بلیط چارتری و سیستمی چه تفاوتی دارند؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 28 مه 2018
Loading...
اگر قصد سفر دارید و برای خرید بلیط هواپیما می‌خواهید اقدام کنید با دو گزینه روبه‌رو می‌شوید، خرید بلیط هواپیما به صورت چارتر و یا خرید بلیط هواپیما به صورت سیستم!!

دانستن تفاوت‌ها، معایب و مزایای این دو بلیط به شما کمک خواهد کرد که بهترین انتخاب ممکن را برای خرید داشته باشید، در ادامه مطالبی را راجع به این دو مدل بلیط مرور می‌کنیم:

آنچه در این مطلب می‌خوانید

بلیط چارتری هواپیما:

 

کلمه‌ی چارتر به معنای اجاره کردن است، این اصطلاح در شرکت‌های هواپیمایی وقتی به کار برده می شود که یک آژانس، تعداد یا بخشی از صندلی‌های یک هواپیما را برای مدت‌زمان مشخص خریداری کرده باشد.

آژانس‌های هواپیمایی با توجه به فصل سفر و مقاصد پرطرفدار گردشگری، تعدادی از صندلی‌های هواپیما را خریداری می‌کنند که اصطلاحاً به این آژانس‌ها چارتر کننده می‌گویند.

نرخ پروازهای چارتر هم با توجه به زمان پرواز و تقاضا توسط آژانس‌ها تعیین می‌شود، به همین دلیل آژانس‌های هواپیمایی مختلف ممکن است نرخ‌های متفاوتی را برای یک پرواز به شما اعلام کنند.

تفاوت بلیط چارتر و سیستم

 

 

مسئولیت فروش این بلیط ها به عهده‌ی آژانس چارتر کننده است و چنانچه با نزدیک شدن زمان پرواز، بلیط به فروش نرود آژانس برای ضرر کمتر نرخ بلیط ها را پایین می‌آورد اما عکس این موضوع هم ممکن است رخ بدهد و در تاریخی مانند ایام عید و یا تعطیلات، تقاضا به قدری زیاد است که چارتر کننده برای سود بیشتر نرخ را بالا می‌برد. به این نکته توجه داشته باشید که . بلیط های چارتر هواپیما فقط از طریق آژانس‌های مسافرتی قابل‌خرید هستند.

مزیت خرید بلیط چارتر هواپیما: این بلیط ها در اکثر مواقع ارزان‌تر از بلیط های سیستم هستند.

معایب خرید بلیط چارتر هواپیما: شرایط کنسلی و تغییر تاریخ این بلیط ها بستگی به قرارداد آژانس هواپیمایی با ایرلاین دارد در برخی از موارد با پرداخت جریمه می‌شود این بلیط ها را کنسل کرد اما در اکثر موارد این بلیط ها غیرقابل کنسلی و تغییر تاریخ هستند.

 

 

 

تفاوت بلیط چارتر و سیستم

 

بلیط سیستمی هواپیما:

 

پروازهای سیستمی، پروازهایی هستند که توسط شرکت‌های هواپیمایی برای مدت طولانی برنامه‌ریزی می‌شوند و مسافران می‌توانند حتی یک سال قبل از سفر هم بلیط هواپیما خود را خریداری کنند.

بلیط های سیستمی هواپیما در آژانس‌های مسافرتی و ایرلاین ها با نرخ ثابت و مصوب فروخته می‌شوند. هرچند که نرخ آن‌ها در اکثر مواقع گران‌تر از بلیط های چارتر است اما مزیت‌هایی هم نسبت به بلیط چارتر دارند، یکی از این مزیت‌ها امکان تغییر تاریخ و یا کنسل کردن بلیط است که در بعضی از ایرلاین ها بدون جریمه و در بعضی دیگر با پرداخت جریمه امکان‌پذیر است. (برای اطلاع از قوانین هر ایرلاین قبل از خرید بلیط، شرایط کنسلی و تغییر تاریخ را با دقت مطالعه کنید)، مزیت دیگر یلیط سیستم هواپیما پایین‌تر بودن نرخ بلیط کودک نسبت به بزرگ‌سال است که این نرخ در بلیط های چارتر برای همه یکسان است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید