتاسر جهان از آن‌ها دیدن می‌کنند.

بیشتر بخوانید…

مدینه الزهرا شهری تاریخی در اسپانیا

۷- مسجد بزرگ کوردوبا

زیبایی مسجد بزرگ کوردوبا، با فضای بی‌نظیرش غیرقابل وصف است. مسجد بزرگ کوردوبا از مکان های تفریحی اسپانیا و از بزرگ‌ترین آثار معماری اسلامی جهان است. در معماری این کلیسای کاتولیک رومی که زمانی مسجد بود، سبک‌های زیادی با یکدیگر تلفیق‌شده‌اند و بنای آن در طول قرن‌ها تکامل‌یافته است. از جاذبه‌های این مسجد که از مکان های دیدنی و توریستی اسپانیا در کوردوبا است، می‌توان پاسیو د لس نارانخوس، برج ناقوس و محراب و مکسوره آن را نام برد.

قیمت بلیط آن بسته به‌جاهایی که می‌خواهید در مجموعه از آن‌ها بازدید کنید از رایگان برای کودکان تا ۲۰ یورو برای تورهای شبانه، متغیر است. ساعات کاری مجموعه از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعدازظهر و در روزهای یکشنبه و تعطیلات از ۸٫۳۰ تا ۱۱٫۳۰ صبح و از ۳ تا ۷ بعدازظهر است. مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید از مسجد کوردوبا و جاذبه‌های آن بین یک الی دو ساعت است.

۸- شهرهای سفید اندلس

اندلس مملو از مناظر باشکوه و روستاهای دیدنی است. شهرهای سفید اندلس مجموعه‌ای از ‍۱۹ شهر سفید و روستاهای بزرگ در بخش شمالی استان‌های کادیز و مالاگا در جنوب اسپانیا هستند که عمدتاً در پارک طبیعی سیرا د گرازالما قرار دارند و از به شمار می‌روند.

روندا از شهر های اسپانیا، معروف‌ترین شهر سفید اندلس است که موقعیتی دیدنی بر فراز دره ال تاجو دارد و به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر سفید آندلس از مکان های تفریحی اسپانیایی استکه در بین گردشگران بسیار محبوب است.

روستای خارق‌العاده اولورا، بر فراز تپه‌ای با کلیسای زیبایی که مشرف به آن است، یکی از زیباترین روستاهای سفید اندلس و از دیگر مکان های تفریحی اسپانیا است و آرکوس د لا فرونترا که در بالای صخره‌ای تسخیرناپذیر قرار گرفته و برای مایل‌ها از اطراف قابل‌مشاهده است، شاید چشمگیرترین روستای سفید آندلس باشد. تمامی این روستاها از جاذبه‌ها و مکان های تفریحی اسپانیا هستند که بازدیدکنندگان زیادی از آن‌ها دیدن می‌کنند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اسپانیا

۹- لارامبلا

پیاده راه لا رامبلا در بارسلونا از معروف‌ترین مکان های تفریحی اسپانیا برای توریست‌ها است. این بلوار که ۱٫۲ کیلومتر طول دارد پوشیده از درخت است. این گردشگاه از میدان کاتالونیا تا محله گوتیک امتداد میابد و از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در شهر است که ترکیبی منحصربه‌فرد از تاریخ، فرهنگ و سرگرمی در آن یافت می‌شود.

لا رامبلا که بین مردم محلی مسافران بسیار محبوب است، یکی از گذرگاه‌های اصلی شهر است. این بلوار همیشه مملو از کیوسک‌ها، غرفه‌های گل، هنرمندان، مجسمه‌های زنده، تراس‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌ها است و مکانی عالی برای خرید سوغاتی است. لا رامبلا از نقاط مهم گردشگری بارسلون و از پرطرفدارترین مکان های تفریحی اسپانیا محسوب می‌شود.

۱۰- آلیکانته

خورشید، دریا و یک قله صخره‌ای سر به فلک کشیده آلیکانته را به مقصد ساحلی عالی و یکی از مکان های تفریحی اسپانیا در کاستا بلانکا تبدیل کرده است. این شهر بندری، دارای ساحلی پرشور و سرزنده است که کوه بناکانتیل در پس‌زمینه آن قرار دارد. قلعه سانتا باربارا که قدمت آن به قرن نهم بازمی‌گردد، در بالای آن قرار دارد.

این شهر ممکن است بیشتر به خاطر سواحل عمومی گسترده، تفریحات شبانه پر جنب‌وجوش و رستوران‌های بی‌نظیرش شناخته شود، اما آلیکانته مملو از میراث فرهنگی است و علاوه بر آنکه از مکان های تفریحی اسپانیا است، یک نقطه فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به تاریخ نیز است و می‌توانید عصرها قبل از رفتن به تاپاس بارها در شهر قدیمی، در کنار اسکله تفریحی قدم بزنید و لذت ببرید.

بیشتر بخوانید…

بهترین مقاصد گردشگری اسپانیا در فصل بهار { راهنمای سفر برای تعطیلات بهاره}

۱۱- مرکز خرید مودا

مرکز خرید مودا در قلب منطقه تجاری مادرید در بین ساختمان‌های نمادینی مانند برج پیکاسو و برج اروپا، نزدیک به کاخ کنگره و استادیوم سانتیاگو برنابئو واقع‌شده است. این مرکز خرید که با مساحت ۶۰۰۰۰ مترمربع در ۱۰ طبقه ساخته‌شده در سال ۱۹۸۸ افتتاح شد و از سرگرم‌کننده‌ترین مکان های تفریحی اسپانیا برای خرید دوستان است.

علاوه بر اینکه مرکز دنیای خرید مادرید است، رویدادها، معرفی محصولات و نمایشگاه‌های بسیاری نیز در آن برگزار می‌شود. ساعت کاری آن در روزهای هفته به‌جز شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ۷ صبح تا ۱ صبح است و آخر هفته‌ها از ۱۰ صبح باز می‌شود.

۱۲- لاساگرادافامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری بارسلونا و مکان های دیدنی اسپانیا است. این کلیسای بزرگ کاتولیک روم که  توسط معمار بزرگ و معروف اسپانیایی آنتونی گائودی ساخته‌شده از مکان های تفریحی اسپانیا محسوب می‌شود.

 ساخت آن توسط گائودی در سال ۱۸۸۲ آغاز شد اما با مرگ آنتونی گائودی در سال ۱۹۲۶ با مشکل مواجه شد. ساگرادا فامیلیا که یکی از طولانی‌ترین پروژه‌های معماری است که تاکنون انجام‌شده است. پس از ۱۴۴ سال طولانی قراراست در صدمین سالگرد مرگ آنتونی گائودی در سال ۲۰۲۶ تکمیل شود.

۱۳- پارک دل رتیرو

پارک دل رتیرو از مکان های تفریحی اسپانیا، پارک شهری آرامی است که در اطراف یک دریاچه زیبا در مادرید واقع‌شده است. این پارک که از بزرگ‌ترین پارک‌های مادرید است تا اواخر قرن نوزدهم به حکومت سلطنتی اسپانیا تعلق داشت و پس‌ازآن به یک پارک عمومی تبدیل شد. در سال ۲۰۲۱، این پارک با ۱۱۸ هکتار مساحت و بیش از ۱۵۰۰۰ درخت در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

از این پارک زیبا و واحه سبز آرامش در مادرید در بهار و تابستان به‌صورت شبانه‌روزی و در پاییز و زمستان در تمامی روزهای هفته از ۶ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید در تور مادرید بازدید کنید و بهتراست حداقل ۳ ساعت زمان برای گشت زدن و لذت بردن از آن در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید…

قوانین عجیب کشور اسپانیا

۱۴- میدان اسپانیا

میدان اسپانیا در سویل، یک میدان-کاخ منحصربه‌فرد در جهان و از مکان‌های تفریحی اسپانیا است که در پارک ماریا لوئیزا قرار دارد و توسط معمار بزرگ سویل آنیبال گونزالس به‌عنوان فضایی نمادین برای نمایشگاه ایبرو-آمریکن در سال ۱۹۲۹ طراحی‌شده است. مساحت کلی آن ۵۰۰۰۰ مترمربع است و بدون شک یکی از باشکوه‌ترین میدان‌های اسپانیا است. از تفریحات جذاب در این میدان قایق‌سواری بسیار جذاب و رمانتیک در کل محیط میدان در کانالی به طول ۵۱۵ متر است.

این میدان دیدنی با آب‌نمای بزرگ، صندلی‌هایی با کاشی‌های سرامیکی نقاشی شده و آلاچیق پر آذین از مکان های تفریحی اسپانیا است. ورودی آن رایگان است و تمام‌روزهای هفته از ۸ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید از آن بازدید کنید. بهتر است بیش از ۳ ساعت زمان برای گردش در این مکان تفریحی، در نظر بگیرید.

۱۵- سیام پارک

سیام پارک از بهترین تفریحات اسپانیا در شهر آدخه در تنریف است. سیام پارک در پس‌زمینه‌ای از معماری تماشایی تایلندی، از رودخانه‌های پرپیچ‌وخم گرفته تا سرسره‌های سقوط آزاد همه جور ماجراجویی را دارد. سیام پارک بهترین پارک آبی جهان از مکان های تفریحی اسپانیا است که فعالیت‌های متنوع آرامش‌بخش و هیجان‌انگیز پر آدرنالین را در آن می‌توانید تجربه کنید و لذت ببرید.

در بهار و تابستان هر روز از ساعت ۱۰ صبح الی ۶ بعدازظهر و در پاییز و زمستان از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر می‌توانید از این پارک آبی تفریحی مهیج بازدید کنید و بهتر است بیش از ۳ ساعت زمان برای استفاده از تفریحات آن اختصاص دهید.

۱۶- محله گوتیک

محله گوتیک از مکان‌های تفریحی اسپانیا در بارسلون است. این محله زیبا با خیابان‌ها و کوچه‌های نمادین و قدیمی اروپایی، قلب بارسلون است. در این محله می‌توانید از آثار تاریخی دوران سلطه روم تا جنگ داخلی اسپانیا را ببینید و از فرهنگ مدرن و بافت شهری پرجنب‌وجوش آن با مغازه‌های صنایع‌دستی و رستوران‌های متنوع لذت ببرید.

در اینجا می‌توانید در مرکز تاریخی قرون‌وسطایی بارسلون گردش کنید و از برخی از مهم‌ترین ساختمان‌های سیاسی و معماری گوتیک شهر دیدن کنید. پیشنهاد می‌کنیم دست‌کم ۲ الی ۳ ساعت برای گشت شهری در این محله تفریحی و زیبا با کافه‌ها و مغازه‌های کوچک جذاب، زمان اختصاص دهید.

۱۷- کاسا باتلو (Casa Batlló)

این خانه خصوصی که به دلیل نمای خارجی متمایزش به «خانه استخوان‌ها» ملقب شده است، توسط معمار مشهور اسپانیایی آنتونیو گائودی طراحی‌شده است و در سال ۱۹۰۴ توسط او بازسازی‌شده است. کاسا باتلو از شاهکارهای گائودی در مرکز بارسلون واقع‌شده و از مکان های تفریحی اسپانیا به‌حساب می‌آید. بلوک آپارتمانی خارق‌العاده‌ای با فرم منحنی و عجیب‌وغریب که اکنون به موزه تبدیل‌شده است.

از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۸:۳۰ شب و شنبه و یکشنبه از ۹ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید از این بنای دیدنی بازدید کنید. بهتر است بلیط خود را آنلاین از سایت خریداری کنید و یک الی دو ساعت زمان برای بازدید به آن اختصاص دهید.

بیشتر بخوانید…

معروف ترین جاذبه های دیدنی شهر مورسیا اسپانیا

۱۸- لورو پارک

لورو پارک از دیگر مکان های‌تفریحی اسپانیا در پورتو د لا کروز است. پارک لورو پارکی با شهرت جهانی در جزایر قناری برای حیوان دوستان است که گونه‌های جانوری و گیاهی متنوعی را در خود جای‌داده است. این باغ‌وحش مدرن با وال‌ها، دلفین‌ها، میمون‌های بزرگ، گربه‌سانان، پرندگان و بسیاری از گونه‌های دیگر از محبوب‌ترین مکان های تفریحی اسپانیا برای کودکان است.

قیمت بلیط معمولی آن ۲۸ یورو است که بهتر است از سایت به‌صورت آنلاین آن را تهیه کنید. هر روز از ۹:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعدازظهر می‌توانید از این مکان تفریحی دیدن کنید. بهتر است بیش از سه ساعت زمان برای بازدید از این پارک در نظر بگیرید.

۱۹- کاخ موسیقی کاتالان

یکی از جالب‌ترین مکان های تفریحی اسپانیا در بارسلونا کاخ موسیقی کاتالان است. پالائو، نماد معماری مدرنیستی در مرکز شهر بارسلونا از معروف‌ترین جاهای دیدنی و گردشگری اسپانیا است. کاخ موسیقی کاتالان بین سال‌های ۱۹۰۵ و ۱۹۰۸ توسط معمار بزرگ لوئیس دومنک ای مونتانر ساخته‌شده و چون جواهری در معماری کاتالونیا می‌درخشد. این بنای تاریخی از مکان های تفریحی اسپانیا است که بازید از آن را باید حتماً در برنامه خود قرار دهید.

 این بنا در سال ۱۹۹۷ توسط یونسکو به‌عنوان میراث جهانی ثبت شد و حضور در آن تجربه‌ای آن‌قدر جادویی است که بازدیدکنندگان عاشق آن می‌شوند. هر روز هفته از ۹:۰۰ صبح تا ۳:۳۰ بعدازظهر می‌توانید از آن بازدید کنید. بهتر است بلیط خود را به‌صورت آنلاین خریداری کنید و حدود یک ساعت برای بازدید از آن زمان بگذارید.

۲۰- فواره جادویی

فواره جادویی یکی دیگر از مکان‌های تفریحی اسپانیا در بارسلونا است. ترکیبی از آب، موسیقی و نور که در ابتدا در سال ۱۹۲۹ ساخته شد. در سال ۱۹۹۲ بازسازی شد و هر نیم ساعت یک نمایش دیدنی ارائه می‌دهد. فواره جادویی به خاطر نمایش‌های جذاب و فوق‌العاده‌اش از دیدنی‌های بسیار محبوب و مکان های تفریحی اسپانیا محسوب می‌شود.

هر روز هفته به‌جز دوشنبه‌ها از ۱۱ صبح تا ۱ بعدازظهر و از ساعت ۴ تا ۶ عصر باز است. مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید و لذت بردن از فواره جادویی بین یک الی دو ساعت است.

سخن آخر

در این مطلب کوشیدیم به‌صورت مختصر و اجمالی ۲۰ تا از جذاب‌ترین مکان های تفریحی اسپانیا را به شما معرفی کنیم. تا در سفر خود به اسپانیا، مهد غذا، موسیقی و رقص فلامنکو، گاوبازی، هنر و ادبیات، معماری با بازدید از جالب‌ترین مکان های تفریحی اسپانیا، خاطراتی عالی برای خود رقم بزنید.

خوبه بدونید برای دریافت ویزای شینگن و یا برای ورود به کشور اسپانیا فقط ویزای توریستی اسپانیا می‌توانید از همراهی ستاره ونک بهره ببرید. 

سوالات متداول

بهترین مکان های تفریحی اسپانیا چه هستند؟

ساگرادا فامیلیا، کاسا باتلو، میدان اسپانیا، پارک گوئل، پارک دل رتیرو و سیام پارک از بهترین مکان‌های تفریحی اسپانیا هستند.

کدام مکان های تفریحی اسپانیا رایگان هستند؟

پارک دل رتیرو، میدان اسپانیا، محله گوتیک و فواره جادویی از مکان‌های تفریحی اسپانیا هستند که بازدید از آن‌ها کاملاً رایگان است.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اسپانیا
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید